Panettelua, tuomitsemista

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Panettelua, tuomitsemista

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Touko 2013 21:20

Ihanaa kun sippis ei katkeroitunut ja kutsui lilliä takaisin olipas rohkeasti tehty! Samaan kuoroon sanon minäkin tule takaisin keskustelemaan kanssamme. :)

Ei täällä tarvitse kenenkään onnistua aina ja epäselvyyksiä sattuu näissä kirjoitteluissa, kun tämä on niin vajaavainen tapa kommunikoida.

Tuosta koettelusta on viimeaikoina tullut monta viestiketjua itsessään ja se nousee monessa monessa ketjussa aina esiin. Herra varmasti haluaa puhutella meitä siitä.

Minulla on semmoinen tunne, että moni ei käsitä eroa termeistä tuomita ja varoittaa ja epäillä, ja koenkin että ainakin itselleni olisi tarpeen taas muistuttaa miten se menikään.

Tässäpä hyvä keskustelu aiheesta ,jonka nostan että muutkin pääsevät keskustelemaan ja muistamaan, kiitokset siitä Jukka-Pekalle ja Herralle!

https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic ... minen#p793
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Lilli » 07. Touko 2013 08:24

Kukkuu Sippis, minä taas täällä :)
Mut asiaan, tää raapusteluni on täällä siksi, että

1) Omatuntoni vaikersi, että olin tuominnut Kai Sadinmaan. En mielestäni sekoita tutkimista, väärän opetuksen paljastamista, nuhtelua ja tuomitsemista. Olin siis nimenomaan tuominnut hänet ajatuksissani harhaoppiseksi, sokeaksi, joka taluttaa sokeaa, helvettiin matkalla olevaksi papiksi, joka johdattaa sinne muitakin...Tässä siis julkinen ripittäytymiseni...
On helppo syyttää muita, kun hirsi on omassa silmässäni.

Minulla ei ole mitään tuomiovaltaa, Jeesuksella on
Joh. 5:22
Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,

Jeesuskaan ei tuominnut tätä syntistä naista.
Joh. 8:11
Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

Minä voin korkeintaan rangaista lastani, jos hän tekee väärin. En kuitenkaan ole lähettämässä häntä helvettiin. Sadinmaa ei ole lapseni, joten... hmm
Väärä opetus pitääkin paljastaa, mutta sen seuraus ei ole ihmisen tuomitseminen. Tästä koitan tehdä parannusta.

2) Koin, että Owuor olisi pitänyt tutkia hänen opetuksensa perusteella.
Ja kyllä, olen lukenut PP:n kirjoituksen.
Mikko Murpatti kirjoitti:
Petri Paavola on tehnyt mielestäni erittäin yksityiskohtaisen kirjoituksen näistä kaatumisilmiöistä, lähteenä Raamattu. Kannattaa lukea kirjoitus, se antaa hyvän näkökulman tähän ilmiöön.

https://www.kotipetripaavola.com/kaatum ... lussa.html

Kaikki kaatumiset eivät ole kundaliinihengen työtä, joten ei pidä automaattisesti niputtaa niitä yhteen.
Lilli

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Touko 2013 10:03

Kaikki kaatumiset eivät ole kundaliinivoimasta, mutta kyllä voi olla merkitystä, miten ihminen kaatuu? Miksi ei hengenilmiöitä voisi tutkia itsessään jo raamatun perusteella, niinkuin PP on tehnyt. Hänhän on tutkinut, että missään kohden raamattua ei kerrota, että Jumalan mielisuosio olisi näkynyt taaksepäin kaatumisina, vaan että Jumalan vastustajat kaatuivat maahan taaksepäin, kun taas Jumalan Hengestä tapahtuva kaatuminen ei vie ihmistä kumolleen, vaan kaataa eteenpäin.

Tottakai opetuskin pitää olla arvioinnin kohteena, mutta miksei myös opetuksen ilmenemismuodot jotka näkyvät toimintana... ei toiminta ole jotenkin arvioinnin ulkopuolella.

Ps. En silti ota kantaa tällä owuoriin, mutta ihan sulateltava asia tämä on kuitenkin, ainakin henkilökohtaiseti koen niin.

Tällaista mietintää.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Sippis » 07. Touko 2013 10:30

Lilli, kysyn sinulta, ei siis tarvitse vastata, jos et halu?

Onko sinulla seurakunta yhteyttä, ja jos on, niin missä/millaisessa seurakunnassa käyt?
Sippis

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Touko 2013 14:18

Minä edelleen mietin asiaa niin sen kaatumisen suhteen ,että ei se ole Se asia mihin suuntaan ihminen kaatuu vaan se Henki pitää tunnistaa ,,,onko joku teistä tunnistanut pahan hengen vierellään ,,itse olen ...no joka tapauksessa ihmisissä on saastaisia henkiä ja luulen ,että niiden käytös on sellainen ,joka saa mökin sekaisin .Jos Pyhä Henki saa ns vastaansa ihmisen ja paha joutuu silmätysten totuuden kanssa ni eikös siinä voi ihminen lentää vaikka seinälle kun paha lähtee ja useasti äänekkäästi (salaa hiljaa tulee sisään ,mutta äänekkäästi yleensä lähtee).Tämä mielipide vielä on sitkeästi mielessä ja vaihdan kyllä jos joku paremmin osaa selittää tämän ,,,oppimassa täällä ollaan ja kasvamassa Jumalan Hengessä pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.Meidän Herra meidän Kuningas Jeesus Kristus.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Sippis » 07. Touko 2013 14:48

Yleensä nuo ihmiset jotka kaatuvat taaksepäin ovat uskossa olevia ihmisiä,
eikä heissä ole riivaajia jolloin he sen vuoksi kaatuisivat taaksepäin, että
riivaaja olisi poistumassa heistä.

Olen itse ollut (aikoinaan) monestikkin seurakunnankokousissa jossa oli taaksepäin kaatumisia ja myös minut kaadettiin. Kokemukseni on ettei noissa tilanteissa ollut kyse
Pyhän Hengen toiminnasta vaan aivan jostakin muusta. Joko se oli tosi sielullista
tai oli kundaliini voima joka kaatoi.

Tuolloin olin alkutaipaleella uskossani ja kävin seurakunnassa jossa opetettiin
menestysteologiaa. Siellä esiintyi hysteeristä naurua, eläin ääniä ja omitusta käytöstä
ja olipa siellä satanut joskus kultahippuja.

Koin voimakkaasti, että Jumala kehoitti jättämään seurakunnan, koska toiminta
ei ollut aina totuudessa pysyvää.

Niinpä silloin siirryin helluntai seurakuntaan jossa ei sielläkään ollut totuudessa
pysyvää opetusta.
Sippis

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Touko 2013 19:58

Mr Kerimäki kirjoitti:Minä edelleen mietin asiaa niin sen kaatumisen suhteen ,että ei se ole Se asia mihin suuntaan ihminen kaatuu vaan se Henki pitää tunnistaa ,,,onko joku teistä tunnistanut pahan hengen vierellään ,,itse olen ...no joka tapauksessa ihmisissä on saastaisia henkiä ja luulen ,että niiden käytös on sellainen ,joka saa mökin sekaisin .Jos Pyhä Henki saa ns vastaansa ihmisen ja paha joutuu silmätysten totuuden kanssa ni eikös siinä voi ihminen lentää vaikka seinälle kun paha lähtee ja useasti äänekkäästi (salaa hiljaa tulee sisään ,mutta äänekkäästi yleensä lähtee).Tämä mielipide vielä on sitkeästi mielessä ja vaihdan kyllä jos joku paremmin osaa selittää tämän ,,,oppimassa täällä ollaan ja kasvamassa Jumalan Hengessä pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.Meidän Herra meidän Kuningas Jeesus Kristus.

Kyllä pahahenki varmasti voi lähteä äänekkäästi huutaen ja uhri voi jopa kourustella maassa ja heittelehtiä kun se karkoitetaan, se löytyy Raamatusta.

Tätä ei kuitenkaan pidä sekoittaa eläinääniin ja nauramiseen ja vaikkapa käärmeen matkimiseen, karjumiseen taikka muuhun, niin ei Raamattu opeta että tapahtuisi henkien karkoitustilanteessa.

Raamattu ei myöskään opeta, että riittää että joku jolla Pyhä Henki on on samassa huoneessa ja Henget itsestään lähtevät ilman sen kummempia. En ole löytänyt yhtään tällaista kohtaa Raamatusta, vaan aina henkiä on nuhdeltu tai komennettu Jeesuksen nimessä.

Jos saastaiset henget lähtisivät ulos, kun joku Herran voideltu on lähellä niin silloinhan näkisimme metroissa, busseissa, laivalla, lentokoneissa varsinaisia rääkymis ja sätkimis sessioita, kun Herran Jeesuksen opetuslapset pyyhältäisivät menemään. Busseissa olisi tauluja: VAROITUS: Sunnuntaisin messunjälkeen kyytiin vaan kypärät päässä, Herran pyhät liikkeellä!! :D .
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Herman » 07. Touko 2013 20:24

Mikko Murpatti kirjoitti:Jos saastaiset henget lähtisivät ulos, kun joku Herran voideltu on lähellä niin silloinhan näkisimme metroissa, busseissa, laivalla, lentokoneissa varsinaisia rääkymis ja sätkimis sessioita, kun Herran Jeesuksen opetuslapset pyyhältäisivät menemään. Busseissa olisi tauluja: VAROITUS: Sunnuntaisin messunjälkeen kyytiin vaan kypärät päässä, Herran pyhät liikkeellä!! :D .

Pahat henget ei lähde ulos Jeesuksen läsnäolosta, vaan Jeesuksen sanan kautta. Mutta Raamatussa kerrotaan, kuinka ne jollain tavalla ilmaisivat itsensä pelkästä Jeesuksen läsnäolosta. Ja niin on myös tänäkin päivänä, missä Kristuksen Hengen hallitsema ja täyttämä uskova liikkuu, alkaa demonit tulla esiin piiloistaan ympäröivissä ihmisissä. Siitä tosiasiasta, että sellaista ei kovin usein tapahdu sunnuntaisin messun jälkeen, voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä.
Herman

ViestiKirjoittaja Lilli » 08. Touko 2013 11:41

Sippis kirjoitti:Lilli, kysyn sinulta, ei siis tarvitse vastata, jos et halu?

Onko sinulla seurakunta yhteyttä, ja jos on, niin missä/millaisessa seurakunnassa käyt?

Osuit naulan kantaan. Käyn Raamattu-piirissä ja satunnaisesti kahdessa seurakunnassa, joissa kummassakaan en ole juurtunut. Toinen on hellari enkä pääse jäseneksi, koska olen saanut lapsikasteen enkä ota uutta.
Lilli

ViestiKirjoittaja Sippis » 08. Touko 2013 13:29

Poistin tämän kirjoituksen, koska se ei ollut sovelias.

Sen sijaan tahdon tuoda linkin Petrin sivuille, jossa opetetaan raamatun
Sanan mukaisesti kasteen merkityksestä uudesti syntyneen kristityn elämässä.

https://www.kotipetripaavola.com/Raamat ... eesta.html
Viimeksi muokannut Sippis päivämäärä 08. Touko 2013 17:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Sippis

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu