Jooga

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jooga

ViestiKirjoittaja tanu » 14. Huhti 2013 12:01

PetriFB kirjoitti:SaulusMedialla on suunnitteilla video joogasta Raamatun valossa.

Todella hyvä juttu. Valtavan tärkeä aihe.
Jooga koskettaa niin montaa ihmistä Suomessakin.
Siunausta ja voimia "projektejen" parissa!

Kiitos Herra Jeesus!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Antti » 14. Huhti 2013 13:04

Mielenkiintoista. Aina oppii jotain uutta. Mitä liikuntalajeja täällä olijat harrastavat? Itse olen huomannut, että jotkin lajit ovat aika koukuttavia. Tulee tavallaan riippuvaiseksi liikunnasta :)
Antti

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Huhti 2013 13:32

Antti kirjoitti:Mielenkiintoista. Aina oppii jotain uutta. Mitä liikuntalajeja täällä olijat harrastavat? Itse olen huomannut, että jotkin lajit ovat aika koukuttavia. Tulee tavallaan riippuvaiseksi liikunnasta :)

Kävelyä, hiihtoa ja tavallista jumppaa mm. lihasharjoituksia, että pysyy kunnossa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja tanu » 15. Huhti 2013 18:20

Antti kirjoitti:Mielenkiintoista. Aina oppii jotain uutta. Mitä liikuntalajeja täällä olijat harrastavat? Itse olen huomannut, että jotkin lajit ovat aika koukuttavia. Tulee tavallaan riippuvaiseksi liikunnasta :)

Omalla kohdalla kilpaurheilu oli nuoruudessa jossain vaiheessa tärkeintä elämässä. Voisi sanoa, että melkein epäjumala.

Nykyään harrastan vain omaksi iloksi ja terveyden kannalta kävelyä, juoksua, pyöräilyä, uintia ja hiihtoa.
Aivan liian harvoin tosin terveyden ja hyvinvoinnin kannalta.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Eetu » 16. Huhti 2013 10:18

kahvakuula ja lenkkeily, ennen kiinnosti penkkiurheilu mutta ei enää
Eetu

ViestiKirjoittaja tanu » 16. Huhti 2013 10:31

Eetu kirjoitti:kahvakuula ja lenkkeily, ennen kiinnosti penkkiurheilu mutta ei enää

Sama vika. Kiinnostus penkkiurheiluun on mennyt lähes nolliin. Raha pilannut urheilun ihan täysin.
Ja olen tajunnut, että runsas urheilu-tarjonta(+kaikki muu viihde-saasta) on vain keino pitää ihmiset tyytyväisinä ja tietämättöminä ns. oikeasti tärkeistä asioista.
Leipää ja sirkushuveja tyylisesti.
tanu

ViestiKirjoittaja Sippis » 16. Huhti 2013 12:48

Mun on pakko häpeäkseni tunnustaa, etten juurikaan harrasta liikuntaa.
Varmaa sen takia olenkin tälläinen pieni lihava pullukka. :D

Mutta sen sijaan viihdyn puikoissa. Harrastan nimittäin neulomista.
Onhan sekin jonkin näköistä liikuntaa käsille ja hartioille. Tuppaa vaan
olemaan, että hartiat kipeytyy niin ettei voi päätään liikuttaa.

Neulominen kuulemma kuluttaa myös kaloreita. En tiedä uskoisko tohon.

Ai niin, siivoaminenkin lasketaan nykyisin hyötyliikunnaksi, joten harrastan
liikuntaa siivoamalla. :wise3:
Sippis

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Huhti 2013 13:27

Koirakävelyä eli ulkoilutan kolme kertaa päivässä kahta koiraani, Idaa ja Suvia.

Kiitos Herralle, että hän huolehtii meistä joka päivä niin hyvin, tahtonsa mukaan. Auttaa ja vastaa rukouksiin kun ongelmia ja vaikeuksia ilmenee.... Kiitos, että tänäkin päivänä saamme turvautua sinun apuusi, Herra. Kiitos!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lilli » 18. Huhti 2013 08:40

Kuulin jo vuonna 1989?, et jooga ei ole kristillistä ennen kuin olin edes uskossa. Enpä usko, että se olisi vuosien saatossa muuttunut yhtään sen kristillisemmäksi. Sen vuoksi ihmettelenkin, miksi kristittyjen tarviisi edes miettiä joogaa tai onko se sallittua, paitsi ei-uskoville perustelemiseen.
Jos esim. palvotaan aurinkoa ja se on väärin. Sitten nimitetään se "kristilliseksi" auringon palvonnaksi, ei se nimitys tee siitä kristillistä, koska siinä edelleen palvotaan aurinkoa.

5. Moos. 17:3 ja menee ja palvelee muita jumalia ja kumartaa niitä: aurinkoa, kuuta tai kaikkea taivaan joukkoa, minkä minä olen kieltänyt,

(Siis en ole ketjua lukenut, mutta tuli mieleen.)
Viimeksi muokannut Lilli päivämäärä 18. Huhti 2013 12:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Lilli

Tantragurun kutsu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Touko 2013 16:19

Ylen TV1 kanava esitti maanantaina 13.5.2013 MOT dokumenttiohjelman tantragurun kutsu, jossa tuotiin esille kuinka uskonnollisen kultin johtaja houkutteli nuoria naisia seksuaalisesti hyväksikäytettäviksi.

Käsittelen kirjoituksessani MISA joogaliikettä ja sen johtajaa Gregorian Bivolarua. Jooga on Intiasta kotoisin oleva hindulaisuuden henkisyyden kasvun tie ja harjoitusmenetelmä. Gregorian Bivolaru on romanialaisen MISA joogaliikkeen johtaja. Bivolaru opettaa ihmisille joogaa ja henkisen kasvun tietä. Bivolarun opetuksen ja toiminnan takana on kuitenkin kavala petos.

Kirjoitukseni on ensisijaisesti tarkoitettu evankelioimaan ihmisiä, jotka ovat mukana MISAN kaltaisissa kulteissa. Jos koet sydämessäsi, niin laita linkkiä eteenpäin sielujen pelastumisen tähden. Kirjoitus on sivullani.

https://www.kotipetripaavola.com/tantragurunkutsu.html
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 02. Elo 2025 18:20, muokattu yhteensä 3 kertaa
Syy: Ketju yhdistetty
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu