Lumina kirjoitti:Ymmärrän että katolilaisuus pitäis olla uskoville kuin "punainen vaate" mutta siellä voi olla myös jotain oikeaa.Ei kaikki oo aina automaattisesti syntiä miten ne uskoo.Täytyy opiskella siunaus asiaa ja tätä uskonelämää Sanan valossa ja miettiä onko ollu tarpeeksi kuuliainen, vai onko kaikki siunaus vaan omaa kuvitelmaa
Siunausta jokaiselle!
Totta on että katolinen kirkko opettaa myös joitakin asioita oikein, vaikka heidän evankeliuminsa ja oppinsa on harhaoppia. Meidän tulee ensin tutkia Raamattua ja jos katolisen kirkon jokin opinkappale on yhtäpitävä Raamatun totuuden kanssa, niin silloin se on totta, mutta jos se ei ole totta niin se on väärää.
Otan esille katolisen kirkon muutaman siunauksen:
Be so good, we beg of You,
as to bless and sanctify this image (or statue)
made in honor and memory of Your only-begotten Son,
our Lord Jesus Christ
Ole niin hyvä, pyydämme sinua,
siunaa ja pyhitä tämä kuva (tai patsas)
jok on tehty Ainosyntyisen Poikasi kunniaksi ja muistoksi,
meidän Herramme Jeesus Kristus
Father in Heaven,
we thank You for this community center
which we are opening today.
Bless this building and all who use it.
Isä taivaassa
kiitämme sinua tästä yhteisön keskuksesta
jonka avaamme tänään.
Siunaa tämä rakennus ja kaikki, jotka sitä käyttävät.
God the Father almighty,
to bless and sanctify this home,
those who live in it and everything in it.
Jumala ja Isä Kaikkivaltias,
siunaa ja pyhitä tämä koti,
ja ne jotka asuvat siinä ja kaikki siinä.
Raamatusta emme löydä yhtään kohtaan jossa joku siunaa tai opettaa siunaamaan kotia, julkisia rakennuksia tai pyhiä kuvia (katolisen kirkon pyhä kuva opetus on epäraamatullista).
Raamattu kehota ihmisiä siunaamaan tavaraa ja materiaa, mutta katolinen kirkko kehottaa ja opettaa niin tekemään. Johtopäätös on hyvin selkeä tässä kohden.
Olen minäkin nuorena uskovan osallistunut kodin siunaamisen (missä siunattiin myös kotia ei vain ihmisiä) tilaisuuksiin, kun en tiennyt että se ei ole oikein. Nyt kun asia tietää niin voi tehdä niin kuin Raamattu opettaa.
Minä tutkin pääasiassa Raamattua. Mutta 90-luvun puolivälissä Jumala kehotti minua ottamaan selvää katolisen kirkon opista, koska se eksyttää kovasti ihmisiä ja tulee myös ekumenian kautta eksyttämään. Siksi olen saanut huomata kuinka monet tutut jutut myöskin vapaissa suunnissa ovat katolista perintöä, eikä Raamatun opetusta. Olen sitten pyrkinyt uskomaan kuinka Raamattu opettaa aina sen mukaan kun olen saanut Herran armosta ymmärtää asioita. Olen saanut hylätä monta asiaa ja varmasti edessä on vielä asioita joita saa hylätä ja nimenomaan sellaisia asioita (toki muitakin) jotka katolinen kirkko on ujuttanut kristillisyyteen.
Mutta kuten sanoin Raamattu on pääasiallinen lähteeni, josta ammennan Jumalan sanan opetuksen ja sen kautta tutkin ja koettelen kaiken muun.
Jumalan siunausta sisarelle.