inka kirjoitti:Nyt täytyy kysyä tämmönen juttu, kun on ollut puhetta siitä, etteivät kaikki uskovat puhu kielillä/profetoi/paranna sairaita yms. Eli täytetäänkö kaikki uskovat jossain vaiheessa Pyhällä Hengellä vai vaan jotkut, eli ne, jotka saavat armolahjoja? Saako aina jonkun armolahjan, jos täyttyy Pyhällä Hengellä vai voiko olla saamatta mitään armolahjaa ja silti täyttyä Hengellä?
Kaikki uskovat eivät puhu kielillä ja profetoi. Minäkään en puhu kielillä ja profetoi mutta olen saanut Pyhän Hengen kasteen kun uudestisynnyin ja tulin uskoon Herraan Jeesukseen ja myöhemmin olen täyttynyt Pyhällä Hengellä kun minun puolesta on rukoiltu mutta en edelleenkään puhu kielillä sillä se ei ole kaikille uskoville.
1.Kor.12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
12:29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja?
Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja?
Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? 12:31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
Kristuksen seurakunnalla ei kaikilla ole sama tehtävä ja samoja armolahjoja mutta me kaikki olemme Kristuksessa yhtä tärkeitä. Kaikki Kristuksen ruumiin jäsenet eivät puhu kielillä ja profetoi jne.. Tulee pyrkiä osalliseksi parhaista armolahjoista ja parhaat ovat niitä mistä koko seurakunta hyötyy ja rakentuu eniten ja siksi anon ja toivon profetoimisen armolahjaa jotta se olisi seurakunnalle hyödyksi.
Jokaisella kristuksen seurakunnan jäsenellä on kuitenkin kaikkein tärkein armolahja ja se saadaan aina Pyhän hengen kasteen eli uudestisyntymisen/uskoon tulon yhteydessä eli;
Room.:23
Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. Kiitos Herralle!
Niin Pyhällä Hengellä voi täyttyä monta kertaa eikä silloin saa välttämättä mitään armolahjoja. Itse en ainakaan tiedä saaneeni. Ihminen on pelastettu vaikka ei täyttyisikään Pyhällä Hengellä ja ihmisessä on Pyhä Henki joka on saatu Pyhän Hengen kasteessa uskoon tulon yhteydessä vaikka ei täyttyisikään Pyhällä Hengellä. On kuitenkin hyvä anoa ja rukoilla Isältä Jeesuksen nimessä paljon Pyhän hengen päälle tuloa eli täyttymistä Hengellä sillä se on todella hyväksi aina uskovalle.