Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Kesä 2013 21:35

*
Juu, myös irakilainen mies näytti kartan ja kysyi minulta mikä se Irakin kartta muistuttaa. Irakilainen sanoi että Suomen kartta näyttää neitokaiselta. Niin minä katsoin miettien mikä Irak muistuttaa ja sanoin etten tiedä. Irakilainen sanoi että se kartta muistuttaa leijonan päätä. Katsoin uudestaan ja sanoin: kyllä muistuttaa. Ja tuli mieleen Danielin Raamattu ja Raamattu puhuu leijonasta... Nyt minulla valkeni...

No joskus mietin mitä Raamattu tarkoittaa toivolla. Siinä puhuu että rakkaus, usko ja toivo. Mietin joskus mitä Raamattu tarkoittaa toivolla ja nyt äsken minä katselin tarroja facebookissa ja yksi tarra pisti simmuun. Nyt minä ymmärrän paremmin mitä Raamattu tarkoittaa toivolla. :hurraa: :happy: :dance:

Usko
mahdollistaa kaiken

Rakkaus
tekee elämästä helpompaa

Toivo
saa asiat toimimaan

Amen! :thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Herman » 20. Kesä 2013 23:19

Äsken iski hurja iltanälkä, ja menin jääkaapille etsimään jotain tuhtia vatsantäytettä. En löytänyt muuta nopeaa purtavaa kuin yhden keitetyn kanamunan sekä paistetun ahvenen. Niitä syödessäni tuli yhtäkkiä mieleen tämä raamatunkohta:

Luuk.11
11 Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
12 taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?

Jumalalla on hauska huumorintaju :lol:

Siunattua keskikesän juhlaa kaikille!

-Herman
Herman

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Kesä 2013 21:19

Reissu on tehty ja kotona ollaan...kiitos Herralle :) kiva juttu että nähtiin vähän foorumilaisiakin,taisitte vaan kadota hyvis ajoin kun en enää myöhemmin nähnyt...siunausta teille :) Muuten vähän lässähtänyt fiilis väsymyksen ja kuumuuden takia :roll: Ei voi mitään mutta Exitin konsertti oli parasta antia ja yölliset harhailut Kuopion kaduilla Mallun kans pikapankkia etsien oli aika ykköstä :) ..tuskallisen kuuma yö,kun ilmavaihto ei pelannu hotellihuonees alkuunkaan..mutta se siitä.Mulla on nyt loma! :thumb:
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Heinä 2013 12:01

Täytyy ihan julkisesti kertoa koska julkisesti on myös aikanaan ryöpytetty, että tavatessani masan viikonloppuna perheineen sain huomata että sus on tapahtunu sitä muutosta että oot kasvanu alaspäin ja siitä johtuen myös ylöspäin :) ...en ollu tunnistaa miestä ollenkaan,olemus eleet ja puheet oli ihan eri luokkaa kuin joku vuosi sitten..rauhattomuuden tilalle oli tullut rauhaa. Siunattua kesänjatkoa :)
systeri

ViestiKirjoittaja Masa » 02. Heinä 2013 21:35

systeri kirjoitti:Täytyy ihan julkisesti kertoa koska julkisesti on myös aikanaan ryöpytetty, että tavatessani masan viikonloppuna perheineen sain huomata että sus on tapahtunu sitä muutosta että oot kasvanu alaspäin ja siitä johtuen myös ylöspäin :) ...en ollu tunnistaa miestä ollenkaan,olemus eleet ja puheet oli ihan eri luokkaa kuin joku vuosi sitten..rauhattomuuden tilalle oli tullut rauhaa. Siunattua kesänjatkoa :)

Kiitos Ulpu, Sinunattua kesänjatkoja myös. Oli todella kiva nähdä pitkästä aikaa.
Jos Luoja suo niin ensivuonna sitten Seinäjoella.
Masa

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Heinä 2013 22:07

Ulpu??? :thumb: ..joo Seinäjoella nähdään jos Herra suo :) mutta toisaalta olis kiva nähdä joskus pienemmälläkin porukalla että vois jutella enemmän ja rauhas.Oli muuten huono valinta se ulkolainen puhuja ...mulle ei jääny siitä mitään käteen enkä jaksanu kovin paljon kuunnellakkaan.Suomalaisista ravitsi eniten Pekka jolla oli ihan arkipäivän ajatuksia puheessaan. Se puhuu "äänellä" jonka kuulen ja ymmärrän :)
systeri

ViestiKirjoittaja Masa » 02. Heinä 2013 22:19

systeri kirjoitti:Ulpu??? :thumb: ..joo Seinäjoella nähdään jos Herra suo :) mutta toisaalta olis kiva nähdä joskus pienemmälläkin porukalla että vois jutella enemmän ja rauhas.Oli muuten huono valinta se ulkolainen puhuja ...mulle ei jääny siitä mitään käteen enkä jaksanu kovin paljon kuunnellakkaan.Suomalaisista ravitsi eniten Pekka jolla oli ihan arkipäivän ajatuksia puheessaan. Se puhuu "äänellä" jonka kuulen ja ymmärrän :)

Sori Ulpu siis systeri ;) Olen vain tottunut tuohon entiseen.. mutta yritän tehdä parannusta systeri.
Olisihan se kiva nähdä pienemmällä porukalla.. meidän perhe voi kyllä lähteä matkaan melkein mikä viikonloppu tahansa, ehän se ole muuta kuin hyppää autoon ja kääntää nokka kohti pohjamaan lakeuksia.

Mitä tulee kuopion puhujiin niin olen samaa mieltä, mieleen ei jäänyt kuin suuri kakofonia. (kakofonia = meteli, melu, sekamelska,sekasointi, epäsointuisuus)
Enkä jaksanut kuunnella yhtäkään, mutta oikeastaan tulimme paikalle enemmän tuttuja katsomaan kuin puheita kuuntelemaan.
Hyvää saarnaa ja puhtetta on nykyään vaikea löytää joko likaa armoa tai sitten liikaa perinnäisääntöjä.
Mutta jonain päivänä saarnat/puheet muuttuvat sellaiseksi kuin niiden pitääkin, asioiden on vain ensin pahennuttava.
Masa

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Heinä 2013 22:24

No melkein kaikkihan sen tietää että Ulpu-systeri Herrassa oon :) kattellaan oikeasti josko järjestyis joku kerta jotain :)
systeri

ViestiKirjoittaja Masa » 02. Heinä 2013 22:35

systeri kirjoitti:No melkein kaikkihan sen tietää että Ulpu-systeri Herrassa oon :) kattellaan oikeasti josko järjestyis joku kerta jotain :)

Niin minäkin veikkaan kaikkien tietävän :) Joo kattellaan ihan aikuistenoikeasti eihän tuo välimatka ole kovin paljon. Alta 300 km matkat ajaa vaikka miten päin.. jos ei muuten niin ainakin edestakaisin. :D
Masa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Heinä 2013 10:32

*
Minulla olisi kysyttävää. Onko kenelläkään kokemusta miten Jumala kosketti molempaa jalkapohjaa?
Jumala kosketti muutaman kerran minun molempaa jalkapohjaa ja mietin ihmetellen...

Minulle tuli mieleen sanansaattaja ja myös se juttu että Jumala tietää askeleet mihin matkalle ne kulkee.
Toinen kysymys vielä... Eikö ole sellaista armolahjaa jolla voisi saada selville mitä Jumala meinaa...?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu