Pirkko Jalovaara

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Pirkko Jalovaara

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 25. Helmi 2013 19:28

Ennen kuin MOT alkaa ni sanon jo heti tässä vaiheessa ,että kannattaa myös miettiä sen ohjelman ohjenuoraa ,että se ei ole Raamattu ja Jumalan sana.Jalovaara toiminta /ei kokemusta ,mutta olen tainnu kertoa ,kuinka kriittinen olen aina ollut näitä parantajia kohtaan.Itse olen saanut kauniin rauhallisen ja mitä suurimman Rakkautta täynnä olleen puheen asiasta ja vahvistuksena tuli näky eli käsi näkyi ja sormi oli oikein pitkällä .Oma kriittisyyteni loppui kirkkoa ja ihmisiä kohtaan ,jotka vielä yrittävät tehdä ja viedä eteenpäin Jumalan asiaa ja ovat hyljänneet oman elämänsä ja heittäytyneet mukaan ja he tekevät ja menevät uskoen Jumalan johdatukseen .On tietysti hyvä ja pitää olla kriittinen ,MUTTA niin helposti ME vaan ammumme varpusia tykillä omassa lihassa ,emmekä kuuntele ,mitä Pyhä Henki sanoo ja itse aikoinaan tein myös näin kirkkoa kohtaan parantajia kohtaan siis vielä kerran Jumala anna anteeksi tämä typeryyteni.Nyttemmin olen muuttanut mieltä rajusti ,koska luotan Pyhän Hengen toimintaan ja siihen ,että Pyhä henki toimii ku on tarvis.Eli myös ohjaa jalkani kulkua ja jos tunnen jotain tai jotain todella puuttuu eli Jumalan Henki tilaisuudesta ni lähden mielummi pitämään kahvi tauon.,,,,,,,,ajatusleikki oletko valmis ,,,Sinä olet omassa tilaisuudessasi (seurakunta) sisään kävelee parrakas mies n 55v siisti puku päällä (nykyaikainen) hän kävelee sinun ohi ja sinä hytkähdät hieman ja sinuun iskee kuumuus ja raskas olo ja samalla sinun pitkään vaivannut kipu/sairaus häviää kun kuuma aalto viipyy sen sairaan kohdan päällä.Mies jatkaa matkaa ja sinä säikähdät koska ilman sinun lupaa ja tarkkaa suojamuuri kontrollia tämä ohi kulkija aikaan sai sen sinulta lupaa kysymättä.Alat miettiä tuollaista omahyväistä käytöstä ja mielessä hieman kimmastut ja ehkä hieman loukkaantuneena ajattelet ,että jos tuollainen käytös ei ole paholaisesta niin mikä sitten on kysyn vaan.Mies kävelee salin poikki ja jatkaa matkaa takahuoneeseen (kenties kahville tai jotai turhaa kumminkin)Toinen samanoloinen mies kulkee salin toista reunaa lavan eteen (hieman vanhempi) hän toivottaa kaikille Herran rauhaa ja sanoo olevansa samaa porukkaa kuin edellinen mies ja tultiin samoilla vaunuilla tilaisuuteen hän vielä toteaa matkastaan.(ahaa eli täys huijari tämäkin) ja kuin tilauksesta mies antaa avustajille ison kasan jotai lappuja ,,taitaa olla kankaisia ja jatkaa matkaa takahuoneeseen .Siis arvasin tämän .Ei puutu ku tämmöisestä hommasta vielä kinuaisivat kolehti rahaa .Jaaha eiköhän tämä ollut tässä ja vedät takin niskaa ja ajattelet mielessäsi ,että huijari kiintiö oli tämän illan osalta täys.Enää jää ilmaan kysymys,,,keitä nämä kiireiset miehet siis mihin heillä oli kiire ja minkä nimisiä he olivat ku eivät ilmoittaneet nimiään tai ehkä en kiukuissani tullut kuulleeksi .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Helmi 2013 20:02

Ensitöikseni sanon, että olen kriittinen Pirkko Jalovaaran toimintaa kohtaan.

Yksi asia minkä sanon, että kriittisyydessä on se, vaikka kriittinen täytyy ollakin... vaara niinsanotusti, että alamme epäilemään/pelkäämään, kaikkea, myös Jumalan toimintaa kohtaan.

Paljon on sellaista vääränlaista parantamistoimintaa ja kaikkea mikä pohjautuu vain kokemuksiin ja jonkinlaiseen hurmostilaan, ilman että uskolla olisi todellista sijaa ihmisten sydämissä... pahat hengetkin voivat vaikuttaa hyviä tuntemuksia yms. tänä aikana jos koskaan, on oltava varovainen.

Mutta silti asialla on toisenlainen kääntöpuolensa, kriittisyys voi johtaa myös siihen, että ei usko edes niitä ihmeitä joita Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa ja sekin on yhtälainen ongelma kuin uskoa kaikki mitä näkee.

Täytyy sanoa, että lähinnä mielenkiinnosta tekee mieli katsoa... ehkä tuo dokumentti voi olla myös hyvä siinä suhteessa, että se vahvistaa varmasti niitä ajatuksia joita ollut(en tarkoita että pitäisi tietyllä asenteella katsoa), mutta hyvä olla perillä asioista ja että yleensä voi sanoa mielipiteensä, niin hyvä olla jotain pohjaakin.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Eetu » 25. Helmi 2013 21:33

petsku kirjoitti:
Eetu kirjoitti:Pirkko Jalovaarasta kertoo paljon se että hän mainostaa kokoustaan rappioliberaalissa Hesarissa eli Suomen virallisessa Pravdassa.

Miten tuo kertoo paljon Pirkko Jalovaarasta?

Ei se kerro yhtään mitään, typerä kommentti minulta, anteeksi.
Eetu

ViestiKirjoittaja Eetu » 25. Helmi 2013 22:45

Katsoin sen dokumentin. Se ainakin on varmaa, että kirkon luopumus etenee vauhdilla, jos kerran siellä on yleisempikin ilmiö tuo että aletaan poistaa rahoitusta järjestöiltä jotka levittävät evankeliumia eivätkä tahdo tehdä kompromisseja esim. homouden suhteen.
Eetu

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 25. Helmi 2013 22:48

En tiedä, mitä sanoa....mutta MOT-ohjelma vaan vahvisti, kuinka sekaisin on ev.lut.kirkko. Enempää en jaksa kirjoittaa tässä vaiheessa. Ei ole raitista touhua! Vähän oikeaa ja paljon väärää. Säälin sairaita, uskoviakin, jotka ovat ehkäpä heikkoja, nuoria uskossaan ja menevät esim. Jalovaaran valheita kuuntelemaan. Totta on, että Suomen valtakirkon seinät ovat avarat. Totta on myös se, että siellä on pieni määrä Herran omia. Monelle eri sairauksista kärsiville ja lääkkeitäkin syöville enemmän ja vähemmän 'tässä maailmassa oleville sairaille olen sanonut, että älkää menkö Jalovaaran kokouksiin, sillä menette enemmän sekaisin ja jätätte mahdollisesti lääkkeet pois. Kaikki paraneminen ei ole Jumalasta. Minulla itselläni on kipuja ja lääkkeitä olen joutunut ottamaan ja tervehtynytkin niitten avulla, mutta myös Jumala on parantanut rukouksen kautta. Mitähän syyllisyyttä nyt esim. eri sairauksista kärsivät veljet ja sisaret, jotka eivät tunne kokonaisvaltaisesti Raamatun opetusta sairaiden parantamisesta, paranemisesta tuntevat. Ei tämä ole ainoastaan ev.lut.kirkon, yhteisön ongelma, vaan epäöraitista touhua esiintyy ihan vapaissakin suunnissa. Eräskin opetti, että on epäuskosta kyse, jos sairaus ei parane; joko parantajan, mutta erityisesti parannettavan. Jos Raamattua tutkitaan tämänkin asian valossa niin näinhän ei ole. On tapauksia, että Jalovaaran kokouksen jälkeen on jätetty lääkkeet pois, mutta kuitenkaan paranemista ei ole tapahtunut ja siitä on ollut ikävät seuraukset. En kiellä, etteikö Jumala voi parantaa. Kyllä voi, mutta rankaa tekstiä tuli Jalovaaran suusta, jonka mukaan minussakin olisi riivaajia, saatana, kivun henki yms. höpölöpöä, jos uskoisin Pirkon puheita! Tutkitaan Sanaa yhä enemmän, ettei eksytä. Olen aivan tyrmistynyt!

"Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä." Näin sanoo Herra Jeesus ja sitä rukoilen jokaisen tämänkin foorumilaisen puolesta. Jotenkin olen vaan äärettömän väsynyt tähän kaikkeen sekamelskaan. Palaan asiaan vielä....

Siunausta, :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Helmi 2013 22:51

Mitäs minulle jäi käteen tuosta dokkarista... noh.... Pirkko Jalovaaran seinällä keikkuvat taulut... :/ ööö... lesbokirkkovaltuutettu Korhonen :/ lääkkeet ja demonit :/ ja toisaalta ilmapiiri jossa parantumisiin ei uskota ja jonkin sanominen pahaksi on soo soo: / ja sekasortoinen ilmapiiri kirkon piirissä, taisteleeko jokin itseään vastaan, vai onko se vain huijausta? :/

Jäikö siis mitään oikein loppujen lopuksi tuosta dokumentista sanottavaa... mielenkiintoista katsottavaa, siihen kait oli pyrittykin... ehkä huolestuminen enemmän minulle tuli kuitenkin kirkon ilmapiiristä noin muuten, ei pelkästään Pirkko Jalovaarasta, vaan jotenkin asenteesta, että kaikki tulee selittää pelkän järjen perusteella ja mitkään ihmeet eivät voi olla kirkon jäsenille enää totta... en tosin tiedä "Pirkon ihmeistä", löysin kyllä siitä pienestä insertistä paljon asioita, joihin hänenkin kohdallaan suhtaudun skeptisesti, mutta ikäänkuin siinä on kaksi ääripäätä, ehkä tarkoituksellakin laitettuna.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Helmi 2013 22:55

Jalovaara toi asian jotenkin takapajuisesti... "että ikäänkuin lääkkeet toisivat ihmiseen demonin"... korjatkoon, jos ymmärsin väärin asian... mutta eihän lääke tuo kehenkään yhtään mitään, ihmisessä voi olla paljon huonoa itsessään, ei kemiallinen aine saastuta sydäntä, eikä hengellistä puolta ihmisestä. Se mikä saastuttaa totta tosiaan tulee sisältä päin, sydämestä.

Olen sitä mieltä kuitenkin, että Jumala jos kukaan voi paljon, vaikka parantamaan ihmisen, niin että ihminen huomaa ettei enää tarvitse lääkkeitä... mutta mihinkään arpapeleihin ihmisen ei tarvitse sitten lähteä, vaan jos Jumala parantaa, Hän sen tekee... kenenkään toisen sanomana tai ihan kokeiluna, ei siis sellaiseen tule lähteä.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 25. Helmi 2013 23:08

En nyt ota Pirkko jalovaaraan kantaa, koska en tunne häntä. Mutta aloin taas tapani mukaan miettiä yhtä juttua :think2: Nimittäin uskon ja paranemisen yhteyttä Raamatussa. Jukka-Pekka kirjoitti: "Eräskin opetti, että on epäuskosta kyse, jos sairaus ei parane; joko parantajan, mutta erityisesti parannettavan. Jos Raamattua tutkitaan tämänkin asian valossa niin näinhän ei ole." Joitain esimerkkejä kuitenkin tuli mieleen Raamatusta, joissa viitataan siihen suuntaan, että sairaan uskolla voisi joskus olla jotain tekemistä paranemisen kanssa. Jossain vaiheessa Paavalin puhuessa ihmisjoukolle, hän näki siellä miehen ja näki tällä miehellä olevan uskoa tulla terveeksi. Niinpä hän sanoi juuri tälle miehelle: "Nouse pystyyn jaloillesi (Apt.14:10)." Ja mies parani. Sitten toinen tapaus, joka tuli mieleeni, oli se, kun joku mies pyysi Jeesusta parantamaan lapsensa. Jeesus sanoi hänelle, että kaikki on mahdollista sille, joka uskoo. Mies sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani (Mark.9:22)." Kyllä ihmeparantumiseen jonkun usko tarvitaan. Siis usko Jeesukseen ja usko Hänen voimaansa. Vai tarvitaanko? Voihan olla, että usko onkin sillä, joka jossain omassa kammiossaan rukoilee jonkun sairaan puolesta. Mutta eikö jonkun jossain kuitenkin ole uskottava, että joku paranee..? ;gladly:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Helmi 2013 23:16

Aamu-usvalla on mielestäni asian tynkää tuossa... nimittäin, kaikki jotka uskoivat Jeesuksen pystyvän parantamaan, käsitykseni mukaan paranivat... ja eikö opetuslapset tehneet samoja tekoja kuin Jeesus. Mikä tässä ajassa mättää? Epäuskoko?

Toisaalta ajattelen, että voi olla tapauksia, joissa ihminen ei parane jostain syystä, jonka Jumala tietää, eikä kyse ole henkilön epäuskosta... ehkä se on jokin uskonkamppailu tai että se pitää ihmisen sillä paikalla kun on...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Helmi 2013 23:20

Kiitos kommenteistanne, katsoin myös äsken ohjelman ja hyvin sekavan tuntuinen oli tuo ohjelma. Muuten, tuli äsken mieleen, että mainittiinko Jeesuksen nimeä kertaakaan tuon ohjelman aikana ? Minusta ei mutta huomasiko joku, että olisi mainittu?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu