Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Kesä 2013 09:29

Mr Kerimäki kirjoitti:Jumala merkitsee omansa ja ketkä maailmasta ovat niin ovat maailman prinssin omia ,eikä heitä tule pätkääkään kiinnostamaan sirut tai kenen leiriin kuulut ,,,moiset uskovien höpinät?? Ja ottavat merkin ,jolla voi toimia normaalisti tässä maailmanajassa eikä heille tule ongelmia ,mutta silloin uskon niin on selvillä jo Raamatun teksti Jumalaan uskoville ,että me ymmärtäisimme tekomme .Ja mehän ymmärrämme ,emmekä anna itseämme siruttaa tai mikä lie systeemi onkaan silloin ,,,eikä varmaan monien vuosien tai vuosikymmenten päässä enää.Jumalan merkki on erilainen Uskon näin .Se lienee hengellinen sinetti ,joka näkyy Taivaallisessa Henkimaailmassa .Ja uskon myös kun ihmiset ,jotka saavat Taivaallisen sinetin niin taivaassa on riemu ja siipien kahina silloin.....Islam maissa israelin ympärillä on kuohunut kuin Raamatussa on kerrottu lopun ajasta .Kansat ovat kadulla ja kuohuntaa riittää.

Minun kamupiirissäni on sellainen miesuskova joka tykkää puhua 666-jutusta ja olen lopen kyllästynyt kuuntelemaan sitä samaa juttua. :D
Kaikkea ei ole pakko lukea jos ei halua. Jos kokee ettei rakennu Kristuksessa jos lukee sitä tiettyä aihetta niin sitä voi jättää pois.
Koin rakentuvani kun luin niitä sellaisia aiheita jotka liittyy Kristuksen tuntemiseen ja Hänen armossa kasvamiseen.

Minun tapana on valita itse minkä aiheen haluan lukea ja rakentuminen Kristuksessa on minun vastuullani. Kun Jeesus palaa niin maksaa meille kullekin palkan miten me valitsemme aiheen luettavaksi, miten me kirjoitamme ja miten me vaellamme uskossa jne...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Kesä 2013 11:51

Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa jokaiselle tähän päivään.

Kirje roomalaisille 12:

1. Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
2. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
3. Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
4. Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
5. niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
6. ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
7. Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
8. jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
9. Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
10. Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
11. Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
12. Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
13. Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
14. Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
15. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16. Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
17. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
19. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
20. Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
21. Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.

Kol. 3:13
kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

Ef. 4:2
kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa

Fil. 2:3
ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne

1. Kor. 13:1
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

1. Kor. 13:2
Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

1. Kor. 13:3
Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Kesä 2013 14:01

SANANLASKUT 8:

1. Eikö viisaus kutsu, eikö taito anna äänensä kuulua?

2. Ylös kummuille, tien viereen, polkujen risteyksiin hän on asettunut.
3. Porttien pielissä, kaupungin portilla, oviaukoissa hän huutaa:
4. "Teitä minä kutsun, miehet, ja ihmislapsille kaikuu minun ääneni.
5. Tulkaa, yksinkertaiset, mieleviksi; tulkaa järkeviksi, te tyhmät.
6. Kuulkaa, sillä jalosti minä puhun, ja avaan huuleni puhumaan, mikä oikein on;
7. sillä totuutta minun suuni haastaa, ja jumalattomuus on minun huulilleni kauhistus.
8. Vanhurskaat ovat minun suuni sanat kaikki, ei ole niissä mitään petollista, ei väärää.
9. Ne ovat kaikki oikeat ymmärtäväiselle, suorat niille, jotka löysivät tiedon.
10. Ottakaa minun kuritukseni, älkääkä hopeata, ja tieto ennen valituinta kultaa.
11. Sillä parempi on viisaus kuin helmet, eivät mitkään kalleudet vedä sille vertaa.
12. Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden.
13. Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.
14. Minulla on neuvo ja neuvokkuus; minä olen ymmärrys, minulla on voima.
15. Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät.
16. Minun avullani päämiehet vallitsevat ja ylhäiset, maan tuomarit kaikki.
17. Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
18. Minun tykönäni on rikkaus ja kunnia, ikivanha varallisuus ja vanhurskaus.
19. Minun hedelmäni on parempi kuin kulta, kuin puhtain kulta, minun antamani voitto valituinta hopeata parempi.
20. Minä vaellan vanhurskauden polkua, oikeuden teitten keskikohtaa,
21. antaakseni niille, jotka minua rakastavat, pysyvän perinnön ja täyttääkseni heidän aarrekammionsa.
22. Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
23. Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
24. Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
25. Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
26. kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
27. Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
28. kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
29. kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
30. silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
31. leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
32. Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
33. Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
34. Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!
35. Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
36. Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

Biblia:

Sananlaskut 8:

1. Eikö viisaus huuda, ja toimi julista ääntänsä?
2. Korkialla paikalla seisoo hän, teiden ja kujain vieressä.
3. Porteilla, kaupungin ovilla, joista sisälle käydään, hän huutaa:
4. Te miehet! minä huudan teitä, ja minun ääneni on teidän tykönne, te ihmisten lapset;
5. Ymmärtäkäät te tyhmät viisautta, ja te houkkiot pankaat sydämiinne.
6. Kuulkaat, sillä minä puhun sitä, mikä korkia on, opetan sitä, mikä oikia on.
7. Sillä minun suuni puhuu totuutta, ja minun huuleni vihaa jamalatointa.
8. Kaikki minun puheeni ovat oikiat: ei ole siinä mitään petosta eli vääryyttä.
9. Ne kaikki ovat selkiät niille, jotka niitä ymmärtävät, ja oikiat niille, jotka taidon löytävät.
10. Ottakaat minun kuritukseni ennenkuin hopia, ja pitäkäät korkiampana minun oppini kuin kallein kulta.
11. Sillä viisaus on parempi kuin päärlyt, ja kaikki, mitä ihminen itsellensä toivottaa, ei ole hänen vertaisensa.
12. Minä viisaus asun toimen tykönä, ja minä taidan antaa hyvän neuvon.
13. Se on Herran pelko: vihata pahaa, ylpeyttä, tuimuutta ja pahoja teitä; sentähden vihaan minä petollista suuta.
14. Minun on neuvo ja voima, minun on toimi ja väkevyys.
15. Minun kauttani kuninkaat hallitsevat, ja neuvonantajat oikeutta saattavat;
16. Minun kauttani päämiehet vallitsevat, valtamiehet ja kaikki maan tuomarit.
17. Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, jotka varhain minua etsivät, ne löytävät minun.
18. Rikkaus ja kunnia on minun tykönäni, pysyväinen tavara ja vanhurskaus.
19. Minun hedelmäni on parempi kuin kulta ja rikkain kulta, ja minun tuloni parempi kuin valittu hopia.
20. Minä vaellan vanhurskaudentietä ja oikeuden askeleilla,
21. Että minä pysyväisen perinnön saattaisin niille, jotka minua rakastavat, ja täyttäisin heidän tavaransa.
22. Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
23. Jo ijankaikkisuudesta olen minä asetettu, alussa, ennenkuin maa oli.
24. Kuin ei syvyys vielä ollut, silloin minä olin jo syntynyt, kuin ei lähteet vielä vettä kuohuneet.
25. Ennen kuin vuoret olivat perustetut, ja kukkulat valmistetut, olen minä syntynyt;
26. Ei hän ollut vielä maata luonut, ja mitä sen päällä on, eikä maan piirin vuoria.
27. Kuin hän valmisti taivaan, olin minä siellä, kuin hän syvyyden visusti mittasi.
28. Kuin hän pilvet rakensi ylhäällä, ja sääsi syvyyden lähteet;
29. Kuin hän meren ääret määräsi, ja vetten eteen asetti määrän, ettei he astuisi rantansa ylitse; kuin hän maan perustukset laski,
30. Silloin minä hänen kanssansa vaikutin, ja iloitsin joka päivä, ja leikitsin hänen hänen edessänsä joka aika;
31. Ja leikitsin maan piirin päällä; ja minun iloni on olla ihmisten lasten kanssa.
32. Niin kuulkaat siis minua, te lapset: autuaat ovat ne , jotka minun tieni pitävät.
33. Kuulkaat kuritusta, olkaat viisaat, ja älkäät hyljätkö sitä.
34. Autuas on se ihminen, joka minua kuulee, joka minun ovellani valvoo joka päivä, ja vartioitsee minun pihtipielissäni.
35. Sillä joka minun löytää, hän elämän löytää, ja on Herralle otollinen;
36. Mutta, joka minua vastaan syntiä tekee, hän vahingoitsee sielunsa: jokainen joka minua vihaa, hän rakastaa kuolemaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Kesä 2013 17:31

Löysin oikein mielenkiintoisen kirjasen antikristus-aiheesta. Se on Ewald Frankin Raamatullinen usko sarjan 2. nro vuodelta 1986. Sen nimi on Antikristus - Raamatullinen selvitys ;gladly:

Ja tiedän kyllä, että kirjoittaja on tunnettu myös joistain branhamilaisista yhteyksistään tms... Luen kuitenkin kirjasen heti, kun ehdin, eli varmaan joskus kuukausien kuluttua ;gladly:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Kesä 2013 00:47

Johanneksen ilmestys 13:

1. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
4. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"

Aika näyttää mikä tulee olemaan se lopullinen Euroopan unioni, vielä se ei sitä ole.

Se on vasta muodostumassa:

” EU:ssa on valmisteilla erittäin merkittävä selvitystyö nimeltä “Kohti todellista talous- ja rahaliittoa”. Sen on laatinut unionin korkein eliitti: Eurooppa-neuvoston puheenjohtaja, komission puheenjohtaja, euroryhmän puheenjohtaja ja EKP:n pääjohtaja.”

https://blogit.iltalehti.fi/sampo-terho ... haliittoa/

”mutta linjausten henki säilyy silti selvänä: integraatio on pysäyttämätön ja peruuttamaton prosessi, hallitusten väliset päätökset kuuluvat menneisyyteen, euro-järjestelmän epäileminen on perusteetonta jne. Nämä parlamentin kannanotot tulevat virallisiksi vasta täysistunnossa suoritetun äänestyksen jälkeen, mutta en usko niiden enää merkittävästi muuttuvan, kun suuret ryhmät tukivat linjauksia valiokunnassa.

“Todellinen” talous- ja rahaliitto, sekä samalla koko Euroopan unioni ovat nyt siis vasta muodostumassa. Toivottavasti kansalaiset ovat tietoisia tästä kehityksestä, sillä se on Suomen itsenäisyyden aikaisen historian merkittävin tapahtuma, ja monessa mielessä samalla itsenäisyyden ajan loppu. Myös medialla on suuri vastuu seurata kehitystä ja kertoa siitä ymmärrettävästi.

Jos kansalaiset eivät oma-aloitteisesti kiinnitä liittovaltiokehitykseen huomiota, heiltä tuskin tullaan EU:n taholta mitään asiasta kysymään. Valiokuntamme äänestyksessä painotin omilla tarkistuksillani vahvasti sitä, että ennen syvempään yhdentymiseen johtavien päätösten tekoa EU-kansalaisten mielipidettä tulisi kuulla kansanäänestysten kautta. Muuten tekeillä olevalta liittovaltiolta puuttuu edelleen demokraattinen pohja.

Nämä esitykseni haihtuivat kuin savu tuuleen valiokunnan äänestyksessä.”

” Eurooppa-neuvosto hyväksyi etenemissuunnitelman talous- ja rahaliiton toteuttamiseksi”

https://www.european-council.europa.eu/ ... on?lang=fi

” KOHTI TODELLISTA TALOUS- JA RAHALIITTOA”:

https://www.consilium.europa.eu/uedocs/ ... 134209.pdf

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 18. Kesä 2013 20:33

Jesaja 17 ja Syyria:

https://www.reinosav.net/Jesaja-17-Syyria.html

7.6.2013 / Jesaja 17 ja Syyria

Sirkku:

Shalom,

Kuuden päivän (5.-10.6.1967) sodasta on kulunut 46v.

Tuolloin Jerusalem liitettiin Israeliin 7.6. eli tänään tasan 46v. sitten.

6. kesäkuuta Israelin puolustusvoimat saartoivat JerusaleminAmmunition Hillin taistelussa ja seuraavana päivänä 7.6. valtasivat Länsimuurin ja Temppelivuoren.

Israel on edelleen taistelussa oikeudesta olemassaoloonsa eikä naapurimaiden asenteissa ole tapahtunut muutosta. Kärjistynein tilanne on Syyrian taholta; vaarana ovat mm. kemialliset aseet ja niiden mahdollinen käyttö Israelia vastaan.

Syyrian rajalla olevat Golanin kukkulat Israel valloitti 46v. sitten.

Syyria kävi sotaa Golanin kukkuloilta käsin tyytyen ampumaan Pohjois-Israelia tykistöllä.. Kun sotatoimet Siinailla olivat ohi, israelilaisilla oli riittävästi joukkoja pohjoiselle rintamalle. Sodan loppuvaiheessa Golanin kukkulat vallattiin vähäisin tappioin 10. kesäkuuta mennessä.

Kuuden päivän sodan häviäminen olisi merkinnyt Israelin poistumista maailmankartalta, minkä tavoitteen arabit ilmoittivat selvästi. Syyrian puolustusministeri Hafiz al-Assad ilmoitti 20.5.1967 seuraavasti: "Sotilaamme ovat nyt täydessä valmiudessa käynnistämään vapautustoimet ja kitkemään siionistit arabien asuinseuduilta. Sotilaana uskon, että aika on kypsä heidän tuhoamiselleen."

Arabijohtajien aggressiivisen antisiionistista retoriikkaa oli noudattanut aiemmin myös Syyrian presidentti lausuen 22.5.1966: "Haluamme täydellisen sodan ilman rajoituksia, sodan, joka hävittää siionistit perustuksiaan myöten."

Arabien tavoitteesta huolimatta Israel yllätti koko maailman voittamalla sodan. Israelin strategian mukaan arabinaapurit oli pystyttävä lyömään alle kymmenessä päivässä, minkä jälkeen maan talous olisi romahtanut murtaen myös asevoimat. Kuuden päivän sodan kulku noudatti kuitenkin yllättävän tarkasti Israelin strategiaa, ja maa säilytti olemassaolonsa.(Kuuden päivän sota – Wikipedia)

Nyt 46v. myöhemmin vakava uusi jännitystilanne on kehittymässä Israel-Syyria -rajalle. On vaarana, että suurempi konflikti syntyy näiden kahden maan välille. Israelin armeija on valmiustilassa, kun väkivalta tulee lähemmäs demilitarisoitua vyöhykettä ja kun Syyrian kapinalliset saivat kontrollin rajanylityspaikasta. Myöhemmin Syyrian uutistoimisto raportoi, että hallituksen joukot olivat saaneet paikan haltuunsa. Israel on toistuvasti julistanut, että sillä ei ole aietta sekaantua Syyrian sisällissotaan, mutta se toimii omien itressiensä puolustamiseksi.

Israelin puolustusministeri Moshe Yaalon sanoi tällä viikolla, että Israel ei siedä aseiden kuljetusta Syyrian hallitukselta Hezbollahille Libanoniin, Syyrian hallituksen kontrollin menettämistä kemiallisiin aseisiin, Golanin osuuden kuumenemista tai taistelujen menemistä siellä yli Israelin puolelle.

------------------------

Viime vuosina on alkanut näyttää yhä selvemmin, että Jesajan profetia Damaskoksen tuhosta tulee pian toteutumaan, ehkä ollen osa Psalmi 83 tapahtumia. Jos näin, on selvää, miksi Syyria ei ole niiden muslimimaiden koalitiossa, jotka kokoontuvat Israelia vastaan Hesekiel 38:ssa.

Ennustus Damaskoksesta:

“Katso, Damaskos poistetaan kaupunkien luvusta ja siitä tulee rauniokasa. Autioiksi jäävät Aroerin kaupungit, karjalaumojen haltuun; ne makailevat siellä, kenenkään pelottelematta."
Jesaja 17:1-2

Näiden jakeiden perusteella monet raamatuntutkijat uskovat, että tämä profetia toteutui vain osittain, kun assyrialaiset löivät aramilaiset ja valloittivat pääkaupungin Damaskoksen v. 732 eKr. Tähän päivään asti Damaskos on ollut maailman vanhin yhtäjaksoisesti asutettu kaupunki, jolla on 5000v. historia ja noin 2 milj. väestö. Kuitenkin Jesaja 17 kertoo, että jonain päivänä tuota kaupunkia ei enää ole.

Jotkut uskovat, että "Aroerin kaupungit" viittaa Aramin alueeseen Jordanjoen itäpuolella Etelä-Jordaniassa Kuolleeseen mereen virtaavan Arnonjoen ympärillä. Kuitenkin, juutalainen tietosanakirja;
the Jewish Encyclopedia, sanoo, että tämä Jesaja 17:2 kohta on todennäköisesti käännetty väärin, koska maantieteellinen matka Damaskoksesta on liian suuri. On tietysti mahdollista, että on ollut toinen Aroer lähellä Damaskosta, mutta on todennäköisempää, että kohta tulisi kääntää "kaupungit sieltä lähtien jäävät autioiksi". Jos näin on oikea käännös, niin alue sisältäisi Hitzbollahin Bekaan laakson Libanonissa, joka oli osa Aramin aluetta Jesajan aikana ja on suorassa linjassa Beirutin ja Damaskoksen välissä.

Efraimilta häviävät linnoitetut kaupungit, Damaskokselta kuninkuus ja Aramista ei jää jäännöstäkään. Niiden käy niin kuin israelilaisten kunnian, sanoo Herra Sebaot. Sinä päivänä Jaakobin kunnia painuu alas ja hänen lihava ruumiinsa laihtuu.
Käy niin kuin viljalle, kun leikkaaja korjaa sen, kun hänen käsivartensa leikkaa tähkäpäitä. Käy niin kuin tähkäpäitä poimittaessa Refaimin tasangolla.
Jesaja 17:3-5

Tämä osa puhuu Damaskoksen häviöstä v. 732 eKr. ja Samarian tuhosta 10 v. myöhemmin v. 722 eKr. Damaskos jatkoi olemassaoloaan osana Assyrian valtakuntaa ja on yhä tänään olemassa, mutta Samarian raunioita juuri kaivetaan esiin Israelissa. Systemaattinen johtavan väestönosan uudelleen sijoittaminen kauas Assyrian valtakunnan toisiin ääriin on näkyvissä tässä: "...Jaakobin kunnia painuu alas ja hänen lihava ruumiinsa laihtuu."

Tämä oli assyrialaisten tapa vähentää valloitettujen kansojen kapinariskiä. Jaakob ja Efraim ovat toisia nimiä Pohjoiselle Kuningaskunnalle ja Samaria oli tämän kuningaskunnan pääkaupunki.

Sinne jää jälkikorjuuta sen verran kuin öljypuuhun, kun sitä ravistetaan: pari kolme marjaa korkealle latvaan, neljä viisi hedelmällisiin oksiin, sanoo Herra, Israelin Jumala. Jesaja 17:6

Ei kaikkia ihmisiä karkoitettu. Maanviljelijät jätettiin hoitamaan viljaa ja pitämään huolta uusien valtiaiden sadosta. Heihin liittyi pakolaisia muista Assyrian osista ja heidän jälkeläisensä olivat Jeshuan ajansamarialaiset.

Kaikki uskolliset 10 pohjoisesta heimosta olivat muuttaneet Eteläiseen Kuningaskuntaan sisällissodan aikana, joka jakoi kansan 150v. kuningas Salomonin kuoleman jälkeen. Näin eteläisen Juudan joukossa olivat edustettuina kaikki heimot, vaikka valtaosa "katosikin" kansojen mereen. (JHVH:lle nämä eivät koskaan ole olleet kadoksissa.)

2 Aikakirjan 11:16: "Ja heitä seurasivat kaikista Israelin sukukunnista Jerusalemiin ne, jotka sydämestään antautuivat etsimään Herraa, Israelin Jumalaa, uhratakseen Herralle, isiensä Jumalalle" .

Pohjoisten heimojen karkoitukselle omasta maastaan JHVH on asettanut määräajan, joka ilmenee Hesekielin kirjassa. Hesekiel 4:4-5 mukaan laskettuna Pohjoisen "kadonneiden" heimojen paluu on lähellä.

Ja sinä pane maata vasemmalle kyljellesi ja aseta sitä painamaan Israelin heimon syntivelka. Yhtä monta päivää, kuin sinä makaat sillä, on sinun kannettava heidän syntivelkaansa.
Ja minä panen sinulle saman luvun päiviä, kuin on heidän syntivelkansa vuosia: kolmesataa yhdeksänkymmentä päivää; niin sinun on kannettava Israelin heimon syntivelkaa.

Tämä tekee kerrottuna seitsemällä (koska Israelille rangaistus tuli aina 7-kertaisena Mooseksen kirj.mukaan) 7 x 390v = 2730v.Olemme tämän rangaistusajan päättymisen ajassa. Silloin alkaa Jaakobin; 10 kadonneen heimon, paluu perintömaalleen sanan mukaan. Ja JHVH itse valvoo sanaansa toteuttaakseen sen.

Tästä paluusta kertoo esim. Jeremia 31, joka on yksi minulle rakkaimmista raamatunluvuista; siinä näkyy Isän suuri rakkaus ja armahtava sydän kansaansa kohtaan:

6. Sillä päivä on tuleva, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella:'Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran, meidän Jumalamme, tykö'.
7. Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista,kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin jäännöstä'.

8. Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidätmaan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
9. Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

10. Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajoitti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa.
11. Sillä Herra on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä.
12. Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny.

17. Sinulla on tulevaisuuden toivo, sanoo Herra: sinun lapsesi palajavat omalle maalleen.

21. Pystytä itsellesi kivimerkkejä, aseta itsellesi tienviittoja, paina mieleesi tie, polku, jota olet kulkenut. Palaja, neitsyt Israel, palaja näihin kaupunkeihisi.
27. "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä kylvän Israelin maahan ja Juudan maahan ihmisen siementä ja karjan siementä.
28. Ja niinkuin minä olen valvonut repiäkseni ja kukistaakseni heitä, hajottaakseni ja hävittääkseni, tuottaakseni onnettomuutta, niin minä olen valvova rakentaakseni ja istuttaakseni heitä, sanoo Herra.

31. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

35. Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat - Herra Sebaot on hänen nimensä:
36. Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.
37. Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

Herra toteuttaa ihmeellisesti pelastussuunnitelmaansa ja ennalleenasettaa koko kansansa, kaikki heimot, omille perintöalueilleen. Assyria ja Egyptikin saavat kokea suuren hengellisen muutoksen ja liittyvät siunausliittoon Luojansa kanssa. Tästä kertoo Jesaja 19:22-25. Jesaja 19 on ennustus Egyptistä; alkujakeet ovat jo toteutuneet näinä viime vuosina.

Herra lyö egyptiläisiä, lyö ja parantaa; he palajavat Herran tykö, ja hän kuulee heidän rukouksensa ja parantaa heidät.
23. Sinä päivänä on oleva valtatie Egyptistä Assuriin, ja Assur yhtyy Egyptiin ja Egypti Assuriin, ja he, Egypti ynnä Assur, palvelevat Herraa.
24. Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena Egyptin ja Assurin rinnalla, siunauksena keskellä maata,
25. sillä Herra Sebaot siunaa sitä sanoen: "Siunattu olkoon Egypti, minun kansani, ja Assur, minun kätteni teko, ja Israel, minun perintöosani".

Jesaja 17 kertoo, kuinka Assyria kääntyy etsimään Herraa:

Sinä päivänä ihminen luo katseen Luojaansa, ja hänen silmänsä katsovat Israelin Pyhään.
Ei hän luo katsettaan alttareihin, omien kättensä tekoihin, eikä katso siihen, mitä hänen sormensa ovat valmistaneet, ei aserapaaluihin eikä suitsutusalttareihin.
Sinä päivänä hänen vahvat kaupunkinsa ovat kuin metsien ja kukkuloiden hylätyt asuinpaikat, jotka jätettiin autioiksi israelilaisten tullessa. Maasta tulee autio,
Jesaja 17:7-9

Tämä on toinen ongelmallinen kohta niille, jotka yrittävät saada koko luvun tapahtumat historiaan. Ei todellakaan ole mitään syytä uskoa, että assyrialaiset olisivat kääntyneet JHVH:a seuraamaan heidän vallattua Aramin ja Israelin. Ja he eivät todellakaan israelilaisten tähden jättäneet kaupunkeja; ne olivat israelilaiset, jotka voitettiin ja hajoitettiin. On siis vielä tulevaisuudessa odotettavissa tuo juutalasten hyökkäys Damaskosta vastaan, joka tuo tuhon ja lähtemisen Syyrian kaupungeista. Ja tämän jälkeen ne, jotka ovat selviytyneet, tulevat kääntymään Luojansa puoleen. Tämä kaikki näyttäisi voivan tapahtua hyvinkin pian.

Sillä sinä unhotit pelastuksesi Jumalan etkä muistanut suojakalliotasi. Sentähden sinä istutat ihania istutuksia jakylvät vieraita viiniköynnöksiä;
istuttamispäivänä sinä saat ne isonemaan, ja aamulla saat kylvösi kukoistamaan - mutta poissa on sato sairauden päivänä, ja parantumaton on kipu.
Jesaja 17:10-11

Assur oli assyrialaisten esi-isä ja Aram aramilaisten: 1. Moos 10:22 - "Seemin pojat olivat Eelam, Assur, Arpaksad, Luud jaAram." Seem taas oli Noan poika ja Noa siis Assurin isoisä.

Aramin poika Uus oli tradition mukaan Damaskoksen perustaja. (Jobin tarinan, raamatun vanhimman kirjan, tapahtumapaikka on Uus'in maa.) Tieto Elohimista on varmasti ollut näiden patriarkkojen muistissa. Ei ollut niin, että he eivät koskaan olisi tienneet/tunteneet Häntä, mutta he olivat hylänneet Hänet kanaanilaisten jumalien, Baalin ja naispuolisen Ashtoretin (hepr.) (= Ashera, Astarte, Ishtar, Afrodite, Artemis, Venus..) tähden. Nykyään Syyria on lähes täysin muslimimaa. Kunnes he palaavat Luojansa ja Pelastajansa luo, mikään heidän suunnitelmansa ei menesty.

Voi paljojen kansojen pauhua - ne pauhaavat, niin kuin meri pauhaisi! Voi kansakuntien kohinaa - ne kohisevat niin kuin valtavat vedet kohisisivat!
Kansakunnat kohisevat kuin paljot vedet, mutta hän nuhtelee niitä, ja ne pakenevat kauas. Niitä ajetaan takaa, ne ovat kuin akanat vuorilla tuulen puhaltaessa, kuin ohdakepallo myrskyn kourissa. Katso, illalla on oleva kauhu, aamun tullen niitä ei enää ole. Tämä on riistäjiemme osa, ryöstäjiemme arpa. Jesaja 17:12-14

Kun assyrialaiset olivat valloittaneet suurimman osaa Lähi-itää mukaan lukien aramilaiset ja Pohjoisen Kuningaskunnan, he käänsivät katseensa Eteläiseen Kuningaskuntaan, Juudaan. Assyrian kuningas Sanherib toi armeijansa lähes kirjaimellisesti Jerusalemin porteille; niin lähellä nämä olivat, puhe-etäisyydellä juutalaisista. Yöllä, ennen suunniteltua hyökkäystä, Herra lähetti enkelinsä assyrialaisten leiriin Scopus vuorelle ja tämä surmasi 185,000 assyrialaista sotilasta. Ennen aamunkoittoa assyrialaiset olivat paenneet ja näin loppui 44 v. valloitus.

Juudalla oli kuninkaana Hiskia, joka rukoili:

Ja Hiskia rukoili Herraa ja sanoi:
16. "Herra Sebaot, Israelin Jumala, jonka valtaistuinta kerubit kannattavat, sinä yksin olet maan kaikkien valtakuntain Jumala; sinä olet tehnyt taivaan ja maan.
17. Herra, kallista korvasi ja kuule; Herra, avaa silmäsi ja katso. Kuule kaikki Sanheribin sanat, jotka hän lähetti herjatakseen elävää Jumalaa....

20. Mutta pelasta nyt meidät, Herra, meidän Jumalamme, hänen käsistänsä, että kaikki maan valtakunnat tulisivat tietämään, että sinä, Herra, olet ainoa."
21. Niin Jesaja, Aamoksen poika, lähetti Hiskialle tämän sanan:"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Koska sinä olet rukoillut minua avuksi Sanheribia, Assurin kuningasta, vastaan,
22. niin tämä on se sana, jonka Herra on puhunut hänestä:

33. Sentähden, näin sanoo Herra Assurin kuninkaasta: Hän ei tule tähän kaupunkiin eikä siihen nuolta ammu, ei tuo sitä vastaan kilpeä eikä luo sitä vastaan vallia. Samaa tietä, jota hän tuli, hän palajaa, ja tähän kaupunkiin hän ei tule, sanoo Herra. Sillä minä varjelen tämän kaupungin ja pelastan sen itseni tähden ja palvelijani Daavidin tähden."

Niin Herran enkeli lähti ja löi Assurin leirissä sata kahdeksankymmentä viisi tuhatta miestä, ja kun noustiin aamulla varhain, niin katso, he olivat kaikki kuolleina ruumiina.
Silloin Sanherib, Assurin kuningas, lähti liikkeelle ja meni pois; hän palasi maahansa ja jäi Niiniveen.
Jesaja 37:15-17, 20-22, 33-37

Tämä aika Israelin historiassa on niin yhtenevä juutalaisen ajatuksen kanssa lopun ajoista, että Sanherib nähdään antimessias hahmona ja Juudan kuningas Hiskia messiashahmona.

Mutta Jesaja puhuu 17 luvussa monista kansoista, jotka raivoavat JHVH:n kansaa vastaan, ei vain Assyriasta, josta Sanheribista voitto kertoo eli ei ole Jesaja 17 profetian lopullinen täyttymys.

Sanonta "kansakunnat kohisevat" tai "paljojen kansojen pauhu" kuvaa voimakkaita ääniä ja niitähän tänä päivänä kuuluu, kun monet kansat nousevat ympäri maapallon Israelia vastaan. Lähi-idän "rauhan" konferensseissa halutaan neuvotella Israelin koko olemassaolo pois kartalta.

https://youtu.be/nc9imoJWgPI Israel Palestinian Conflict: The Truth About the West Bank (~ 4 min.)

https://youtu.be/-b3dLc8V21c Israel Palestinian Conflict: The Truth About the Peace Process (~ 4 min.)

https://youtu.be/k2hZ6SlSqq0 Why Israel can't withdraw to its pre '67 borders line ( 5 min.)

Gavriel Eskel kirjoittaa Israel Update'ssa 6.6.2013:

"Me haluamme keskustella, mutta Israelin tulee ensin hyväksyä kaikki meidän vaatimuksemme, vasta sen jälkeen voimme keskustella. Pallo on nyt Israelin kenttäpuoliskolla”, toitottaa PA:n ilman mandaattia toimiva puheenjohtaja Mahmoud Abbas, jota media itsepintaisesti kutsuu presidentiksi. Mistä siinä sitten keskusteltaisiin, jos kaikkiin vaatimuksiin tulisi suostua ilman keskusteluja?...

... Eikö kukaan ole kertonut USA:n ulkoministeri John Kerrylle tai hänen pomolleen Barack Hussein Obamalle, että sekä Abbasin johtaman Fatahin että PLO:n sekä Haniyehin johtaman Hamasin perustuskirjoihin liittyy vaatimus koko entisen Syyria-Palestiinan maan vapauttaminen juutalaisten miehityksestä? Eikä Abbasin johtama Palestiinan Auktoriteetti edes yritä peitellä tätä tosiasiaa, vaan esittelee Fatahin tunnusvaakunasta lähtien avoimesti karttoja, joissa Israelin valtio on poistettu kokonaan ja muodostettu uusi kokonaisuus nimeltään ”Palestiina”."

Netanyahu tällä viikolla puheessaan totesi Iranista, että se liikkuu hänen asettamaansa punaista viivaa kohti, mutta ei ole siellä ihan vielä. Hän arvioi, ettei uuden presidentin valinta kesäkuun 14. muuta Iranin ulkopolitiikkaa, vaan Iran jatkaa rakentaakseen ydinpommin ja aseistaa samalla Syyriaa, Hizbollahia, Hamasia ja Islamic Jihadia. Iranin johto etenee tiellä valmistaakseen tietä Mahdille, odottamalleen 12. imaamille. Ja häntä odottavat muutkin arabit:

Tällä viikolla tuhansia arabeja osallistui massaralliin Ramallahissa vaatien muslimi kalifaatin; maailmanlaajuisen islamilaisen hallinnon, perustamista, jota tulisi johtamaan valittu johtaja, Mahdi.https://www.israelnationalnews.com/News ... bBOiGJHT-k

Syyria ja Iran tietävät, että pian punainen viiva on kuitenkin Israelilla ylitetty ja silloin se hyökkää, ja he valmistautuvat sen mukaan. Muut Israelin naapurit myös valmistautuvat sotaan ja kansat valitsevat puolensa. Sanassa puhutaan kansojen Israeliin suhtautumisen perusteella lammas- ja vuohikansoista.

USA ja Venäjä ovat ottaneet puolensa Syyrian tilanteessa.

(Israel Update 6.6.) Obaman hallituksen suunnitelmissa on muodostaa Syyriasta Libyan ja Egyptin tapaan Muslimiveljeskunnan ja Islamic Jihadin valvoma islamilainen valtio. Näin USA:n tuki on ollut kapinallisten puolella.

Venäjä taas on Assadin joukkojen tukena. Kolme venäläistä amfibioalusta seilaa Välimerellä kohti Syyrian rannikkoa. Alusten epäillään kuljettavan aseita Assadin joukoille ja mukana arvellaan olevan myös S-300 ilmatorjuntajärjestelmän osia. Tämä on presidentti Putinin vastaveto länsimaitten suunnitelmille asettaa Syyriaan lentokieltoalue osana ilmapommituksien suojelemista kuten tapahtui Libyassa. Venäjä ei halua saman toistuvan Syyriassa.

Venäjä on tuonut Välimerelle yli tusinan verran sota-aluksiaan tehdäkseen tahtonsa selväksi, etteivät USA ja Euroopan maat yksin toimi Syyriassa NATO:n suojassa.

Tuhannen miehen amerikkalainen sotilasosasto rantautui tiistaina 4.6. Aqaban lahdella. Sotilaat suuntaavat pohjoiseen Syyrian rajan tuntumaan. USA:n mukaan joukot ovat osa kesäkuussa alkavaa”Eager Lion 2013” kansainvälisiä sotilasharjoituksia Jordaniassa. USA vie sinne lisäksi F-16 koneitaan ja Patriot torjuntaohjuspattereita ja lentotukialus USS Eisenhower saapunee Välimerelle parin viikon kuluessa.

Harjoitusten tarkoituksena on tutkia mahdollisuuksia puuttua Syyrian tilanteeseen, jos tilanne kehittyy varalliseksi Jordanialle, ja estää kemiallisten aseitten joutuminen terroristien käsiin.

https://www.debka.com/article/23019/Lar ... ian-border

Tästä kaikesta voimme päätellä, että pieni kipinä voi sytyttää maailmanpalon. Pääministeri Netanyahu on sanonut maailmalle, ettei aio pyytää anteeksi maansa puolustamista.

Assad on kokoamassa vapaaehtoisia kaikkialta arabimaista Israelin pohjoisrajan tuntumaan valmistellessaan hyökkäyksiä rajan yli Israelin Golanin kukkuloille. Vapaaehtoisia tulee Syyriasta, Juudean ja Samarian alueilta sekä arabimaista, jotka eivät välttämättä tue Assadin hallintoa.

Presidentti Bashar Assad kertoi Al-Manar TV-yhtiön haastattelussa, että monet nuoret ovat tiedustelleet, miten he voisivat liittyä Israelin vastaiseen taisteluun. Hän totesi, että on selvä painostus uuden rintaman avaamiseksi Golanilla. Israelin pääministeri Netanyhau sanoi, että Israel on valmis puolustamaan kansalaisiaan naapurimaista tulevaa vihamielistä toimintaa vastaan. Israelin vastainen mieliala Syyrian johdossa ja jännitys rajalla on lisääntynyt IAF:n tehtyä kaksi ilmaiskua Syyrian alueelle.https://www.timesofisrael.com/assad-sup ... n-heights/

Voimme helposti tapahtumien valossa visioida skenaarion, joka johtaa Jesaja 17 toteutumiseen ja Damaskoksen tuhoon.

Jonain päivänä hyvinkin jo lähitulevaisuudessa Jes 17:14 käy toteen: "Katso, illalla on oleva kauhu, aamun tullen niitä ei enää ole."

Kun tämän tiedämme, muistetaan rukouksin syyrialaisia, sekä kristittyjä että muslimeja. Jerusalemin vapauttamisen päivänä muistetaan rukoilla shalom-rauhaa Jerusalemille ja sen asukkaille. Ja että Israelissa ihmiset löytäisivät Jeshuan, Messiaansa, josta Jeremia 31 kertoo:

Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

35. Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat - Herra Sebaot on hänen nimensä:
36. Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.
37. Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

Herra ei ole hylännyt eikä hylkää Israelin jälkeläisiä ja toteuttaa ihmeellisesti pelastussuunnitelmaansa ja ennalleenasettaa koko kansansa hengellisesti liittosuhteeseen kanssaan ja tuo fyysisestikin perintömaalleen. Hän varjelee oman kaupunkinsa Jerusalemin ja maansa Israelin.

Jesaja 62:6,7

Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijat. Älkööt he vaietko hetkeksikään, ei päivällä eikä yöllä. Te, jotka muistutatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa.

Älkää suoko hänelle lepoa, ennenkuin hän on lujittanut Jerusalemin, tehnyt sen ylistyslauluksi maassa.

https://youtu.be/70cYqHuDKE4 The Watchman - Paul Wilbur

Shabat Shalom, Rosh Chodesh Tamuz Sameach!

Siunattua Tamuz kuukautta (alkaa 9.6.)

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 18. Kesä 2013 21:15

Syyria:

https://www.patmos.fi/fi/patmosaineisto ... ta/?id=611

Syyria ja Egypti profeetallisessa sodassa Israelia vastaan. Vuonna 1996 Herra kiinnitti huomioni tiettyyn jakeeseen profeetta Aamoksen kirjassa ja antoi minulle ilmoituksen, jonka mukaan neljäs ja viimeinen sota Syyrian ja Israelin välillä on Raamatun profetiassa merkittävä virstanpylväs, joka enteilee tämän nykyisen ajan loppua. Jakeet kuuluvat näin:

Näin sanoo Herra: Damaskon kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska he ovat puineet Gileadin rautaisilla puimaäkeillä, sentähden minä lähetän tulen Hasaelin linnaa vastaan, ja se kuluttaa Benhadadin palatsit. Minä särjen Damaskon salvat… (Aamos 1:3-5).

Ilmoitus kuului seuraavasti: Syyria on sotinut Israelin valtiota vastaan kolme kertaa (1948, 1967, 1973), mutta neljäs johtaa Syyrian kukistumiseen, ja sitä seuraa sen pääkaupungin Damaskoksen tuho. Tämä on profeetallinen merkki vieläkin merkittävämmälle tulevaisuuden tapahtumalle: Iranin (Persia) ja muiden liittolaistensa tukema Venäjä tunkeutuu Israeliin tavalla, josta kerrotaan profeetta Hesekielin kirjan luvuissa 38–39.

Yllä olevan vahvistamiseksi löysin myös seuraavan jakeen: Katso, Damasko poistetaan kaupunkien luvusta ja luhistuu raunioiksi (Jes. 17:1).

On merkille pantavaa, että 5 000 vuotta vanha Damaskoksen kaupunki on maailman vanhin jatkuvasti asutettuna ollut kaupunki. Profeetta Jesajan mukaan Damaskos kuitenkin ”poistetaan kaupunkien luvusta” ja se ”luhistuu raunioiksi”. Historian aikana näin ei ole tapahtunut koskaan ennen. Luhistuminen on varattu lopun ajan merkiksi, joka avaa raamatullisen skenaarion.

Vuosina 1996 ja 1997 Syyria alkoi varustaa keskimatkan Scud-C-ohjuksiaan Venäjän toimittamilla VX-kaasua sisältävillä taistelukärjillä. Tämä johti siihen, että silloinen Israelin puolustusministeri varoitti syyrialaisia, että jos he laukaisisivat näitä ohjuksia Israeliin, niin Israel ”saattaisi [Syyrian] hallituksen alttiiksi vakavalle riskille”. Israelin lehdistö ja hallituksen virkamiehet vetivät tästä sellaiset johtopäätökset, että lausunnossa viitattiin Syyrian pääkaupungin Damaskoksen jonkinlaiseen tuhoamiseen, vaikka ydinasein jos tarvis. Vuoden 2000 syyskuussa alkanut palestiinalaisten ”intifada” johti uusiin väkivaltaisuuksiin, ja sittemmin tilanne on pahentunut entisestään Israelissa, mukaan lukien Israelin rajoilla ilmenneet uudet uhat.

Vuoden 2000 marraskuussa Israelin Galilean-joukkojen komentaja, prikaatinkenraali Moshe Kaplinsky totesi, että Israelin on ehkä pakko hyökätä Damaskokseen Hizbollahin joukkojen lisääntyvien terrorihyökkäysten vuoksi. Hizbollahin joukot operoivat Etelä-Libanonissa pitkin Israelin pohjoisrajaa, ja Iran ja Syyrian hallitus tukevat heitä Damaskoksesta käsin. Damaskoksen lentokenttä on aina toiminut Iranin ja muiden tahojen Hizbollahille toimittamien aseiden pääasiallisena kanavana, ja israelilaisviranomaiset ovat joutuneet varoittamaan Syyriaa jatkuvasti.

Vuonna 1973, lähellä Jom kippur -sodan loppua, israelilaiset tankit olivat edenneet 20 kilometrin päähän Damaskoksesta, mutta pysähtyivät paikoilleen Yhdysvaltojen pyynnöstä, koska Neuvostoliitto (Venäjä) oli valmiina tulemaan Syyrian avuksi. Syyria oli Venäjän suuri kauppakumppani, johon se oli sijoittanut paljon sekä sotilaallisesti että poliittisesti. Venäjän laskuvarjojoukot olivat jo menneet sisälle lentokoneisiin, ja Yhdysvaltojen armeija antoi maailmanlaajuisen hälytyksen (DEFCON 3) mahdollisesti syttyvästä kolmannesta maailmansodasta.

Kuten kaikissa nykyisissä arabien ja israelilaisten välisissä konflikteissa, Venäjä on kouluttanut ja varustanut arabijoukkoja auttaakseen arabivaltioita täyttämään islamilaisuudesta johdetun valtuutuksen, jonka mukaan ”Israel pitää ajaa mereen”. Mutta kuten Raamatussa luvataan, Jumala ei anna Israelin vihollisten voittaa – eikä Hän anna Venäjän tuhota juutalaisvaltiota, mitä se yrittää tulevan Syyrian konfliktin jälkeen.

Raamatunkohta, joka koskee Syyrian viimeistä Israelille aiheuttamaa haastetta, tulee profeetta Miikalta (luku 5, jakeet 2–6) ja liittyy Messiaaseen. Siinä ennustetaan Syyrian (Assur) historian lopulla tekemä hyökkäys, joka tapahtuu sen jälkeen, kun huhu Israelin ”hallitsijasta” (eli Messiaasta Jeesuksesta Kristuksesta) on levinnyt ”maan ääriin saakka” ja kun Jumala on koonnut juutalaiset takaisin muinaiseen kotimaahansa – kuten monissa muissakin profetioissa vahvistetaan.

Nämä kaitsevat miekalla Assurin maata, Nimrodin maata sen omien ovien ääressä. Hän on pelastava meidän maamme, jos se astuu meidän alueellemme (Miika 5:5).

Muinaisen Assurin imperiumin imaistua sisäänsä nykyisen Irakin ja kun Irak ja Syyria ovat nyt solmineet keskenään liiton, on hyvin todennäköistä, että Irak ottaa osaa tähän sotaan ja kärsii saman kohtalon. Vuoden 2000 lokakuussa Irakin Saddam Hussein alkoi lähettää lukuisia divisioonia kaikkialle pitkin Jordanian rajaa liittyäkseen mukaan mihin tahansa Israelia vastaan syttyvään sotaan. Syyrian uuden presidentin suostumuksella Irak siirsi muutamia divisioonia myös lähelle Irakin ja Syyrian välistä rajaa voidakseen auttaa ”Palestiinan vapauttamisessa”. Lisäksi Saddam sijoitti 70 000 sotilasta lähelle Kuwaitin rajaa aikeenaan miehittää Kuwait keskellä sitä sekasortoa, joka olisi seurausta Israelia vastaan käytävästä sodasta.

Kuten Miika 5:5 antaa ymmärtää, reaktio Israelin vihollisia vastaan on ankara: ”Nämä kaitsevat miekalla Assurin maata.” On selvää, ettei Israel nykyisen uudelleen syntymisensä ja itsenäiseksi valtioksi tulonsa jälkeen ole kertaakaan tuhonnut miekalla ”Assurin maata” – sen pääkaupungista Damaskoksesta puhumattakaan. Vuonna 1967 käydyssä kuuden päivän sodassa menettämiensä Golanin kukkuloiden jälkeen Syyria on säilyttänyt koskemattomuutensa lähes täysin. Profeetallisten kirjoitusten mukaan Syyrian murtuminen ja Damaskoksen tuho on kuitenkin täysin varma:

Se toteutuu: minä muserran Assurin maassani ja tallaan hänet vuorillani, niin että hänen ikeensä heltiää heidän päältään (Jes. 14:24-25).
Missä on Egypti?

Koska Egypti on aina halunnut olla arabimaailman johtaja, sen täytyy lopulta rikkoa Israelin kanssa tekemänsä rauhansopimus ja liittyä jälleen kerran Syyrian rinnalle tähän tulevaan kahakkaan – mutta myös sitä kohtaa suuri onnettomuus:

Ennusta Egyptistä. Katso, Herra ajaa nopealla pilvellä ja tulee Egyptiin. Silloin vapisevat Egyptin epäjumalat hänen edessänsä, ja sydän raukeaa Egyptin rinnassa (Jes. 19:1).

Profeetallinen kielikuva ”nopean pilven” tulemisesta Egyptiin, joka saa Egyptin sydämen ”raukeamaan” ja epäjumalat ”vapisemaan”, saattaa osuvasti kuvata ydinkärjellä varustetun ohjuksen iskeytymistä Egyptiin ja sen seurauksia. Mutta olipa merkitys mikä tahansa, niin Syyriaa ja Egyptiä kohtaavat tuomiot näyttävät olevan profeetallisesti yhteen sidottuja (ks. Jesaja 31). Tämä on mahdollinen syy siihen, miksi nuo kaksi valtiota palautetaan myöhemmin yhdessä ennalleen (Jesaja 19:23-35), kun takaisin palannut Israelin Messias, Jeesus Kristus, hallitsee maapallolla tuhatvuotisen valtakunnan aikana.

Vuonna 1996 Egypti järjesti massiiviset sotaharjoitukset ”pystyäkseen puolustautumaan Israelin aiheuttamalta ydinuhalta”. Tuolloin presidentti Mubarak varoitti, ettei Egypti ”jäisi toimettomaksi sivustakatsojaksi”, jos sota puhkeaisi uudelleen Syyrian ja Israelin välillä. Vuoden 1996 joulukuussa Jerusalem Postissa ilmestyneessä artikkelissa nimeltä ”Vihainen sfinksi” kirjoitettiin Egyptin ja Israelin välisistä lisääntyvistä jännitteistä. Vastauksena vuoden 2000 syyskuussa alkaneeseen uudistuneeseen kansannousuun, intifadaan, egyptiläisviranomaiset ovat toistuvasti vakuutelleet maansa halukkuutta auttaa Syyriaa missä tahansa Israelia vastaan syttyvässä sodassa. Vuoden 2000 syyskuussa Egyptin Israelin-suurlähettiläs poistui Israelista. Tämä oli diplomaattinen veto, joka edelsi myös vuoden 1972 Jom kippur -sotaa.

Vaikka Israel selviytyykin seuraavasta erästä Syyrian ja Egyptin kanssa, niin se saattaa maksaa juutalaisille enemmän kuin koskaan aiemmin ja johtaa Israelin todellisen tai oletetun sotilaallisen mahdin tuhoutumiseen. Ei ole epäilystäkään, etteikö tämä houkuttelisi Israelin vahvempaa vihollista Venäjää, joka on aina halunnut hallita Lähi-itää ja sen öljyä, käyttämään välittömästi hyväkseen tätä tilannetta. Tämä tilanne saattaa jopa tarkoittaa niitä ”koukkuja leuoissa”, joita Jumala Hesekielin kautta sanoo käyttävänsä vetääkseen Venäjän tuhoisaan yhteenottoon pienen Israelin kanssa. Venäjällä ei kuitenkaan ole hajuakaan siitä, että sen armeijat joutuvat taisteluun Israelin Jumalaa vastaan, joka jälleen kerran vapauttaa voimansa maan päällä sellaisella väkevyydellä, jota ei ole koettu sitten muinaisten aikojen, ja tuhoaa Venäjän johtamat maahantunkeutujat.
Hesekielin sota

Seuraava Syyrian/Egyptin Israelia vastaan käymä taistelu, Damaskoksen tuho mukaan lukien, on oleva mahtava harppaus kohti vieläkin räjähtävämpää konfliktia, joka syttyy ”Googin ja Maagogin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinaan (Venäjä)” välillä. Profeetta Hesekiel kuvaa yksityiskohtaisesti (Hes. 38–39) tätä Venäjän johtamaa invaasiota, johon ottavat osaa Iran (Persia), Libya, Turkki (Toogarma), Etiopia ja monet muut. Läntisten valtioiden liittouma, joihin viitataan symbolisesti lauseella ”Tarsiin kauppiaat ja kaikki heidän nuoret jalopeuransa” vastustavat verbaalisesti Venäjän yrityksiä hallita Lähi-itää Israelin kukistamisen kautta, mutta silti on epäselvää, saavatko Venäjän läntiset viholliset todella mahdollisuuden osallistua taisteluihin, koska Hesekielin kuvaama Israelin tueksi alkava jumalallinen väliintulo tapahtuu todella nopeasti.

Hesekielin kirjan luvut 38–39 näyttävät kuitenkin kuvaavan globaalit mittasuhteet saavaa tapahtumaa, mahdollisesti rajoitettua ydinsotaa. Merkittävää on kuitenkin se, että Raamatun mukaan Jumala itse ottaa osaa taisteluihin, sillä ilman Hänen apuaan Israel tuhoutuisi näin ylivoimaisten joukkojen hyökkäyksessä. Tällainen jumalallinen väliintulo ei kuitenkaan tiedä hyvää muulle ihmiskunnalle, koska se merkitsee hirvittävän ”vaivan ajan” alkamista juuri ennen Jeesuksen Kristuksen toista tulemusta. Raamatun mukaan tämä ajanjakso sisältää ennenkokemattomia vaikeuksia ja ahdistuksia. Jeesus varoitti tästä ajanjaksosta:

Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule (Matt. 24:21).
Hesekiel, miksi jätit pois Syyrian ja Egyptin?

On tärkeää huomata, ettei Hesekiel, kuvatessaan Venäjän johtamaa Israeliin suuntautuvaa hyökkäystä, puhu mitään Syyriasta eikä Egyptistä Venäjän seuraajina. Miksi? Ilmeisesti siksi, että tässä vaiheessa nämä kaksi valtiota on pyyhkäisty pois kuvasta. Israel on jo neutralisoinut ne yläpuolella kuvatun alkukonfliktin yhteydessä. Koska Syyria ja Egypti ovat olleet todella merkittäviä tekijöitä Israelin historiassa ja raamatullisen profetian ensisijaisia Israeliin vaikuttavia kokonaisuuksia (Raamatussa viitataan Egyptiin noin 800 kertaa), niin on täysin ymmärrettävää, että niiden puuttuminen Hesekielin sodasta on tarkoituksellista, osaksi siksi, koska Israelin muut islamilaiset ja/tai arabivastustajat mainitaan nimeltä.

Lähi-idässä avautuva skenaario tulee vaikuttamaan kaikkien maapallolla elävien ihmisten elämään, ehkäpä pikemmin ja vakavammin kuin profetiaan myönteisesti suhtautuvat kristityt ja juutalaiset osaavat edes kuvitella. Nykyisen Israelin valtion viholliset etenevät nopeasti tähän skenaarioon, joka pitää yhtä Raamatun sanojen kanssa. Se toteutuu, koska Raamattuun on kirjoitettu, mitä ”tulee tapahtumaan”. Tällä hetkellä meistä kenenkään ei kannata ”rakentaa hiekalle”. Sen sijaan meidän on rakennettava Jumalan sanan iankaikkiselle kalliolle ja pohjattava uskolle, joka suuntautuu Herraan Jeesukseen Kristukseen. Me voimme selviytyä tulevista vaikeista ajoista ainoastaan Jumalan avulla.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Kesä 2013 12:22

"USA:n ulkoministeri kannatti Syyrian pommituksia"

https://finnish.ruvr.ru/2013_06_20/USA- ... mmituksia/

"USA:n ulkoministerin John Kerryn ja USA:npuolustushaarakomentajien neuvoston puheenjohtajan Martin Dempseyn näkemykset erosivat kysymyksessä, joka koskee pommi-iskujen tekemistä Syyriassa.

John Kerry esiintyi päättäväisesti Syyrian joukkojen sotilaallisten tukikohtien pommittamisen puolesta, koska hänen mukaansa Syyrian hallituksen joukot ovat käyttäneet kemiallisia aseita aseistunutta oppositiota vastaan. Dempsey vastusti tällaisia iskuja USA:n taholta, koska hänen mukaansa niihin liittyisi suuria riskejä."

"Jak-130 lentokoneiden erä on valmiina lähettäväksi Syyriaan"

https://finnish.ruvr.ru/2013_06_20/Jak- ... -Syyriaan/

"Syyrian kanssa solmitun sopimuksen pohjalta on valmisteltu Jak-130 koulutus ja taistelukoneiden erä lähettäväksi tähän maahan. Koneet toimitetaan, jos asiaa vastaava poliittinen päätös tehdään, ilmoitti torstaina Le Bourget näyttelyssä, Venäjän valtuuskunnan jäsen.

Jak-130 lentokoneet ovat valmiina tehtaan kentällä ja odottavat poliittista päätöstä niiden toimittamisesta. Tietolähteen mukaan, koneissa ei toistaiseksi ole vielä moottoreita ja ilmailuelektroniikkaa, mutta, jos myönteinen päätös koneiden toimituksesta tehdään, moottorit ja tekniikka asennetaan nopeasti tehtaalla ja koneet lähetetään tilaajalle."

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Heinä 2013 17:39

"Paavi: Mikä minä olen tuomitsemaan homoja":

https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/paav ... an-homoja/

"Brasiliasta palaava paavi Franciscus avasi lentokoneessa toimittajille näkemyksiään homoseksuaalisuudesta. Paavi vahvisti katolisen kirkon kannan, että homoseksuaaliset teot ovat syntiä, mutta homoseksuaalisuus ei.

– Jos ihminen on homo ja hän etsii Jumalaa, ja hänellä on hyvä tahto, niin kuka minä olen häntä tuomitsemaan, paavi Fransiscus sanoi.

Paavi sanoi, että homot pitäisi hyväksyä yhteiskunnassa täysin, mutta "homoseksuaalisuuden lobbaaminen" on hänen mielestään arveluttavaa.

Etelä-Afrikkalainen arkkipiispa Tutu otti muutama päivä sitten hyväksyvämmän kannan homoseksuaalisuuteen.

– En palvelisi homofobista Jumalaa, Tutu sanoi homojen oikeuksia puolustavan kampanjan tilaisuudessa. Jo eläköitynyt 81-vuotias piispa on pitkään kampanjoinut homojen oikeuksien puolesta."

https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-23489702

Image

Image

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Heinä 2013 23:23

Mitä mieltä olette tästä seuraavasta kirjoituksesta:

"Paavi tunnusti Vatikaanin hyväksyvän homopapit"

https://arhikuittinen.puheenvuoro.uusis ... -homopapit

"Vatikaani on aina hyväksynyt sisäisesti ja kaksinaismoralistisesti homopapit, sillä teologisesti homoseksi ei ole Vatikaanin inhoamaa perisynninalaista seksiä naisen kanssa.

Nainen on ainoa perisynnin portti homoseksuaalien kirkkoisien perinnössä.

Vatikaanin aggressiivinen heterovihamielisyys kertoo Vatikaanin pääkulttuurista (papit eivät saa harrastaa seksiä naisen kanssa),

ei yleisestä homokulttuurista tai homoseksuaalisuuden luonteesta.

Vatikaanin seksuaaliaggressiot nousevat pitkästä historiallisesta syy-seuraus-jatkumosta.

Vaikka hassulta kuulostaakin, koko Vatikaani on vain homojen ja pedofiilien oma suojasatama ja Vatikaanin veljeskunnan salaliitto - jotta veljeskuntaan kuuluvat homot selviytyisivät kulttuurisessa taistelussa.

Muut homot tuomittiin Vatikaanin ja pappeuden ulkopuolella, jotta sisäpiirin jäsenet selviytyisivät moralistisessa länsimaalaisessa kristinuskossa, jossa Vatikaanin oppien taakse suojautuvat eliittihomoseksuaalit itse lisäsivät paradoksaalisesti yleistä homovihaa - luodakseen "täydellisen" perverssin kulissin eliittihomojen suojayhteisölle.

Se on valtakoneisto ja kiero selviytymiskeino vuosisatojen halki.

Vatikaanin seksuaalisadismi ei kerro homoista ja homoseksuaaliseuudesta mitään yleisesti vaikka se onkin erään heterokulttuurin luoma homokulttuuri ja siitä kumpuava aggressiivinen selviytymiskeino kulttuurisessa valtataistelussa uskonnon ja eliitin avulla.

Kirkkoisien, siis Vatikaanin ensimmmäisten kaappihomojen, seksuaaliopetus kohdistui alunperin heteroseksin vihaamiseen.

Kun hetero-avioliiton ritualisoimisesta kirkon instrumentiksi tuli tärkeä ja "pyhä" valtapoliittinen tekijä, kirkon kuuluisa seksuaalinen ahdasmielisyys täytyi kanavoida ulkoisesti ja teatraalisesti korostetummin homoseksuaaleihin, eläimiinsekaantujiin, itsetyydytykseen, avioliiton ulkopuoliseen seksiin ja avionrikkojiin, jotta kirkko voisi säilyttää korostetun seksuaalivaltansa ja tuomiovaltansa julmat kulissit ja keinot.

Seksuaalivihamielisen kristinuskon taustalla on siis roomalaisessa kulttuurissa kirkkoisien oma (homo)seksuaalinen problematiikka ja katkeruus roomalaisen kulttuurin sukujen vihamielisessä suhtautumisessa puhtaasti homoseksuaalisiin miehiin, jotka eivät suostuneet siittämään jälkeläisiä suvulle.

Roomalaisessa kulttuurissa suvut eivät hyväksyneet jälkeläisiään vain homoina vaan heidät pakotettiin naimisiin jälkeläisten tekemisen takia.

Tai hylättiin.Tao tapettiin suvun kunnian "tahraamisesta".

Vatikaani on vain vihakulttuurin yksi perillinen ja sen toistaja oudoilla myriadisilla tavoilla.

Kirkko ei keksinyt heterokulttuurin hegemonista vihaa julkihomoja kohtaan mutta jalosti sen brutaalin uskonnon ja seksuaalisadismin irvikuvaksi."

Image

pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu