David Owuor Suomeen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: David Owuor Suomeen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 18. Touko 2013 08:05

Juuri eilen illalla luin tämän Pekan laittaman Kolossalaiskirjeen kohdan:

"...että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa :hearts: , saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen, jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä. Tämän minä sanon, ettei kukaan teitä pettäisi suostuttelevilla puheilla.Sillä jos ruumiillisesti olenkin poissa, olen kuitenkin teidän kanssanne hengessä ja iloitsen nähdessäni järjestyksen, joka teidän keskuudessanne vallitsee, ja teidän lujan uskonne Kristukseen. Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä, juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää (Kol.2:2-10)..."

Kiinnitin huomiota tuohon, kun Paavali sanoo olevansa kolossalaisten kanssa hengessä ja näkevänsä järjestyksen, joka heidän keskuudessaan vallitsi. Näkiköhän hän tämän järjestyksen jotenkin hengessä..? :think2:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pekka » 18. Touko 2013 11:43

Biblia:

P. Paavalin Epistola Kolossilaisille 2:

1. Sillä minä soisin teidän tietävän, kuinka suuri kilvoitus minulla on teistä ja niistä, jotka Laodikeassa ovat, ja kaikista niistä, jotka ei minun kasvojani lihassa nähneet:
2. Että heidän sydämensä saisivat lohdutuksen ja liitetyksi tulisivat rakkaudessa kaikkeen rikkauteen, täydellisessä ymmärryksessä Jumalan ja Isän ja Kristuksen salaisuuden tuntemiseen,
3. Jossa kaikki viisauden ja taidon tavarat kätketyt ovat.
4. Mutta sen minä sanon, ettei joku teitä viettelisi kavalalla puheella.
5. Sillä vaikka en minä lihassa läsnä ole, niin minä kuitenkin hengessä teidän tykönänne olen, iloitsen ja näen teidän toimellisuutenne ja teidän vahvan uskonne Kristuksen päälle.
6. Niinkuin te nyt Herran Jesuksen Kristuksen olette ottaneet vastaan, niin vaeltakaat hänessä,
7. Ja olkaat hänessä juuritetut ja rakennetut ja uskossa vahvistetut, niinkuin te oppineet olette, ja olkaat siinä runsaasti kiitolliset.
8. Katsokaat, ettei joku teitä viettele philosophian ja turhain jaaritusten kautta, ihmisten opin ja maailmallisten säätyin jälkeen, ja ei Kristuksen jälkeen.
9. Sillä hänessä asuu koko jumaluuden täydellisyys ruumiillisesti,
10. Ja te olette hänessä täydelliset, joka kaiken herrauden ja esivallan pää on,
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 18. Touko 2013 12:14

Tämä on aina vähän tällaista, kun pelataan eri käännösten kanssa... Onhan nyt järjestys eri asia kuin toimellisuus :think2:
Mutta tuo on tässä vanhemmassa käännöksessä hyvä, kun puhutaan filosofiasta. 33/38 suomentaa sen järkeisopiksi. Itse ymmärrän paremmin sanan filosofia ;gladly:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Herman » 20. Touko 2013 19:39

Owuor on juuri tällä hetkellä tv7 plus kanavalla, ohjelma on alkanut klo 19 ja jatkuu klo 21 asti. Näkyy siis netissä osoitteessa: https://www.tv7plus.fi/
Herman

ViestiKirjoittaja Herman » 20. Touko 2013 21:53

Kuuntelin saarnan, ja aika suolaista sanomaa oli. Ihan kaikesta en varmaan ole samaa mieltä Owuorin kanssa, ja muutamia pieniä omituisia juttuja koin, mutta kaiken kaikkiaan saarna ilahdutti minua aika paljon, koska harvemmin valtavirta-kristillisyydessä kuulee noin suoraa julistusta mm. menestysteologiaa, maailmanhenkisyyttä, ekumeniaa, haureutta ja muita syntejä vastaan, sekä kehoitusta parannuksen tekoon ja pyhitykseen.
Herman

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Touko 2013 22:04

Herman kirjoitti:Kuuntelin saarnan, ja aika suolaista sanomaa oli. Ihan kaikesta en varmaan ole samaa mieltä Owuorin kanssa, ja muutamia pieniä omituisia juttuja koin, mutta kaiken kaikkiaan saarna ilahdutti minua aika paljon, koska harvemmin valtavirta-kristillisyydessä kuulee noin suoraa julistusta mm. menestysteologiaa, maailmanhenkisyyttä, ekumeniaa, haureutta ja muita syntejä vastaan, sekä kehoitusta parannuksen tekoon ja pyhitykseen.

Aika ristiriitaista, että koit omituisia juttuja ja silti ylistät häntä? Eikö pitäisi ensin tutkia ne omituisuudet, ennenkuin sanoo jotain sellaista, joka puoltaa jotain opettajaa tai hänen tuomaa sanomaa, varsinkin kun hän käsittääkseni sanoo olevansa joku joka raivaa Messiaalle tietä.

En nyt tällä edes ota kantaa itse owuoriin, en nimittäin ole pystynyt katsomaan itse keskeytyksettä sitä ohjelmaa, niin hirveää hulinaa meillä kotona lapset ovat pitäneet, mutta se mitä kirjoitat on minusta ristiriitaista...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Touko 2013 22:06

Mutta kiitos linkistä, en olisi koko owuorin ohjelmaa muistanutkaan... jos et olisi laittanut linkkiä, ehkä sen voi katsoa nauhoitettuna tuolta samasta paikasta. :)
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Herman » 20. Touko 2013 22:11

lonelyrider kirjoitti:Aika ristiriitaista, että koit omituisia juttuja ja silti ylistät häntä? Eikö pitäisi ensin tutkia ne omituisuudet, ennenkuin sanoo jotain sellaista, joka puoltaa jotain opettajaa tai hänen tuomaa sanomaa, varsinkin kun hän käsittääkseni sanoo olevansa joku joka raivaa Messiaalle tietä.

En nyt tällä edes ota kantaa itse owuoriin, en nimittäin ole pystynyt katsomaan itse keskeytyksettä sitä ohjelmaa, niin hirveää hulinaa meillä kotona lapset ovat pitäneet, mutta se mitä kirjoitat on minusta ristiriitaista...

Ensinnäkin, en "ylistänyt häntä", sanoin että saarna ilahdutti minua sen takia, että sitä kautta valtakristillisessä mediassa kuultiin kehoitusta parannukseen listaamistani asioista.

Toiseksi, sanoin omituisten juttujen olleen pieniä. Esimerkiksi lopussa rukoillessaan hän sanoi nostavansa ylös "profetaalisen vasemman kätensä" mitä vähän ihmettelin. Myös sain sellaisen käsityksen (rivien välistä, suoraan tätä ei Owuor sanonut) että hän uskoo tempaukseen ennen vaivanaikaa. Olen siitä eri mieltä, mutta tunnen henkilökohtaisestikin uskovia jotka ajattelevat samoin ja ovat silti paljon palavempia ja hedelmällisempiä kuin minä ja moni muu kanssani samoin ajatteleva. Mitään kovin merkittävää eksytystä en tästä Owuorin saarnasta huomannut. Muuta en osaa miehestä sanoa kun tämä oli ensimmäinen varsinainen kokemukseni miehestä, joten en sen paremmin ota miehen toimintaan kantaa yleisesti ottaen.
Herman

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Touko 2013 22:14

Minä käsitän sen, jos sanotaan että suolaista sanomaa oli, niin aika voimakkaana positiivisena ilmauksena noin niinkuin jos ajattelen raamatun sanomaa, että mitä sillä suolalla tarkoitetaan :) mutta juu, kait me ajatellaan ihmiset niin eritavoin.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Herman » 20. Touko 2013 22:19

lonelyrider kirjoitti:Minä käsitän sen, jos sanotaan että suolaista sanomaa oli, niin aika voimakkaana positiivisena ilmauksena noin niinkuin jos ajattelen raamatun sanomaa, että mitä sillä suolalla tarkoitetaan :) mutta juu, kait me ajatellaan ihmiset niin eritavoin.

Eikö se sitten ole voimakkaan positiivista, että sanoma on suolainen :)
Herman

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu