Haukkuminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Haukkuminen

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Tammi 2013 13:34

Kevennetään vähän tunnelmaa!!

Nita ja kaunis kesäpäivä:

https://www.youtube.com/watch?v=VfAUQ0liR0g

Siunausta kaikille.

Toinen Pietarin kirje 1:

1. Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
2. Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
3. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
4. joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
5. niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
6. ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
7. jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
8. Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
9. Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
10. Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
11. sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.
12. Sentähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on.
13. Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä.
14. Sillä minä tiedän, että tämän majani poispaneminen tapahtuu äkisti, niinkuin myös meidän Herramme Jeesus Kristus minulle ilmoitti.
15. Mutta minä olen huolehtiva siitä, että te minun lähtöni jälkeenkin aina voisitte tämän muistaa.
16. Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
17. Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
18. Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
19. Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
20. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
21. sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 20. Tammi 2013 01:25

Rauhaa!

Minä en ole ylläpitäjänä poistanut koko tämän n. kolmen vuoden aikana kuin vain yhden tällä foorumilla olevan henkilön viestin ja se tapahtui eilen. Ylläpitäjien lokista näkyy, mitä kukakin on tehnyt. Eilen näytti siltä, että olisin poistanut kaksi viestiä. Mutta se ei näkynyt jostain syystä poistuneena viestinä, joten koetin uudestaan poistaa, jolloin se poistui.
Tällä keskustelufoorumilla on säännöt, jotka koskevat myös ylläpitoa, eikä vain foorumilaisia. Ylilyöntejä varmaan tapahtuu ja asioista ollaan eri mieltäkin menemättä henkilökohtaisuuksiin. Pyritään rakentavaan keskusteluun kaikesta huolimatta. Se viesti, mikä oli laitettu esim. tähän ketjuun ja uutisia maailmalta ketjuun on poistettu. Se ei ollut enää sisällöltään asiallinen, eikä tekstiin liittyvä linkki liittynyt millään tavoin viestiin, joka oli julkisuuden henkilöön vihjaileva ja mielestäni alatyyliin loukkaava, olipa kyseessä sitten kuka tahansa.
Olen laittanut ao.henkilölle e-mailia rakentavassa ja sävyissä hengessä sekä pyytänyt hieman muuttamaan tyyliään esittää asioita. Muita viestejä en ole poistanut, enkä tiedä poistetun, enkä ole tutkinut enempää, kuka on poistanut ja mitä muutoin kuin lähihistorian ajalta. Ylläpitäjänä, joista olen yksi, näen myös, mitä viestejä on poistettu ja eivät läheskään kaikki viestit ole yp:n poistamia, vaan muiden foorumilaisten itse poistamia.
Kannattaa kerrata foorumin säännöt, jos ei ole niitä lukenut. Ne löytyvät helposti etusivulta ja ne kannattaa lukea ennen rekisteröitymistä tänne. "Angesteja" ei kenenkään kannata ottaa siitä, että kirjoitusten tulisi olla täydellisiä. Eivät kenenkään kirjoitukset sitä ole. Vajavaisina Herran omina koetamme itsekukin rakentua yhteisestä uskosta ja oppia sitä kautta tuntemaan Herraa Jeesusta sekä kasvaa yhä raittiimpaan uskoon, mikä on foorumin päätarkoitus.

Siunausta kaikille foorumilaisille! :pc:

PS. Säännöt seuraavassa linkissä, jos joku ei ole niitä lukenut:

https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=4
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Tammi 2013 12:50

Se on selvä, että sääntöjä pitää noudattaa ja niin edelleen, mutta kyllä tässä asiassa hätiköitiin ja tehtiin kärpäsestä härkänen, siis minun mielestäni, minullahan on oikeus mielipiteeseeni vai onko ?

Esimerkiksi "hippi"-sanan käyttö ei ole vielä sieltä pahimmasta päästä, vaikkakin turha sitä oli siihen laittaa. Mutta ei tulisi vaatia niitä lähes täydellisiä kirjoituksia ja kirjoittajia kun emme siihen itsekään pysty. Mitä tästä opimme? Toivottavasti Eetu ei lähde pois foorumilta.

1. Kor. 4:21

Kummanko tahdotte? Tulenko luoksenne vitsa kädessä vaiko rakkaudessa ja sävyisyyden hengessä?

Mutta muun muassa "näillä eväillä" tulisi meidän kaikkien mennä edelleenkin eteenpäin:

Matt. 6:14

Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;

Mark. 11:25

Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 20. Tammi 2013 13:13

pekka kirjoitti:Se on selvä, että sääntöjä pitää noudattaa ja niin edelleen, mutta kyllä tässä asiassa hätiköitiin ja tehtiin kärpäsestä härkänen, siis minun mielestäni, minullahan on oikeus mielipiteeseeni vai onko ?

Esimerkiksi "hippi"-sanan käyttö ei ole vielä sieltä pahimmasta päästä, vaikkakin turha sitä oli siihen laittaa. Mutta ei tulisi vaatia niitä lähes täydellisiä kirjoituksia ja kirjoittajia kun emme siihen itsekään pysty. Mitä tästä opimme? Toivottavasti Eetu ei lähde pois foorumilta.

1. Kor. 4:21

Kummanko tahdotte? Tulenko luoksenne vitsa kädessä vaiko rakkaudessa ja sävyisyyden hengessä?

Mutta muun muassa "näillä eväillä" tulisi meidän kaikkien mennä edelleenkin eteenpäin:

Matt. 6:14

Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;

Mark. 11:25

Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."

Rauhaa Pekka!

Mielestäni en hätiköinyt poistaessani sen yhden viestin, jota ei enää näy, joka ei ollut se "hippikommentti" ja joka on vielä siellä yhä edelleen uutisia maailmalta keskusteluketjussa (https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic ... 300#p11656). Sinulla on oikeus mielipiteeseen, kuten kaikilla muillakin ja yhdyn siihen, ettei kukaan sen tähden poistu foorumilta. Minulla ei ole ketään mitään vastaan tai hampaankolossa, anteeksiannettavaa tai pyydettävää. Jos joku niin kokee, että jotain on hampaankolossa esim. suhteessa minuun, niin ottakoon yhteyttä vapaasti. Poistin viestin osin em. tässä ketjussa olevista syistä, foorumin sääntöjen hengessä ja Eetun omaa parasta ajatellen. Olen siis myös lähestynyt häntä myös mielestäni sävyisästi e-maililla, kuten aiemmin mainitsin. Ja Eetulla on hyviä, rakentavia kommentteja täällä. Täydellisyyttä ei keneltäkään vaadita ja sen olen tuonut julki jo aiemmassakin kommentissa.

Siunausta yhä edelleen, :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 20. Tammi 2013 13:14

Antakaamme toisillemme anteeksi, ja tulevaisuudessa koittakaamme selvitellä asioita mahdollisimman pitkälle yksityisviestein ettei kenellekkään tule oloa että koko foorumi liittoutuu yhtä vastaan.

Kärsivällisesti ja rakkaudellisesti kehoittaen olen saanut monessa hankalassakin asiassa hyviä tuloksia!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 20. Tammi 2013 13:42

Mikko Murpatti kirjoitti:Antakaamme toisillemme anteeksi, ja tulevaisuudessa koittakaamme selvitellä asioita mahdollisimman pitkälle yksityisviestein ettei kenellekkään tule oloa että koko foorumi liittoutuu yhtä vastaan.

Kärsivällisesti ja rakkaudellisesti kehoittaen olen saanut monessa hankalassakin asiassa hyviä tuloksia!

Kyllä näin pitäisi toimia ja kenenkään tule liittoutua ketään vastaan, mikä on jo foorumin sääntöjenkin mukaista puhumattakaan Raamatun Sanasta. Satuin olemaan koneella, kun kahteen viestiketjuun tuli ilmoitus 'asiattomasta' viestistä, "joka kohdistuu henkilöön, joka ei ole tältä foorumilta" (jotensakin noin, tarkkaan en muista). Minun mielestäni ne olivat asiattomia viestejä ja monet vieralijatkin lukevat foorumia, joten poistin viestit jo senkin takia, etteivät jää yön yli tähän luettavaksi ja ehkäpö repostelavaksikin.
Vajavaisten uskovien foorumihan tämä on ja pyrkimys on siis kasvaa itsekunkin uskossa, minunkin ja olenkin saanut lukea monia hyviä kommentteja ja viestejä foorumilaisilta. Minulla, eikä muullakaan yp:lla ole ollut tapana deletoida viestejä, mutta tässä tapauksessa toimin nopeasti ehkäpä juuri siksikin, että satuin olemaan koneella juuri siihen aikaan myöhään, lähes yöllä.

Siunausta myös Mikolle, :pc:
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja Eetu » 20. Tammi 2013 19:48

Joo, pyydän anteeksi liiallista suorapuheisuuttani ja sitä että olen aiheuttanut negatiivisuudellani pahaa mieltä täällä. Hyväksyn sensuroinnin koska tällä foorumilla on säännöt enkä tahdo kapinoida niitä vastaan. En lähde tässä selittelemään, kirjoitin minkä kirjoitin, olen vain niin kiukkuinen tämän maailman tolasta että sitten ei tule ajateltua loppuun asti mitä latelee tänne foorumille. Tästä lähin ajattelen tarkemmin ennen kuin napsautan viestin eetteriin.

Kyllä minäkin haluan siunata Israelin kansaa ja olen siinä mielessä Israel-intoilija, mutta Israelin armeijan toimia en hyväksy, ja tarkoitan Israel-intoilijalla henkilöä joka yrittää millään tavoin puolustella Israelin armeijan tekemiä rikoksia. Ei niille ole mitään puolustusta, ei Israelin armeija ole "hyvien puolella" - ei sodassa kukaan ole, kaikki ovat pahojen puolella koska rikkovat älä tapa -käskyä.

En nyt muista missä yhteydessä käytin hippi-sanaa mutta jos sen käyttö loukkasi jotakuta, pyydän anteeksi. Pyydän myös anteeksi hyökkäävää kirjoitustyyliäni ja jos tuo Israel-intoilija-sanan käyttö loukkasi, pyydän sitäkin anteeksi. En aio lähteä ovet paukkuen vaan otan tästä opikseni ja hillitsen paasaustani, haluaisin muutenkin opetella olemaan paasaamatta asioista ja näköjään opin sitä tämän fooruminkin kautta.
Viimeksi muokannut Eetu päivämäärä 20. Tammi 2013 20:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Eetu

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 20. Tammi 2013 20:01

Eetu kirjoitti:Joo, pyydän anteeksi liiallista suorapuheisuuttani ja sitä että olen aiheuttanut negatiivisuudellani pahaa mieltä täällä. Hyväksyn sensuroinnin koska tällä foorumilla on säännöt enkä tahdo kapinoida niitä vastaan. En lähde tässä selittelemään, kirjoitin minkä kirjoitin, olen vain niin kiukkuinen tämän maailman tolasta että sitten ei tule ajateltua loppuun asti mitä latelee tänne foorumille. Tästä lähin ajattelen tarkemmin ennen kuin napsautan viestin eetteriin.

Liityin jengiisi "Ajattelevat napsauttajat". AN-takkeja saa kohta ostaa verkkokaupasta sekä mukeja!

Nyt on kova tuska uskallanko napsauttaa tämän linjoille, sillä uskon juuri tämän tyylisten postauksien (tarkoitan tätä omaa viestiäni) olevan hyviä kandidaatteja joille tulisi napsauttaa cancel :D

Mutta olen vasta Junior jäsen AN:ssä joten uskon jengin johdon antavan tämän anteeksi!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 20. Tammi 2013 20:03

Eetu kirjoitti:Joo, pyydän anteeksi liiallista suorapuheisuuttani ja sitä että olen aiheuttanut negatiivisuudellani pahaa mieltä täällä. Hyväksyn sensuroinnin koska tällä foorumilla on säännöt enkä tahdo kapinoida niitä vastaan. En lähde tässä selittelemään, kirjoitin minkä kirjoitin, olen vain niin kiukkuinen tämän maailman tolasta että sitten ei tule ajateltua loppuun asti mitä latelee tänne foorumille. Tästä lähin ajattelen tarkemmin ennen kuin napsautan viestin eetteriin.

Rauhaa Eetu!

Jep, ei sinulla ole minulta mitään anteeksipyydettävää, mutta on hieno asia, että erheesi myönnät ja erehtyväisiä olemme kaikki. Toivon sinun jatkavan täällä yhä kirjoittelua ja sääntöjen puitteissa, jotka ovat laadittu kaikkien parhaaksi. Minulla ei ole sinua mitään vastaan ja muistan rukouksin sekä kirjoittele tänne vaan, kun koet niin. Eiköhän tämä asia ole nyt loppuun käsitelty.

Siunausta ja Herran Armo kanssasi! :pc: :thumb:
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja Eetu » 20. Tammi 2013 20:04

Jukka-Pekka kirjoitti:

Rauhaa Eetu!

Jep, ei sinulla ole minulta mitään anteeksipyydettävää, mutta on hieno asia, että erheesi myönnät ja erehtyväisiä olemme kaikki. Toivon sinun jatkavan täällä yhä kirjoittelua ja sääntöjen puitteissa, jotka ovat laadittu kaikkien parhaaksi. Minulla ei ole sinua mitään vastaan ja muistan rukouksin sekä kirjoittele tänne vaan, kun koet niin. Eiköhän tämä asia ole nyt loppuun käsitelty.

Siunausta ja Herran Armo kanssasi! :pc: :thumb:

Kiitos, ja sitä samaa sinulle! Säännöt ovat toden totta kaikkien parhaaksi, eihän liikenteestäkään tulisi mitään jos ei olisi sääntöjä.
Eetu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu