Eli haen tällä eri asiaa kuin sitä, ettäkö ihmisessä olisi Pyhä Henki. Raamatussa sanotaan, että ihminen alkaa puhua kielillä ja saa armolahjoja, tällaista kokemusta minulla ei ole ollut, oli siitä käytetty sanamuoto mikä hyvänsä.
Mutta jos uskoontulo on jo yks armolahja niin miksi siinä perään ei voisi sitten saada myös muita armolahjoja? Pyhässä Hengessä saadaan voima todistaa ja elää Jumalan tahdon mukaista elämää.
Tää on jotenkin kimurantti asia

Kun ihminen tulee uskoon niin hän ei oo enää eloton vaan Henki on tehnyt eläväksi .. 1 kor sanoo ei kaikki puhu kielillä ei kaikilla oo parantamisen armolahjaa mutta se sanoo kuitenkin pyrkikää saamaan parhaita lahjoja?
1 Kor 1:7. niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.
12:1. Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
4. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
5. ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
6. ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
7. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
8. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
11. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
Tässä sanotaan että samassa yhdessä Hengessä saadaan uskon lahja ja kaikkea muuta...miksi siihen pitäisi saada vielä erikseen lisää.
2 tim 1
6 Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan,
joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta. 7 Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
...virittämään palavaksi armolahjan
joka sinussa on jo??
Onko kätten päälle panemisella oma merkityksensä täs asias?
Uskon myös että Pyhä Henki voi tulla hiljaa tai myrskyn lailla mutta sille joka uskoo se annetaan,ei tarvitse joutua hurmoksiin ..sen voi kokea muullakin lailla.