David Owuor Suomeen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: David Owuor Suomeen

ViestiKirjoittaja Hansu » 08. Loka 2013 23:56

Joh 20:25-31

25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

Tässä tulee hyvin ilmi se miten Jeesus suhtautui Tuomakseen, vaikka hän epäili. Jeesus ei tuominnut Tuomasta epäuskosta, vaan nuhteli häntä ja sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

Me uskovat olemme hyvin usein näitä Tuomaksia, jotka epäilemme, mutta silti Jeesus ymärtää, auttaa, armahtaa ja rakastaa omiaan.

Mielestäni tämä on myös hyvä esimerkki siitä, että vaikka epäilemme ja meillä on epäuskoa
se ei silti ole este Jumalan toiminalle tai piposta kiinni.

Hebrealaiskirje 11:1-3

Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

Aina voi rukoilla Jumalaa, että Hän poistaisi sydämestämme epäilemisen ja epäuskon. Nämä saatavat hidastaa uskossa kasvamista, mutta ei mielestäni ole este Jumalan antamalle voimalle ja Pyhän Hengen toiminnalle meissä, jos on todella aidosti ja sydämestään antanut Herran Jeesuksen tulla asumaan sydämeemme.

Luulempa, että Herra jaksaa kärsivällisenä odottaa lastaan uskon vahvistumisessa, jolloin epäuskokin vähenee.
Hansu

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 09. Loka 2013 10:31

Niin ,,siinä ollaan eri linjoilla ajatuksessa ,että vaikuttaako epäusko vai ei .
Itse luen tekstin niin Raamatusta ,jossa näen että epäusko vaikuttaa monella tavalla .Ja se on myös esim Jeesuksen puheeseen ja toimintaan liitetty.Ja jos aikoinaan on vaikuttanu niin kyllä myös nytkin.Ihmiset tulevat vielä jättilaumoina luopumaan uskosta.Se tarkoittaa myöskin eräällä tasolla mielestäni ,että maailmanjohtaja saa heidät epäilemään ja pohtimaan vaihtoehtoisia ns totuuksia jolloin he joutuvat petoksen uhriksi ja samalla je itse antavat luopumuksen tulla mahdolliseksi.Siinäkin epäusko alkaa vaikuttaa jo uskossa olevassa,mutta kirjoitettu luopumus on eli sekin on lopunaikaan sidottu erityinen aikajakso.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 09. Loka 2013 15:35

Mjuuh kinkkinen homma tämä epäusko, minäkin olen kyllä sitä mieltä että se vaikuttaa negatiivisesti uskonelämään ja epäuskoon pitää rukoilla apua Jumalalta ja tarkistaa omia asenteitaan ja vaellustaan.

Pointtini oli vain se , että JOKSUS ja JOISSAIN asioissa voi Jumala armahtaa myös epäuskoista antamalla jonkin asian tapahtua.

Raamattu rohkaisee vahvaan uskoon esim rukouksessa ja muussakin:

mm Jaakobbi peräänkuuluttaa lujaa uskoa rukoiltaessa:

Jaakobinkirje 1

5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
7 Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,
8 kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.

Ehkäpä Jumala armahtaa "vastasyntynyttä" uskovaa herkemmin ja mielummin sietäen epäuskoakin johonkin pisteeseen , mutta uskossaan jo varttuneempi saisi jo olla vahvempi uskossaan ....en tiedä mutta epäilen että jotenkin näin voisi asia mennä.

Tämä on mielenkiintoinen asia ja ehkäpä olisi järkevää jatkaa sen pohtimista vaikkapa oamassa ketjussaan ja tässä ketjussa keskittyä David Owourista puhumiseen selkeyden vuoksi? :-P
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Hansu » 09. Loka 2013 16:58

Hyvä idea Mikko, että voisi jatkaa tätä asian pohdinttaa omassa ketjussa. Olen ajatellut ihan samaa. :D
Hansu

ViestiKirjoittaja Lilli » 17. Loka 2013 20:52

.....
Viimeksi muokannut Lilli päivämäärä 20. Maalis 2016 12:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Lilli

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Loka 2013 21:49

Mun mieheni oli täällä Turussa pidetyssä Owuorin kokouksessa. Hän oli oikein positiivisesti yllättynyt. Kokouksessa ei ollut hänen mukaansa mitään sellaista ihmeellistä höyryämistä, mutta Jeesuksen takaisintulon sanomaa sitäkin enemmän. Myös isäni oli tuossa samaisessa kokouksessa. Hän oli pettynyt, koska siellä ei mainittu kastetta pelastuksen yhteydessä :D Itse olin onnellisesti kotona tuon kokouksen ajan hoitelemassa pikkuisiani ja omia hommiani, joten kuulopuheiden varaan jäi nämä pohdinnat ;gladly:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Tammi 2014 13:34

Mitä mieltä olette tästä Arto Lehkamon mielipidekirjoituksesta:

"Sokeat saavat näkönsä ja kuurot kuulonsa Keniassa"

https://artolehkamo.puheenvuoro.uusisuo ... a-keniassa

"Pakkasimme laukkumme ja suurperheemme suuntasi Keniaan vuodenvaihteessa. Olimme saaneet kutsun profeetta Dr. Owuorilta ja vastasimme kutsuun. Halusimme nähdä onko se totta mitä sieltä päin maailmaa kuuluu: Keniassa on maailmanhistorian suurin herätys meneillään ja ihmeet ja merkit seuraavat julistettua Sanaa.

15 tuntia matkustusta ja viimein perillä Nairobissa. Miehet vastassa meitä lentokentällä ja sieltä ajo hotellille. Muutama tunti aikaa siistiytyä ja sitten liki 12 tunnin ajo kuoppaisia teitä pitkin Kakamegaan. Siellä oli vuodenvaihteen molemmin puolin suurkokoukset stadionilla ja me olimme yhdessä parinsadan muun ihmisen kanssa kutsuvieraita. Suuri osa ihmisistä jäi stadionin ulkopuolelle mutta heille oli pystytetty Kakamegan kaupunkiin neljä screeniä, joista he pääsivät seuraamaan kokousta. Ne, jotka pääsivät sisälle, olivat saapuneet ajoissa ja he myös nukkuivat stadionilla. Keniassa meininki on hieman toisenlaita kuin täällä Suomessa.

Jo edellisenä päivänä Profeetta Owuorin ollessa vielä Nairobissa, Kakamegan stadionilla alkoi tapahtua: Moni rampa alkoi yllättäen kävellä ja parantumisihmeet alkoivat tapahtua. Seuraavana päivänä ajoimme autoletkassa sisälle stadionille tuhansien ystävällisten ihmisten vilkuttaessa meille. Meidät ohjattiin aivan lavan viereen pystytettyyn katokseen jossa meillä oli tuolit ja virvokkeita. Kokouksia oli kaikkiaan kolme: kaksi päiväkokousta ja yksi uudenvuoden yön kokous.

Ja mitä minä näin: Rampoja parantui aivan huikea määrä. Yleisön joukosta rammat vaan nousivat ja alkoivat kävellä. Sokeat saivat näkönsä ja kuurot kuulonsa. Monia muitakin sairauksia parantui ja Jumalan läsnäolo oli valtavaa! Eräs kuurojen luokan opettaja oli tuonut koko luokkansa stadionille ja kahdestatoista syntymästään asti kuurosta lapsesta kuusi sai heti kuulonsa. Eräskin kuuro poika piteli korviaan koko ajan. Hän ei ollut koskaan kuullut ja yhtäkkiä hän alkoi kuulla kymmenien tuhansien ihmisten huutaessa ja soittaessa pillejä ja torvia hänen ympärillään. Puhumattakaan 30 miehisestä soittokunnasta suurine torvineen..... Melkoinen shokki varmasti. Eräs syntymästään asti sokea nuorukainen sai näkönsä lavalla ihmisten silmien edessä. Hänellä ei ollut silmissään pupilleja, Iiriksiä...tai mitä nyt siinä keskellä onkaan - hänellä oli vain silmänvalkuaiset. Mutta niin vain Jumala antoi näön tälle henkilölle.

Seuraavana päivänä (1.1.2014) profeetta kiipesi lavalle, jossa oli noin 40 ihmisen kuoro valkeissa vaatteissaan. Alkurukouksen aikana yhtäkkiä Jumalan henki laskeutui lavalle ja koko kuoro lakosi maahan ja osa lensi lavalta alas. Vain kolme tai neljä ihmistä jäi pystyyn seisomaan. Ja samat ihmeet ja merkit tapahtuivat kuin edellisenäkin päivänä.

Ihmeet ja merkit eivät ole itsetarkoitus. Raamattu lupaa, että ne seuraavat niitä jotka uskovat. Tämä on Raamatun sanaa ja se todellakin toteutuu kirjaimellisesti Keniassa.

Dr. Owuor tai the Mighty Porphet of the Lord, kuten häntä siellä puhutellaan, pitää näitä parantumiskokouksia Keniassa kahdesti vuodessa ja niistä on tullut hyvin suosittuja. Kuuntelin häntä ensimmäisen kerran tällä koti-Suomessa keväällä 2013 ja tuolloin hän saarnasi lauantania 4h50 minuuttia ja sunnuntaina täydet 5h. Hänen saarnasa perusajatus on katumus ja parannuksenteko. Hän julistaa, että Kristus tulee takaisin aivan pian, mutta esim. Suomessa seurakunta ei ole valmis ottamaan Kristusta vastaan. Seurakunnan puvussa on tahra ja tämä tahra on haureus, homoseksualismi, rahanhimo ja monet muut synnit. Owuor ei kerää kolehtia tai saarnaa rahasta. Hän on nöyrä ja ystävällinen mies.

En väitä, että kaikki olisi puhtoista ja ihanaa Keniassakaan - hänen tiiminsä tuntuu nostavan hänet melkoisiin svääreihin punaisine mattoineen ja Mersuineen. Mutta kun ymmärtää Kenian pitkän alaisuuden Englannin siirtomaana ja tiukan hierarkian titteleineen ym. tajuaa, että maassa maan tavalla. Meille länsimaisille punainen matto herätti koko matkan ajan kummastusta. Mutta se ei silti tee tyhjäksi sitä tosiasiaa, että Jumala toimii Keniassa enemmän kuin missään muualla maailmassa. Tällä hetkellä."

Image
Image

Image

Image

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Tammi 2014 14:43

Ikävä kyllä sydämelleni nousi tämä Raamatun paikka: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi' (Apt.8:10)." :cry: Näinhän siis sanottiin samarialaisesta noituuden harjoittajasta. Toivottavasti tämä oli vain oman sydämeni ajatus ja David Owuorin toiminta olisi lähtöisin Hänestä, joka yksin on suuri.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Tammi 2014 16:42

Alkusanat:

Tahdon huomauttaa ettei tarkoitukseni ole ivata tai satuttaa ketään mielipiteilläni, mutta ihan vilpittömästi näin minä tästä uskon ja se ei ole mitään henkilökohtaista sotaa ketään vastaan vaan mielipide jota en voi muuksi valehtelematta sanoa :(.

Olisi mukava jos voitaisiin olla tästäkin asiasta kaikki samaa mieltä, mutta jos en ole niin en ole. Ja vaikka joku uskookin Owouriin niin rakastan häntä sisarena tai veljenä vaikka mielestäni onkin tässä asiassa eksyksissä ja väärässä. Se ei tee minusta parempaa tai toisesta huonompaa sillä minäkin olen varmasti monessa väärässä, mutta Herra meille ajallaan kaiken paljastaa niin kuin sanassaan lupaa. Pääasia on että uskomme Herra Jeesukseen ja Raamattuun :).

Lainaus Pekan linkkaamasta tekstistä:

Dr. Owuor tai the Mighty Porphet of the Lord, kuten häntä siellä puhutellaan, pitää näitä parantumiskokouksia Keniassa kahdesti vuodessa ja niistä on tullut hyvin suosittuja.

Eli pari kertaa vuodessa vuosittain on Herra ilmoittanut Owourille että tekee ihmeitä. Ei siis joka päivä ja koko ajan ympäri maailmaa vaan erityisesti näissä Owourin isoissa tapahtumissa, itselleni epäilyttävää sillä Jumala tekee ihmeitä kokoajan jokapuolella maailmaa enkä jaksa uskoa Hänen sitoutuneen pari kertaa vuodessa juuri näissä tilaisuuksissa ihmeisiin. Raamattu ei mielestäni opeta, että Herra olisi koskaan sitiutunut joka vuosi tekemään jossakin tietyssä paikassa ihmeitä, kuin sirkus taikuri, vaan suvereenisti toimii missä tahtoo.

Oma mielipiteeni on, että Owour pari kertaa vuodessa tiedottaa että on saanut herralta sanan että zumbalan (milloin missäkin) stadionilla tapahtuu ja räiskyy! Sitten paikalle palkatut henkilöt/näyttelijät esittävät kuuroja/sokeita/rampoja ja sovitusti parantuvat. Joillekkin sanotaan siksi että odotus ja hypetys olisi kuumimillaan, että parantukaa jo ennen kun Owouri tulee niin kaikki pääsevät oikeaan ihmeiden fiilikseen. Kiljutte välillä ja nousette ylös ja "rammat kävelevät...."

Oli maininta pojasta jolla ei ollut iiriksiä/pupilleja , olisi hauska tietää ilmestyivätkö ne sitten kun hän väitetysti sai näkönsä takaisin vai oliko silmät yhä ilman näitä ja valkoiset mutta hän silti pystyi näkemään ilman iiriksiä/pupilleja.

Kritisoin myös sitä että "arvovieraille" on katokselliset teltat virvokkeineen missä voivat eriarvoisesti seurata Owour -showta, kun köyhät ja mitättömät saavat olla kuumissaan paahteessa.

Mutta lyhyesti: Showta esitystä, kovaa ja tunteikasta musiikkia ja sirkusta sanon minä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Tammi 2014 17:34

Näin on Aamu-Usva ja Mikko.

Evankeliumi Matteuksen mukaan 24:

4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu