Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Heinä 2013 09:27

*
Eilen olin metsässä niin löysin sieltä karhun ulosteen. :shock: :? Se on kuivannäköinen uloste niin siitä päätellen karhu ei voi olla jossain lähellä. Olin varuillani ja pidin melua siellä metsässä. Herra varjelkoon minua siellä metsässä.

Tänään on Jaakon päivä niin Jaakko heittää kylmän kiven veteen.
Eikö se tule uskonnosta?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaakonp%C3%A4iv%C3%A4
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juha » 25. Heinä 2013 12:33

vaisuliini kirjoitti:*
Pekka, huomasin että se on heti ekalla tekstirivillä. Sori en aiemmin huomannut. Kiitos silti! :oops:

Ok selvä, Aamu-Usva. Kuulostaa hyvältä se Raamattu.
Toinen juttu vielä... Mitä mieltä te olette Uuras Saarnivaaran Raamatusta?
Voiko siihen luottaa? Hän teki myös Raamatun kuten Aapeli.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Uuras_Saarnivaara

https://www.adlibris.com/fi/product.asp ... 9516890652
https://www.ilonpolku.fi/kauppa/product ... php?p=5214

https://hepanteri.suntuubi.com/?cat=83

Kumpiko on parempi jokos Aapelin tai Saarnivaaran Raamattu? Vaikea päättää kumman minä otan...

:think2: :roll:

Saarnivaaran "käännökset" perustuvat vanhaan kirkkoraamattuun, korjauksia yms tehnyt. Tuon Wikipedian-artikkelin perusteella pidän häntä luotettavana. Saarisalon käännös on tehty aika sanatarkasti kreikan kielestä ja voi tuntua vähän hassun kuuloiselta luettavalta välillä. Tästä linkistä https://www.jeesusonherra.se/bibletext/asut_sininen.pdf voit tutustua kysyiseen käännökseen.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Heinä 2013 16:14

Juha kirjoitti:Saarnivaaran "käännökset" perustuvat vanhaan kirkkoraamattuun, korjauksia yms tehnyt. Tuon Wikipedian-artikkelin perusteella pidän häntä luotettavana. Saarisalon käännös on tehty aika sanatarkasti kreikan kielestä ja voi tuntua vähän hassun kuuloiselta luettavalta välillä. Tästä linkistä https://www.jeesusonherra.se/bibletext/asut_sininen.pdf voit tutustua kysyiseen käännökseen.

Ok kiitos linkistä, Juha. Tuota linkkiä klikkaamalla minulle tuli sellainen tunne että ehkä olen asentanut minun toiseen läppäriin Raamatun ohjelman mutta en ole varma. Se lyhenne JKR tuntuu tutulta... Täytyy tarkistaa joku päivä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Heinä 2013 16:25

*
Mutta mieluummin kirja kirjana kuin ohjelma tähän tietokoneeseen.
Ehkä minä ostan molemmat siis Aapelin ja Saarnivaaran Raamatun kirjoina vaikka kallista...
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Heinä 2013 20:00

*
Se kysymys jäi mietityttämään ja pyörii yhä mielessäni.
Niin haluaisin kysyä Pyhän Hengen johdatuksesta.

Gal. 5:18
Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

Ap.t. 16:7
Ja tultuaan Mysian kohdalle he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta Jeesuksen Henki ei sallinut heidän sitä tehdä.

Jes. 30:20
Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi.
21 Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää."

Ne kohdat Gal. 5:18 ja Apt. 16:7 sanoo selvästi että Pyhä Henki itse johdattaa omia.
Jes. 30:20-21 sanoo että Opettaja opettaa miten pysyä Hänen johdatuksessa milloin on käännytettävä jokos oikealle tai vasemmalle.

Minua hävettää kysyä eikö kuulu Jumalan johdatukseen jos pyytää johdatuksen kantarellejen luo metsässä? Olin tänään metsässä ja yritin keskittyä Jumalan johdatukseen mutta ötökät minua häiritsi ja luovutin ja sit... vähän myöhemmin löysin vähän alle 2 litran kantarelleja, kai se kelpaa minulle. Oli metsässä tiheää ja hämähäkkien seittejä niin tuntui kuin olisin viidakossa. Ajattelin kokeilla Jumalan johdatusta niin aika säästyisi etsimiseen ja vielä kahlaamiseen... Niin siellä metsässä mietin onko raamatullista pyytää johdatusta kantarellejen luo.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 26. Heinä 2013 20:39

vaisuliini kirjoitti:*
Se kysymys jäi mietityttämään ja pyörii yhä mielessäni.
Niin haluaisin kysyä Pyhän Hengen johdatuksesta.

Gal. 5:18
Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

Ap.t. 16:7
Ja tultuaan Mysian kohdalle he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta Jeesuksen Henki ei sallinut heidän sitä tehdä.

Jes. 30:20
Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi.
21 Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää."

Ne kohdat Gal. 5:18 ja Apt. 16:7 sanoo selvästi että Pyhä Henki itse johdattaa omia.
Jes. 30:20-21 sanoo että Opettaja opettaa miten pysyä Hänen johdatuksessa milloin on käännytettävä jokos oikealle tai vasemmalle.

Minua hävettää kysyä eikö kuulu Jumalan johdatukseen jos pyytää johdatuksen kantarellejen luo metsässä? Olin tänään metsässä ja yritin keskittyä Jumalan johdatukseen mutta ötökät minua häiritsi ja luovutin ja sit... vähän myöhemmin löysin vähän alle 2 litran kantarelleja, kai se kelpaa minulle. Oli metsässä tiheää ja hämähäkkien seittejä niin tuntui kuin olisin viidakossa. Ajattelin kokeilla Jumalan johdatusta niin aika säästyisi etsimiseen ja vielä kahlaamiseen... Niin siellä metsässä mietin onko raamatullista pyytää johdatusta kantarellejen luo.

(Matt.21) 21. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.
22. Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."

(Joh.16) 23. Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
24. Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen
.

(Jaak.4) 3. Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.

Eikös se niin ole, että kun anoo Jumalan mielen mukaisia asioita vahvana uskossa, niin anova saa. Eri asia sitten onko Jumalan mielen mukaista pyytää johdatusta hyvään sienipaikkaan. En tiedä, kyllä varmaan. Tutkimattomat ovat Herran tiet ;)
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Heinä 2013 20:51

tanu kirjoitti:(Matt.21) 21. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.
22. Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."

(Joh.16) 23. Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
24. Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen
.

(Jaak.4) 3. Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.

Eikös se niin ole, että kun anoo Jumalan mielen mukaisia asioita vahvana uskossa, niin anova saa. Eri asia sitten onko Jumalan mielen mukaista pyytää johdatusta hyvään sienipaikkaan. En tiedä, kyllä varmaan. Tutkimattomat ovat Herran tiet ;)

Ahaa ok, kiitos, Tanu. :)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 26. Heinä 2013 21:18

kiitetään Herraa vaan!

Ja hienoa että löysit niitä kanttareleja, Vaisuliini!
Kanttarellikastike on *nam* niin hyvää. Eikä tartte kuin sieniä, sipulia, suolaa ja kermaa. Suurustaa en ole ikinä osannut...
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja pekka » 26. Heinä 2013 21:45

tanu kirjoitti:kiitetään Herraa vaan!

Ja hienoa että löysit niitä kanttareleja, Vaisuliini!
Kanttarellikastike on *nam* niin hyvää. Eikä tartte kuin sieniä, sipulia, suolaa ja kermaa. Suurustaa en ole ikinä osannut...

Näin on ja ehkä hiukan voita myös... Kiitos Herralle metsän antimista.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja tanu » 26. Heinä 2013 21:51

Totta puhut, Pekka! Voita tarvitaan myös. Unohtui vallan.

Kiitos tosiaan Herralle, että Suomen luonnosta löytyy paljon kaikkea hyvää ja herkullista ravintoa!
tanu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu