"17 §
Oikeus omaan kieleen ja kulttuuriin
Suomen kansalliskielet ovat suomi ja ruotsi.
Jokaisen oikeus käyttää tuomioistuimessa ja muussa viranomaisessa asiassaan omaa kieltään, joko suomea tai ruotsia, sekä saada toimituskirjansa tällä kielellä turvataan lailla. Julkisen vallan on huolehdittava maan suomen- ja ruotsinkielisen väestön sivistyksellisistä ja yhteiskunnallisista tarpeista samanlaisten perusteiden mukaan."
Yle ostaa saastaviihdettä HBO:lta ja ties mistä. Itse en omista teeveetä enkä kuuntele ylen kanavia, joten on tyhmää että joudun maksamaan silti. Joskus tulee katsottua tosin jotain yle areenasta mutta enpä taida jaksaa enää katsoa.
Mitä tulee Suomen perustuslakiin, se on vain sanahelinää näköjään nykyään, kauppakorkeakoulu oli päättänyt että heiltä saa suurimman osan maisterintutkinnoista vain englanniksi.
Pahoittelut muuten että jumitan näissä uutisasioissa, mulla on liikaa vapaa-aikaa, ja olen "hiukan" koukussa maailman menon kyttäämiseen.
Tässä vielä Espanja-keissiin liittyvä perustuslain kohta:
"Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön. Oikeudesta työllistävään koulutukseen säädetään lailla."
Kyllönen ja muut eivät nyt oikein edistäneet työllisyyttä kun lähti työpaikat Suomesta ulkomaille. Mutta elämme tässä suuressa ja mahtavassa neuvostoutopiassa, jossa ei enää itsenäisiä valtiota ole, ruoassakin lukee monesti vain että tehty EU:ssa. Tuolla tavoin ihmisten mielet pehmitetään uskomaan EU:hun vaikka se on korttitalo joka romahdutetaan, jotta saadaan aikaan uusi maailmanjärjestys. Alamäki taitaa alkaa Italiasta:
https://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sh ... uro-vai-ei