Lähtökuoppa, Ajattelisin, että kuten eivät Jumalan enkelit niin eivät langenneet enkelit myöskään tarvitse ns. maallista ruumista. Kyseessä henkimaailma.
Demonin eli riivaajan tarkoitus on päästä ihmisen sisään ja saada ihminen valtaansa.
Matt.12:43 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
12:44 Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin.' Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
12:45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."
Tämä huone johon demoni palaa on ihminen. Jos riivaajat eivät menisi ihmisiin ei ikinä olisi kenenkään tarvinnut ajaa riivaajia ihmisistä ulos, mutta Raamattu opettaa että saastaiset henget voivat mennä ihmiseen ja saada uskomattoman ihmiset valtaansa.
Menemällä ihmiseen demoni voi ottaa ihmisen valtaansa ja toimia ihmisen kautta.
Mark.5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.
Jeesus keskustelee tässä miehen kanssa joka oli saastaisen hengen vallassa. saastainen henki keskusteli Jeesuksen kanssa ja tunsi Jeesuksen. Eli mies ei itse keskustellut Jeesuksen kanssa vaan saastainen henki keskusteli miehen kautta Jeesuksen kanssa sillä oli ottanut miehen valtaansa. Riivaajien tarkoitus on saada ihminen valtaansa ja menemällä ihmiseen he voivat ihmisen saada kokonaan valtaansa. Tätä tarkoitin.
Jossain paikoissa on hyvä tai huono ilmapiiri riippuen ihmisistä, ketä paikassa on. Jossain (esim. kodin rukoussolu) voi olla todella lempeä ja ihana paikka, toisaalta taas työpaikka (jos on kiusaamista ja muuta) voi olla krisityllekin todella ahdistava taistelutanner. Entä tyhjät tilat/ rakennukset/ huoneet? Voiko niihin jäädä jotain/ jonkun henki (siis hyvä tai paha)? Voisiko kodin siunaamisella olla jotain sellaista perua?
Ei kai itse paikka ole paha. Ihmisen mielipiteet/luulot paikasta voivat tehdä siitä pahan ihmisen mielelle.. En usko että rakennuksiin ja huoneisiin voi jäädä mitään kuolleitten ihmisten henkiä sillä se olisi epäraamatullista sillä Raamattu opettaa että kun ihminen kuolee menee hänen sielu tuonelaan/Aabrahamin helmaan.
demonit voivat matkia kuolleita ihmisiä "vainajahenget" mutta nämä henget ovat riivaajia eivät oikea vainaja.
En usko oikein tuohon rakennusten siunaamiseen että sillä olisi mitään väliä. Rakennukset ovat elottomia. Meidän tulee siunata ihmisiä.

Kiitos Herralle!