Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Eetu » 29. Heinä 2013 13:26

vaisuliini kirjoitti:*
En haluaisi suututtaa naisia enkä minun äitiäni tällä kirjoituksellani. Mikä sitä naisten viikkoa vaivaa kun aina päättyi huonoon ja viileään päivään ja joskus runsaaseen sateeseen jopa ukkospuuskiin? En muista oliko naisten viikolla joku päivä edes kauniina ja aurinkoisena päivänä. Minun äidin nimipäivänä on aina ollut huono ilma. Viime naisten viikolla Minä leivoin mansikkakakun äidille ja halusin lohduttaa äitiä sillä kakulla.

https://ilmatieteenlaitos.fi/naistenviikko

Sorry tällainen viesti. :oops:

Ei se mitään! Huono keli saattaa harmittaa. Itelläni on mottona että keli on aina hyvä jos ei sada akkuhappoa tai meteoriitteja.

Kaunis ele tuo mansikkakakkulohdutus! :)
Eetu

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Syys 2013 13:13

Olipas ihanan murtava rukouskokous tänä aamuna ysiltä. Jotenkin koen että kuivakausi on päättymäisillään ja alkaa taas rukouselämäkin elpyä :) Vihollinen yrittää laittaa mut miettimään kaikennäköisiä virityksillään mutta Jeesuksen nimessä hänen voimansa sidotaan ja katsotaan vaan Kristukseen.Omaan voimaan ja huonouteen tuijottaminen on ihan turhaa,uskotaan Jeesuksen antamiin ihmeellisiin mahdollisuuksiin! :hearts:
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Syys 2013 09:28

*
Täällä oli keskusteltu miksi rukous ei tuntunut tehokkaalta vaikka Raamatun mukaan vanhurskas rukous voi saada aikaan paljon. Mutta äsken törmäsin tuohon linkkiin 'Taistelu taivaallisissa, kuinka saatana estää rukoukset'. :shock: En ole kuullut semmoista että saatana voi estää rukoukset. :(

https://hesekieli.suntuubi.com/?cat=6&id=11&lang=fi
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 18. Syys 2013 13:22

Täällä oli keskusteltu miksi rukous ei tuntunut tehokkaalta vaikka Raamatun mukaan vanhurskas rukous voi saada aikaan paljon. Mutta äsken törmäsin tuohon linkkiin 'Taistelu taivaallisissa, kuinka saatana estää rukoukset'. :shock: En ole kuullut semmoista että saatana voi estää rukoukset. :(

https://hesekieli.suntuubi.com/?cat=6&id=11&lang=fi

Nyt on (taas:() niin kiire, etten ehdi lukea tuota laittamasi linkin takaa löytyvää tekstiä.
Mutta pakko kuitenkin kommentoida väitettä "saatana estää rukoukset"...

Käsittääkseni saatanalla ei ole mitään valtaa estää vanhurskaan rukouksia. Kaikki vanhurskaan rukoukset menevät "perille". Jumala
kuulee ne aivan varmasti.

Eri asia sitten jos elää synnissä. On siis esim. jokin helmasynti, jota hellii, ilman aikomusta parannuksentekoon.
Jos siis on vaimentanut omantuntonsa äänen ja tekee syntiä päivästä toiseen ilman katumusta ja parannuksentekoa, niin silloin uskon että
Jumala ei enää kuule rukouksia.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Syys 2013 17:54

*
Tanu, minun piti ensin ottaa selvää siitä kohdasta Dan. 10:13 uudestaan. Minulla oli tällainen käsitys että enkeli oli rukouksien ja sanan saattaajana ja jäi taistelemaan avaruudessa henkien kanssa 21 päivää, ne pahat henget esti tuomasta rukousta Isän luo. Tutkittuani huomasin ettei asia ole sellainen mitä olen luullut. Sorry! :oops:

Dan. 9:23 Kun aloit rukoilla, lähti sana liikkeelle, ja minä olen tullut ilmoittamaan sen sinulle, sillä sinä olet rakastettu. Kuuntele siis tarkkaavaisesti tätä sanaa ja ymmärrä näky.

Dan. 10:12 Sitten hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä sanasi on kuultu ensimmäisestä päivästä lähtien, jona käänsit sydämesi etsimään ymmärrystä ja nöyrtymään Jumalasi edessä. Sinun sanojesi tähden minä olen tullut.

Dan. 10:13 Persian valtakunnan enkeliruthinas seisoi minua vastustamassa kaksikymmentäyksi päivää, mutta sitten Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli avukseni, sillä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuninkaiden luo.

Tutkittuani tajusin että enkeli ei ole rukouksen saattajana vaan sanan saattajana eikä ole tehtävä tuoda rukoukset Isän luo. :oops:
Poistanko minä tuon linkin joka on epäraamatullinen?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Syys 2013 08:14

*
Tuli mieleen kalliomaalaukset.
On täällä lähellä kalliomaalaukset. Sinne pääsee vain jaloin ja kumisaappaat kanssa koska on kyykäärmeitä.
Siellä on suuri kallio niin sen kallioseinämä on aika jyrkkä ja siinä on maalaukset, noin 3-4 metrin korkealla näkyy piirrokset.
Minä ihmettelin kuinka sinne pääsi piirtämään kun on liian korkea kallioseinämä. Naapuri sanoi että täällä oli kuulemma jääkausi.
Niin siksi jään päällä pääsi kuulemma kävelemään jyrkän kallioseinämän luo ja sit piirtämään...

Minä itse menin hämilleni ja mietin kuinka se evoluutio ja Raamattu kun on niitä kalliomaalauksien todistuksia.
En ole ottanut valokuvaa niistä koska ei ollut mukana kamera siinä reissussa.
Googleen kautta voi katsoa ja tutkia ne kuvat, siis niistä kalliomaalauksista. Raamattu ei puhu mitään luolamiehistä mutta
olisiko mahdollista jos Aatamin jälkeläiset on niitä piirroksia tehnyt? Entäs se jääkausi? Se on muka noin miljardin vuoden takaa.

Täällä Suomessa on yksi paikka jossa on enemmän kalliomaalauksia. Se on jossain Suomea päin. En ole vielä ottanut selvää missä.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 26. Syys 2013 10:13

Tutkittuani tajusin että enkeli ei ole rukouksen saattajana vaan sanan saattajana eikä ole tehtävä tuoda rukoukset Isän luo. :oops:
Poistanko minä tuon linkin joka on epäraamatullinen?

Vaisuliini, älä suotta poista tuota linkkiä. Kaikki erehtyvät joskus ja itsehän sinä huomasit tuon missä se kirjoitus meni vikaan. :)
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Janne » 26. Syys 2013 10:21

Hei Vaisuliini :)

Ei jääkaudesta noin pitkäaika ole, ei edes tieteellisesti.
Tieteellisesti viime jääkauden väitetään olleen suomessa noin 10 000 vuotta sitten. Tämähän ei tosin pidä paikkaansa raamatun ilmoituksen perusteella.

Kun katsomme miten nopeasti esim. pohjoiset napajäätiköt nyt sulaa, niin on syytä olettaa että tieteellisissä laskelmissa on hyvin suuria virheitä, enkä usko että niissä on otettu huomioon erittäin nopeaa sulamista( samanlaista kuin nyt pohjoisnavalla on nähtävissä ). eikä myöskään nopeaa jäämassan syntymistä.

Itse uskon että suomessa on ollut jääkausi vedenpaisumuksen jälkeen, siis nooan aikoina.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja tanu » 26. Syys 2013 10:45

Tuli mieleen kalliomaalaukset.
On täällä lähellä kalliomaalaukset. Sinne pääsee vain jaloin ja kumisaappaat kanssa koska on kyykäärmeitä.
Siellä on suuri kallio niin sen kallioseinämä on aika jyrkkä ja siinä on maalaukset, noin 3-4 metrin korkealla näkyy piirrokset.
Minä ihmettelin kuinka sinne pääsi piirtämään kun on liian korkea kallioseinämä. Naapuri sanoi että täällä oli kuulemma jääkausi.
Niin siksi jään päällä pääsi kuulemma kävelemään jyrkän kallioseinämän luo ja sit piirtämään...

Minä itse menin hämilleni ja mietin kuinka se evoluutio ja Raamattu kun on niitä kalliomaalauksien todistuksia.
En ole ottanut valokuvaa niistä koska ei ollut mukana kamera siinä reissussa.
Googleen kautta voi katsoa ja tutkia ne kuvat, siis niistä kalliomaalauksista. Raamattu ei puhu mitään luolamiehistä mutta
olisiko mahdollista jos Aatamin jälkeläiset on niitä piirroksia tehnyt? Entäs se jääkausi? Se on muka noin miljardin vuoden takaa.

Täällä Suomessa on yksi paikka jossa on enemmän kalliomaalauksia. Se on jossain Suomea päin. En ole vielä ottanut selvää missä.

On kyllä ihmettelemistä noissa kalliomaalauksissa ja niiden synnyssä.

Olisiko käynyt kenties niin, että sen kallion alla, johon maalaukset on tehty, on ollut paljon irtonaista maa-ainesta, esim. soraa.
Vedenpaisumuksessa tuo irtonainen maa-aines on vesimassojen voimasta siirynyt pois ja nyt maalaukset ovat korkealla kallioseinällä vain sen vuoksi...?

Itse uskon tottakai luomiseen ja noin 6000v vanhaan maailmankaikkeuteen.
Evoluutio-teoria ja sen lukuisat valheet ja "tieteelliset todisteet" vain ovat niin pinttyneet ihmisten mieliin, että on vaikeaa päästä niistä kaikista hetkessä eroon.
Varsinkin kun evoluutiosta on paljonkin kaikenlaista materiaalia tarjolla: dokumentteja, kirjoja, koulun opetuksessa korostetaan evoluutiota jne.
Luomis-oppia ei sen sijaan opeteta juurikaan missään. Paitsi Raamatussa. Ja netistä onneksi löytyy mielenkiintoisia juttuja.

Itseäni askarruttaa esim. monet muinaiset suuret kulttuurit. Milloin ovat olleet ja mihin hävinneet ja tuhoutuneet esim. Mayat ja Atsteekit.
Jos maailma on noin 6000v vanha ja vedenpaisumus oli n.4000v sitten(?). Niin mikä hävitti Mayat ja Atsteekit?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mayojen_historia
Tuon Wikipedian artikkelin mukaan Mayat vaikuttivat n. vuosina 1000eaa-900jaa(miksiköhän nuo vuodet on ilmoitettu noin, eikä eKr ja jKr?).
Vedenpaisumus ei siis voinut Mayoja hävittää.
Olisiko kenties niin, että Jumalamme on heidän kulttuurinsa hävittänyt, kuten monta muutakin suurta valtakuntaa, sen jälkeen kun syntien mitta on tullut täyteen?
Tai tietenkin se on ollut niin. Mutta mitä tarkalleen on tapahtunut, onkin sitten eri asia.

Tässä on, asiasta kolmanteen, linkki juttuun, mikä käsittelee Araratin vuoristosta löytynyttä Nooan arkkia:
https://www.totta-on.fi/vedenpaisumus/a ... massa.html
tanu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Syys 2013 10:13

*
Ok, kiitos Tanu ja Janne! :)

Mutta dinosaurukset eli Behemotin ja Leviatanin Jumala loi.
Leviatan oli siis lohikäärme ja sillä oli kai neljä jalkaa ja siivekkäitä.

3 Moos. 11:23 Kaikki muut siivelliset, joilla on neljä jalkaa, olkoot teille iljettäviä.

Job. 41:10 Valo välähtää, kun Leviatan aivastaa. Sen silmät ovat kuin aamuruskon silmät.
11 Sen kidasta lähtee tulisoihtuja, sinkoilee säkeniä.
12 Sen sieraimista suitsuaa savu kuin kiehuvasta kattilasta ja kaislatulesta.
13 Sen puhallus sytyttää hiilet, ja sen suusta lähtee liekki.

Minä mietin mikä syttyvä aine se oli kun lohikäärmeen suusta lähti liekki ja savu? Sori tällainen vaikea kysymys mutta se on tosiaan kiinnostava juttu.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu