Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Tammi 2011 15:01

Kiitoksia kirjoituksestasi. Olen samaa mieltä kanssasi tuosta uskovien tempaamisesta ennen kuin todelliset koettelumukset alkavat. Mutta muuten kirjoitus oli mielestäni ihan hyvä. Ainahan se on vaikeata kirjoittaa tulevista tapahtumista kun varmoja yksityiskohtaisia tietoja ei ole Raamatusta saatavilla. Joka tapauksessa asiat selviävät sitten jos ja kun olemme tapahtumien keskellä. Nyt luen vielä tuon sinun kirjoituksesi kokonaan sillä en vielä lukenut alkua pidemmälle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Tammi 2011 15:26

No, nyt luin tuon koko kirjoituksesi ja noin minäkin uskon, että tulee tapahtumaan. Olen lukenut paljon näitä kirjoituksia liittyen tähän "tempausoppiin" ja siinä on uskovilla tosiaankin kaksi eri käsitystä. Mutta muuten tuo linkissäni oleva kirjoitus tulevista uskovien vainoista oli kaiketi ihan hyvä. Eli aina niitä vainoja on ollut mutta voimme vain arvailla kuinka kovia ne ovat suuren ahdistuksen aikana ja varsinkin antikristuksen toimeenpanemina. Ja kuten tiedetään nyt jo luodaan pohjaa, kaiken aikaa, antikristilliselle 666-järjestelmälle. Elämme jo nyt hyvin antikristillisessä ajassa. Mutta onneksi tänään auttaa Herra ja myös päiviemme loppuun saakka. Suuri kiitos, Jeesuksen Kristuksen nimessä ja suuressa armossa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Tammi 2011 23:24

Luin tuossa puhuttelevan ja totuudenmukaisen kirjoituksen. Lukekaa jos teillä on siihen mahdollisuus. Siinä on hyvin tärkeitä huomioita kymmenestä käskystä ja miksi ihmiskunnalle tulee kärsittäväksi suuri ahdistuksen aika. Niin, ihmiskunta on unohtanut Kaikkivaltiaan Jumalan ja kymmenen käskyä. Edelleen, Hän puuttuu asioihin erittäin näkyvällä tavalla mutta lukekaapa itse ja kommentoikaa sitten. Kirjoituksen otsikko on "Palvo petoa tai kuole", luku 6.

Linkki: https://www.arvioikaa.com/w6.html

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja JHK » 16. Tammi 2011 00:39

Minä uskon myös että seurakunnan ylössotto tapahtuu Jeesuksen palatessa, hetkeä aiemmin kuin Hän surmaa armeijat Harmegidossa. Vain tähän kohtaan sijoitettu tempaus saa Raamatusta tukea, näin minä uskon. Sillä paavali sanoo:
1.tess 4
4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Ylösnousemus koittaa Jeesuksen palatessa, ja uskon että tässä Pasuuna viittaa ilmestyskirjan viimeiseen pasuunaan. Vastaväitteille ei kovin paljoa sijaa jää... Mitä tulee siihen että olemme täällä kaiken sen tuskan keskellä, olen ajatellut asiasta näin:

joko
Jumala pitää minusta huolta ja selviän elossa - niin on hyvä.
tai
Jumala saallii minut surmattavan ja päädyn Hänen luokseen - niinkin on hyvä.

Kaikki on siis hyvin, kävi mitä kävi.
JHK

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 16. Tammi 2011 02:56

Rauhaa kaikille!

Olen hiljaa seurannut tätä keskusteluketjua. Olen itse lopunajan tapahtumista vähän :think2: :think2: , kun selityksiä olen lukenut monia, mutta pääpiirteittään on asioita on alkanut selvitä, kuten tempauksen ajankohta, onko se ennen ns. vaivanaikaa vaiko puolessa välin, lopussa tai sitten vaikkapa huomenna tai sekunnin päästä. Heitän seuraavan jakeen...koetelkaa :wise3:

Matt.24:22 "Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään."

Jaehan on luettava kontekstissään. Puhutaan siis ennen Jeesuksen toista tulemusta luvussa Matt.24, joka on merkittävin luku ajoista ennen kuin Jeesus tempaa omansa pois. Luetaan, minä mukaan lukien tarkkaan em. jae :cool: . Siis, "mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään."

Mutta olkaamme valmiit joka hetki. Olen niin monta uskottavasti selitettyä teosta(ehkäpä liikaakin) lukenut, että olen hiukan ;) Täytyy lukea koko viestiketju uudelleen tarkkaan ja palata vielä asiaan. Raamattuhan se paras teos on ja Herran Henki avaa Sanaa... :thumb:

Siunausta, :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 16. Tammi 2011 03:09

PetriFB kirjoitti:Itse en usko, että uskovat temmataan ennen kuin antikristus ilmestyy tai ennen antikristuksen vihan aikaa.

Monet uskovat opettavat, että ensin tulee Jeesus ja tempaa omansa pois, jonka jälkeen vasta ilmaantuu antikristus, jolloin alkaa ahdistuksen aika. Tämän opin on kehittänyt alunperin katolinen kirkko. 1500- luvulla Euroopassa vaikutti ns. uskonpuhdistuksen aika, jossa vaikutti mm. Calvin ja Luther hyvin voimakkaasti. Uskonpuhdistuksen seurauksena katolinen kirkko alkoi menettää jäseniään Calvinin sekä Lutherin kannattajille. Uskonpuhdistajat myös opettivat voimakkaasti paavin olevan antikristus sekä että katolisen kirkon oppi on antikristillistä.

Tämän seurauksena katolisen kirkkoon perustettiin jesuiitta järjestö, jonka tehtävänä oli alun perin suorittaa vasta uskonpuhdistus, jotta saadaan väki takaisin katolisen kirkkoon. Antikristus sekä antikristillisyys syytteet olivat aluksi kova pala jesuiitoille.  Mutta Jesuiitat sekä katolinen kehitti uuden opin, jossa se vaihtoi antikristuksen ja Jeesuksen tulo järjestystä. Katolinen kirkko alkoi opettaa vastoin Raamattua, että Jeesus tulee ensin, jonka jälkeen vasta tulee antikristus. Katolinen kirkko ajatteli, jotta tämä oppi poistaa kaikki antikristus epäilyt katolisesta kirkosta, jos uskoo katolisen kirkon opettaman järjestyksen tästä asiasta. Johannes kirjoittaa selvästi, jotta antikristillinen vaikutus oli jo vaikuttamassa hänen päivinään: Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. 1 Joh 2:18 

Valitettavasti monet meidän aikamme sanan julistajat opettavat katolisten vääristämää järjestelmää, jossa ensin tulee Jeesus ja vasta sitten tulee antikristus. Tämä väärä järjestys johtaa myös ekumeenisen työn hyväksymiseen, niin kuin jotkut tämän opin kannattajat ovatkin nykyään mukana ekumeenisissa yhteyksissä, koska he opettavat että ensin tulee tempaus ja sitten ja sitten vasta tulee antikristus. Usein tällä tavalla opettavat, että antikristus eikä antikristillinen toiminta ala ennekuin tempaus on tapahtunut, niinpä tämä oppi sokeuttaa ja johtaa usein ekumenian kannattamiseen, joka on antikristillistä toimintaa. Samoin tämä väärä tempaus oppi johdattaa joitakin uskovia antikristuksen syliin, sillä he eivät usko olevansa vihan- ja ja antikristuksen ajassa. Mikä olisikaan parempi saatanan ansa uskoville minkä kautta hän voisi heitä eksyttää? Jos uskova uskoo, ettei hän ole vihan- ja antikristuksen ajassa, niin hän voi täysin sokeutua sinä päivänä kun alkaa vihan aika ja antikristillinen aika viimeisinä päivinä. Tosin jo apostolit kirjoittivat antikristuksen hengen olevan maailmassa heidän päivinään. Lopun aikana astuu esiin viimeinen eksyttäjä, laiton, antikristus, joka eksyttää ihmiskuntaa. Raamatullinen järjestys on ensin antikristuksen ilmaantuminen, jonka jälkeen tulee herrojen Herra ja kuningasten Kuningas Jeesus Kristus.

Raamattu opettaa selvästi, jotta ensin tulee antikristus ja seurakunta on on ahdistuksen ajan maan päällä. Sitten ahdistuksen jälkeen tulee Jeesus ja hakee omansa pois maan päältä. Uskovien ei tarvitse pelätä mitään, sillä Jeesus sanoi nämä sanat, jotka Häneen uskovien tulee omistaa, kun odotamme Jeesusta: Älkää pelätkö, sillä se päivä on teille vapautuksen päivä!!! Kristuksen morsian odottaa ylkäänsä Jeesusta Kristusta, Amen!

Tärkeintä on olla valmiina (uskossa kuuliainen Herralle) kun Herra tulee niin silloin on mukana ylöstempauksessa riippumatta siitä onko ymmärtänyt tempausopin oikein vai väärin. Mutta tietenkin olisi hyvä ja tärkeää ymmärtää tämäkin aihe oikein.

Ylöstempauksen ajankohdasta on olemassa monenlaista opetusta. Minäkin olen sitä tutkinut Raamattua apuna käyttäen. Uskon Raamatun opettavan Herran Jeesuksen tulemuksen tapahtuvan suuren ahdistuksen jälkeen, eli ei ennen antikristuksen vihan aikaa, vaan sen jälkeen. En pakota ketään uskomaan samalla tavalla, mutta tuon tässä kirjoituksessa esille ne Raamatun kohdat, joihin perustan uskoni tässä asiassa.

https://www.kotipetripaavola.com/tempaus.html

Amen Näin minäkin olen "taipuvainen" uskomaan. Katolinen kirkko, lahko, uskonsuunta; vihtahousun luoma irvikuva Jumalan seurakunnasta on saanut aikaan paljon hämmenystä. Mutta järjestys on käsittääkseni tuo, mitä Petri kirjoitti. Opuksia riittää ja selittäjiä on tuhansia, mutta Raamattu, Jumalan Sana on paras selitys teos, jota Herran Henki avaa omilleen :wise3:

Siunausta, JP vanhus :wise3: ;)
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Tammi 2011 13:04

Ilm.7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
7:5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7:6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7:7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7:8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään

Biblia. Ilm. 7:4. Ja minä kuulin, että merkittyin luku oli sata ja neljäviidettäkymmentä tuhatta, jotka kaikkein Israelin lasten sukukunnista merkityt olivat:
5. Juudan sukukunnasta kaksitoistakymmentä tuhatta merkityt Rubenin sukukunnasta kaksitoistakymmentätuhatta merkityt, Gadin sukukunnasta kaksitoistakymmentätuhatta merkityt:
6. Asserin sukukunnasta kaksitoistakymmentä tuhatta merkityt, Naphtalin sukukunnasta kaksitoistakymmentä tuhatta merkityt, Manassen sukukunnasta kaksitoistakymmentä tuhatta merkityt:
7. Simeonin sukukunnasta kaksitoistakymmentä tuhatta merkityt, Levin sukukunnasta kaksitoistakymmentä tuhatta merkityt, Isaskarin sukukunnasta kaksitoistakymmentä tuhatta merkityt:
8. Zebulonin sukukunnasta kaksitoistakymmentä tuhatta merkityt, Josephin sukukunnasta kaksitoistakymmentä tuhatta merkityt, Benjaminen sukukunnasta kaksitoistakymmentä tuhatta merkityt.
9. Sen jälkeen näin minä, ja katso, suuri joukko, jota ei yksikään lukea taitanut, kaikista pakanoista, ja sukukunnista, ja kansoista ja kielistä, seisovan istuimen edessä ja Karitsan edessä, valkeilla vaatteilla puetetut, ja palmut heidän käsissänsä.
10. Ja he huusivat suurella äänellä, sanoen: autuus olkoon meidän Jumalallemme, joka istuimella istuu, ja Karitsalle!

Ilm.7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Mielenkiintoinen kohta ilmestyskirjasta. Johannes näkee 144000 merkittyä kaikista israelin lasten sukukunnista. Uskon että näillä tarkoitetaan siis israelilaisia. Sen jälkeen Johannes näkee suuren joukon niin suuren ettei sitä voi laskea ja joukko koostuu kaikista pakanoista, ja sukukunnista, ja kansoista ja kielistä. Eli joukossa on koko maailman kaikista sukukunnista (ei ainoastaan Israelin niin kuin 144000) ja kielistä ja pakanoista ja kansoista ihmisiä. Nämä kaikki ihmiset tulevat siitä suuresta ahdistuksesta. Mielestäni siis ahdistuksen ajasta jossa antikristus käy sotaa pyhiä vastaan ja voittaakin heitä ja silloin kaikki maailman ihmiset joiden nimi ei lue elämän kirjassa kumartavat antikristusta.

Ilm.13:7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
13:8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.

Antikristuksen valtaan siis annetaan kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot. Ja suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä tulee ahdistuksen ajasta koska eivät ole kumartaneet antikristusta vaan ovat pesseet vaatteensa eli ovat pitäneet Herran Jeesuksen käskyt.

Ilm.14:9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
14:10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
14:11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Antikristuksen on ahdistuksen aikana valta siis sotia pyhiä vastaan ja voittaa heitä ja jokainen joka kumartaa petoa tai sen kuvaa jotuu helvettiin. Tässä on pyhien kärsivällisyys niiden jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. Eli pyhät ei kumarra antikristusta ahdistuksen aikana vaikka henki menisi vaan pitävät Jumalan käskyt.

Ilm.14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

Autuaita ne jotka kuolevat Herrassa tämän ahdistuksen aikana. Uskon että se suuri joukko joka koostui koko maailman eri ihmisistä joka tulee suuresta ahdistuksesta on juuri näitä pyhiä eli Jeesuksen opetuslapsia jotka eivät maailman laajuisesti kumarra antikristusta vaan pitävät Jumalan käskyt ja ovat autuaat.

Biblia.Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

Kiitos Herralle!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Tammi 2011 13:37

Oikein valaisevia ja rohkaisevia kirjoituksia. Teen tässä pienen yhteenvedon teoreettiselta pohjalta. Eli jos kuvitellaan, että eläisimme nyt suuressa ahdistuksen ajassa. Ympärillämme olisi ihmisten tuskanhuutoja ja myös uskovien rukouksia kuuluisi sieltä täältä ja talot olisivat enemmän tai vähemmän romahtaneet maan tasalle. Suomessakin olisi varmasti rakennettu tuolloin erilaisia hökkelikyliä kuten vaikkapa nyt on Brasilian slummialueilla ja joka maassa olisi jonkinlainen hätätilahallitus ja yksi maailmanlaajuinen hallitus. Tämän maailmanlaajuisen hallituksen johtoon nousee sitten antikristus ja kaikkien pitää noudattaa hänen sääntöjään, myös siis jokaisen maan hätätilahallituksen. Ja sitten tulee kuolemanrangaistukset jos ei suostu alistumaan antikristuksen tiukkoja lakeja ja asetuksia noudattamaan. Enempää en lähde teoritisoimaan mutta maailmassa on silloin sotatila ja suuri kaaos joka maassa. Totean vain, että kyllä Jumala pitää tuolloin omistaan huolen ja etukäteen ei kannata murehtia. Kävi kuinka kävi, sydämen usko Jeesukseen Kristukseen on ainoa toivomme selviytyä Joka päivästä ja myös suuressa ahdistuksen ajassa jos siinä joudumme elämään. Kiittäkäämme ja ylistäkäämme Herraamme.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lumina » 16. Tammi 2011 18:56

Oon miettiny sitä että jos Nooa porukoineen pääsi arkkiin ennen suurta vedenpaisumusta,ettei hänen tarvinnu taistella hukkumista vastaan niin miksi Jumala vaatis tämän päivän uskovilta niin paljon "enemmän"..paljon toki vaadittiin Nooaltakin.
Sitten oon kyllä miettiny sitäkin että kuvaako pelastava arkki sitä että Jeesus hakee omansa ennen vihan aikaa vai, vai päästäänkö Jumalan voimassa olosuhteiden yläpuolelle??
Lumina

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Tammi 2011 23:47

Sanoisin näin, että Jeesukseen uskova on suuressa ahdistuksessa yhtä lailla puilla paljailla kuin muutkin maailman ihmiset. Uskovan erottaa vaan siitä, että hänellä on turvanaan Jumalan Pyhä Henki. Olen ymmärtänyt näin, että ensin tulee antikristus ja sitten vasta sen jälkeen tapahtuu Herramme Jeesuksen Kristuksen toinen tulemus kaikessa kirkkaudessaan. Ja silloin vielä elossa olevat uskovat temmataan yläilmoihin Jeesusta vastaan, ensin toki nousevat kuolleet uskovat Jeesusta vastaan yläilmoihin. Tosiaankin, vedenpaisumuksessa Jumala tuhosi kaikki muut paitsi Nooan ihmis- ja eläinystävineen, jotka olivat arkissa turvassa. Joku voi jatkaa tästä. Olkoon tämä alustusta.

pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu