Tuossa yhdessä välissä tämä kaveri oli jonkin aikaa raittiinakin, ja ajattelin jo että askel oikeaan suuntaan on tapahtunut, mutta mitä vielä. Kävin perjantaina eli eilen, kaupassa ja mennessäni sisään näin kun tämä samainen kaveri istui aivan tolkuttomassa kunnossa kaupan aulassa. No sehän sitten heti ryntäsi minun luo ja alkoi pummaamaan kyytiä noin 6 km päähän. Sanoin hänelle että käyn ensin kaupassa ja puhutaan sitten lisää kun tulen pois.
No sain vaatimattomat ostokseni kassalla maksettua ja sitten kuulin kun kaupan täti sanoi seuraavalle asiakkaalle että, voisiko hän kertoa jotain vinkkiä miten saisi tuosta aulasta yhden häirikön pois kun se on istunut siinä jo kaksi tuntia meluamassa ja häiriköimässä ihmisiä eikä he saa poistettua häntä.
Minä sitten sanoin heille että järjestän kaverin pois sieltä ja lähdin tämän jo rakkaaksi tulleen ystäväni luo.
Sain kaverin siitä pihalle ja sitten se sai minut ylipuhuttua viemään sen sinne määränpäähän johon oli menossa. Matka meni suht hyvin ja puhuttiin siinä uskon asioista ja tarjosi tämä kaveri kohteliaana herras miehenä mulle viinaakin siinä matkalla, mutta jouduin kieltäytymään tästä avokätisestä tarjouksesta. Tosin hän väitti että pullossa on pelkkää limua, mutta ei mennyt läpi, kun minuutti aikaisemmin näin kun hän lorotti pulloon leijona viinaa. ( huumori miehiä )
No sitten päästiin suht hyvässä hengessä perille ja olin taas tapani mukaan puhunnut hänelle Jeesuksesta koko matkan. Hän sitten kiitteli kyydistä kovasti ja sanoi että rukoilee puolestani jne... Hän oli juuri nousemassa autosta ulos kun sitten vaan otin hänen silmiinsä tiukan katsekontaktin ja sanoin hänelle " Jeesus rakastaa sinua " tämän sanottuani kaveri ei enään ollutkaan lähdössä mihinkään vaan hänelle tuli sellainen turhautunut ilme kasvoille ja hänen olemuksensa muuttui akressiiviseksi. Sitten tämä mies alkoi selittämään mulle jotain tosi sekavaa, en oikein kuullut kaikkea koska rukoilin mielessäni ja välillä ääneen. Kommentoin aina välillä jotain hänelle, mitä en enään muista.
Sitten tilanne meni todella mystiseksi ja tämä kaveri otti minua kädestä kiinni ja alkoi painelemaan kovasti minua kämmenestä etusormen ja peukalon välistä ( sattui muuten jonkin verran), ja sitten yhtäkkiä tämä kaveri alkoi röhkiä kuin oikea porsas ja välillä tuli sellaista sairasta naurua ja hänen naama oli aivan käsittämättömillä ilmeillä. ( itse rukoilin kokoajan ja välillä sanoin väliin jotain Jeesuksesta ). Sitten kun tämä röhkiminen ja nämä ilmeet loppuivat, tämä kaveri puhui taas jotain aivan päätöntä ja myös jotain Jumalaa herjaavaa ( ei normaalia tältä mieheltä ). Erikoista nyt taas oli se, että sen noin minuutin ajan jonka hän puhui putkeen, mies puhui ainakin 5:llä täysin eri äänellä.
Tämän puheen jälkeen mies meni aivan vakavaksi ja silmät oli taas kun markan kolikot ja hän otti silmiini todella terävän katsekontaktin ja siirsi naamansa noin 10 cm päähän minun naamastani ja sanoi minulle; arvaappa mitä mä teen sulle kun me seuraavan kerran tavataan, sanoin että no mitä ? , sitten hän tokaisi että enpä tiedä ja alkoi nauramaan ihan sairasta naurua. Rukoilin siinä että henki joka miehessä on lähtisi menemään, mutta tuloksena mies alkoikin puhumaan todella pilkallista puhetta Jeesuksesta ( hän puhuu normaalisti Jeesuksesta aina kunnioittavasti ja rukoilee paljon ) ja kertoi kuinka hän hoitelee naisia ( hyvin sensuroitu versio ) ja naiset tykkää koska hän on itse ristiltä alas tullut Jeesus. en kuullut kaikkea enkä muistakkaan, enkä edes halua muistaa, mut tosi törkeitä juttuja. No kuitenkin tässä samaisessa yhteydessä hän sitten nousi pois autosta ja lähti kävelemään asuntoon jonne hän oli menossa.
Oli taas kyllä hurja kokemus ja tuli ainakin nähtyä se että riivaaja on yhä miehessä eikä ole näköjään helpolla lähdössä poiskaan hänestä. Itse kuitenkin tiesin koko tilanteen ajan, että Herra on kanssani eikä ole mitään pelättävää ja en myöskään pelännyt. Se voima mikä meissä uskovissa on , on paljon suurempi kuin mikä vastapuolen pelurilla on. Tuo riivaaja hengen "uhkaus" seuraavasta kerrasta kun tavataan jäi hiukan mietityttämään, mutta itse ajattelen että henki yritti vaan pelotella että en uskaltaisi enää tämän miehen lähelle mennä. Mutta tiedä sitten häntä
Olen nähnyt tämän miehen tuon ensimmäisen tapahtuman ( ketjun aloitus ) jälkeen toistakymmentä kertaa ja merkkejä näkyvästä riivaajasta ei ole ollut ja ollaan puhuttu paljon Jeesuksesta, mutta sitten taas näin kävi.
Ei tässä auta taas muu kuin rukoilla miehen puolesta ja jäädä jännityksellä odottamaan seuraavaa tapaamista tämän miehen kanssa.
Tällaista tällä kertaa
Siunauksin
Janne