David Owuor Suomeen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: David Owuor Suomeen

ViestiKirjoittaja Herman » 16. Huhti 2013 23:32

Mikko, saat kaiken anteeksi jos on jotain anteeksi annettavaa. En onneksi huomannut mitään, ajattelin vaan että ihan hyviä kysymyksiä heittelet. Kyseenalaistaminen on mun mielestäni paras oppimistapa, ja siksi näen sinussa todennäköisesti tulevan hyvän Raamatun opettajan :) Siunausta veli.
Herman

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Huhti 2013 23:35

Herman kirjoitti:Mikko, saat kaiken anteeksi jos on jotain anteeksi annettavaa. En onneksi huomannut mitään, ajattelin vaan että ihan hyviä kysymyksiä heittelet. Kyseenalaistaminen on mun mielestäni paras oppimistapa, ja siksi näen sinussa todennäköisesti tulevan hyvän Raamatun opettajan :) Siunausta veli.

Kiitos lempeydestäsi ja kannustavista sanoistasi ! :) .

Herran rauhaa sinulle!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja toni t » 17. Huhti 2013 00:02

https://www.youtube.com/watch?v=1x5qZ9sv8JA

Katsoin kyseistä Murpatin linkittämää videota 0:30 kohdasta hiukan eteenpäin ja tuollainen hysteerinen kirkuminen ei ole Jumalasta. Mikäli kyseessä on riivaajan aikaan saama tila tulisi riivaaja ajaa ulos ihmisestä Herran Jeesuksen nimessä. Korjatkaa jos olen väärässä sillä en ole katsonut näitä Owuorin tilaisuuksia mutta käskeekö David näistä kirkuvista ihmisistä riivaajia ulos Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä?

Jeesus käski aina riivaajia lähtemään ulos ja samoin Jeesuksen opetuslapsilla on Jeesuksen nimessä valta ajaa riivaajia ulos ihmisistä. Riivaajat eivät käsittääkseni lähde ihmisestä jos niitä ei ajeta ihmisestä Herran Jeesuksen nimessä ulos.

Korjatkaa jos olen väärässä mutta käsittääkseni Owuor ei pyri ajamaan riivaajia ihmisistä Herran Jeesuksen nimessä vaan pikemminkin hän ylistää silloin Jumalaa kun ihmiset riivattuina kirkuvat, kuten kyseisen videon ihmiset. Näin ei tule yhdenkään Herran Jeesuksen opetuslapsen toimia vaan Jeesuksen opetuslapsien tulee Herran Jeesuksen tavoin käskeä riivaajia lähtemään ulos (Jeesuksen nimessä) ihmisistä silloin kun ihmiset ovat riivaajien vallassa.

Eli jos julistamme evankeliumia Herrasta Jeesuksesta ja evankeliumin julistus paljastaa ihmisissä riivaajia niin silloin riivaajat tulee myöskin Herran Jeesuksen nimessä käskeä lähtemään ulos ihmisistä. Siihen Jeesus antoi opetuslapsilleen vallan Hänen nimessään. On täysin epäraamatullista alkaa ylistämään Jumalaa ja jättää ihminen riivattuun tilaan silloin kun evankeliumin julistus paljastaa riivaajia.

Jos toimimme niin ettemme aja riivaajia ulos vaan alamme vain ylistämään Jumalaa kun kohtaamme riivattua toimintaa niin ylistämme silloin Jumalaa siitä että saatana riivaa ja vallitsee rakkaita lähimmäisiämme. Näin ei tule Jeesuksen seuraajien menetellä vaan Jeesuksen omien tulee evankeliumin julistuksen rinnalla ajaa riivaajat ulos Herran Jeesuksen nimessä niistä ihmisistä joissa riivaajat paljastavat itsensä.

Siunausta sisarille ja veljille Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa :sleep:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Huhti 2013 00:07

Ensimmäinen Johanneksen kirje 2:

1. Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
3. Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
4. Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
5. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
6. Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
7. Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
8. Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
9. Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
10. Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
11. Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
12. Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
13. Minä kirjoitan teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä kirjoitan teille, nuorukaiset, sillä te olette voittaneet sen, joka on paha. Minä olen kirjoittanut teille, lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän.
14. Minä olen kirjoittanut teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha.
15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
20. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
28. Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 17. Huhti 2013 09:23

Huomenta rallaa!

Tuuli aamulla humisi puussa ja siitä tuli mieleeni:

8 Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita." [Alkutekstin sana merkitsee sekä tuulta että henkeä.]

Tästä lauseesta voisi ymmärtää, että vaikka Herra Jeesus oli kokoajan täynnä Henkeä ei se tarkoita, että Henki olisi parabelin (sateenvarjon) muotoisena voimakenttänä Hänen ympärillänsä kuin vaikkapa pystyyn nostetussa kädenpäässä oleva lyhty.

Pyhä Henki ei ole voimakenttä vaan Jumalallinen persoona ja näin HÄN ei ole kuin staattinen lyhdynvalokenttä jonka liikehdintä on sidottu tiettyihin lainalaisuuksiin tai fysiikan lakeihin, vaan tuo Raamatun kohta antaisi ymmärtää, että Henki tulee ja menee sillä tavalla kuin tuuli liikkuu. Näin ollen Raamatun kohdissa joissa pahahenki NÄKI Herran Jeesuksen voisi tosiaan olla kyse fyysisestä silmänmollukalla näkemisestä, sillä emme voi olettaa että Pyhä Henki tulee ja menee näköyhteydellä Jeesuksesta. Emme voi olettaa niin, sillä :

8 Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita." [Alkutekstin sana merkitsee sekä tuulta että henkeä.]
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 17. Huhti 2013 10:17

Mielestäni toni on ottanut esiin asian, jota olisi syytä ajatella. Pahat henget ajetaan ulos. Nykyään tätä massakaatumisilmiötä selitellään pahojen henkien reagoinnilla pyhään henkeen, mutta mielestäni se on vain puolustuskeino, jolla halutaan selittää itselle ja muille, miksi tapahtuu jotain mitä ei osata selittää edes itsekään.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Huhti 2013 10:38

*
Myös uskovalle ilmoitetaan Pyhän Hengen kautta riivaajan henki niin hän voi nuhdella ja karkoittaa hengen ulos.
Jollei ilmoiteta mitään niin silloin se on turhaa ajaa ulos eikä se ole riivattu.

Mitä Jumalan parantamiseen tulee. En ymmärrä miksi pitää mennä kokoukseen parannettavaksi.
Opettaako Raamattu että pitää mennä kokoukseen että se parantuisi? Jumala voi parantaa myös kotona.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 17. Huhti 2013 11:33

toni t kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=1x5qZ9sv8JA

Katsoin kyseistä Murpatin linkittämää videota 0:30 kohdasta hiukan eteenpäin ja tuollainen hysteerinen kirkuminen ei ole Jumalasta. Mikäli kyseessä on riivaajan aikaan saama tila tulisi riivaaja ajaa ulos ihmisestä Herran Jeesuksen nimessä. Korjatkaa jos olen väärässä sillä en ole katsonut näitä Owuorin tilaisuuksia mutta käskeekö David näistä kirkuvista ihmisistä riivaajia ulos Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä?

Jeesus käski aina riivaajia lähtemään ulos ja samoin Jeesuksen opetuslapsilla on Jeesuksen nimessä valta ajaa riivaajia ulos ihmisistä. Riivaajat eivät käsittääkseni lähde ihmisestä jos niitä ei ajeta ihmisestä Herran Jeesuksen nimessä ulos.

Korjatkaa jos olen väärässä mutta käsittääkseni Owuor ei pyri ajamaan riivaajia ihmisistä Herran Jeesuksen nimessä vaan pikemminkin hän ylistää silloin Jumalaa kun ihmiset riivattuina kirkuvat, kuten kyseisen videon ihmiset. Näin ei tule yhdenkään Herran Jeesuksen opetuslapsen toimia vaan Jeesuksen opetuslapsien tulee Herran Jeesuksen tavoin käskeä riivaajia lähtemään ulos (Jeesuksen nimessä) ihmisistä silloin kun ihmiset ovat riivaajien vallassa.

Eli jos julistamme evankeliumia Herrasta Jeesuksesta ja evankeliumin julistus paljastaa ihmisissä riivaajia niin silloin riivaajat tulee myöskin Herran Jeesuksen nimessä käskeä lähtemään ulos ihmisistä. Siihen Jeesus antoi opetuslapsilleen vallan Hänen nimessään. On täysin epäraamatullista alkaa ylistämään Jumalaa ja jättää ihminen riivattuun tilaan silloin kun evankeliumin julistus paljastaa riivaajia.

Jos toimimme niin ettemme aja riivaajia ulos vaan alamme vain ylistämään Jumalaa kun kohtaamme riivattua toimintaa niin ylistämme silloin Jumalaa siitä että saatana riivaa ja vallitsee rakkaita lähimmäisiämme. Näin ei tule Jeesuksen seuraajien menetellä vaan Jeesuksen omien tulee evankeliumin julistuksen rinnalla ajaa riivaajat ulos Herran Jeesuksen nimessä niistä ihmisistä joissa riivaajat paljastavat itsensä.

Siunausta sisarille ja veljille Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa

Minulla on lukiotason englanti ja en tuosta möykästä erota, jotta Owuor ajaisi Herran Jeesuksen nimessä yhtäkään riivaajaa ulos (Owuorin kielestä en ota selvää, mutta tummapukuinen mies huutaa jotain englannin tapaista - en saa oikein selvää, mutta en kuullut sellaista, mitä Toni tarkoitti). Linkkiä voi katsoa ylipäätään kohdasta 30 min. eteenpäin ja erityisesti kohdassa 34.30 eteenpäin hän puhaltaa erään päälle ja siitä alkaa sätkiminen ja kiemurtelu....Ihmisiä kaatuu siellä täällä ja huuto on kova kaiken kaaoksen keskellä. Nimenomaan evankeliumin julistuksen rinnalla ajetaan ensin riivaajat/riivaajia ulos Herran Jeesusken nimessä ja sitten julistetaan evankeliumia ja parannus synneistä kuuluu aina olennaisena osana evankeliumin julistukseen.

Rakkaat veljet ja sisaret Herrassa, tuo touhu ei ole Jumalasta! Hyvä on asioita tutkia ja koetella. En jaksa koko videota edes katsoa ja ylipäätään paljoa en ole näitä kaikkia Owuorin videoita katsellut, kun jo tulee paha olo ja sääli ihmisten puolesta. Videota voi esim. siis katsella vaikka tuosta 30 min. kohdalta jonnekin 37 min. saakka ja ei pitäisi olla epäselvää, mistä on kyse. Pienemmässä mittakaavassa melkein samanlaisessa kaaoksessa olen ollut sivustaseuraaja. Uskallan sanoa, että joko minä olen täysin harhassa tai sitten D.Owuor. Ja pitäydyn edelleen Raamatussa ja tuollaisesta hullunmyllystä on järjestys kaukana. Ja Petrin linkki kannattaa lukea tarkkaan liittyen tämänkaltaisiin asioihin. Siinä on raitista ja yksinkertaista opetusta.

https://www.kotipetripaavola.com/kaatum ... lussa.html

Siunausta,
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja Lilli » 17. Huhti 2013 12:33

.....
Viimeksi muokannut Lilli päivämäärä 20. Maalis 2016 12:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Lilli

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 17. Huhti 2013 12:52

Subjektiivinen kokemus. Kun osallistuin tähän Owuor keskusteluun, niin siitä asti ilmeisesti jokin kahakka käy ympärillä, jota en näe fyysisin silmin ja tämä ei ole mitään ylireagointia.

Keskusteluissa näihin yleensä suhtaudutaan skeptisesti, mutta jos olisin esim. seurakunnassa, kyllä minun tulisi ilmoittaa se että koen Hengessäni, että jokin yrittää painostaa jollain tavalla ja sekoittaa ajatuksia ja mieltä.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu