Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Maalis 2013 10:49

;gladly: Sippis kyllä hyvin tiivisti tämän asian.
Mullakin tänään aamulla rukoillessani oli tuon 1. Johanneksen kirjeen 4. luvun jae 18 mielessä liittyen sanaan, joka sanoo: "Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat (Ps.23:4)."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Maalis 2013 11:13

*
Joo kyllä Sippis kyllä hyvin tiivisti tämän asian.

Siitä koettelemisesta vielä... Tierän muutaman uskovan jotka koettelevat aina Raamatulla mutta yhä uskoo harhaoppiin.
Riippuu siitä miten Raamattua tulkitaan...

Mietin jos uskova on 5% terveoppinen mutta uskoo enemmän harhaoppiin niin Jumala on silti uskollinen eikä
hylkää sitä uskovaa koska Raamatun mukaan Pyhä Henki johdattaa kaikkeen totuuteen.
Jumala on uskollinen johdattamaan Jumalan lapsia kaikesta pois mikä on Sananvastaista.
Menestysteologian uskoville ja niille uskoville joiden usko ei perustu Raamattuun ja käyvät kirkossa, Jumala on varmaan uskollinen eikä
hylkää. Mutta kuinka jehovantodistajat? He ei usko että Jeesus on Jumala. :think2:

Jes. 42:16 Minä kuljetan sokeat tietä, jota he eivät tunne, annan heidän astella polkuja, joita he eivät ennen tunteneet.
Minä muutan pimeyden heidän edelleen valoksi ja louhikot tasangoksi. Nämä asiat minä teen enkä niitä tekemättä jätä. RK

Tuo kohta puhuu hengellisestä sokeudesta ja sitä että Jumala johdattaa hengellisesti sokeat myös. :good2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Maalis 2013 11:20

Sippis kirjoitti:
Uskovan tulee elää tuntosarvet pystyssä ja koetella Sanan ja Hengen valossa kaikki mitä hän näkee, kuulee ja lukee. Kaikki mitkä eivät löydy raamatusta ovat turhaa tai harhaa.

Raamattu on kannesta kanteen yksi ja ainoa totuus. Kaikki ilmiöt ja opit jotka eivät ole sopusoinussa raamatun ilmoituksen kanssa ovat eksyttäviä harhaoppeja, vaikka olisi kuinka mainittu Jumala, Jeesus tai Pyhähenki.

Sen takia on ehdottoman tärkeää, että opettelee koettelemaan kaikki henget. Itse teen sen kysymällä hengeltä tunnustaako henki Jeesuksen Kristukseksi lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi. Jos Henki on Herrasta niin Hän kyllä vastaa olevansa. Meillä on lupa koetella kaikki henget ja koetteleminen on anettu jokaiselle Herran omalle apuvälineksi.

Henkien erottamisen armonlahja on sitten eriksein, jota kaikilla Herran omilla ei ole.

Huolestuttavaa, että tuota henkien koettelemista ei juurikaan opeteta nykyisin seurakunnissa, joka on uskovalle ehdottoman tärkeää. On paljon muutakin asioita joita jätetään opettamatta.
Kuten synnistä, parannuksen teosta ja Jumalan tahdon mukaisesti elämisestä ja että Hän on
myös kiivas ja peljättävä Jumala.
Jumalasta on tehty pehmo nallekarhu isä, joka jaksaa aina vaan rakastaa ja antaa anteeksi lastensa telmiessä kuin pelossa, nuhtelematta ja ojentamatta heitä.

Emme osaa tällä palstalla koetella asioita Pyhän Hengen avulla. Henkien erottelu on armolahja jota käyttääkseen vissiin pitäisi olla keskustelu etäisyydellä livenä.

Emme osaa sitä tehdä mutta silti kirjoittelemme kaikenlaista villiä teoriaa minkä nyt kukin sattuu joltain sensaatiohakuiselta verkkosivulta löytymään ja laitamme vain tekstin alkuun maininnan

"En ole varma näistä pelottavista asioista että ovatko totta vai tarua mutta minulla on niin kova tarve postittaa kaikkea roskaa että tylsyyksissäni postitan tämän asian tähän pelottamaan ja ahdistamaan teitä! Koittakaas koetella ja jos ette osaa niin se on voi voi"

Eli voimme rauhassa postittaa tänne mitä lystäämme kunhan laitamme maininna tekstin alkuun että "joku" koettelee asiat ja korjaa tarpeen mukaan sitten alkuperäisen postittajan puolesta. Näin ei tosin koskaan tapahdu ja minusta tuntuu että minä olen ainut tällä keksustelupalstalla jota tämmöinen epäkohta harmittaa.

Täällä lisää keskustelua aiheesta otsikolla "Koetelkaa Hengellä porsaanreikä"

https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=1132
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Maalis 2013 11:42

*
Mikko, en ole kuullut siitä että pitää koetella Hengellä. En ole tavannut semmoista opetusta sori. :)

Mutta Raamatun mukaan meidän tulee koetella vain Jumalan Sanalla.
Meidän usko perustuu Jumalan Sanaan niin Pyhä Henki ja Sana toimii yhdessä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Maalis 2013 11:56

vaisuliini kirjoitti:*
Mikko, en ole kuullut siitä että pitää koetella Hengellä. En ole tavannut semmoista opetusta sori. :)

Mutta Raamatun mukaan meidän tulee koetella vain Jumalan Sanalla.
Meidän usko perustuu Jumalan Sanaan niin Pyhä Henki ja Sana toimii yhdessä.

Joo tuo Sanalla koettelu on paljon yksinkertaisempaa kun voi katsoa mitä Raamattu sanoo ja verrata väittämiä keskenään, mutta Pyhällä Hengellä koetteleminen onkin jo vaikeampaa. Toivottavasti en ole sekoittanut Sanalla koettelua tuohon Pyhällä Hengellä koetteluun.

Mitäs onko muilla tietoa siitä onko ne kaksi eri asiaa eli sanalla koettelu ja Hengessä koetteleminen? Kumpaan yleensä vihjataan kun sanotaan koetelkaa?

Mitä se koettelu sitten on?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Maalis 2013 13:02

Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille 5:

1. Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
2. sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
3. Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
4. Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
5. sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
6. Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
7. Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
8. Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
9. Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
10. joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
11. Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.
12. Mutta me pyydämme teitä, veljet, antamaan tunnustuksenne niille, jotka tekevät työtä teidän keskuudessanne ja ovat teidän johtajanne Herrassa ja neuvovat teitä,
13. sekä pitämään heitä erinomaisen rakkaina heidän työnsä tähden. Eläkää rauhassa keskenänne.
14. Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.
15. Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.
16. Olkaa aina iloiset.
17. Rukoilkaa lakkaamatta.
18. Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
19. Henkeä älkää sammuttako,
20. profetoimista älkää halveksuko,
21. mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22. karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
24. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
25. Veljet, rukoilkaa meidän edestämme.
26. Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla.
27. Minä vannotan teitä Herran kautta, että luetatte tämän kirjeen kaikille veljille.
28. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Maalis 2013 13:41

Raamatulla koettelemisessa on kieltämättä tuo ongelma, jonka Vaisuliini toi esiin, eli myös ne, jotka mielestäni uskovat jossain kohden väärin, perustelevat uskomuksiaan Raamatulla, esimerkiksi monet luterilaiset vauvakastetta tai Jehovan todistajat oppejaan :think2: Raamatulliset perustelut jollekin asialle voivat olla hyvinkin vakuuttavia, mutta kuitenkin Pyhä Henki todistaa sydämelle, että asia ei ole niin. Vaikka itsellä ei edes ole yhtä hyviä perusteluja heti etsiä Raamatusta, niin kuitenkin tietää, että joku asia ei ole oikein. Sitten kun lähtee asiaa Raamatusta tarkemmin tutkimaan, niin huomaakin usein, missä kohden tuo oppi meni harhaan.

Pitää kuitenkin muistaa, että kaikki me (ja myös sanan opettajat) monessa kohdin hairahdumme (Jaak.3:2). Kukaan ei ole puheessaan täydellinen. Aina tulee itse pysyä nöyrällä paikalla, eikä kuvitella tietävänsä kaikkea toisia paremmin. Viimeisenä päivänä nähdään varmasti monia yllätyksiä, kun ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi. Ainakin minun kohdalla on niin, että mitään ansiota ei ole, miksi Jumala juuri minulle totuutensa ilmoittaisi oikein ja jollekin toiselle ei. En ole toisia vilpittömämpi, enkä totuutta rakastavampi enkä rukoilevampi tai muuten lähempänä Jumalaa. Eli ainakin omia teitään jokaisen tulee koetella ja tutkia.

Liittyen Jehovan todistajien uskoon Jeesuksen jumaluuteen, niin voimmeko sanoa, että Jehovan todistajat eivät usko Jeesuksen olevan Jumala? Siis tämä varmaan on heidän uskontonsa virallinen oppi, mutta jokainen Jehovan todistaja on yksilö, joka uskoo tavallaan. He ovat tottuneet puhumaan asioista niillä termeillä, jotka heille on opetettu, mutta Jumala tuntee sydämet sanojen takana. Jos Jeesus on ihmisen sydämen ja elämän Herra, niin silloin hän tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, eli uskoo Jeesuksen siksi, joka Hän on. Siinä voi kulkea vain tietä, joka kirkastuu kirkastumistaan.

Heprealaiskirjeessä puhutaan uskossa täysi-ikäisistä, joiden aistit ovat tottumuksesta harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta (Hepr.5:14). Uskon, että aistit harjaantuvat, kun viettää aikaa rukouksessa mahdollisimman paljon ja Raamattua lukien.

Murpatti kirjoitti, että henkien erottamisen armolahjan toimintaan tarvittaisiin lähietäisyys. Itse en ole ajatellut asiaa niin, vaan uskon, että Jumalalle fyysiset etäisyydet eivät ole mitään esteitä. Paavali kirjoittaa jollekin seurakunnalle jossakin kohden, että vaikka hän on fyysisesti poissa, niin hengessä hän kuitenkin on läsnä. Ja jollakin srk:lle hän kirjoittaa iloitsevansa siitä järjestyksestä, mikä siellä vallitsi... Jumalan Henki tutkii kaiken ja henkien tunnistamisen armolahja voi toimia vaikka maan ja kuun välillä ;gladly: .
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Sippis » 03. Maalis 2013 14:23

Mielestäni raamattua ei voisi tulkita monella eri tavalla.
Jos on uudesti syntynyt ylhäältä on myös saanut Pyhänhenge, joka avaa Sanaa aina niin kuin se on kirjoitettu, eikä jokaiselle eri tavalla. Mutta PH avaa Sanaa sen mukaan missä kasvun vaiheessa milloinkin on ja mitä sen hetkisessä tilanteessa kykenee ymmärtämään. Raamatun Sana ei perustu mielipiteisiin tai omin näkemyksiin, Sana ei koskaan muutu.

Näin sen pitäisi olla mutta valitettavasti jotkut uskovat tulkitsevat Sanaa omalla sielullisella tavalla. Toiset taas nappaavat jakeen sieltä ja jakeen täältä ja kokoavat omia satujaan jättämällä tärkeitä kohtia pois ja näin muodostavat oman mielipiteensä ja näkemyksensä väittämällä perättömiä. Yksi hyvä esimerkki on menestysteologit jotka hyvin usein harrastavat tätä.

Raamattu on kokonaisuus, joka seuraa alusta loppuun ns. punaista lankaa ja on sopusoinussa kaiken aikaa.

Harhaopit yleensä syntyvät usein siitä, että ihmiset eivät lue Sanaa Pyhänhengen johdattamana vaan yrittävät itse sielullisesti ymmärtää sitä.

Tulikohan tämä vähän monimutkaisesti kerottua, toivottavasti siitä ymmärtää edes jotain.

Niin tuosta henkien koettelemisesta vielä, että kysyn hengeltä tunnustaako hän Jeesuksen Kristukseksi lihaan tulleeksi, silloin kun esim. seurakunnan kokouksessa ollessani olen epävärma missä hengessä puhuja puhuu tai jos joku profetoi.

Mutta menessäni kotiin, vien asian uudestaan Jumalalle rukoillen, pyytäen Häneltä johdatusta ja viisautta nähdä asian todellinen laita. Voi myös pyytää, että Jumala avaa raamatusta kohdan joka osoittaa onko esim profetia tai pastorin puhe ollut raamatullinen.

Pääsääntöisesti ei riitä, että asiat koetellaan pelkästään raamatulla, vaan on myös ehdottoman tärkeää, että asioita tutkitaan Pyhässähengessä rukoillen ja kysellen Jumalalta asian laitaa ja että totuus aukeaisi.

Itse asiassa totuuden ja asioiden koetteleminen tapahtuu siten, että rukoillen Jumalaa kysytään häneltä ja hän vastaa joko heti tai sitten oman tahtonsa mukaan ajallaan.

Ihmiset ovat tänä päivänä niin malttamattomia, etteivät jaksa tai ehdi koetella asioita rauhassa ja kunnolla. Saatika sitten odottaa Jumalan vastausta, vaan tekevät asioista omia johtopäätöksiä ja toimivat sen mukaan. Hyvin usein itsekkin sorrun tähän samaan ongelmaan.

Uskovan Hengellinen elämä tulisi olla täynnä kärsivällisyyttä odottaa Jumalan johdattavaa vastausta.

Mikko, nämä eivät ole villejä tarinoita vaan totuutta. :)
Mutta minun artikulointi ei ole aina parasta mahdollista, joten voi olla, että tulen väärin ymmärretyksi. Myös kirjoittamalla on toisinaa vaikea selittää asioita niin, että tulisi ymmärretyksi eli suulinen keskustelu olisi se kaikkein paras muoto komminikoida.

Se on totta, että koettelemisesta ei opeteta oikeestaan missään ja mitään. Siitä puhutaan jatkuvasti ja käsketään (nyt sorruin itsekkin siihen ja pyydän anteeksi) koettelemaan henget. Eikä muisteta, ettei se ole niin yksinkertaista. Varsinkin uudelle uskovalle. Jossain vaiheessa yritin itsekkin jotekin vaan kerätä tietoa asiasta miten se tapahtuu mutta eihän siitä tietoa löytynyt. Aloin rukoilla Herraa, että hän opettaisi minua ja Hän alkoi opettamaan.

Tämä uskossa eläminen on toisinaan niin vaikeaa, kun ainakin minä pelkään jatkuvasti tekevän asioita väärin ja Jumalan tahdon vastaisesti.

Niin tuosta Jumalan harhaoppisten johdatuksesta sen verran vielä, että kyllähän Jumala on heidän elämässään yrittäen kutsua heitä parannuksen tekoon mutta jos ei kutsuun vastaa ja käänny totuuden tielle ja tee parannusta palaten Jeesuksen ristinsä juurelle katuen ja pyytäen anteeksi harhateitään niin en jaksa uskoa, että Jumala olisi kaiken aikaa johdattamassa uppiniskaista uskovaa, vaan hylkää hänet tallustelemaan omaa tietään.

Eri asia on sitten jos tuo oman tiensä kulkia herää ja kääntyy takaisin Jumalan puoleen niin kuin tuhlaaja poikakin teki niin Jumala antaa lapselleen anteeksi ja ottaa hänet takaisin johdatukseen.

Se mitä minä tunnen Jehovan todistajia niin he eivät tunnusta Jeesuksen jumaluutta
vaan pitävät häntä vain jonkinlaisena profeettana. He eivät myöskään usko Pyhäänhenkeen vaan jonkinlaiseen voimaan. Tästä ei ole kovin pitkä aika, kun keskustelin Jehovien kanssa näistä asioista.

Mutta tämä onkin usein ongelma, että uskovat eivät uskalla sanoa ääneen totuutta,
jos joku on harhaoppinen tai harhaoppeja opettava opettaja. Ollaan niin varovaisia ja
pelätään, että ei vain tuomitsisi ketään.

Vai onko kysymys vain siitä, että pelätää tuon harhaoppisen hyökkääviä ja loukkaavia
sanoja ja käytöstä, joka on aivan normaalia tuossa tilanteessa, että saatana ärähtää,
kun hänen oppeihinsa puututaan ja tontille hypätään.

Tuomio on aina Jumalan mutta uskovalla on lupa ja jopa velvollisuus paljastaa
eksytykset ja se sanotaan myös raamatun Sanassa ja jopa kehoitetaan niin tekemään.

Ettei kenellekkään tulisi sellainen tunne, että luulen tietäväni asioista enemmän kuin
muut tai pidän itseäni parempana kuin muut uskikset niin asia ei ole niin. Olen ihan
samallainen Jeesukses oma taatelin tallaaja niin kuin muutkin. Ehkä vaan hieman räväkkä sellainen. :D

Olen vain kyllästynyt siihen, että uskovat hyväksyvät nykyisin kaiken mikä kuulostaa
vähänkin hengellisyydeltä tai jos mainitaankin Jeesus, Jumala tai Pyhähenki niin kaikki kelpaa oli kyse sitten mistä tahansa vaikka väärästäkin opista.
Sippis

ViestiKirjoittaja Herman » 03. Maalis 2013 19:27

Emme osaa tällä palstalla koetella asioita Pyhän Hengen avulla. Henkien erottelu on armolahja jota käyttääkseen vissiin pitäisi olla keskustelu etäisyydellä livenä.

Miksi henkien erottaminen olisi sidottu vain fyysiseen kontaktiin? Sehän rajoittaisi Jumalaa aika paljon, sillä tuo Hänen vaikuttamansa lahja ei voisi silloin toimia esimerkiksi median suhteen, ja nykyaikana suuri osa vastaanottamastamme tiedosta tulee median kautta.

Olen itse kokenut kuinka henkien erottamisen lahja toimii ilman fyysistä kontaktia. Mieleen tulee yksi tapaus, kun ystäväni antoi minulle luettavaksi erään lehtiartikkelin, joka koski hänen tuttavaansa. Tuossa artikkelissa tämän tuttavan (melko nuori tyttö) vanhemmat kertoivat, kuinka tuo tyttö on joutunut uskonlahkon uhriksi. En tuntenut tuota tyttöä tai ketään asiaankuuluvaa ollenkaan enkä ollut koskaan kuullut heistä mitään, eikä mikään tuossa artikkelissa järjellisesti ajateltuna viitannut siihen ettei se olisi totta. Minulle tuli kuitenkin voimakas tunne hengessäni, että se on täyttä valhetta. Tunnistin tuon tunteen henkien erottamisen armolahjan toiminnaksi. Kerroin tästä ystävälleni, mutta hän ei uskonut. Menimme sitten tapaamaan tuota tyttöä ja kyseistä "uskonlahkoa", ja paljastui että he olivat todella vilpittömiä uskovia, ja tämän tytön vanhemmat olivat katkeroituneita ja pimeydessä ja koko lehtijuttu oli täyttä valhetta.

Taisi mennä vähän ohi itse aiheen, sori siitä mutta tuli vaan sydämelle vastata tuohon kun tämä tapaus tuli mieleeni sitä lukiessani. Siuanusta kaikille!
Herman

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Maalis 2013 19:46

Herman kirjoitti:

Miksi henkien erottaminen olisi sidottu vain fyysiseen kontaktiin? Sehän rajoittaisi Jumalaa aika paljon, sillä tuo Hänen vaikuttamansa lahja ei voisi silloin toimia esimerkiksi median suhteen, ja nykyaikana suuri osa vastaanottamastamme tiedosta tulee median kautta.

Olen itse kokenut kuinka henkien erottamisen lahja toimii ilman fyysistä kontaktia. Mieleen tulee yksi tapaus, kun ystäväni antoi minulle luettavaksi erään lehtiartikkelin, joka koski hänen tuttavaansa. Tuossa artikkelissa tämän tuttavan (melko nuori tyttö) vanhemmat kertoivat, kuinka tuo tyttö on joutunut uskonlahkon uhriksi. En tuntenut tuota tyttöä tai ketään asiaankuuluvaa ollenkaan enkä ollut koskaan kuullut heistä mitään, eikä mikään tuossa artikkelissa järjellisesti ajateltuna viitannut siihen ettei se olisi totta. Minulle tuli kuitenkin voimakas tunne hengessäni, että se on täyttä valhetta. Tunnistin tuon tunteen henkien erottamisen armolahjan toiminnaksi. Kerroin tästä ystävälleni, mutta hän ei uskonut. Menimme sitten tapaamaan tuota tyttöä ja kyseistä "uskonlahkoa", ja paljastui että he olivat todella vilpittömiä uskovia, ja tämän tytön vanhemmat olivat katkeroituneita ja pimeydessä ja koko lehtijuttu oli täyttä valhetta.

Taisi mennä vähän ohi itse aiheen, sori siitä mutta tuli vaan sydämelle vastata tuohon kun tämä tapaus tuli mieleeni sitä lukiessani. Siuanusta kaikille!

Kiitos henkilökohtaisesta todistuksestasi asiassa. Nämä on opettavaisia helmiä. Asioita voi koetella vissiin sanalla ja Hengessä etänäkin, mutta silloin ei voida tehdä Raamatun opettamaa pikatestiä jolla erotetaan kuka puhuu eli:

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.

Eli siksi livenä että voi kysyä joltain puhujalta/opettajalta/eksyttäjältä että tunnustatko sinä henki joka olet henkilössä X niin tunnustatko Jeesuksen kristukseksi. Näin voi suullisesti testailla henkiä jos ne ovat ihmisessä. Ilmeisesti tulee tarkkaan huomioida että puhuttelee henkeä eikä ihmistä.
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu