Ei ole mitään tiettyjä taikasanoja/loitsuja, vaan Jeesuksen nimi. Eikä se nimi huulilla, vaan se, että toimimme todella Hänen nimessään; Hänen lähettäminään ja valtuuttaminaan.
Herman kirjoitti:Avain sekä tupakanhimon että kaikkien muiden lihan himojen voittamiseen on siinä, että ymmärtää ja sisäistää totuuden omasta itsestään. Sillä nuo kaikki himot sisältyvät meidän lihaan, eli vanhaan synnilliseen luontoon. Mutta jos olemme Kristuksessa, ei tuo vanha synnillinen luonto enää hallitse meitä. Se on ristiinnaulitty yhdessä Kristuksen kanssa ja kasteessa haudattu. Liha on kuollut, siis myös kaikki lihan himot ovat kuolleita. Uusi on tullut tilalle, ja se uusi on Pyhän Hengen synnyttämä Uusi Luomus, joka elää Jumalan voimasta Hänen tahtoaan toteuttaen. Vain tämän Uuden Luomuksen eläessä voimme olla vapaita synnistä.
Perusta ja edellytykset sille, että tämä voi olla todellisuutta elämässämme, ovat kaikki olemassa, ja ne ovat täysin samat jokaiselle meistä. Sillä tuo perusta ja edellytykset ovat Jeesuksen ristintyössä ja ylösnousemuksessa, sekä Pyhän Hengen lähettämisessä niille jotka uskovat. Raamatun mukaan meidän lihamme ristiinnaulittiin Kristuksen kanssa. Kun siis Jeesus kuoli ristillä, kuoli siinä samassa minun lihani, Mikko Murpatin liha, Paavalin liha, Billy Grahamin liha, ja niin edelleen. Jumala laittoi meidän jokaisen syntivelkamme, eli koko lihamme, Hänen päällensä ja vei ne täydelliseen kuolemaan. Ja kasteessa Kristukseen on meidän jokaisen liha viety hautaan. Eli nyt tosiasia on, että lihamme on kuollut ja kuopattu. Emme voi asian eteen tehdä yhtään mitään, emmekä voi mitään tehdä niin ettei sitä olisi tapahtunut, koska se on jo tehty. Me voimme ainoastaan uskoa siihen, tai olla uskomatta. Jos emme siihen usko, se ei tule todeksi meidän elämässämme, ja päinvastoin jos uskomme, se tulee todeksi elämässämme, kiitos Jumalan.
Vertauksena voisi käyttää kerjäläistä, joka saa kuulla että hänellä onkin tilillä miljoona euroa. Mutta jos hän ei siihen usko, jatkuu hänen elämänsä kerjäläisenä. Hänen täytyy uskoa siihen, jotta hän voi mennä nostamaan rahaa ja elää kuin miljonääri. Eli usko itsessään ei meitä vapauta, vaan uskon kohde. Kun uskon kohteena on asiat, jotka ovat jo Jumalan voimalla tapahtuneet, ja lupaukset jotka koskevat meitä jokaista, toimii usko avaimena vapauteen. Totuus omasta itsestäni on, että lihani on kuollut ja haudattu Kristuksen kanssa, ja henkeni on herätetty Kristuksen kanssa, niin että en enää elä minä (lihani puolesta), vaan Kristus elää minussa. Kun uskon tähän, en enää samaista itseäni lihalliseen minääni, vaan voin samaistaa itseni vapaana synnistä elävään Kristukseen, ja vain siten voin elää todellisessa vapaudessa synnistä.
Avain sekä tupakanhimon että kaikkien muiden lihan himojen voittamiseen on siinä, että ymmärtää ja sisäistää totuuden omasta itsestään.
Eli usko itsessään ei meitä vapauta, vaan uskon kohde
Minä taas uskon ja mielestäni Raamattu ilmoittaa että avain vapautumiseen ei ole mikään monimutkainen, salattu "ymmärtää ja sisäistää juuri tämän super duper salaisuuden, ja tästä hei kaikki kiikastaa" -vaan uskon että tulee rukoilla ja parkua ja anoa Herralta apua ja itse tulla hampaita kiristäen sen verran vastaan kun pystyy ja yhteistyössä Herran kanssa päihittää riippuvuus päivä ja tupakanhimo kerrallaan kunnes reseptorini aivoissa eivät enää pyydä tupakkaa ja nikotiinia vaan ovat palautuneet normaaleiksi.
Uskon, että Herra voi joissakin tapauksissa yliluonnollisesti korjata nuo aivojen reseptorit kuntoon hetkessä, ja joskus taas on meille opiksi ja hyödyksi että turvaamme Herraan päivittäin asiassa ja Hän auttaa meitä tupakka kerrallaan.
Herman kirjoitti:Minä taas uskon ja mielestäni Raamattu ilmoittaa että avain vapautumiseen ei ole mikään monimutkainen, salattu "ymmärtää ja sisäistää juuri tämän super duper salaisuuden, ja tästä hei kaikki kiikastaa" -vaan uskon että tulee rukoilla ja parkua ja anoa Herralta apua ja itse tulla hampaita kiristäen sen verran vastaan kun pystyy ja yhteistyössä Herran kanssa päihittää riippuvuus päivä ja tupakanhimo kerrallaan kunnes reseptorini aivoissa eivät enää pyydä tupakkaa ja nikotiinia vaan ovat palautuneet normaaleiksi.
Uskon, että Herra voi joissakin tapauksissa yliluonnollisesti korjata nuo aivojen reseptorit kuntoon hetkessä, ja joskus taas on meille opiksi ja hyödyksi että turvaamme Herraan päivittäin asiassa ja Hän auttaa meitä tupakka kerrallaan.
Rakas veli Mikko, kannattaa vähemmän kuunnella maailman viisautta, ja etsiä enemmän Jumalan hulluutta. Jeesuksen veressä on niin valtava voima, että nuo hienot ja sinänsä varmaan ihan oikeatkin teoriat aivoreseptoreista menee romukoppaan sekunnin sadasosassa. Tuo mitä kirjoitin (ihan itse suoraan tänne) oli Uuden testamentin sanomaa, sitä evankeliumia johon meidät on kutsuttu uskomaan, ja sitä totuutta joka meidät vapauttaa.
Kun Raamattu puhuu valvomisesta ja taistelemisesta, se puhuu siitä että meidän tulee valvoa sitä vapautta mikä meillä on, ja taistella synnin houkutuksia vastaan ettemme menettäisi vapautta. Missään siellä ei sanota, että meidän pitäisi jotenkin pystyä taistelemaan itsemme vapaiksi synnin siteistä. Olet toki oikeassa siinä, että Jumalan avuksi huutaminen on periaatteessa ainoa asia mitä me voidaan itsessämme, lihassamme tehdä, jos olemme synnin kahleissa. Mutta ei se avuksi huutaminenkaan meitä vapauta, vaan sen kautta Jumala johdattaa meidät ristille ja kääntää katseemme ristiinnaulittuun, ja avaa ymmärrykselle sen "superduper-salaisuuden" jonka edellisessä viestissä paljastin.
Ehkä käsitit väärin mitä tarkoitin totuuden ymmärtämisestä itsestään. Tarkoitin siis sitä, että ymmärrämme olevamme itsessämme täydellisen syntisiä, ilman minkäänlaista pienintäkään kykyä tai voimaa vapautua. Jos emme tätä ymmärrä, emme voi vapautua, koska silloin yritämme vielä omin kyvyin ja voimin vapautua. Vasta kun tajuamme tuon totuuden itsestämme, voimme vapautua sen totuuden kautta, että Kristuksen ristissä on meidän ainoa vapautuksemme mahdollisuus. Ja kun sitten sen myötä ymmärrämme, että meidän lihallinen minämme ON ristiinnaulittu ja haudattu yhdessä Kristuksen kanssa (tämä on horjumaton Jumalan sanan totuus), voimme ymmärtää ja omaksua sen uuden totuuden itsestämme, että meissä elää nyt Uusi Luomus, Pyhästä Hengestä syntynyt, joka VOI elää vapaana synnistä ja on siihen kutsuttu.
Ehkä käsitit väärin mitä tarkoitin totuuden ymmärtämisestä itsestään. Tarkoitin siis sitä, että ymmärrämme olevamme itsessämme täydellisen syntisiä, ilman minkäänlaista pienintäkään kykyä tai voimaa vapautua.
Mikko Murpatti kirjoitti:Eli miten pääsen tupakan riippuvuudesta eroon? Lauseella parilla sanottuna, jos sallit. Miten toimin?
Eli miten pääsen tupakan riippuvuudesta eroon? Lauseella parilla sanottuna, jos sallit. Miten toimin? Kyllähän minä ymmärrän että VOIN elää erossa ilman tupakkaa, VOIN myös elää tupakan kanssa.
toni t kirjoitti:Eli miten pääsen tupakan riippuvuudesta eroon? Lauseella parilla sanottuna, jos sallit. Miten toimin? Kyllähän minä ymmärrän että VOIN elää erossa ilman tupakkaa, VOIN myös elää tupakan kanssa.
Hebr.5:4. Ja ei yksikään omista itsellensä sitä kunniaa*, vaan se, joka Jumalalta kutsutaan, niinkuin myös Aaron+.
5. Niin myös Kristus ei ole itsiänsä kunnioittanut, että hän ylimmäiseksi Papiksi oli tuleva, mutta se*, joka hänelle sanoi: sinä olet minun Poikani, tänäpänä minä sinun synnytin+.
6. Niinkuin hän sanoo toisessa paikassa: sinä olet Pappi ijankaikkisesti, Melkisedekin säädyn jälkeen.
7. Joka lihansa päivinä on uhrannut rukoukset ja nöyrät anomiset, väkevällä huudolla ja kyyneleillä* sen tykö, joka hänen voi kuolemasta pelastaa, ja on myös kuultu, että hän Jumalaa kunnioitti.
Olen kokenut myös niin että kiusauksen hetkellä kun pyrkii sydämensä pohjasta turvautumaan Jumalan apuun ja armoon, että Jumala armahtaisi ja antaisi voiman vastustaa syntiä niin Herra auttaa. Uskon että pääset tupakasta kun vain pyrit rukouksen avulla Jeesuksen nimessä vastustamaan kiusausta ja halua polttaa. Irti pääseminen on kuitenkin yleensä kasvuprosessi niinkuin koko uskonelämä jossa Jumalan armosta ja voimassa opitaan hylkäämään syntiä.
Herman kirjoitti:Mikko Murpatti kirjoitti:Eli miten pääsen tupakan riippuvuudesta eroon? Lauseella parilla sanottuna, jos sallit. Miten toimin?
En tohdi sitä sen enempää tiivistää kuin olen jo tehnyt, ei Paavalikaan näitä asioita parissa lauseessa selittänyt. Kehoitan ennemmin lukemaan Uutta testamenttia, erityisesti ehkä Paavalin kirjeitä, rukoillen ymmärrystä. Jumala antaa sitä jokaiselle vilpittömästi anovalle.
Mutta se vielä täytyy sanoa, että ongelmamme ei ole tupakka, eikä heroiini, eikä uhkapelit eikä valehtelu eikä haureus jne... Vaan ongelma on lihallinen luontomme. Saatananpalvojakin voi omilla voimillaan vapautua vaikka kaikista näkyvistä synneistä ja muuttua pyhimykseksi, mutta todellisesti pyhäksi hän ei silti muutu ilman Kristuksen suvereenia työtä, vaan on edelleen Jumalan silmissä sama saastainen saatanan palvoja. Me voidaan helposti jäädä pyörimään yksittäisten syntien ympärillä, mutta se on sama kuin jos koittaisimme lätkiä kärpäsiä huoneesta jossa on ikkuna auki. Yksittäisten kärpästen tulee viedä meidät etsimään lähdettä mistä ne pääsevät sisään, eli hengellisesti puhuen meidän tulee hoitaa lihallisuutemme josta kaikki synti juontaa juurensa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa