Ylöstempauksesta ajatuksia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ylöstempauksesta ajatuksia

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Touko 2013 20:45

Katotaan nyt mitä tästä syntyy,...opetuksen alussa oli nämä Risto Santalan laskuopit jotka varmaan jokainen tietää, vuosiviikot ja vuodet :) laskennasta puuttuu yksi vuosiviikko siitä joka on toteutunut tjk ?? eli 7 vuotta jonka Hän on tekevä raskaaksi siis yhden vuosiviikon ajaksi.
Tämä 1 vuosiviikko eli 7 vuotta liitettäisiin maailman historian viimeiseen vaiheeseen johon sisältyy kaikki lopunajan mullistukset.Näistä kertoo Evankeliumit ja ilm kirja jonka pohjalle suuri ahdingon aika perustuu.
7 sinettiä avautuu, 7 pasuunaa soi ja vuodatetaan 7 vihan maljaa.
Tässä ahdingon ajassa Jeesus hakee srk:nsa pois.
Ilm kirja kertoo 1260 päivää eli 3,5 vuotta olevasta ajanjaksosta. Ajasta, kahdesta ajasta ja puolesta ajasta.
6 ekaa sinettiä kertoo hyvin vaikeasta maailman historian tapahtumista 7:s sinetti sisältää 7 pasuunaa.
Lukekaa 6 ekaa sinettiä ja Matt 24, Luuk 21 ja Mark 13 ,kuinka yhden suuntaisia ne ovat.7 pasuunaa tarkentavat tässä ajassa olevia tapahtumia.
Raamattu liittää Jeesuksen paluun 7 pasuunaan.Jeesus puhuu näin Matt 24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.

1 kor 15

51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".

Ilm 10:
5 Ja enkeli, jonka minä näin seisovan meren päällä ja maan päällä, kohotti oikean kätensä taivasta kohti
6 ja vannoi hänen kauttansa, joka elää aina ja iankaikkisesti, hänen, joka on luonut taivaan ja mitä siinä on, ja maan ja mitä siinä on, ja meren ja mitä siinä on, ettei enää ole oleva aikaa,
7 vaan että niinä päivinä, jolloin seitsemännen enkelin ääni kuuluu hänen puhaltaessaan pasunaan, Jumalan salaisuus käy täytäntöön sen hyvän sanoman mukaan, jonka hän on ilmoittanut palvelijoillensa profeetoille.

7 pasuunan jälkeen alkaa vihan aika.
Ilm kirja ei tämän jälkeen enää puhu "joka tuleva on" sillä Hän tuli jo!

Srk haettiin, alkaa vihan maljat srk säästyy vihan ajasta mutta ei ahdistuksesta.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Touko 2013 15:09

Tää tais olla ihan vajavaisesti tehty selostus laajasta opetuksesta..ilmankos kukaan ei oo kommentoinu mitään, mutta kun tätä koettelen Sanalla niin vaikuttais aika paikkansa pitävältä!Tämäkin paikka oli opetuksessa.

1 tess1:
9 Sillä itse he kertovat meistä, millainen meidän tulomme teidän tykönne oli ja kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa
10 ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Touko 2013 19:07

Pari kysymystä, vaikka epäilen että näitä ilm kirjan asioita ei juuri kommentoida jostain syystä. kai näistä on kuitenkin kautta aikojen keskusteltu?
Siis kysymys yksi...onko seurakunta tuhatvuotisen jakson aikana maan päällä vai Karitsan häissä?
Kysymys kaksi...jos me oltais täällä maan päällä vielä niitten seitsemän pasuunan aikana,niin kuullaanko me niitä muita pasuunoita vai vain se seitsemäs? Tämmöstä kyssäriä lykkäs :)

Lyhyesti vieläkin että tuossa siis opetettiin että Jeesus tulee hakemaan seurakuntansa ahdistuksen ajan puoli välissä seitsemännen pasuunan soidessa, ennen vihan maljoja...ootteko tätä mieltä vai jotain toista mieltä?

"Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

mutta seitsemännen pasuunan jälkeen luvussa 11

16 Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta, jotka istuivat valtaistuimillaan Jumalan edessä, lankesivat kasvoillensa ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
17 sanoen: "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen.

koska Hän oli tullut jo.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Touko 2013 19:55

Joo anteeksi ..mä muka silmäilin eilen tätä ketjua mutta nyt vasta huomasin että olihan siinä näistä juttua.Miksi ihmeessä kukaan ei voinu sanoa että lue tää ketju ensin kunnolla TONTTU! Sori että oon välillä vähän väsynyt lukemaan pitkästi ...tuon opetuksen oon kuitenkin kuullut ihan livenä täällä.Mutta eipä tästä aiheesta enempää :)
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Touko 2013 21:18

Tosiaan kummallista..eilen silmäilin tätä keskustelua ja ihmettelin että mikäs tempausketju tämä on kun ei täällä puhuta siitä mitään ja nyt en muuta löydäkkään kuin juttua siitä :)
Jos olisin eilen "nähnyt" nämä jutut niin oliskohan jääny kirjoittamatta ,koska te uskotte että Jeesus ei tule ennenkö vihan ajan lopulla.
Siksi ei tullut keskustelua :thumb: Mutta nythän mä vasta tutkinkin itseni nukuksiin :sleep: :)
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Touko 2013 22:05

Voi kamalaa...niinku mulla ei olisi muuta tekemistä kuin vatkata vaikeita aiheita, mutta ei kai se oo kumma jos mulle on vaikeaa,kun niin monet Raamattua todella hyvin tuntevat on kolmea eri mieltä tästäkin asiasta ja sehän täs just laittaiskin tutkimaan...tosi takkuunen tutkija oonkin :oops: :lol:
Kyllä taidan luovuttaa...kolahtaa sitten joskus kunnolla jos kolahtaa :)
systeri

ViestiKirjoittaja toni t » 08. Touko 2013 00:15

systeri kirjoitti:Voi kamalaa...niinku mulla ei olisi muuta tekemistä kuin vatkata vaikeita aiheita, mutta ei kai se oo kumma jos mulle on vaikeaa,kun niin monet Raamattua todella hyvin tuntevat on kolmea eri mieltä tästäkin asiasta ja sehän täs just laittaiskin tutkimaan...tosi takkuunen tutkija oonkin :oops: :lol:
Kyllä taidan luovuttaa...kolahtaa sitten joskus kunnolla jos kolahtaa :)

Olet systeri tehnyt hyvin kun olet pyrkinyt koettelemaan eri näkemyksiä tästä aiheesta Raamatun sanalla. Jumala kyllä johdattaa meidät totuuteen tässäkin asiassa kun etsimme Hänen tahtoaan vilpittömästi ja nöyrästi.

Jeesuksen armoa sinulle rakas systeri :thumb:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 08. Touko 2013 21:40

Samoin sulle toni...Jumalan armoa ja rauhaa :)

Mä en pääse siitä ajatuksesta jota jo eilen mietin mutta en jaksanut kirjoittaa eli ensiksi se että kyllä varmaan on niinkuin veljet täällä uskoo, että myös uskovat ovat täällä loppuun asti mutta kun sanotaan että

ilm 10
15 Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti".
16 Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta, jotka istuivat valtaistuimillaan Jumalan edessä, lankesivat kasvoillensa ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
17 sanoen: "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen.

niin tarkoittaako se sitä, kun 7 :n pasuunan jälkeen "tuleva on" paikalla on edellises , että on ottanut hallituksen ,että Jeesus tulee voimallisesti puhdistamaan puimatantereen ja on sen koko vihan maljojen ajan väkevästi paikalla loppuun asti ja sitten tulee tempaus??
Tämäkin tuli mieleen
ap 2
17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
19 Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

se vissiin on kuitenkin niin että loppuun asti voi huutaa Herran nimeä ja pelastua??

Ilm. 16:11
ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.
systeri

ViestiKirjoittaja toni t » 08. Touko 2013 23:44

Hebr.3:1Sentähden pyhät veljet, jotka taivallisessa kutsumisessa osalliset olette! ottakaat vaari siitä apostolista ja ylimmäisestä Papista, jonka me tunnustamme, Kristuksesta Jesuksesta.

Ilm.13:7. Ja hänen (antikristus) sallittiin sotia pyhäin kanssa ja voittaa heitä. Ja hänelle annettiin valta* kaikkein sukukuntain päälle, ja kansain, ja kielten, ja pakanain.

Matt.24:7. Sillä kansan pitää kansaa vastaan nouseman ja valtakunnan valtakuntaa vastaan, ja tulee ruttotauti ja nälkä ja maanjäristys moneen paikkaan.
8. Mutta kaikki nämät ovat murhetten alku.
9. Silloin he ylönantavat teitä vaivaan ja tappavat teidät, ja te tulette vihattavaksi kaikilta pakanoilta minun nimeni tähden.

Joh.16:2. He panevat teitä pannaan. Ja aika tulee, että jokainen, joka teidät tappaa, se luulee tekevänsä Jumalalle palveluksen.
3. Ja näitä he tekevät teille, ettei he tunne Isää eikä minua.
4. Vaan minä puhuin näitä teille, että kuin se aika tulee, te niistä muistaisitte, että minä teille sanonut olen; mutta en minä ole teille näitä alusta sanonut, sillä minä olin teidän kanssanne.

Raamattu ilmoittaa että Jeesuksen omat ovat pyhiä. Raamattu ilmoittaa että pedolle eli antikristukselle annetaan valta tappaa pyhiä (Jeesuksen omia). Jeesus kertoo lopun aikana teitä (puhuu opetuslapsille=pyhille) vaivataan ja tapetaan, sillä tulee aika jolloin jokainen joka opetuslapsen/pyhän tappaa luulee tekevänsä palveluksen Jumalalle.

Raamatun selvä ilmoitus on se että Jeesuksen omia eli pyhiä on lopun ajan antikristuksen vainoissa ja se on todellinen koetuksen ja ahdistuksen aika.

Ilm.2:10 Älä sinä ensinkään pelkää, mitä sinun kärsimän pitää. Katso, perkele on muutamia teistä heittävä vankiuteen, kiusattaa; ja teillä pitää oleman vaiva kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä sinulle elämän kruunun annan.

Ilm.2:26. Ja joka voittaa ja minun tekoni hamaan loppuun asti pitää, sille minä annan voiman pakanain ylitse.

Ilm.20:4. Ja minä näin istuimet, ja he istuivat niiden päällä, ja heille annettiin tuomio; ja niiden sielut, jotka Jesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden mestatut olivat, ja jotka ei petoa kumartaneet eikä hänen kuvaansa, ja ei ottaneet hänen merkkiänsä otsiinsa taikka käsiinsä; ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

Fil.1:21. Sillä Kristus on minulle elämä, ja kuolema on minulle voitto.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 09. Touko 2013 08:52

Aivan toni,näin se on...ja silloin testataan todellisuudessa varmaan myös se että uskalletaanko sanoa kun kysytään, että Jeesus on Herra!
Mutta siitä huolimatta se tulee olemaan ihmeellistä aikaa..eli se täytyy olla aika väkevä aika uskoville vaikka kuoleman kohdatessa...ihmiset jotka elävät erossa tai kaukana Jumalasta tulevat kuolemaan peljätessään mikä maanpiiriä kohtaa. Uskoville sanotaan..
Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."...täydellinen Rakkaus karkottaa pelon ja se joka pysyy Jumalassa, pysyy Rakkaudessa ja hänellä on turva tuomiopäivänä....Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

Just juttelin kaupas erään helluntailaismiehen kanssa ja hän kertoi olevansa eri mieltä kuin toinen joka sanoi Jeesuksen tulevan ahdistuksen ajan puolivälissä.Tämä oli sitä mieltä että ennen ahdistusta.Miten ne voi uskoa niin että ennen...kyllä se vahvasti vaikuttaa siltä että vihan ajan lopulla mutta mikä on se meno todellisuudessa vihan aikana,vaikka vihollinen tappais ja tuhoais.Psalmin kirjoittaja sanoo että Jumala piiloutuu myös pimeyteen

Psalmista 18: Ja hän ajoi kerubin kannattamana ja lensi, ja hän liiti tuulen siivillä;
hän pani pimeyden verhoksensa, majaksensa yltympäri: mustat vedet, paksut pilvet.
Hohteesta, joka kävi hänen edellänsä, purkautuivat pilvet rakeiksi ja palaviksi hiiliksi.

Ja uskovien tulee vyöttäytyä voimaan joka on ,ei pelkuruuden vaan voiman rakkauden ja raittiuden Henki!Kiitos Jeesus että autat niin että olisimme "täydelliset ja eheät" emmekä missään puuttuvaiset ..lisää elomiehiä ja intoa työntekoon :hearts: :)
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu