Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Huhti 2013 09:47

Siellä on jossain se että vatsa on heidän jumalansa...

fil 3

17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

1. Kor. 6:13
Ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten; ja Jumala on tekevä lopun niin toisesta kuin toisestakin. Mutta ruumis ei ole haureutta varten, vaan Herraa varten, ja Herra ruumista varten;

..haureutta voi olla se että ajattelee ruokaa aamusta iltaan :) nää pitäis kyllä lukea kunnolla ja niin taidan tehdäkkin :)
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Huhti 2013 09:54

systeri kirjoitti:Siellä on jossain se että vatsa on heidän jumalansa...

fil 3

17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

1. Kor. 6:13
Ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten; ja Jumala on tekevä lopun niin toisesta kuin toisestakin. Mutta ruumis ei ole haureutta varten, vaan Herraa varten, ja Herra ruumista varten;

..haureutta voi olla se että ajattelee ruokaa aamusta iltaan :) nää pitäis kyllä lukea kunnolla ja niin taidan tehdäkkin :)

Toisaalta, ei meitä tuomita syömisistä ja juomisista... Eli meneekö se niin, että ensisijaisesti hyvä suhde Jumalaan ja siitä tulee teot... vai toteutammeko tekoja, jotka vaikuttaa Jumalasuhteeseemme...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Huhti 2013 12:16

Mä luulisin että ensin usko ja sitten teot...suhde paranee Jumalaan kun ojennutaan Jumalan tahtoon :think2:
Sitä mä just oon miettiny että miksi me uskovat eletään orjuudes kun olis parempiakin vaihtoehtoja?
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Touko 2013 13:55

Kirjoitellaanpas nyt vaikka tähän kuulumisia terveysasioista :) Viettelen täs lääkärin määräämää vapaapäivää valmistautumalla jälleen huomisiin koitoksiin keskussairaalassa.
Reilu viikko sitten mulle valmistettiin erääseen tilaisuuteen gluteiinittomia muffinsseja joissa oli vahva sokerikuorrutus.Söin launtaina pari siellä paikan päällä ja loput sain kotiin..en ollut pitkään aikaan syönyt mitään makeaa ja hyvää, joten sekosin päästäni ja söin ne kaikki loput sunnuntai päivän aikana :shock:
Maanantaina iski inhottava kylkikipu oikealle puolelle, siitä seuraavana päivänä ristiselkään ja vatsaan taas seuraavana päivänä vasemmalle puolelle kylkeä joka yltyikin sitten niin, että oli tosi tuskaisaa olla töissä :?
Luultavasti hiilarit sai sen aikaan ja kaduin syvästi että olin taas noin pöljä..täytyi katkaista heti kertaheitolla ettei jää putki päälle :oops: En oo siitä lääkäröiny mutta vaiva on helpottanu pikkuhiljaa kun oon eläny hillitysti ruuan kans :) Tutkimuksia ja hutkimuksia...viimeisen tähystyksen koepalojen tuloksetkin on vielä kuulematta.Saa muistaa rukouksin jos jaksaa ;gladly: Muuten oon ollu tosi hyväs kunnos!
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 12. Touko 2013 09:34

Perjantaina lääkäri soitti ja sain kuulla tulokset sekä koepaloista että magneetista.Lääkärin mukaan kaikki hyvin, ei pahanlaatuista missään, ainoastaan pieni tulehduskohta ohut ja paksusuolen liittymäkohdassa.Lääkäri määräsi mulle tämän johdosta kuitenkin Imurel lääkkeen.Lupauduin syömään ja tulin samantien katuma päälle.Parin päivän mietinnän jälkeen päätin että soitan omalle hoitajalle ja kerron että en ala syömään tuota lääkettä.Tiukennan ruokavaliota vielä hiilarien suhteen ja katton lähteekö loppukin tulehdus ,sanon että näillä mennään,Jumala auttakoon niinkuin on auttanut ja opettanut tästä jo paljon tähän asti :thumb:
Mun mielestä on niin että jos alan syödä tuota lääkettä niin kaikki paraneminen kirjataan epikriisiin, tuon lääkkeen ansioksi.Niin ne tekee vaikka parantuminen olisi tapahtunut jo ennen lääkkeenottoa :? Oon todella hyväs kunnos kun vertaa viime vuoteen, joka oli aika surkea.Nyt tuo pieni tulehduskohta ei vaivaa mua mitenkään se vain näkyi kuvissa.Kiitos Herralle tähän astisesta :)
systeri

ViestiKirjoittaja tanu » 12. Touko 2013 12:17

systeri kirjoitti:Kirjoitellaanpas nyt vaikka tähän kuulumisia terveysasioista :) Viettelen täs lääkärin määräämää vapaapäivää valmistautumalla jälleen huomisiin koitoksiin keskussairaalassa.
Reilu viikko sitten mulle valmistettiin erääseen tilaisuuteen gluteiinittomia muffinsseja joissa oli vahva sokerikuorrutus.Söin launtaina pari siellä paikan päällä ja loput sain kotiin..en ollut pitkään aikaan syönyt mitään makeaa ja hyvää, joten sekosin päästäni ja söin ne kaikki loput sunnuntai päivän aikana :shock:
Maanantaina iski inhottava kylkikipu oikealle puolelle, siitä seuraavana päivänä ristiselkään ja vatsaan taas seuraavana päivänä vasemmalle puolelle kylkeä joka yltyikin sitten niin, että oli tosi tuskaisaa olla töissä :?
Luultavasti hiilarit sai sen aikaan ja kaduin syvästi että olin taas noin pöljä..täytyi katkaista heti kertaheitolla ettei jää putki päälle :oops: En oo siitä lääkäröiny mutta vaiva on helpottanu pikkuhiljaa kun oon eläny hillitysti ruuan kans :) Tutkimuksia ja hutkimuksia...viimeisen tähystyksen koepalojen tuloksetkin on vielä kuulematta.Saa muistaa rukouksin jos jaksaa ;gladly: Muuten oon ollu tosi hyväs kunnos!

Kiitos sulle systeri tästä "vertaistuesta"! Yritän pitää selkärankareuman kurissa tärkkelyksettömällä ruokavaliolla. Lääkkeitä en halua missään nimessä syödä!
Nyt sitten kun vähän lipsuin ja erehdyin syömään vieraiden kanssa vähän jäätelöä, niin jopas tuli kovat selkä- ja kylkikivut. Se oli se sokeri selvästi.

Mutta tästä "tuoreesta" sairaudesta olen kyllä Herralle kiitollinen. Vaiva on pakottanut terveeliselle ruokavaliolle ja samalla myös lisäämään olematonta liikunnan määrää. :-P
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Mallu » 12. Touko 2013 15:43

Oon saanut vain ihmetellä kuinka Jumala on puhunut ja hotanut Systeriä tän vaivan kans.Kuinka oot saanut oppia tämän ruokavalio muutoksen myötä,että ei oo saman tekevää mitä suuhun laitamme,olemmehän Pyhän Hengen temppeleitä. :hurraa: Tosiaankin monet vaivat varmaan parantuisivat jos söisimme terveellisesti.Nyt kun on äitienpäivät,eilen jo käytiin tervehtimässä molempia mummoja ja tietty oli kakut ym.pöydässä.Huomasin eilen että mulla oli tosi kuvottava olo ja mahas kiertää edelleen.Se sokeri... :wise3:
Mallu

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Touko 2013 09:06

Tanu kirjoitti :Kiitos sulle systeri tästä "vertaistuesta"! Yritän pitää selkärankareuman kurissa tärkkelyksettömällä ruokavaliolla. Lääkkeitä en halua missään nimessä syödä!
Nyt sitten kun vähän lipsuin ja erehdyin syömään vieraiden kanssa vähän jäätelöä, niin jopas tuli kovat selkä- ja kylkikivut. Se oli se sokeri selvästi.
Mutta tästä "tuoreesta" sairaudesta olen kyllä Herralle kiitollinen. Vaiva on pakottanut terveeliselle ruokavaliolle ja samalla myös lisäämään olematonta liikunnan määrää. :-P

Aika jännä että sullekkin tuli kylki ja selkä kipua makean syönnistä niinku mullekkin ja se että on tiukalla ruokavaliolla varmaan vielä herkistää kroppaa tunnistamaan paremmin kaikki vieraat pläjäykset mitä tungetaan sisuksiin ja reagoimaan niihin.
Mutta ihan samoin tanu..mä oon kans kiitollinen tuosta sairaudesta ja teen kaikkeni että puhun ruoka-asioista kaikille muillekkin jotka valittaa vaivojaan.

Laitan tähän vielä yhden hyvän linkin studio 55 ohjelmaan jossa Paula Heinonen puhuu terveysasiaa!

https://www.studio55.fi/hyvaolo/artikke ... n-miehilla
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Touko 2013 10:32

Soitin äsken hoitajalle ja kerroin etten oo valmis syömään tuota lääkettä,lupasin jatkaa ruokavaliolla jota hän ei nyt kuitenkaan pitänyt sairauden hoidon kannalta parhaana vaihtoehtona :? mutta sovittiin etten syö ja nyt vaan rukoilen että Jumala tekee sen ihmeen ja minä hillitsen itseni ruokien kanssa ja sairaus PARANEE JEESUKSEN NIMESSÄ JA VERESSÄ! AAMEN :) Tässä vähän Sananpaikkaa jossa puhutaan itsensä hillitsemisestä,myös tupakoitsijoille kenties :)

2 piet 1

1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.
12 Sentähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Touko 2013 13:02

Tämä ei saa tietenkään mennä yli sen että Evankeliumin vieminen jäisi vähemmälle osuudelle,mutta oman kokemuksen kautta tää vaan on puhutellu kovasti että kyllä me ihmiset ollaan tyhmiä täskin asias..sairastutaan syömällä tai jollain muulla paheella, syödään lääkkeitä ja kuollaan.Tähän ei voi lukea kaikkia sairauksia, mutta niitä jotka on itse hankittuja.
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu