Sävyisyys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sävyisyys

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 15. Helmi 2014 14:03

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 15. Helmi 2014 14:27

Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 19:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 15. Helmi 2014 15:44

Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Helmi 2014 22:53

Veli88 kirjoitti:Jos se tapahtuu vaan suhteessa omaan puolisoon se ei mielestäni ole kaksisuuntainen mielialahäiriö. RAamatun mukaan aviopuolisot tulee 'yhdeksi lihaksi'. Sitten sen kautta voi alkaa kohdistamaan puolisoon rikkinäisyyksiä ja omaan itseensä kohdistuvaa vihaa jota monasti ei ole itsekkään tiedostanu. Väärin se tietysti on, mutta ei se pelkästään paranna että tietää tekevänsä väärin, se on vaan oire jostain sydämmessäolevasta haavasta joka tarvii parantumista. Monasti menneisyyden hylkäämiset ja isän tai äidin rakkauden puutteet on syynä tällaiseen rikkinäisyyteen. Mutta Jumala tahtoo parantaa kaikki särjetyt sydämmet ja vapauttaa väärän laisista käytösmalleista :unity:

Tuo mun häiriintyny käyttäytyminen alkoi siitä kun sain avioliitossa kuulla arvostelua ja kokea olevani ei toivottu ihminen keskuuteen.Se suuttumus ei jääny yhteen päivään vaan jatkui parin viikon mykkäkouluina.Jollen olisi uskossa niin oltais luultavasti erottu jo ajat sitten.Joku häiriö se oli ja ahdistavaa aikaa.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Helmi 2014 00:17

Mulla soi tänään mielessä kaikesta kiireestä ja stressistä huolimatta nämä laulut :)

https://www.youtube.com/watch?v=3mTL7OIqPXg

https://www.youtube.com/watch?v=81JynjeIHyM
systeri

ViestiKirjoittaja Mallu » 16. Helmi 2014 02:23

Tuskasta ei tarvitse eikä voikaan iloita, mutta Jumalan hyvästä huolenpidosta kaikessa tuskassakin voi iloita.
Mallu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Helmi 2014 09:10

Molemmat systerin laulut oli oikein ihanat tähän aamuun! Tuli muistoja mieleen ensiaskelista uudessa elämässä... Tuota "Sydämeni täytä Hengen tulella" -laulua me lauletaan yhä kokouksissa paljon, mutta "Hyvä on" -laulua laulettiin silloin, kun yli 10 vuotta sitten tulin uskoon. Nyt kun kuuntelin laulua, niin tuli mieleen taas se ihana puhtauden tunne, minkä sain silloin kokea, kun kaikki se hirveä saasta poistui sydämestäni ja Jeesus tuli armossaan ja totuudessaan tilalle. "Hyvä on, että sydän on puhdas. Hyvä on, että viha on pois." :hugehug:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Helmi 2014 09:22

Mallu kirjoitti:Tuskasta ei tarvitse eikä voikaan iloita, mutta Jumalan hyvästä huolenpidosta kaikessa tuskassakin voi iloita.

Aamen! Ja siitä tuskasta ja ahdistuksesta alkaa kiittää kun tajuaa että se ei ollutkaan kuolemaksi vaan elämäksi!

Ap. t. 14:22
ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan".

Mä muuten mietin yks päivä että kun me päästään Jeesuksen nimessä olosuhteiden yläpuolelle niin onko se ylösnousemusvoimaa?? :)
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Helmi 2014 09:31

Aamu-Usva kirjoitti:Molemmat systerin laulut oli oikein ihanat tähän aamuun! Tuli muistoja mieleen ensiaskelista uudessa elämässä... Tuota "Sydämeni täytä Hengen tulella" -laulua me lauletaan yhä kokouksissa paljon, mutta "Hyvä on" -laulua laulettiin silloin, kun yli 10 vuotta sitten tulin uskoon. Nyt kun kuuntelin laulua, niin tuli mieleen taas se ihana puhtauden tunne, minkä sain silloin kokea, kun kaikki se hirveä saasta poistui sydämestäni ja Jeesus tuli armossaan ja totuudessaan tilalle. "Hyvä on, että sydän on puhdas. Hyvä on, että viha on pois." :hugehug:

Joo sama :) Ihania vanhoja lauluja...toinen on väkevä ja toinen suloinen niinku Jeesuskin on :)
systeri

ViestiKirjoittaja Mallu » 16. Helmi 2014 12:19

Tuskasta ei tarvitse eikä voikkaan iloita,mutta Jumalan hyvässä huolenpidossa kaikessa tuskassakin voi iloita.

Tuo lause pomppasi eilen illlalla mun eteeni ja koin, että se pitää jakaa tänne jotain muutakin varten kuin itseäni.
Olen edelleen sitä mieltä,että tunteet ei valehtele.Jos olet tuskainen, niin et voi kokea iloa,mutta ihmeellistä tässä onkin se,että kun olet Jumalan hyvässä huolenpidossa voit kaikessa tuskaisuudessasikin maistaa iloa.Jumalalle on kaikki mahdollista.

Aamu-Usva ole vapaa itsesyytöksistä.Mun pois lähteminen ei johtunut kirjoituksestasi, vaan ihan muusta.Mutta koin, että näin vain piti tapahtua.Itsekkin ihmettelin reaktiotani,koska en ole ennenkään lähtenyt, vaikka olen joskus jostain pahoittanut mieleni,olen vain siirtynyt sivuun.

Tuossa yöllä ulkona myrskysi ja sitä kuunnellessa, tämä oma myrskyisä pari viikkoa sai uusia ajatuksia,jotenkin sain kokea, että Jumala on ollut tässäkin myrskyssä mukana.Asioitten vain piti mennä näin.
Mallu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu