lonelyrider kirjoitti:Herman kirjoitti:Jumalan sanaa tai Jumalan käskyä ei voi kiertää pelkästään ajattelemalla toisin. Siksi se mitä täällä opetetaan (esim Toni ja Petri) ei ole Jumalasta, koska tätä opetusta voi kiertää vain ajattelemalla toisin. Toni esimerkiksi sanoi, että Jeesuksen ajoilta peräisin olevan ristiinnaulitun miehen kuvaa voisi pitää seinällä, jos ei pidä sitä Jeesuksen kuvana. Vaikka on mahdollista, että se on alunperin tehty Jeesuksen kuvaksi. Mutta jos pitää sitä Jeesuksen kuvana, niin sitä ei saa pitää seinällään. Jos tämä opetus olisi totta, niin silloin voisi "tehdä parannuksen" ainoastaan ajattelemalla toisin. Eli että ei enää ajatella kuvan esittävän Jeesusta. Mutta ei se ole mitään parannuksentekoa. Ei Jumalan käskyjä voi tuolla tavalla kiertää.
No, siis kyllä minä ymmärrän ajatuksen että ristiinnaulitun miehen kuvaa voisi pitää seinällä, jos ei olisi mitään tajua, että mitä se esittää, kuka nyt sellaista haluaisi nyt sitten pitää taidepläjäyksenä? eli miksi niitä ristiinnaulitun kuvia pidetään, koska se esittää tiettyä henkilöä, joka sattuu olemaan Korkeimman Poika, Jumala itsekin
Halusin vaan kysymyksen kautta osoittaa, kuinka ontuvaa on opetus jonka mukaan kaikenlaiset "Jeesuksen kuvat" olisivat kiellettyjä. Koska esimerkiksi Jeesuksen ajoilta löytyneen ristiinnaulitun miehen kuvasta ei kukaan voisi tietää, onko kuvan tekijä tarkoittanut tehdä kuvan Jeesuksesta vai jostain muusta ristiinnaulitusta miehestä. Toni myönsi, että tuota kuvaa voisi pitää seinällään, jos ei ajattele sen kuvaavan Jeesusta. PAITSI jos joku tulee ja sanoo, että hänen mielestään se kuvaa Jeesusta. Mutta hänen mukaansa tuo "Jeesuksen kuva" ei olisi mitenkään erityisessä asemassa suhteessa muihin kuviin, sillä hän heittäisi myös pois koiransa kuvan jos joku sanoisi sen esittävän Jumalaa. Tämän logiikan mukaan ovat kaikki kuvat hyväksyttyjä kunhan emme ajattele niiden kuvaavan Jumalaa tai Jeesusta, mutta toisaalta taas ovat kaikki kuvat kiellettyjä jos joku sanoo niiden kuvaavan Jumalaa tai Jeesusta. Minusta tämä on hyvin erikoinen oppi.
toni l kirjoitti:Sinä olet nyt itse rakentanut tuon ajatusleikin ja siihen kuuluvan parannuksenteon.
Niin olen, sen pohjalta mitä olet kirjoittanut. Ja tämän rakentamani ajatusleikin kautta osoitin opetuksesi vääräksi.