Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Juha » 06. Marras 2013 01:22

tanu kirjoitti:Tuskin on Owuor lähtenyt, kun jo uutta huuhaa evankelistaa pukkaa...

David Herzog Joulukuun kiertue:
1.12. Turku
2.12. Tampere
3.12. Jyväskylä
4.12. Oulu
5.12. Joensuu
7.12. Helsinki

"Parantumisihmeiden lisäksi Herzog on nähnyt esimerkiksi
harmaiden hiusten muuttuvan tummiksi,
hampaiden kasvavan ja ylipainon häviävän"

Kuka kumma näitä ulkomaan ihme-ukkoja oikein tänne Suomeen jatkuvasti kutsuu?

Tässä pitkä keskustelu-ketju koskien Herzogia:
https://forum.netmission.fi/showthread. ... vid-Herzog

Aivan kuten Owuor, myös Herzog tulee Suomeen jo toista kertaa.

En suosittele kenellekään menemistä noihin tilaisuuksiin.

Jeps. Kaikenlaista porukkaa sitä näkee... Saatanan aika käy vähiin niin pitää keksiä uusia metkuja ja temppuja joilla sais ihmisiä harhautettua. Uuskarismaattiset piirithän näitä tämmösiä tyyppejä varmaan kestitsee, kaikki ihmeet ja merkit käy eikä mitään manifestaatioita koetella ollenkaan.

Ja muuten jos ihan tarkkoja ollaan, niin oon lukenu että noissa Herzogin kokouksissa ihmiset ovat saaneet kultahampaita ja jotain kultapölyäkin on näkynyt...

Aika käsittämätöntä. Miksi Jumala antaisi kenellekään kultaisia hampaita? Että niillä voisi sitten pröystäillä ja mahtailla? Tai tummentaisi harmaita hiuksia. Vanheneminen on ihan luonnollinen asia eikä mikään sairaus... Kas kun ei porukat oo naamasta nuorentunu vielä! Tai ettei oo uusia Rolex-kelloja ilmestyny ihmisten käsiin! Ja ihmisen laihdututtaminen on myös omituista. Kaikki nuo tuntuvat keskittyvän rahaan tai ulkonäöllisiin seikkoihin...

Mitä Jeesus ja apostolit tekivät? Paransivat ihmisten vammoja/sairauksia ja ajoivat riivaajia ulos, eivät jaelleet rahaa tai kultaa, taikka muutelleet ihmisten ulkonäköä. Jumalalle ei ole tärkeää ihmisen rikkaus tai ulkonäkö, vaan sydämentila.

Matt. 10:8-9 kirjoitti:Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. Älkää varustako itsellenne kultaa, älkää hopeata älkääkä vaskea vyöhönne

Ap. t. 3:6 kirjoitti:Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Marras 2013 22:43

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Marras 2013 11:17

vaisuliini kirjoitti:*
https://kotisivu.dnainternet.net/raipou/paavjarv.htm

Mielipiteitä?

https://keskustelu.suomi24.fi/node/4712684

Lainauksia tuosta keskusteluketjusta koskien Paavo Järvistä:

” Mutta toisissa paikoissa hän kehuu Benny Hinniä ja kaataa ihmisiä ja paljastaa todellisen minänsä.
Profetoi monille ja julistaa ihmisiä parantuneiksi.”

” En usko että Jumala tahtoo häntä käyttää River-seurakunnissa ja menestysteologissa paikoissa ja muissa hämärissä, tunteehan Jumala toki oman sanansa, jossa sanotaan "Harhaoppista karta".

Ensin heidän pitää hylätä harhaoppinsa ja lahkonsa, ja tulla uskoon, niin sitten on aika sanan saarnaamiselle.

Kristittyjen ei pidä kulkea niissä hämärissä paikoissa, joissa ei julisteta Jeesuksen Kristuksen evankeliumia, vaan jotakin toista.

Koska koet saaneesi jotakin hyvää hänen kauttansa, sun on ehkä vaikeampi nähdä asioita niinkuin mä koen ja ymmärrän.

Olen sitä mieltä, että vaikka mikä ihme tehtäisiin, jonkun sellaisen ihmisen kautta, jonka opetus ja toiminta on ristiriidassa sen kanssa mitä raamattu opettaa, ei se ihminen silti ole Jumalasta. Ei ole, vaikka hän herättäisi kolmekymmentä seitsemän kuollutta keskussairaalan ruumishuoneella. Sellaisia ja pienempiä ihmeitä tehdään, jotta valitutkin eksyisivät.

Jumala ei ole käskenyt koettelemaan ihmisiä ihmeillä, kuten parantumisilla, vaan katsomaan hedelmää ja heidän vaellustaan.

Matteus 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'”

” Sellaista tapahtuu, eikä se todista mitään Jumalasta eikä uskosta ja pelastuksesta.

Raamattu ei kehoita ketään kaatamaan.

Eikä raamatussa ole mitään esimerkkejä siitä, että seurakunnissa olisi väkeä kaadettu, eikä löydy myöskään kehoitusta ihmisten kaatamiseen.

Sen vuoksi, että kaataminen on epäraamatullista toimintaa, on syytä suhtautua epäillen niihin ihmisiin, jotka kaatavat.”
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Marras 2013 11:20

"Parantumisihmeiden lisäksi Herzog on nähnyt esimerkiksi
harmaiden hiusten muuttuvan tummiksi,
hampaiden kasvavan ja ylipainon häviävän"

Niin joo..täshän johdatetaan ihminen syvemmälle syntiin,ihannoimaan tiettyjä asioita.Jumalan tahto olis varmaan se että ihminen pystyis hyväksyä ittensä semmosena kuin on.Ylipaino taas on semmonen asia että täytyis tehdä parannus ja saada Jumalan voima pitää sitä suuta soukemmalla ja sitä kautta päästä normaalimpaan painoon :)
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Marras 2013 11:53

pekka kirjoitti:

Mielipiteitä?

” Mutta toisissa paikoissa hän kehuu Benny Hinniä ja kaataa ihmisiä ja paljastaa todellisen minänsä.

Olin itse mukana Paavo Järvisen kokouksessa viime lokakuussa. Mummot kaatui selälleen ja osa kyljelleen.
Paavo nauroi ja sanoi että kaikki mummot kaatui. :shock: Minä näin miten mummo seisoi ja Paavo laittoi kätensä mummon päälle ja vähän työnsi
mutta mummo pysyi siinä seisomassa selkä epäsuora ja Paavo vähän enemmän työnsi ja sit mummo kaatui selälle. :(
Sama homma mitä Pirkko Jalovaara on aina tehnyt ja nyt aloin epäillä onko Paavo Jumalan mies?!?!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juha » 11. Marras 2013 22:49

vaisuliini kirjoitti:
pekka kirjoitti:

Mielipiteitä?

Olin itse mukana Paavo Järvisen kokouksessa viime lokakuussa. Mummot kaatui selälleen ja osa kyljelleen.
Paavo nauroi ja sanoi että kaikki mummot kaatui. :shock: Minä näin miten mummo seisoi ja Paavo laittoi kätensä mummon päälle ja vähän työnsi
mutta mummo pysyi siinä seisomassa selkä epäsuora ja Paavo vähän enemmän työnsi ja sit mummo kaatui selälle. :(
Sama homma mitä Pirkko Jalovaara on aina tehnyt ja nyt aloin epäillä onko Paavo Jumalan mies?!?!

Osa kaatuiluista on lähtöisin ihan ihmisen omasta lihallisuudesta, työnnetään väkisin kumoon tai sitten kaadutaan itse ettei muut pitäis huonompana. Mutta osa taas noista ilmiöistä on lähtöisin ns. kundaliinivoimasta, riivaajista. Ei kukaan, joka todella on Jumalan mies harrasta ihmisten kaaduttamista, koska tuon touhun takana ei oo Jumala, vaan saatana. Itsekin oon tuota sekoilua nähny ihan lähietäisyydeltä, enkä sellaisissa tapahtumissa aio pyöriä missä tuota näkee. Hullua siinä on se että tarvitaan aina "koppari" ottamaan kiinni se, joka kaatuu, muuten ihminen kaatuisi ja loukkaisi itseänsä. Mahdollistaisiko Jumala sen, että Hänen omansa ihminen loukkaantuisi Hänen kosketuksestaan kaatumalla ja lyömällä itsensä?

Itse en kertaakaan ole kaatunut noissa tilaisuuksissa. Uskon, että Jumala suojaa Pyhällä Hengellään niitä, jotka Hänen omiaan omat. Toki jos ihminen itse haluaa mennä harhaan ja alkaa kaatuilla, niin ei Jumala ihmistä estä. Ihmiset menevät harhaan, koska heidän lihansa kaipaa merkkejä ja kokemuksia ja niiden tavoittelu nousee liian tärkeäksi. Tässä välissä saatanan on helppo tarjota syöttejä.

Paavo on mennyt harhaan jos on alkanut vehkeillä tuon touhun kanssa.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Marras 2013 10:39

Hyvin ajankohtainen aihe:

"Sosiaalityöntekijöillä on asiaa"

https://www.pohjalainen.fi/mielipide/yl ... -1.1499051

"Yhteiskunnassamme liian moni voi pahoin, muistuttavat sosiaalityöntekijät.

Julkisuudessa on viime aikoina esitetty puheenvuoroja, jotka syyllistävät yhteiskunnan huono-osaisia ja vajaakuntoisia. On vaadittu sosiaaliturvan vastikkeellistamista tai jopa sen lakkauttamista. Puheenvuoroissa huono työ- ja toimintakyky on omaa heikkoutta, laiskuutta ja työllistyminen kiinni omista ponnisteluista. Köyhyys on omien valintojen tulos, jos oikeaa köyhyyttä Suomessa onkaan.

Meillä sosiaalityöntekijöillä on nyt sanottavaa ja nojaudumme siinä käytännön kokemuksiimme.

On tietämätöntä kuvitella, että meillä kaikilla olisi samat lähtökohdat elämässä pärjäämiseen ja menestymiseen. Kasvamme erilaisissa olosuhteissa, kannamme yksilöllistä perimäämme, omaamme erilaisia ominaisuuksia niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Nämä kaikki yhdistettynä elämänkokemuksiimme vaikuttavat siihen, millaisia meistä tulee, millainen kantokyky kullakin elämässä on. Kun kokonaisuuteen lisätään vielä vallalla olevat käsitykset hyvästä ja vastuullisesta elämästä, alati vaihtuvat taloussuhdanteet ja epävarmat työmarkkinat, voi olla varma, ettei kenenkään polku ole samanlainen.

Me sosiaalityöntekijät näemme työssämme ihmisiä, jotka ovat sairastuneet yrittäessään ponnistella lunastaakseen yhteiskunnan vaatimukset hyvästä elämästä.

Näemme ihmisiä, jotka potevat syyllisyyttä siitä, etteivät pärjää omillaan, eivätkä kestä arjen kuluttavuutta yhtä hyvin kuin toiset. Näemme ihmisiä, joiden sairaus tai vamma vaikuttaa elämään ja toimeentuloon. Näemme jälleenrakentamissukupolven jälkeläisiä, jotka kantavat traumoja vanhempiensa mielenterveys- ja päihdeongelmista. Näemme ihmisiä, jotka pyrkiessään elämässään eteenpäin, törmäävät syrjiviin asenteisiin ja ympäristön rakenteellisiin ja sosiaalisiin esteisiin. Näemme ihmisiä, jotka asioiden kriisiytyessä menettävät otteen elämästä ja joutuvat turvautumaan yhteiskunnan tukeen.

Kyllä, joukkoon mahtuu myös niitä, joilla ei ole kiinnostusta yrittää. Vapaamatkustajia löytyy aina. Emme kuitenkaan voi kaataa koko järjestelmää vapaamatkustajien takia.

Yhteiskunnassamme liian moni voi pahoin. Kansalaisistamme moneen 90-luvun lama jätti jälkensä. Moni menetti työpaikkansa, yrityksiä meni konkurssiin. Syytämmekö heitä siitä, että he ovat yrittäneet ponnistella parhaansa mukaan? Vähäosaisuus on siirtynyt sukupolvelta toiselle vain sen vuoksi, että yhteiskunnan turvaverkko on ollut liian isosilmäinen ja sen reunat ovat pettäneet.

On aika pyrkiä kaikkien yhteiskunnan jäsenten hyväksymiseen ja luopua syyllistämisestä, joka vain syventää pahoinvoinnin kierrettä. Syyllistämisen sijaan tulisi toimenpiteitä kohdistaa vähäosaisten tilanteen parantamiseen ja inhimillisen elämän turvaamiseen kaikille.

Leena Korhonen

YTM, sosiaalityöntekijä

Petra Malin

VTK, sosionomi (AMK)

Ylva Krokfors

VTL, sosiaalityön tutkija

Lea Sippola

YTM, sosiaalityöntekijä

Taija Laakso

YTK, sosiaalityön opiskelija

Satu Söderholm

VTM, sosiaalityöntekijä

Armi Lehto

YTK, sosiaalityön opiskelija

Satu Marja Tanttu

YTM, sosiaalityöntekijä"

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Marras 2013 11:42

Juha kirjoitti:Osa kaatuiluista on lähtöisin ihan ihmisen omasta lihallisuudesta, työnnetään väkisin kumoon tai sitten kaadutaan itse ettei muut pitäis huonompana. Mutta osa taas noista ilmiöistä on lähtöisin ns. kundaliinivoimasta, riivaajista. Ei kukaan, joka todella on Jumalan mies harrasta ihmisten kaaduttamista, koska tuon touhun takana ei oo Jumala, vaan saatana. Itsekin oon tuota sekoilua nähny ihan lähietäisyydeltä, enkä sellaisissa tapahtumissa aio pyöriä missä tuota näkee. Hullua siinä on se että tarvitaan aina "koppari" ottamaan kiinni se, joka kaatuu, muuten ihminen kaatuisi ja loukkaisi itseänsä. Mahdollistaisiko Jumala sen, että Hänen omansa ihminen loukkaantuisi Hänen kosketuksestaan kaatumalla ja lyömällä itsensä?

Itse en kertaakaan ole kaatunut noissa tilaisuuksissa. Uskon, että Jumala suojaa Pyhällä Hengellään niitä, jotka Hänen omiaan omat. Toki jos ihminen itse haluaa mennä harhaan ja alkaa kaatuilla, niin ei Jumala ihmistä estä. Ihmiset menevät harhaan, koska heidän lihansa kaipaa merkkejä ja kokemuksia ja niiden tavoittelu nousee liian tärkeäksi. Tässä välissä saatanan on helppo tarjota syöttejä.

En tunne muita Jumalan palvelijoita jotka kiertää ympäri Suomea ja samalla saarnaa. Vai heitä ei ole kuin vain Paavo Järvinen?
Ketä te suosittelette kuuntelemaan joka kiertää ympäri Suomea saarnaamassa...?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Marras 2013 13:31

vaisuliini kirjoitti:
Juha kirjoitti:Osa kaatuiluista on lähtöisin ihan ihmisen omasta lihallisuudesta, työnnetään väkisin kumoon tai sitten kaadutaan itse ettei muut pitäis huonompana. Mutta osa taas noista ilmiöistä on lähtöisin ns. kundaliinivoimasta, riivaajista. Ei kukaan, joka todella on Jumalan mies harrasta ihmisten kaaduttamista, koska tuon touhun takana ei oo Jumala, vaan saatana. Itsekin oon tuota sekoilua nähny ihan lähietäisyydeltä, enkä sellaisissa tapahtumissa aio pyöriä missä tuota näkee. Hullua siinä on se että tarvitaan aina "koppari" ottamaan kiinni se, joka kaatuu, muuten ihminen kaatuisi ja loukkaisi itseänsä. Mahdollistaisiko Jumala sen, että Hänen omansa ihminen loukkaantuisi Hänen kosketuksestaan kaatumalla ja lyömällä itsensä?

En tunne muita Jumalan palvelijoita jotka kiertää ympäri Suomea ja samalla saarnaa. Vai heitä ei ole kuin vain Paavo Järvinen?
Ketä te suosittelette kuuntelemaan joka kiertää ympäri Suomea saarnaamassa...?

Tämähän on hyvä kysmys ja olisipa hyvä potkaista "raitis henkiset saarnaajat" -ketju pystyyn jonnekkin.

Kyllä heitäkin vielä löytyy.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Marras 2013 12:50

Surettaa kun niin monet ovat pahasti eksyksissä tänä päivänä.

Tämän päivän paikallislehdestä (Pohjalainen) poimittu kirjoitus mielipideosastolta:

https://www.pohjalainen.fi/mielipide/yl ... -1.1499648

Eli tässä lainaus:

"Ihmisen omat toimet vaikuttavat tulevaan

Alkusyksystä oli juttu Seurassa amerikkalaisesta miehestä, joka oli melkein kuollut ja käynyt taivaassa. Sen jälkeen hänellä oli aivan oma uskonto, johon minäkin rupesin uskomaan.

Kun ihminen kuolee, hän joutuu ensin jonkinlaiseen tyhjään tilaan, josta sitten joku edesmennyt ystävä tai sukulainen kantaa hänet taivaaseen.

Ihminen on siellä aikansa, mutta sitten hän joutuu syntymään tänne niin monta kertaa, että Jumala kelpuuttaa hänet lopullisesti taivaaseen.

Riippuu aivan siitä, kuinka ihminen elää elämänsä täällä maan päällä. Kuinka kohtelee esimerkiksi lähimmäisiään.

Tässä uskossa on ihmisen omilla toimilla merkitystä. Jos esimerkiksi viettää irstasta elämää ja tekee paljon vääryyttä, sitä useammin joutuu tänne syntymään. Helvetti on maan päällä.

Eino Laakso

Vaasa"

Joh. 14:6

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu