Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Herman » 21. Touko 2013 21:49

Janne kirjoitti:Älä narraa, oot soitellu mun kaa ainakin monta kertaa :D

Niin joo onhan meillä ollut puhelinseurakunta koolla kerran kuussa :) Saat uuden osoitteen kunhan itse saadaan se tietoon (vielä tiedetään se vain talon numeron tarkkuudella).
Herman

ViestiKirjoittaja Herman » 25. Touko 2013 16:35

Yksi päivä olin niin väsynyt, että nukahdin kesken iltasadun. Jota siis olin itse kertomassa tytölle :) Aloitin kertomaan sitä ja pääsin varmaan pari lausetta eteenpäin, sitten se jotenkin huomaamattani muuttui uneksi. Vähän aikaa katselin sitä, kunnes tajusin että munhan piti kertoa eikä katsella tätä. Sitten heräsin ja tyttö kysyi vaan että mitä se tuhiseminen tarkoitti :lol:
Herman

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Touko 2013 20:36

"Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia." ...vanha "vitsi" varmaan, jota eräät naiset kerran (5 vuotta sitten) käytti ilkkuessaan mulle eräällä toisella foorumilla :-P Minä vaan tyhmänä olin, enkä osannu sen kummemmin ottaa siitä itteeni. :)
Tämä tuli mulle mieleen kun tultiin vähän aikaa sitten rukouskokouksesta.Mallun kans juteltiin "syvällisiä",sanoin että nyt mulla on semmonen tunne että mulle on annettu lusikalla asioita ja kuinka hienovaraisesti mutta selkeästi Herra on antanut pureskeltavaa ja hoitanut.. :) Voi jos nuo naiset olis tienny että olin silloin ehkä pulloruokinassa vielä,en voinut ymmärtää heidän viisaita juttujaan :) ...kiitetty Jeesus :hearts: Oli jotenkin niin sytyttävä rukouskokous :hearts:
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Touko 2013 20:48

Niin sitä vielä että teoriassa oon tienny nää asiat ja niihin liittyvät Raamatunpaikat jo ajat sitten mutta käytännössä saanut mennä niitä nyt läpi ja oppia niistä oikiasti :)
systeri

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Touko 2013 21:04

"Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä. Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään (Luuk.12:47-48)." Liittyisiköhän tähän myös Jaakobin kirjeen kohta: "Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion (Jaak.3:1)." Sanan opettaja tietää Herran tahdon hyvinkin, joten Hänen on myös tehtävä kaiken tietonsa mukaan :think2:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Touko 2013 08:13

Onkohan tuo samalla myös sitä että tieto laskee pääntasolta sydämen tasolle...että tahtoo elää niinkuin on ymmärryksen saanu.

1 piet 2

1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä".
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Kesä 2013 10:16

Juhlat on juhlittu tältä kesää,kahdet oli eilen..en ainakaan yhtäkkiä tiedä että olis tulos mitään juhlia enää.
Aloin miettiä aamulla sitä kuinka juhliin tullessa tervehditään ja onnitellaan,että kuinka monenlaisia kädenpuristuksia meidänkin armaaseen sukuun kuuluu.Ja kertooko se jotain ihmisestä :)
Muutama nais-ihminen kättelee sormet suorana ilman minkäänlaista puristusta ja siihen on jotenkin vaikea vastata :-P Yks mies kättelee niin että sitä oikein odottaa jännityksellä..se oikein tempaa käden käteen ja puristus on tosi kova :)
Suurin osa on niitä "normikädenpuristuksia" ... toisten kans halataan ihan kuin luonnostaan mutta kaikkien kans ei ja sen melkein vaistoaa ketä voi halata ja ketä ei :) ...tämmöstä arkista ajatusta...muistetaan kiittää ..sekin on pyöriny mieles parina päivänä aika tiuhaan :hugehug: :hearts:
systeri

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Kesä 2013 11:37

Meidän tokaluokkalainen sai eilen todistuksensa ja lähdettiin sitten suoraan Linnanmäelle juhlimaan kesäloman alkua tyttöjen kanssa. Ensi lauantaina tytöt lähtee mun mieheni kanssa Joensuuhun viikoksi ja jään itse kahdestaan pikkumiehen kanssa kotiin. Pitäisköhän lähteä vielä uudestaan Lintsille kahdestaan pikkuisen kanssa, kun siellä on nykyään ilmaiseksi käytössä 11 pienten laitetta ;gladly: Oli kyllä tosi kivaa eilen siellä!

Nyt tytöt on yhden naapurin kanssa rannalla ja pikkuinenkin menee pian nukkumaan. Meidän sudanilainen naapuri oli leiponut sudanilaisia herkkuja ja toi meille niitä ison vadillisen. On kyllä hyviä! Kiitos Jumalalle näistä ihanista naapureista! :hearts:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Kesä 2013 12:07

*
Viime keskiviikkona irakilainen pariskunta teki meille ruokaa ja jälkiruokaa kans. Oli tosi hyvää.
Oli mielenkiintoista juteltavaa ja saada kuulla historian juttua. Vanhaan aikaan oli "Jeesus", muslimi ja mikä se uskonto oli, nyt en yhtäkkiä muista... oli niin yhdessä. Se taisi tulla takaisin nykyään ekumeniana. Naisille huntu ei ollut vanhaan aikaan pakollista kuin nykyään ja irakilaisen pariskunnan mielestä se on päin huonompaan... Minäkin kiitin Jumalaa heistä.

Eilen olin eksynyt metsässä - noin alle 20 min kunnes löysin tutun metsäpolun. Pelotti vähän kun suuntavaisto katosi mutta päätin olla kylmäpäinen ja etsin kunnes löysin polun. Niin kännykälläni on sellainen gsm eli se perustuu sateliittipaikannukseen ja asettaa sijainnin kartalle. Jos tarvittaessani voin käyttää sitä kännykkää jos taas olen eksymässä. Olin pari kertaa metsässä ilman kännykkää mutta nyt tästä lähtien otan kännykän mukaan - ihan varmuuden vuoksi....
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Kesä 2013 13:58

*
Ai niin, irakilainen mies kertoi ettei voi ostaa kanaa kaupasta kuin vain Helsingistä koska kanaa tuodaan sinne Ruotsista ja kanan kaula on katkaistu niin liha on pehmeämpi ja se maistuu kuin kova kananliha. Koska kanan kaulaa katkaistaan ja veri laskee pois niin liha pysyy pehmeänä. En tiedä miten tavalla täällä Suomessa tappaa kanaa - vai ampumalla? Niin veri "säikähtää" ja jää lihaan eikä saa laskettua pois paremmin niin siksi se maistuu kovalta. Oli hyödyllistä saada häneltä sen vinkin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu