Joku hengellinen laulaja, Juha Tapioko se oli... niin mun täytyy sanoa, että kun niitä biisejä radiosta tuli, en kyllä niissä havainnut mitään hengellistä, samaa sarjaa muun musiikin kanssa, mitä radioissa soitetaan.
lonelyrider kirjoitti:Tällainen ajatus tuli tuossa äsken. Kenelle musiikkia teemme? Raamatussa kerrotaan Jumalalle laulamisesta jne. Ei siellä kerrota, että uskovat olisivat tehneet toinen toisilleen lähtökotaisesti ainakaan. Saulhan tarvitsi musiikkia tyynnyttääkseen rauhattoman olotilansa. Mietin tässä tuota mihin musiikki on tarkoitettu, soitettavaksi Jumalalle, ihmiseltä Jumalalle ylistyksenä... vai näemmekö sillä jonkin muun puolen? En sano, etteikö laulu voisi olla jotain muutakin uskovalta uskovalle... mutta tämä tuli mieleeni.
Koska ylistys ja kiitos, se on henkilökohtaista. Ja jos näemme musiikin ylistyksenä pelkästään... näin Hengellisesti ajateltuna...
Mikko Murpatti kirjoitti:Olin väärässä ja pyydän anteeksi, kun puolustin rockia.
Pakko myöntää, että koska rock´n rolli on elämäntapana niin syntinen ja viettelee pahuuteen, niin eipä sitä kannata käyttää keinona evankelioimiseen ja hyväksyä sittenkään. Rokki on se pikkurilli ja kun aletaan kiinnostumaan death/trash metallista niin sinne menee se käsikin.
Täytyy myöntää,että varmastikkin hyvinpitkille samoilla agrumenteilla kuin mitä itse olen esittänyt se rokki otettiin Herran huoneeseen alunperin ja se synnytti myös hevimessut ja muut ihmetykset perässänsä (hedelmät). Aluksi sallitaan jotain joka on kauniissa kääreissä (rock) ja sitten siitä sallimuksen raosta ujutetaan koko piru sisälle hevimessuineen ja käsimerkkeineen ja kulttuurin ihannointeineen.Kohta menee harmaaksi raja "kristityistä" rockbändeistä ja maallisista. Ajatellaan, että kyllä tämäkin on ihan hyvää musiikkia kun kuulostaa niin samalta, kuin se kirkossa soitettava.
Satanistinen metallimusiikki on niin vaarallista ettei sitä kannata toivottaa tervetulleeksi seurakuntaelämään sillä ei suuri massa aina muista joka bändiä Hengellä koetella, vaan helposti ajatellaan että kun ne kirkossakin soitti heviä niin voisinhan minäkin ostaa tuon (nimi tähän) levyn ja käydä keikallakin, siitä sitten alamäki alkaa.
David Wilkersson oikein ylikuumeni aiheesta (niin kuin minäkin), mutta puhuu kuumanakin asiaa (toisin kuin minä)!
Ärsyttää olla tämmöinen kuumapää, kun saa aina olla pyytelemässä anteeksi ja pyörtämässä sanojaan. Käy luonnon päälle![]()
https://www.youtube.com/watch?v=U-guHdaZbgI
Eetu kirjoitti:Maata näkyvissä festarit muun muassa ovat hyvä esimerkki siitä että moni luulee saavansa hengellisen kokemuksen vaikka saakin vain rokkielämyksiä kristillisillä sanoituksilla.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa