Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Joulu 2010 21:46

Luin tuon ketjun joka koskee eläimiä. Minulle tuli mieleen
Pystyykö kaikki eläimet näkemään esim. taivaan enkeliä? :think2:

4.Moos.
22:22 Mutta kun hän lähti, syttyi Jumalan viha, ja Herran enkeli asettui tielle estämään häntä, hänen ratsastaessaan aasintammallaan, kaksi palvelijaa mukanansa.
22:23 Kun aasintamma näki Herran enkelin seisovan tiellä, paljastettu miekka kädessänsä, niin se poikkesi tieltä ja meni peltoon. Mutta Bileam löi aasintammaa palauttaaksensa sen tielle.
22:24 Sitten Herran enkeli asettui solaan viinitarhojen välille, jossa oli kiviaita kummallakin puolella.
22:25 Kun aasintamma näki Herran enkelin, niin se painautui aitaan ja likisti Bileamin jalkaa aitaa vasten. Ja hän löi sitä vielä kerran.
22:26 Silloin Herran enkeli taas meni edemmäs ja asettui ahtaaseen paikkaan, jossa ei ollut tilaa väistyä oikealle eikä vasemmalle.
22:27 Kun aasintamma näki Herran enkelin, laskeutui se maahan Bileamin alla. Silloin Bileamin viha syttyi, ja hän löi aasintammaa sauvalla.
22:28 Niin Herra avasi aasintamman suun, ja se sanoi Bileamille: "Mitä minä olen sinulle tehnyt, koska lyöt minua jo kolmannen kerran?"
22:29 Bileam vastasi aasintammalle: "Sinä olet pitänyt minua pilkkanasi. Olisipa minulla miekka kädessäni, niin nyt minä sinut tappaisin."
22:30 Mutta aasintamma sanoi Bileamille: "Enkö minä ole sinun aasintammasi, jolla olet ratsastanut kaiken aikasi tähän päivään asti? Onko minun ollut tapana tehdä sinulle näin?" Hän vastasi: "Ei."
22:31 Niin Herra avasi Bileamin silmät, niin että hän näki Herran enkelin seisovan tiellä, paljastettu miekka kädessänsä. Silloin hän kumartui ja heittäytyi kasvoilleen.
22:32 Niin Herran enkeli sanoi hänelle: "Minkätähden olet lyönyt aasintammaasi jo kolme kertaa? Katso, minä olen tullut sinua estämään, sillä ajattelemattomasti sinä olet lähtenyt tälle matkalle vastoin minun tahtoani.
22:33 Mutta aasintamma näki minut ja on väistynyt minun edestäni jo kolme kertaa. Ja jos se ei olisi väistynyt minun edestäni, niin minä olisin surmannut sinut, mutta jättänyt sen elämään."
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Tammi 2011 01:53

Kiitoksia kirjoituksestasi. Kiva, että löysit tuon kohdan Raamatusta. Se osoittaa aivan selvästi, että kyllä eläimet ovat Jumalalle erityisen arvokkaita. Niin kuin sitten myös tietysti meille ihmisillekin. Uskotaan ja toivotaan, että eläimilläkin on mahdollisuus päästä Jumalan tykö taivaaseen niin kuin ihmisilläkin. Ainakaan eläimet eivät tarvitse synninpäästöä tai syntiensä tunnustamista koska ne ovat aika lailla synnittömiä ja viattomia, ihmisten armoillahan ne ovat oikeastaan kokonaan. Jumalahan ei ole sanassaan kaikkea suoraan paljastanut, ehkä tämä voisi olla sellainen yksi suuri Jumalan salaisuus, että eläimetkin voivat taivaaseen päästä Hänen tykönsä. Ehkä Raamatussa ei vain siitä niin puhuta sen takia, että se on lähinnä meille ihmisille tarkoitettu luettavaksi opiksi ja ojennukseksi ja eiväthän eläimet osaakaan lukea, eivätkä puhua, ainakaan ihmisten kieltä, onhan kaikilla eläinlajeilla toki omat lajikohtaiset kommunikointitapansa ja ääntelynsä. Minä ainakin olen niin eläinrakas, että toivon näin hyvää eläimille, toki Jumala vain tietää tästä asiasta totuuden. Kohdelkaamme tosiaaankin eläimiämme suurella rakkaudella ja huolenpidolla, sen tuo Raamatunkohta ainakin todistaa kun Herra ja Herran enkeli puuttuivat asiaan kun eläin sai huonoa kohtelua.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja toni t » 01. Tammi 2011 14:00

pekka kirjoitti:Kiitoksia kirjoituksestasi. Kiva, että löysit tuon kohdan Raamatusta. Se osoittaa aivan selvästi, että kyllä eläimet ovat Jumalalle erityisen arvokkaita. Niin kuin sitten myös tietysti meille ihmisillekin. Uskotaan ja toivotaan, että eläimilläkin on mahdollisuus päästä Jumalan tykö taivaaseen niin kuin ihmisilläkin. Ainakaan eläimet eivät tarvitse synninpäästöä tai syntiensä tunnustamista koska ne ovat aika lailla synnittömiä ja viattomia, ihmisten armoillahan ne ovat oikeastaan kokonaan. Jumalahan ei ole sanassaan kaikkea suoraan paljastanut, ehkä tämä voisi olla sellainen yksi suuri Jumalan salaisuus, että eläimetkin voivat taivaaseen päästä Hänen tykönsä. Ehkä Raamatussa ei vain siitä niin puhuta sen takia, että se on lähinnä meille ihmisille tarkoitettu luettavaksi opiksi ja ojennukseksi ja eiväthän eläimet osaakaan lukea, eivätkä puhua, ainakaan ihmisten kieltä, onhan kaikilla eläinlajeilla toki omat lajikohtaiset kommunikointitapansa ja ääntelynsä. Minä ainakin olen niin eläinrakas, että toivon näin hyvää eläimille, toki Jumala vain tietää tästä asiasta totuuden. Kohdelkaamme tosiaaankin eläimiämme suurella rakkaudella ja huolenpidolla, sen tuo Raamatunkohta ainakin todistaa kun Herra ja Herran enkeli puuttuivat asiaan kun eläin sai huonoa kohtelua.

Pekka minäkin toivon hartaasti että eläimet pääsisivät uuteen maahan jonka Jumala luo. Roomalaiskirjeessä on mielenkiitoinen kohta ja varsinkin Biblian kääntämänä.

38 Käännös. Room.8:19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
8:20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
8:21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
8:22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

Biblia. Room.8:19. Sillä ikävä luontokappaleen ikävöitsemys odottaa Jumalan lasten ilmoitusta,
20. Että luontokappale on turmeluksen alle annettu, ei mielellänsä, vaan sentähden, joka ne alle antanut on,
21. Toivossa, että myös itse luontokappale pitää turmeluksen orjuudesta vapaaksi tuleman, Jumalan lasten kunnian vapauteen.
22. Sillä me tiedämme, että jokainen luontokappale huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meidän kanssamme.
23. Mutta ei ainoastaan ne, vaan myös itse me, joilla hengen uutiset ovat, huokaamme itsellämme, odottain sitä lapseksi ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

Katoavaisuus/turmellus meinaa käsittääkseni sitä mitä näemme luonnossa tapahtuvan joka on siis kehityksen eli evoluution vastakohta eli rappautuminen. Kaikki eliöt on alistettu rapputumaan eli kuolemaan syntiinlankeemuksen johdosta. Ennen syntiinlankeemusta ei kuolemaa ollut maailmassa ja kaikki eläimetkin olivat kuolemattomia mutta kun ihminen lankesi syntiin niin koko luomakunta alistettiin katoavaisuuden alle. Kaikki siis kuolee ja kaikki eliöt rappautuvat pikkuhiljaa ja jokainen laji kulkee pikkuhiljaa kohti sukupuuttoa rappeutumisen vuoksi.

Paavali sanoo kuitenkin että luontokappale tulee vapaaksi tästä turmeluksen orjuudesta eli kuolemasta ja rappeutumisesta Jumalan lasten kunnian vapauteen. Uusi maa jonka Jumala luo ja johon Uusi Jerusalem Jumalan luota laskeutuu on vain Jumalan lapsille ja tämän kohdan mukaan uusi maa olisi myös luontokappaleille (eläimille).

En tiedä tarkoittaako tuo kuitenkaan sitä mutta ainakin haluan uskoa niin.

:hurraa: ;gladly: :thumb: Kiitos Herralle!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Tammi 2011 14:18

Kiitoksia, niin kuin näemme niin kyllä Raamattu puhuu meille useammassakin kohdassa eläimistä arvokkaaseen tapaan. Kaikki on Jumala luonut ja myös kaikesta Hän huolehtii. Täällä maan päällä on ihmisellä erityisvastuu huolehtia myös eläimistä eikä vain omasta itsestään koska ihmisille on annettu isompi valta täällä maan päällä kuin eläimille. Sama Jumalan elämän henkäys on ihmisissä ja eläimissä mutta eläin on alistettu maan päällä ihmiselle, sen takia ei eläin osaa muun muassa puhua mutta myös samat tunteet on eläimillä niin kuin ihmisillä kuten, että eläin haluaa tuntea rakkautta ja hyväksytyksi tulemista ja anteeksiantoa. Rukoilen usein kotieläinteni puolesta ja Jumala on kuullut rukoukseni ja vastannut niihin. Herramme kyllä huolehtii myös luomistaan rakkaista eläimistä! Amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Tammi 2011 15:32

Foorumilla on nyt ollut todella mielenkiintoisia aiheita ja keskusteluja ja on saanut lukea todella hyviä ja rakentavia kirjoituksia monilta kirjoittajilta. Kiitos kaikille kirjoittajille.

Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne!

Kiitos Herralle!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 07. Tammi 2011 17:22

toni l kirjoitti:Foorumilla on nyt ollut todella mielenkiintoisia aiheita ja keskusteluja ja on saanut lukea todella hyviä ja rakentavia kirjoituksia monilta kirjoittajilta. Kiitos kaikille kirjoittajille.

Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne!

Kiitos Herralle!

Amen Toni. Olen samaa mieltä. Pää on nyt tukossa, kun meikäläisittäin sanottuna lentsu on iskenyt. Mutta ulkopuolelta fooruminkin on tullut myönteistä palautetta. Tänään viimeksi eräältä sisarelta. Saa nähdä rekisteröityykö ja alkaako kirjoittamaan täällä. Mutta lupasi kuitenkin syventyä ajan kanssa foorumiin, vaikkei rekisteröityisikään.

Siunausta Toni ja kaikki muutkin veljet ja sisaret. Olen iloinnut kirjoituksistanne :hurraa: Päivän nettityö on tehty ja melkoisessa paahteessa olin toisella foorumilla. Levolle vaan nyt Shabat Shalom :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja toni t » 08. Tammi 2011 14:16

Hyvää sapattia ja Jumalan siunausta kaikille! :pc:
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Tammi 2011 22:25

Sysmä kuuluu siihen alueseen, jossa on ollut talouksissa sähköjä poikki. Meillä oli eilen aamu seitsemästä ilta yhdeksään sähköt poikki. Tänään on usemman kerran mennyt sähköt poikki. Olin eilen koko päivän kannettavan akun sekä mokkulan varassa. Nyt on taas sähköä kun tätä näpyttelen.

Kävin vaimoni kanssa illalla kävelemässä. Mulla oli n. 5 metrin seiväs mukana, jolla tiputtelin lunta koivuista, jotka olivat lumen painosta taipuneet ajotielle (meidän hiekkatie pätkälle n. 1,5 km). Kävi aikamoisesta iltajumpasta tuli hiki ja läskiä (minulta) paloi paljon ... heh

Nyt on hyvä saunan raikkaana näpytellä viestiä uskonaskel foorumille.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja tadetski » 27. Tammi 2011 00:38

Tänään televisiossa näin Miitta- täti ohjelmasta mainoksen. Suurin hämmästys ja järkytys oli pätkä jossa tämä täti oli kahden miehen luona. Toisella oli lapsi sylissä. Täti kyseli jotain, että miten he lapsen hoitavat kun matkustelevat, sillä kyllähän homotkin matkustavat?
En mä tästä nyt niin ihmeissäni ollut, mutta siitä mitä sitten näytettiin. Siellä eteisessä sen tädin takana seisoi joukku koululaisia! :o Olivat n. 10 -12v ikäisen näköisiä. Mä en tajua miksi kukaan vanhempi edes päästää lastaan mukaan tuollaiseen ohjelmaan? Eivätkö he yhtään tiedä minkä tyylinen tuo ohjelma on? Mitä mä niistä muista mainospätkistä näin, ei se ohjelma ollut muuta kuin täysin ala-arvoinen.
En juurikaan katso televisiota enkä tiedä mitä tämä Miitta- täti ohjelma edustaa, mutta ilmeisesti uppoaa kansaan kuin häkä. ( jos näin saa sanoa ?) :x

Nyt pitää lähteä nukkumaan jotta saan itseni hereille klo viisi. :sleep:
tadetski

ViestiKirjoittaja PetriFB » 27. Tammi 2011 14:48

Tänään on ollut taas pitkiä sähkökatkoja. Nyt taas sähköt pelittää.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu