Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Heinä 2013 08:39

Täällä päin vain mustikat tuntuvat olevan tänä vuonna niin pieniä ja harvassa, että keräämiseen menee aikaa :think2:
Ei ole kyllä paljoakaan satanut tänä kesänä.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Herman » 27. Heinä 2013 09:03

Mulla oli pahaa ihottumaa molemmissa säärissä. Pari viikkoa sitten 4-vuotias tyttömme laittoi kätensä säärilleni ja rukoili parantumista Jeesuksen nimessä. Tänään aloin miettimään että ei ole muuten tehnyt mieli raapia jalkoja vähään aikaan, ja huomasin että molempien jalkojen iho on parantunut. Kiitos ja kunnia Jumalalle! :)
Herman

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Heinä 2013 09:48

*
Joo, kiitetään Jumalaa metsän antimista. Siellä minä löysin paljon villivadelmia ja söin muutaman ja sit jätin poimimatta. Minä en tykännyt mausta. Löysin punaisia marjoja enkä tiedä mikä nimi. Nimi on hukassa. Vatta? Ne maistui hyvältä mutta ne oli vähän niin söin ne itse. Tein kantarelleista pitsaa. Ja leivän päälle maistuu herkulliselta nam nam...

Minulla on vielä naarmuja sääressä. Oma vikani kun lähdin metsään caprihousut jalassani ja ilman saappaita. Oksat naarmuttivat sääreni ja ne vihreät kasvit mikä ne lienee (nimi on hukassa) ulottui ylävatsaan asti ja ne oli minun alaosani ja vielä metsäalueen peitossa niin tuntui että olisin viidakos... :D

Viime yöllä minä näin unta karhun jäljistä jotka jätti hiekkaan.
Unessani minä näin karhun käpälän ja mustia kynsejä jotka jätti jäljet hiekkaan, siinä oli lyhyt pätkä karhusta. :? Tänään aamulla herättyäni rukoilin ja pyysin varjelua. Herra varjelkoon, Jeesuksen nimeen. Amen!
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 27. Heinä 2013 10:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Heinä 2013 09:57

*
Nyt tiedän nimen. Se on mesimarja.

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 27. Heinä 2013 11:42

Aamu-Usva kirjoitti:Täällä päin vain mustikat tuntuvat olevan tänä vuonna niin pieniä ja harvassa, että keräämiseen menee aikaa :think2:
Ei ole kyllä paljoakaan satanut tänä kesänä.

Viime kesänä taisi olla enemmän mustikoita kuin koskaan?
Tänä kesänä paljon paljon vähemmän, mutta paikoitellen ihan runsaasti.

On kyllä kovaa työtä tuo kerääminen ja kaupan päälle vielä se puhdistaminen.
(Lapsena jouduin puolipakolla usein mustikkametsään ja siksi nyt en sinne kovin helpolla mene. :D )
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja tanu » 27. Heinä 2013 11:43

Herman kirjoitti:Mulla oli pahaa ihottumaa molemmissa säärissä. Pari viikkoa sitten 4-vuotias tyttömme laittoi kätensä säärilleni ja rukoili parantumista Jeesuksen nimessä. Tänään aloin miettimään että ei ole muuten tehnyt mieli raapia jalkoja vähään aikaan, ja huomasin että molempien jalkojen iho on parantunut. Kiitos ja kunnia Jumalalle! :)

Aitoa lapsenuskoa! Kiitos Herralle!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja tanu » 27. Heinä 2013 11:49

vaisuliini kirjoitti:*
Nyt tiedän nimen. Se on mesimarja.

Image

Mesimarjoja ei ihan joka mettässä kasvakaan. Harvinaista herkkua.

Ensi viikolla mahdollisesti mennään mökille(jos Luoja suo) ja siellä on kanttarelleja(tosi aikaisessa tänä kesänä) ja mustikoita ja vadelmia. Ja järvi täynnä kalaa!
Ja mikä parasta: ei telkkaria eikä nettiä ja ihana luonnonrauha. :)
tanu

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Heinä 2013 00:29

Voi mesimarjat on ihania..niitä kasvoi lapsuuskotini lähistöllä :hearts:
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Heinä 2013 14:10

*
En haluaisi suututtaa naisia enkä minun äitiäni tällä kirjoituksellani. Mikä sitä naisten viikkoa vaivaa kun aina päättyi huonoon ja viileään päivään ja joskus runsaaseen sateeseen jopa ukkospuuskiin? En muista oliko naisten viikolla joku päivä edes kauniina ja aurinkoisena päivänä. Minun äidin nimipäivänä on aina ollut huono ilma. Viime naisten viikolla Minä leivoin mansikkakakun äidille ja halusin lohduttaa äitiä sillä kakulla.

https://ilmatieteenlaitos.fi/naistenviikko

Sorry tällainen viesti. :oops:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Heinä 2013 00:19

*
Image
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu