Herätys tulee! Mutta millä ehdoilla?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Herätys tulee! Mutta millä ehdoilla?

ViestiKirjoittaja tanu » 21. Touko 2013 10:34

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 18. Loka 2017 21:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja tanu » 21. Touko 2013 10:35

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 18. Loka 2017 21:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja todael » 21. Touko 2013 10:41

1Tim. 6:3-5 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."

Kirjoitin aiheesta tässä foorumissa aiemmin: https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=998

Jumala tahtoo koko ajan pelastaa syntisiä ihmisiä. Uskovilla on velvollisuus pitää esillä Jumalan evankeliumia ja julistaa sitä maailmalle - mikään luopumuksen pelko ei saa estää tätä. Jumalan evankeliumi on Jumalan voima. Lopun ajan eräs merkki on myös uskovien keskinäinen riiteleminen, ja väärien tuomioiden lausuminen. Koetellaan kaikkia luopumuksen pelossa, ja loppujen lopuksi kaikki Pyhän Hengen toiminta sammutetaan, ja jäljelle jää "eksyttäjien" metsästäminen. Kytätään toinen toistaan ja arvioidaan sekä tutkitaan - mutta elämää ei ole, eikä voimaa julistaa Jumalan evankeliumia. Pelkkä väärän tietäminen ei sinua pelasta - tarvitset Jumalan voiman elämääsi, Pyhän Hengen täyteyden sekä Pyhän Hengen kasteen. Tämä ei ole "torontolaisuutta" vaan raamatullista uskoa Herraan Jeesukseen.

Matt. 3:11 "Minä [Johannes Kastaja] kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän [Herra Jeesus] kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."

Ap.t. 1:7-9 "Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään."

Ef. 5:17-21 "Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä. Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa."

Ei Pyhällä Hengellä täyttyminen ole luopumusta tai eksytystä. On eräitä jotka ovat vääristäneet Hengen toiminnan sellaiseksi joka ei ole raamatullista. Sen sijaan että peloissamme kiellämme kaiken Hengen toiminnan, ja jämähdämme vain kyttäämään ja arvioimaan kaikkea - meidän tulisi oppia Raamatusta oikea Pyhällä Hengellä täyttyminen, armolahjat, voimateot sekä voima julistaa Jumalan evankeliumia.

On eräitä jotka kokonaan kieltävät Pyhän Hengen työn yksilö uskovassa ja seurakunnassa. On vaarallista tietoisesti elää Hengen sammuttamisessa, ja yksin perustaa uskonsa harhaopettajien tutkimiseen ja niistä jatkuvasti keskustelemiseen. Harhaoppeja riittää maailmassa - meidät on kutsuttu ensisijaisesti julistamaan Jumalan evankeliumia, ja elämään siitä, ei tutkimaan kaikkia maailman harhaoppeja.

Herätys alkoi Jerusalemista Pyhän Hengen voiman kautta - ja se jatkuu aina määrätyssä koossa, Herran Jeesuksen takaisin tulemiseen asti. Me voimme itse sammuttaa herätyksen ja antautua pelkkään arvostelemiseen ja ylikriittiseen tutkimiseen. Itse en saa mitään hengellistä ruokaa torontolaisuuden tutkimisesta - tiedän että se on harhaoppi. Tarvitsen oikeaa opetusta, MITÄ ja MITEN Jumalan Henki toimii seurakunnassa ja minun elämässäni. Minun tarvitsee täyttyä Pyhällä Hengellä, eikä vain arvioida miten ei tule täyttyä Hengellä.

- todael
Viimeksi muokannut todael päivämäärä 21. Touko 2013 10:50, muokattu yhteensä 3 kertaa
todael

ViestiKirjoittaja tanu » 21. Touko 2013 10:42

-1
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 18. Loka 2017 21:19, muokattu yhteensä 1 kerran
tanu

ViestiKirjoittaja todael » 21. Touko 2013 10:46

tanu kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Kiitos tanu, kun toit raamatunjakeet, tuli suurempi varmuus siitä, että lopunaikana tulee pitää se usko jonka on saanut Herralta, ei kuunnella saarnamiehiä, jotka tuovat mitään uutta tietoa, jonka ilmoittavat saaneensa... lähinnä täytyy tehdä parannus siitä(minun henk.kohtaisesti), että olen halunnut uskoa kaikkeen väärään, jopa owuoriin.

Uskon raamatun sanaan, se on turvanani ja toivon että muutkin lukisivat ja uskoisivat, mitä Jeesus kehoittaa, ei mitä joku Hänen nimissään tulee ja kehoittaa! Parannus on ok, mutta miksi se ei voisi olla myös yksi eksytyksen muoto, että julistetaan parannusta ja kuitenkin ujutetaan sanomaan jotain uutta, jota ei ole raamatussa.

En millään voi uskoa, että tuo Owuor olisi oikeasti ns. "Herran mies". Se väärä oppi tempauksesta on suurin syy miksi en usko. Ja samoin väitteet siitä, että hänen nettisivuiltaan on poistettu/muutettu totteutumatta jääneitä profetioita. Jos tuo pitää paikkansa, niin on selvää valehtelua.
Ja ne kaatumiset ja kouristelut hänen kokouksissaan.

Jos sanoo olevansa suuri profeetta ja voideltu ja tienraivaaja, niin ei kyllä opetuksessa saa olla tempaus-opin kaltaisia virheitä. Ihan niinkuin Lonelyrider aiemmin totesi. Paras eksytys ja huijaus on sellainen, että suurin osa on totuutta ja sekaan laitetaan vähän väärää. Se uppoaa jopa valittuihinkin helposti.

Sinun elämääsi ei muuta Owuor - vaan Herra Jeesus. Pelkkä harhaoppien tutkiminen on "kivaa" - ja eksyttäjien löytäminen voi olla pelkkä hengellisen elämämme pääpainopiste.

Oletko itse rukoillut Pyhällä Hengellä täyttymistä ?? Rukoiletko herätystä Suomeen ?? Haluatko että ihmisiä pelastuu, vai haluatko vain etsiä harhaoppeja ja eksyttäjiä ??
Viimeksi muokannut todael päivämäärä 21. Touko 2013 10:53, muokattu yhteensä 1 kerran
todael

ViestiKirjoittaja Herman » 21. Touko 2013 10:51

Janne kirjoitti:Tulee kuitenkin muistaa että Jumalan Sana menee tästä huolimatta eteenpäin ja ihmisiä tulee uskoon, mutta en näe tätä herätyksenä vaan luonnollisena evankeliumin eteenpäin menemisenä.

Mutta mitä sitten on luonnollinen evankeliumin eteenpäin meneminen? Onko se sitä mistä luemme Uuden Testamentin sivuilta, vai sitä mihin me ollaan totuttu (että muutama ihminen ehkä silloin tällöin pelastuu)?

Miksi tässä ketjussa muuten puhutaan Owuorista? Tuollahan on toinen ketju häntä koskien. Ei kai hän nyt niin merkittävä mies ole, että jokaisessa herätystä koskevassa ketjussa pitäisi juuri häntä tuoda esille...
Herman

ViestiKirjoittaja todael » 21. Touko 2013 11:03

Peruskysymys on selkeä:

Haluammeko oppia Jumalan evankeliumin voiman, vai haluammeko vain tutkia väärää opetusta ja eksytyksiä ? Vetädymmekö omaan lahkoomme, jossa kaikki Hengen toiminta on sammutettu, ja jossa vain puhutaan torontolaisuuden sekä muiden eksyttäjien opetuksista ?? Keskitymmekö koko ajan eksyttäjiin, niin että koko hengellinen elämämme on vain toisten uskovien arvioimista ??

Herätys --- haluammeko me edes sitä ?? Vai haluammeko enemmän löytää luopumusta, eksytyksiä ja tuomita sekä arvioida ?? Kiinnostaako meitä edes ihmisten pelastuminen, vai enemmän eksytysten löytäminen ??

2Tim. 3:1-5 "Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta."

- todael
todael

ViestiKirjoittaja Herman » 21. Touko 2013 11:04

todael kirjoitti:Herätys alkoi Jerusalemista Pyhän Hengen voiman kautta - ja se jatkuu aina määrätyssä koossa, Herran Jeesuksen takaisin tulemiseen asti.

Amen. Monet tuntuvat ikäänkuin kääntävän "lopunaikojen herätys" -ajatuksen toisinpäin, eli ajattelevat että alkuseurakunnan aika olisi ollut jotenkin poikkeuksellisen voimallista herätyksen aikaa seurakunnan historiassa, ja että sen jälkeen kohtalona on vain luisua alaspäin ja voimattomassa tilassa katsella kuinka luopumus ja eksymys ympärillä lisääntyy. Äärimmillään tämä opetus kieltää jopa kaikki armolahjat ja ihmeet ja tunnusteot, jos ei teoriassa niin ainakin käytännössä. Mutta Jumala olisi tahtonut - ja yhä tahtoo - seurakunnan kulkevan siinä samassa voimassa ja voitelussa ja voittosaatossa ja ihmeiden täyttämässä puhtaan Sanan julistuksessa.

Johannes kirjoitti jo Uuden testamentin aikana:

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. (1.Joh.2:18)

Eli lopunajat luopumuksineen oli jo alkanut apostolien aikaan - samanaikaisesti kun tapahtui jatkuvaa herätystä Jumalan seurakunnan kautta. Herätys ja luopumus eivät sulje toisinaan pois, molemmat mahtuvat kyllä samanaikaisesti tähän maailmaan.
Herman

ViestiKirjoittaja tanu » 21. Touko 2013 11:35

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 18. Loka 2017 21:19, muokattu yhteensä 1 kerran
tanu

ViestiKirjoittaja todael » 21. Touko 2013 11:52

Kiitos Todael tästä suorasta palautteesta. Juuri tätä olen kaivannut. Ja ymmärrän että olen väärässä tässä jatkuvassa eksytyksistä varoittelussa.
Varmasti monia muitakin häiritsee tämä mun toiminta.

Ymmärrän myös sen että evankeliumin julistaminen ihmisille on tärkein tehtäväni.
Mitään muuta en halua niin paljon kuin että kaikki ihmiset saisivat kokea saman ihanan ja ainoan tärkeän asian elämässä, eli saada uuden elämän Jeesukselta.

Mutta kun tuntuu että en osaa evankelioida. Tuolla "Hengellinen etsintä"-osiossa kyselin neuvoja, että mitä tehdä kun en osaa evankelioida. Tämä asia painaa ja ahdistaa, kun tiedän sen olevan tärkein tehtäväni, mutta kun en osaa(ja uskalla).

Koko ajan ja jatkuvasti rukoilen ja pyydän Herralta, että ottaisi kokonaan pois oman tahtoni ja puhdistaisi minut, ottaisi synnit ja väärät asenteet ja kaikki väärät asiat pois sydämestäni juurineen, yksi kerrallaan. Haluan totisesti tehdä kaikessa Jumalan tahdon mukaisesti. Ja haluan että elämäni menee Hänen suunnitelmansa, aikataulunsa, tarkoituksensa ja tahtonsa mukaisesti.

Hengellä täyttymistä olen rukoillut viime aikona paljon. Olen rukoillut lisää armolahjoja pienelle kotiseurakunta-porukalle, jossa olen mukana.
Itse en kaipaa mitään armolahjoja korostaakseni itseäni. Otan ilolla vastaan mitä saan ja jos en saa niin ei haittaa. Minulla on jo se suurin armolahja, eli pelastus. Muuta en kaipaa, paitsi yhteiseksi rakennukseksi ja uskon vahvistukseksi. Ja haluan myös palavasti palvella muita parhaan kykyni mukaan.

Herätystä Suomeen olen rukoillut aiemmin, mutta nyt olen jostain syystä lopettanut. Varmaankin juuri siksi, että olen eksynyt tähän luomuksen masentavaan odotukseen. Kiitos Todael kun herätit! Herra anna anteeksi! Teen parannuksen tässä asiassa.

Kuten jo edellä vastasin, en halua mitään muuta niin paljon kuin että ihmisiä pelastuu. Éksytyksiä ja harhaoppeja en halua enää etsiä. En ole halunnut enää aikoihin. Enkä niistä edes puhu, kun en halua. Olen huomannut, että ihmiset(ei uskovat) eivät niitä ymmärrä ja vain ahdistuvat. Mutta todellakin haluan eksytyksistä varottaa parhaa ymmärrykseni mukaan! Jos en näin tekisi, niin en voisi sanoa rakastavani lähimmäistäni. Mutta kohtuus kaikessa.

Ehkäpä on parasta vähentää kirjoittelua tänne, kun en osaa mitään rakentavaa kirjoittaa. Mutta karkuun en lähde. Olen saanut täältä paljon hyvää opetusta ja yhä uskon että kun tulee jokin kiperä kysymys, niin täältä voi kysyä kauemmin uskossa olleilta neuvoa.

Raamattua yritän lukea päivittäin rukoillen ja viettää aikaa Herran kanssa rukouksessa. Vuorotyö ja pienet lapset asettavat omia rajoituksiaan, mutta yllättävän hyvin on aikaa järjestynyt. Kiitos tästäkin Herralle! Enemmän aikaa molemmille kyllä toivoisin...

Anteeksi kaikille, jotka ovat kokeneet nämä eksytys-varoitteluni ahdistavaksi asiaksi. Tulee ehkä liikaa vietettyä aikaa täällä foorumilla välillä, mutta kun teen tällaista osaksi päivystysluonteista työtä, niin aikaa välillä on paljonkin.

Kiitos vielä sinulle Todael kun ojensit suoraan.

Isän Jumalan runsasta siunausta kaikille.

Olin itse samassa rämeikössä pitkään, ja tehnyt siitä parannusta - tarkoitushan ei ole että emme olisi Jumalan Sanan kanssa tarkkoja ja koeteltaisi opetuksia. Mutta kyllä minä tarvitsen Jeesuksen sanojen mukaan Voiman korkeudesta, että elämäni kantaa hedelmää Jumalalle. Tasapaino - niin helposti sitä itse kaatuu masennukseen tämän luopumuksen keskellä. Oikean Pyhän Hengen voiman yhtyedessä eläminen helposti on itsellänikin kaatunut masennuksen ja eräänlaisden toivottomuudenkin edessä. Olen kysellyt: MISSÄ olet Herra ?? MISSÄ sinun oikea, puhdas ja pyhä voimasi on ?? MITEN minä Herra saan elää todeksi elämän Sinussa ??

Älä mene minnekään.... kaikki me rakennumme yhteisestä uskosta. Joskus sanani ovat liian teräviä, ja pyydän anteeksi jos annoin väheksyvän kuvan. ME rakennumme yhdessä - olet osa Kristuksen ruumista. Olet tärkeä osa meitä kaikkia. Enemmän haluan rohkaista sinua - Jumala on luvannut sinulle kuin minullekin Herrassa Jeesuksessa elämänvoiman, niin että omassa voimassa ei tarvitse pusertaa, vaan saa ilon, rauhan ja voiman pyhitykseen Herrassa Jeesuksessa.

Paljon siunausta sinulle - ja todella rukoilen, ja pyydän - että pääsemme kaikki Jumalan seurakuntana omistamaan armolahjat, virittämään ne palavaksi ja rukoilemaan eksyneiden, kadonneiden ja pelastumattomien puolesta. Elämään Herrassa Jeesuksessa. :hurraa:

Ilo Herrassa on väkevyytemme - ei anneta luopumuksen masentaa, vaan katsotaan Jeesukseen !!!

- todael
todael

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu