Täällä päin Jalovaara on saanut porttikiellon tilaisuuteen ev.lut.kirkossa, jossa hänellä olisi ollut Sanan ja rukouksen ilta. Jalovaara yksinkertaisesti valehtelee ja toimii väärän hengen johtamana. Tämä ei ole tullut yllätyksenä ja yhäkin varoitan hänestä. Siunausta Pekalle ym. että olet jaksanut linkittää Jalovaaraan liittyen todisteita ja muutoinkin olemaan aktiivinen. Jalovaarassa itsessään on väärä henki, minkä uskallan varmuudella sanoa.
Jalovaara ei ole myöskään Suomessa ainoa julistaja, joka toimii väärässä hengessä. On jo pelkästään Raamatun Sanan peusteella helppo erottaa, kuka toimii epäraamatullisesti. Henkien erottamisen armohjaa tarvitaan erityisesti nykypäivän eksyttävässä menossa. "Kundaliini-voima, jota esiintyy muissakin ns. pakanallisissa, okkultissa uskonnoissa vaikuttaa yhä lisääntyvästi jo vapaissakin suunnissa ja on vaikuttanut jo pitkään. Lakelandin herätys antoi vaan vauhtia väärille esim. hengen manifestaatioille. Eivät kaikki, jotka ns. kaatavat rukoustilanteissa ole välttämättä väärän henkivallan johtamina. Mutta esim. sellaista ei esiinny missään kohden Raamatussa, siis kaatamista. Kannattaa kerrata Raamatusta, missä tilanteessa vielä uskosta osaton paavali Damaskon tiellä kaatui. Tätä tapahtumaan yleensä pidetään puolusteluna, kun joku kaatuu. Olen minäkin kaatunut, mutta minut on työnnetty kumoon ja se on vaimoni mukaan vieläpä sangen helppoa fysiologisesti tehdäkin....Kun ihmisen tasapainoa oikealla tavalla ja oikeista kohdista vähänkin horjutetaan, niin aika helposti kaatuu, jos ei ole varuillaan.
Pyhä Henki korottaa aina Kristusta, ei itseään. Pyhällä Hengellä on muitakin nimityksiä kuin Pyhä Henki, esim. Kristuksen Henki jne. Raamatun mukaan. Minun käsitykseni mukaan Pyhä Henki toimii aina taustalla ja korottaa aina siis Kristusta. Pyhää Henkeä ei tule Raamatun mukaan rukoilla, vaan Isää Jeesuksen nimessä. Tämäkin löytyy Raamatusta. Nykyään, hieman aihetta sivuten yhä enemmän saa valtaa Pyhän Hengen "korotusillat, tapahtumat". Sellainen ei ole Herralle mieleen ja niihin liittyy Raamatulle vastaisia aineksia. Ihmettelen, kun uskoville rukoillaan tulevaksi Pyhälle Hengelle kohdistussa rukouksissa, että tule Pyhä Henki, tule Pyhä Henki.....Missä Raamatussa on kehoitettu niin tekemään? Ei missään. Oikaiskaa, jos olen hairahtunut. Uskovissa on jo itsessään Pyhä Henki asumassa ja olemme Pyhän Hengen temppeleitä. Ei tarvitse erikseen pyytää.
Esim. 1.Kor.3:16 "Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?" jne. jne.
Joh.4:23 "Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo."
Joh.15:26 "Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on t o d i s t a v a m i n u s t a (siis Herrasta Jeesuksesta)."
Kol.3:17 "Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa."
No, tämä nyt sattui tulemaan sydämelleni tähän paikkaan, ketjussa ja eikä varsinaisesti suoraan kehenkään, mutta tässä asiassa on tehtävä parannusta melko yleisesti uskovien. Nämä kundaliinivoimat ovat totisinta totta ja valkeisiin vaatteisiin pukeutuneiden paimenten (sisältä eksyttäjiä, raatelevia susia), miellyttävien saarnamiesten, naisten kohdalla on kyse näistä esim. kundaliini-voimista ( esim. 'parantava voima', josta Jalovaara puhuu usein...).
Parannuksen voi aina tehdä, kun huomaa hairahtuneensa ja sitä rukoilen P.Jalovaarankin kohdalla. Onhan hän sotkeutunut okkultismiin, noituuteenkin jne. Kyllä Herra haluaisi hänen nöyrtyvän ja tekevän parannuksen. Siinä vaan kaatuisi koko hänen palvelustyönsä, joka ei ole Herrasta. Mutta sielu pelastuisi. Eikä ole häpeä tehdä parannusta ja Herra armahtakoon myös minua niin, että pitäisi, varjelisi Tiellä, kaidalla Tiellä ja kaikkia foorumilaisia sekä uskovia omiaan kautta maailman ja Suomen. Filip.3.12-16.
Apt.9:1 "Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
9:2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
9:6 Mutta NOUSE ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
Olisin minäkin varmasti Paavalin (Saulin) tilanteessa "säikähtänyt" ja Herran kirkkaudesta sokeutunut, mutta sehän ei ollut Herran tahto, että Paavali jäisi fyysisen ja hengellisen sokeuden valtaan saati olisi maahan jäänyt tärisemään, nykimään, kuolaamaan, iskemän päätään maahan, höpöttämään "hulluja" tms.
Uskovilla tässä maassa on raittiin Sanan nälkä. Kristinuskon perusteita ei tunneta ja ylipäätään Raamattua. Kun on olemassa ikäänkuin tälläinen 'tyhjiöä, niin se on otollinen maaperä saatanalle haukata kitaansa kuin imukuppiin esim. väärän kokemuskristillisyyden kautta janoisia, vilpittömiä uskovia eksytykseen.
Tunteissa ei ole mitään pahaa ja Jumala on luonut ihmiselle tunteetkin. Ja kun olemme Jeesuksen ansion kautta Isän rakastamat, silmäterät on luonnollista, että tunnemme sen myös inhimillisin tuntein. Tosin tunteet menevät ja tulevat, eikä päivät ole samanlaisia. Mutta Jumalan Rakkaus ei huoju, eikä heilu tunteidemme mukaan,
Hebr.11:1 "Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy." ....ilman tunteitakin (jopa vastakkaisiakin), pimeissä laaksoissakin, jolloin olisi kuin Jumalasta ei kuuluisi yhtään mitään ja ikäänkuin olisimme erämaassa. Uskoa koetellaan ja Herra ei hylkää, vaan kaikki on Hänen kouluaan iankaikkiseksi parhaaksemme.
Ps.9:11 "Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra."
Siunausta,

Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."