Herman kirjoitti:Mikko Murpatti kirjoitti:Pystyisikö joku laittamaan tähän näitä Raamatun kohtia missä opetustilanteessa taikka jossakin muussa tilanteessa kuin henkienkarkoitus tilanteessa demonit kiljuu ja sätkii ja manifestoituu?
Mark.9
17 Silloin vastasi eräs mies kansanjoukosta hänelle: "Opettaja, minä toin sinun tykösi poikani, jossa on mykkä henki.
18 Ja missä vain se käy hänen kimppuunsa, riuhtoo se häntä, ja hänestä lähtee vaahto, ja hän kiristelee hampaitaan; ja hän kuihtuu. Ja minä sanoin sinun opetuslapsillesi, että he ajaisivat sen ulos, mutta he eivät kyenneet."
19 Hän vastasi heille sanoen: "Voi, sinä epäuskoinen sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet minun tyköni."
20 Niin he toivat hänet hänen tykönsä. Ja heti kun hän näki Jeesuksen, kouristi henki häntä, ja hän kaatui maahan, kieritteli itseään, ja hänestä lähti vaahto.Tässä kohtaa henki kouristaa ja heittelee poikaa heti tämän nähdessä Jeesuksen. Hetkeä myöhemmin Jeesus ajaa riivaajan ulos ja se lähtee samalla tavalla kouristellen.
Mikko Murpatti kirjoitti:Onko tämä toistuva teema kautta Raamatun, että kun Pyhä Henki liikkuu tai on läsnä niin jokakerta demonit joutuvat paljastamaan itsensä milloin mitenkin huutamalla kouristelemalla yms yms.Vai tapahtuuko se vain joskus miten sattuu että Pyhän Hengen läsnäollessa demonit paljastaa itsensä?
Olen ollut monessa kirkollisessa tilaisuudessa sekä esim viimevuonna mahdollisuusmuutokseen tapahtumassa Helsingissä ja näissä on ollut tuhansia ihmisiä ja mahdollisuus muutokseen tilaisuudessa oli vahva Pyhän Hengen voitelu ja rauha , mutta kukaan tuhansista stadionilla missä siis yläriviltä näin koko halliin niin missään en nähnyt yhtäkään pakkoliikettä enkä kiljumista enkä ikinä missään kirkon tiulaisuudessa enkä suomessa muualla kuin Pirkko Jalovaaran rukousillassa.
Yksi selitys valitettavasti on, että riivaajahenkien ei tarvitse olla kovin aktiivisia Suomessa, kun täällä ei kovin paljoa julisteta todellisesti voimallista evankeliumia ja Jumalan sanaa, vaan enemmän ihmiskorvaan miellyttävää pehmis-gospelia. Kun luetaan Raamattua, nähdään että melkein missä vain Jeesus liikkui ihmisten keskellä, riivaajahenget joutuivat paljastumaan ja lähtemään pois. Eikö Suomessa sitten tänä päivänä ole riivaajia? Se on valhe, jonka kautta saatana meille uskottelee, että tuo laimennettu evankeliumi ja puolisydäminen pyhitys riittää. Kunhan vaan saadaan paljon ihmisiä stadionille ja kirkkoihin, niin voidaan laittaa rasti ruutuun "lähetyskäsky täytetty" ja voidaan hyvällä (vaiennetulla) omallatunnolla jatkaa elämää oman mielen mukaan

Olet Herman aivan oikeassa, että suomessa saarnataan pehmo evankeliumia.
Saarnoista puuttuu synnistä ja parannuksen teosta puhuminen. Kaikki on vaan
niin salittua. Syntiäkään ei enää saa sanoa synniksi, ettei vain loukkaisi ketään.
Kun uskovia varoittaa eksytyksistä saa osakseen nuhtelua, että on ilonpilaaja
ja Pyhän Hengen toiminnan sammuttaja.
Jumalaakaan ei enää kunnioiteta totisena Jumalana.
Jumalasta on tehty sellainen pehmo Isä, joka vain jaksaa rakastaa lapsiaan
ilman nuhtelua ja minkäänlaista kurin pitoa.
Mutta juuri tämän takia ei suomeen tarttiskaan kutsua tälläisiä hurmahenkiä,
kuten David Owuor.
Nyt olisi aika saada areenoille kunnon saarnamiehiä jotka julistavat aitoa, puhdasta
ja riisuttua evankeliumia.
Siinä on hurmahenki ja kaikki höpön löpöt kaukana, kun Pyhä Henki saa ihmiset
synnin tuntoon ja parannusta tekemään.Tuskin siinä kukaan nauraa, hilluu, kierii,
potkii ym. kun Herra koskettaa sydämiä ja kehoittaa tekemään parannusta ja panemaan elämästään pois syntejä ja turhia asioita.
Se olisi totinen paikka, jossa raavaampikin mies nöyrtyisi Jumalamme edessä.
Tätä rakas Suomen maamme tarvitsee, eikä äärikarismaattisia menestysteologeja
puhumaan pehmoisia.