En halua vääntää tahallani vaan löytää vastauksen siihen, että miksi uskovat ei näe tätä käskyä samalla tavalla vaikka kaikki muut käskyt on suht selviä.Ettei turhaa tehtäisi uskonsisaruksista harhaoppisia ja perinnäissääntöihin kompastelevia
systeri kirjoitti:No jos se oon vaan minä joka haluan täällä vääntää ja kääntää niin täytyy varmaan sitten lopettaa![]()
En halua vääntää tahallani vaan löytää vastauksen siihen, että miksi uskovat ei näe tätä käskyä samalla tavalla vaikka kaikki muut käskyt on suht selviä.Ettei turhaa tehtäisi uskonsisaruksista harhaoppisia ja perinnäissääntöihin kompastelevia
lonelyrider kirjoitti:Herman kirjoitti:lonelyrider kirjoitti:En ymmärrä, miksi pitää nähdä jonkin tietyn näköinen ihminen Jeesukseksi... minulle ei sellaista tietyn näköistä tule mieleen, millainen se voisi olla, kun en Häntä ihmismuodossa ole oikeasti nähnyt. Tottakai voisin kuvitella, mutta mitä siitä hyötyisi edes, kun ei se ole Jeesus, vaan jokin mun pääntuotos. Vai pitäisikö kuvitelma vastata sitä taiteilijan käsitystä joka on valloillaan Jeesuksesta.
Eikö sinulla tule minkäänlaista mielikuvaa, kun luet tai kuulet evankeliumin kertomuksia? Sillä ei ole väliä kuinka tarkka tai epätarkka tuo mielikuva on, jos teet minkälaisen tahansa mielikuvan Jeesuksesta olet tehnyt mielessäsi kuvan Jeesuksesta, ja se on sama kuin jos olisit tehnyt oikeasti tuon kuvan (sillä himoitseminen = huorintekoa ja vihaaminen = tappamista, eli mielikuvan tekeminen = kuvan tekemistä).
No, en todellakaan tiedä ajatelleeni ketään tai mitään? Ja jos olen tietämättäni sitten niin tehnyt, niin ei minun sitten tarvinne sellaista muistellaJoko jokin sumentaa mun aivot tai sitten mun pitää oikeasti miettiä, että mikä mussa on vikana
Mutta miksi laittaa toisen eteen edes sellaisia kompastuskiviä, kysymällä, että etkö oikeasti ole niin tai näin, koska etkö tiedä että se on rinnastettavissa johonkin... enhän voi jokaisesta hetkestä elämässäni tehdä tiliä, voi olla ajatuksia joita en muista edes ja miksi jäädä sellaista muistelemaan, josta ei ole mielikuvaa edes. Sellaista en voi siis todistaa, ettenkö koskaan olisi niin tehnyt... puhun lähinnä hetkestä, jossa ajattelen, että ei minulla kyllä ole minkään näköistä tyyppiä mielessä, että olisin Jeesuksesta tehnyt jonkin ihmismallin.
Yleensä kun luen, yritän ymmärtää tekstin opetuksena.
lonelyrider kirjoitti:Sitten heitän ihan tällaisen ajatuksen... vaikka olisin tehnyt ihan mitä tahansa elämäni aikana, vaikka tosiaan luonut mielikuvan Jeesuksesta... niin pitäisikö sen tehdä oikeutetuksi jotenkin tämän asian? Tai pitäisikö sen kautta minun oikeuttaa asia sellaiseksi, että se on sallittavaa. Ihminenhän tekee monia asioita, joita ei pitäisi. Oletko sinä Herman vihastunut veljeesi? Samalla tavoinhan asiaa voi pyöritellä. Ei se tee vihastumisesta sallittavaa silti.
toni l kirjoitti:Mutta jos Jeesusta ajatellessa tulee jonkinlainen ihmisen kuva mieleen ei se ole syntiä. Ei Raamattu opeta ettei mielessä saisi ajatella Jeesusta tai muodostaa mielessä Jeesuksesta kuvaa....
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa