Hyvää joulua!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: joulu

ViestiKirjoittaja Eetu » 27. Joulu 2012 00:45

Mulla oli oikein onnistunut sukujoulu, kiitos Herralle tajusin olla hiljaa oikeissa kohdissa eli suurimman osan ajasta, siis silloin kun oli kaiken maailman joulujuttuja. Pari lahjaakin ostin, nyt junassa keksin myös miten vastaan ensi vuonna joulun toivottelijoille - sanon jou jou mään! West side

huomasin että teeveestä tuli ekumeeninen joulu ohjelma, katoin sitä yle areenasta, ekumenia on toden totta väkevä eksytys. Rauhaa rukoili katolinen, ortodoksinen ja evankelisluterilainen eli evankeliskatolinen pappi. Sitten herra isoherra herra arkkiatri piti puheen, ja kaikilla oli niin mukavaa.
Ensi vuonna varmaan sitten kumartelevat jotain oranssia ristiä ja suutelevat Koraania. Noh sitä se ekumenia on.

katolisuudesta puheen ollen, paavilla on uusi auto:

https://auto.fi.msn.com/autogalleria/pa ... -1#image=5
Eetu

ViestiKirjoittaja systeri » 27. Joulu 2012 10:41

Tuohon vielä vähän surumielinen vastaus että meillä ei käy oikeastaan kovin paljon vieraita joita "rahteerata" ,siksi olin niin iloinen että nyt pasahti tuvan täydeltä porukkaa jonka mahdollisti myös se ,että kaikilla oli yhtäaikaa monta päivää vapaata.Mä oon laumasielu :)
Mutta itse "puolikuntoisena" vuorotyöläisenä en varmaan jaksaisikaan arkena mitään kovaa rumbaa pyörittää,mutta autan yleensä aina niillä voimilla ja varoilla mikä sillä hetkellä on suinkin mahdollista :oops:
systeri

ViestiKirjoittaja Sonja » 27. Joulu 2012 20:28

Joulu on taas vietetty, kohta vuosikin loppuu. Uusi vuosi tuo toivottavasti paljon sisäistä kasvua ja ymmärrystä siitä, mikä elämässä on tärkeintä ja miten tämän ainutkertaisen elämänsä tahtoo viettää.
Meillä jouluun kuuluu vielä maallisia tapojakin. perinteisiä jouluruokia, joululauluja jne. Joulukirkko on myös oleellinen osa jouluamme.
Mieheni ei vastusta kiinnostustani uskonasioihin, oikeastaan hän on jonkun verran kiinnostunut myös. Joulumme tulevat varmaan vuosien mittaan yksinkertaistumaan vähitellen. Ei tunnu olevan vielä valmiutta meillä kummallakaan eikä muillakaan perheessämme ja lähellämme kovin yhtäkkisiin muutoksiin. En tuomitse jos joku haluaa joulua viettää tavallaan mutta kaupallinen puoli joulusta on kaikkein ikävintä seurattavaa.
Sillä suuri on sinun armosi ja ulottuu ylitse taivasten ja sinun totuutesi hamaan pilviin asti. Ps.108:5
Sonja

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Joulu 2012 15:33

Mun sisko ehdotti, että ensi joulu olisi kierrätysjoulu, eikä kukaan saisi ostaa kenellekään yhtään uutta tavaraa :D Hyvä idea, joten toteutetaan sellainen sitten. Ainoastaan siskoni 13-vuotias tyttö tajusi vähän protestoida ja huomauttaa, että arvasi sen olevan äitinsä idea :D Omista lapsistani vanhin on 8-vuotias, eikä hän pidä kierrätyslahjoja ollenkaan huonon ideana.

Tästä joulusta mulla oli kyllä kirjaimellisesti maku poissa, koska mulla oli niin hirveä nuha, etten todellakaan maistanut mitään :( Ja yleensä just ne ruuat on ollut mun juttu :oops:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Sonja » 28. Joulu 2012 23:28

Kierrätysjoulu ei ole mitenkään hullumpi idea, aika mielenkiintoinen oikeastaan :think2:
Muutenkin tykkään kierrättää ja kirppareitakin kiertelen katselemassa. Vaatteita ja tavaroita löytyy kotoakin eteenpäin annettaviksi ja vaatteista voi tehdä jotain uuttakin..silloinhan se kaupallisuus, josta en todellakaan tykkää, jäisi minimiin. Täytyypä laittaa mieleen ensi joulua varten :)
Sillä suuri on sinun armosi ja ulottuu ylitse taivasten ja sinun totuutesi hamaan pilviin asti. Ps.108:5
Sonja

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Joulu 2013 21:09

Joulu-uutisia Espanjasta:

” 6,000 people dressed as Santa Claus have run in downtown Madrid”

https://globalnews.ca/news/1030455/6000 ... wn-madrid/

https://yle.fi/uutiset/joulupukit_kirma ... in/6985490

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 15. Joulu 2013 23:02

Mulla ja minussa oleva Pyhä Henki ei vietä sen kummemmin joulua koska kaikki on täytetty ja tapahtunut!=) Hallelujah=9 Herramme Jeesus on kulkenut sen tien ja istuu nyt Taivaassa Isän oikealla puolella! MUTTA mun kroppa ja sielu taas viettää joulua silleen, että mä aterioin himas joulusafkaa..näen mun uskosolevia ystäviä.. ja mikä tärkeintä ei tarvitse kuorma autoa ajaa!!! :thumbup: Itse en tunne seimenlapsikulttia enkä muutakaan sellaista..mutta mun kroppa ja sielu atrvitsee tähän aikaan vuodesta irtioton tuosta puuduttavan ahdistavasta arjesta.. Kiitos Herra!=)
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Joulu 2013 10:42

Japanissa:

” Joulupukki kalojen maailmassa”

https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/art ... sa/2441640

"Joulupukki pystyy kaikkeen. Kesken joulunaluskiireiden hän ehtii jopa sukeltelemaan.

Tokiolaisessa akvaariossa vierailevat lapset voivat nähdä punanutun uiskentelevan seeprahain, rauskujen ja muiden pienempien kalojen kanssa.

Joitakin pieniä katsojia esitys jännitti niin, että välillä täytyi laittaa kädet silmien eteen.

Oikeasti sukeltajapukki on tokiolaisen Sunshine International Aquariumin työntekijä. Hän hyppää altaaseen kaksi kertaa päivässä joulupäivään asti."

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Joulu 2013 19:36

Santa Claus?

Image

” Santa Benedict”

Image

Image

Nauravia joulupukkeja:

Image

Image

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Joulu 2013 14:49

Tuo sukeltaja oli kyllä aika hauska idea :D Kaikkea sitä keksitään...
Minun pitäisi jaksaa pyöräillä vielä ainakin kerran tuonne yliopistolle hakemaan kasa materiaalia yhtä kevään kurssia varten... Olen aika väsynyt. Ehkä joku flunssa yrittää tulla...
Mutta tänään illalla on meidän eskarilaisen metsäjoulujuhla. Mielenkiinnolla taas seuraan ohjelmaa, kun kyseessä on erittäin monikulttuurinen esikoulu. Onkohan mitään kristillisyyteen viittaavaa ohjelmistossa..? Isompi tyttö ainakin on harjoitellut koulun juhlaan ihan perinteistä joulukuvaelmaa.
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu