Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja tanu » 22. Marras 2012 23:34

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 17. Loka 2017 20:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Minä vain » 23. Marras 2012 20:07

tanu.

(1.Johanneksen kirje 4):
1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

Tämä ketju vaan jatkuu ja jatkuu, kun "Minä vain" ei voi antaa muiden esittämiin kysymyksiin suoraa vastausta.
Kääntelee ja vääntelee ja vastaa asian vierestä.
Toni I on kysynyt ainakin kaksi kertaa sinulta "Minä vain":
1.kerta Minä vain tunnustatko sinä Pojan eli Jeesuksen Herra Jhwh:ksi eli Jumalaksi joka on luonut koko universumin?
2.kerta Kyllä se on ymmärretty "Minä vain" ettet usko että Jeesus on yksi ja ainut Herra Jhwh aina olemassa ollut iankaikkinen kaiken luodun Luoja. Vai olenko ymmärtänytkin väärin?

Kysyn samaa. Voisitko antaa suoran vastauksen, suoraan kysymykseen:
"Minä vain", tunnustatko että Jeesus on Kristus, lihaksi tullut Jumala, iankaikkinen kaiken luonut Luoja?
Vastaa KYLLÄ tai EN.

Älä kiertele ja kaartele. Ole ystävällinen.

"Minä vain", tunnustatko että Jeesus on Kristus, lihaksi tullut Jumala, iankaikkinen kaiken luonut Luoja?
Suora vastaus EN.

Teidän pitäisi kysyä tämä toisella tavalla, siten että he kertovat kuka Jeesus on.
Ei pyytämällä toistamaan perässä tai antamaan valmista lausetta jossa on oma tulkinta mukana.

Tunnustan näin: Jeesus on Kristus, lihaan tullut, Korkeimman Jumalan Poika.
Olen kyllä ilmaissut Jeesuksesta tässä ketjussa miten häneen uskon.

Kaduilla näkee sitä kun ihmisiä pysäytetään ja heitä pyydetään sanomaan: Jeesus on minun herrani.
ja sitten julistetaan: Hyvä, sillä raamatussa sanotaan, jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen herraksi ja sydämessäsi uskot, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.
Onko se oikea tapa, jos toinen ei edes tiedä kuka Jeesus on? Jeesus on kyllä kuuluisa kautta maan, mutta kaikki eivät hänestä silti paljon tiedä, muuta kuin nimen.

Ja miksi en pidä kysymyksestä kyllä ja ei vastauksien takia, koska vastaus KYLLÄ sulkee muut mahdollisuudet pois, ja vastaus EI antaa ymmärtää että ihan kokonaan eri mieltä.

Jotta tulee minun pointtini tässä asiassa selville niin.

teen vastakysymyksen:
Tunnustatko että: Jeesus on Kristus, lihaan tullut, Korkeimman Jumalan Poika?
kyllä vai ei.

Ja sitten vielä kysyn:
Onko Allah Jumala?
Kyllä vai ei.

Pawson heitti joskus hauskan kysymystyylin tuosta kyllä tai ei.
Kaikki voivat vastata ja sitten miettiä mitä se vastaus kertoo toiselle.
vastatkaa KYLLÄ tai EN.
ja tässä se Pawsonin esimerkki:
Joko olet lopettanut vaimosi hakkaamisen?
Kyllä vai ei?
Mitä kyllä vastaus meille kertoo ja mitä ei vastaus meille kertoo?
Minä vain

ViestiKirjoittaja toni t » 23. Marras 2012 20:58

Minä vain kirjoitti:tanu.

(1.Johanneksen kirje 4):
1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

Tämä ketju vaan jatkuu ja jatkuu, kun "Minä vain" ei voi antaa muiden esittämiin kysymyksiin suoraa vastausta.
Kääntelee ja vääntelee ja vastaa asian vierestä.
Toni I on kysynyt ainakin kaksi kertaa sinulta "Minä vain":
1.kerta Minä vain tunnustatko sinä Pojan eli Jeesuksen Herra Jhwh:ksi eli Jumalaksi joka on luonut koko universumin?
2.kerta Kyllä se on ymmärretty "Minä vain" ettet usko että Jeesus on yksi ja ainut Herra Jhwh aina olemassa ollut iankaikkinen kaiken luodun Luoja. Vai olenko ymmärtänytkin väärin?

Kysyn samaa. Voisitko antaa suoran vastauksen, suoraan kysymykseen:
Vastaa KYLLÄ tai EN.

Älä kiertele ja kaartele. Ole ystävällinen.

Suora vastaus EN.

Teidän pitäisi kysyä tämä toisella tavalla, siten että he kertovat kuka Jeesus on.
Ei pyytämällä toistamaan perässä tai antamaan valmista lausetta jossa on oma tulkinta mukana.

Tunnustan näin: Jeesus on Kristus, lihaan tullut, Korkeimman Jumalan Poika.
Olen kyllä ilmaissut Jeesuksesta tässä ketjussa miten häneen uskon.

Kaduilla näkee sitä kun ihmisiä pysäytetään ja heitä pyydetään sanomaan: Jeesus on minun herrani.
ja sitten julistetaan: Hyvä, sillä raamatussa sanotaan, jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen herraksi ja sydämessäsi uskot, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.
Onko se oikea tapa, jos toinen ei edes tiedä kuka Jeesus on? Jeesus on kyllä kuuluisa kautta maan, mutta kaikki eivät hänestä silti paljon tiedä, muuta kuin nimen.

Ja miksi en pidä kysymyksestä kyllä ja ei vastauksien takia, koska vastaus KYLLÄ sulkee muut mahdollisuudet pois, ja vastaus EI antaa ymmärtää että ihan kokonaan eri mieltä.

Jotta tulee minun pointtini tässä asiassa selville niin.

teen vastakysymyksen:
kyllä vai ei.

Ja sitten vielä kysyn:
Onko Allah Jumala?
Kyllä vai ei.

Pawson heitti joskus hauskan kysymystyylin tuosta kyllä tai ei.
Kaikki voivat vastata ja sitten miettiä mitä se vastaus kertoo toiselle.
vastatkaa KYLLÄ tai EN.
ja tässä se Pawsonin esimerkki:
Kyllä vai ei?

Joh.7:37. Mutta viimeisenä suurena juhlapäivänä* seisoi Jesus ja huusi, sanoen: joka janoo, se tulkaan minun tyköni ja juokaan+.
38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elävän veden virrat.
39. (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä*; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut+, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)

Room.10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

1.Kor.12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

Raamattu opettaa että kun ihminen uskoo Jeesukseen niinkuin Raamattu sanoo saa ihminen Pyhän Hengen. Raamattu opettaa että ihminen pelastuu tunnustamalla Jeesus Herraksi. Raamattu opettaa että vain Pyhässä Hengessä ihminen voi oikeasti sanoa että Jeesus on Herra. Jeesuksen Herraksi tunnustaminen on siis pelastus kysymys ja se voidaan tehdä vain siksi Jumalan Hengessä että usko on Jumalan lahja ja vain ne jotka tämän lahjan saavat Jumalan armosta voivat Jumalan Hengessä tunnustaa että Jeesus on Herra. Herra tarkoittaa Herra Jhwh:ta niin kuin Paavali roomalaiskirjeessä siteeraakin suoraan Jooelin kirjaa "jokainen joka huutaa Herra (Jhwh:ta) avuksi pelastuu. Eikä ole olemassakaan mitää muuta Herruutta ja Jumaluutta kuin Herran Jhwh Herruus ja Jumaluus. Jeesuksen tunnustaminen Herra Jhwh:ksi on siis pelastus kysymys joka voidaan sanoa vain Jumalan Hengessä sillä pelastus on Jumalan lahja ja teko.

1.Joh.4:2. Sillä te tuntekaat Jumalan Henki, että jokainen henki, joka tunnustaa Jesuksen Kristuksen lihaan tulleen, se on Jumalasta,
3. Ja jokainen henki, joka ei tunnusta Jesusta Kristusta lihaan tulleeksi, ei se ole Jumalasta: ja se on antikristuksen henki, josta te kuulitte, että hän on tuleva*, ja on jo parhaallansa maailmassa.

Room.9:5. Joiden myös isät ovat*, joista Kristus lihan puolesta syntynyt on, joka on Jumala ylitse kaikkein ylistetty ijankaikkisesti, amen!

1.Kor.15:47. Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta.

Raamatun opetus on selkeä tässä kohtaan. Kristus tarkoittaa selvän Raamatun opetuksen mukaan lihaan tullutta Jumalaa joka on ylitse kaiken. Joka ei tunnusta Jeesusta Kristukseksi lihaan tulleeksi Jumalaksi ei ole syntynyt Jumalan Hengestä sillä vain Jumalan Hengessä Jeesus voidaan tunnustaa Herraksi eli Jumalaksi jota Kristus myös tarkoittaa. Eli nämä kaikki kohdat ovat täysin samassa selkeässä linjassa keskenään ja kertovat samasta asiasta. Vain Jumalan Hengessä Jeesus voidaan tunnustaa Kristukseksi lihaan tulleeksi Jumalaksi eli Herra Jhwh:ksi. Yksikään Henki joka ei voi tunnustaa Jeesusta lihaan tulleeksi Herraksi (Jhwh) taivaasta ei ole Jumalasta sillä vain Jumalan armosta ne jotka ovat saaneet pelastuksen armolahjan (Pyhän Hengen) voivat tunnustaa Jeesuksen lihaan tulleeksi Herraksi taivaasta.

Minä vain kysyy: teen vastakysymyksen:
kyllä vai ei.

Kyllä tunnustan sillä korkeimman Jumalan Poika on Kristus itse Herra Jhwh taivaasta sillä Herra Jumala on Isä ja Poika. Sillä on siis suuri merkitys miten uskomme Jeesukseen Jumalan Poikana. Raamattu opettaa että Jeesukseen tulee uskoa niinkuin Raamattu sanoo. Tämä tarkoittaa sitä että Jeesukseen tulee uskoa niinkuin koko Raamattu sanoo Jeesuksesta. Kaikkien kohtien tulee olla samassa linjassa keskenään. Jos joku kohta näyttää olevan ristiriidassa emme ole silloin ymmärtäneet/uskoneet oikein sillä Jumalan sana on kokonaansa totuus ja siksi kaikkien kohtien tulee olla samassa linjassa. Uskomme silloin oikein Jeesukseen Jumalan Poikana kun tämä Poika tarkoittaa meille Poikaa yhdestä Jumalasta ja Herrasta Isästä ja Pojasta. Jos Jumalan Poika ei tarkoita meille Jumalaa ja Herraa uskomme väärin Jumalan Poikaan.

Joh.20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja tanu » 23. Marras 2012 21:51

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 17. Loka 2017 20:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Marras 2012 22:56

Tuo Pawsonin kysymysesimerkki on kyllä hyvä :)
Kyllä vai ei?
Jos ei ole koskaan hakannut vaimoaan, niin tuohon kysymykseen ei voi vastata kyllä tai ei, vaan on pakko alkaa selittää. Joskus on näin muidenkin kysymysten kanssa.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Marras 2012 11:44

Sinänsä minäkään en ymmärrä, että pitäisi jokin tietty lause toistaa perässä, sisältö ratkaisee enemmän, asiahan pitää ymmärtääkin, että voi vastata. Uskoisin, että aikoinaankaan opetuslasten ei tarvinnut uskovia testailla tällä tietyllä kysymyksellä ja sitten päättää että onko tämä Jumalan palvelija vai ei.

On tietysti asioita joihin voi vastata kyllä tai ei.

Minä vain, tarkoitat siis että? Jeesus on samaa Henkeä kuin Isä, onko näin mielestäsi? Mutta Jeesus ei ole Isä, vaan Poika?

Sen mielestäni olet tuonut esiin, että uskot Jeesuksen olleen lihaan tullut... mutta onko se Jumalan Henki, joka tuli lihaksi? Se ei tarkoita että ajattelisi Jeesuksen olevan persoonana Isä, vaikka on samaa Henkeä Isän kanssa.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Minä vain » 24. Marras 2012 13:56

lonelyrider.

Sinänsä minäkään en ymmärrä, että pitäisi jokin tietty lause toistaa perässä, sisältö ratkaisee enemmän, asiahan pitää ymmärtääkin, että voi vastata. Uskoisin, että aikoinaankaan opetuslasten ei tarvinnut uskovia testailla tällä tietyllä kysymyksellä ja sitten päättää että onko tämä Jumalan palvelija vai ei.

Minä vain, tarkoitat siis että? Jeesus on samaa Henkeä kuin Isä, onko näin mielestäsi? Mutta Jeesus ei ole Isä, vaan Poika?

Sen mielestäni olet tuonut esiin, että uskot Jeesuksen olleen lihaan tullut... mutta onko se Jumalan Henki, joka tuli lihaksi? Se ei tarkoita että ajattelisi Jeesuksen olevan persoonana Isä, vaikka on samaa Henkeä Isän kanssa.

Kyllä.
Mutta kaiken luonut luoja Jeesus ei ole vaan se on Isä, kuinka muuten Jeesus voisi olla hänen esikoisensa ensimmäiseksi luotu?
Mutta hänen kauttansa on kaikki luotu, mikä luotu on.
Ja hän ilmoittaa meille Luojastaan, Isästään, jotta me oppisimme tuntemaan Isän, ja koska Isä on lähettänyt Pojan meille itsensä ilmoittamaan, niin silloin Isä tahtoo että me kuuntelemme häntä, jonka hän on meille lähettänyt.
Hän on lähettänyt meille sanansa, lihaan tulleena, ihmiseksi tulleena.

Ja parhaimman kuvan siitä antaa se, että Jeesus on Jumalan sana.
Jonkun täytyy puhua että sana tulee, sen sanan täytyy olla ensin puhujan sisällä ajatuksissa.
Jeesus on Isän sana, niin kuin sinunkin sanasi ne tuovat esiin sinua, sinun ajatuksiasi, tekevät sinua meille tunnetuksi.
Ne sanat eivät ole sinua hallitsevia vaan sinun hallitsemia, koska sinä olet niiden antaja, "luoja".
Siksi ne tekevät juuri sen mitä tahdot, ne ovat yhtä sinun kanssasi.
Mutta kun kyseessä on Jumalan sana, niissä on voima mukana, ne ovat totuus, sillä Jumala on totuus.
Jumala on niin erilainen kuin ihminen ja myös hänen sanansa.
Meidän sanamme eivät ole samanlaisia kuin hänen sanansa.
Meidän sana on ääntä tai kirjoitusta, Jumalan sana on moniuloitteinen, sillä siinä on Jumalan tahto mukana, Jumalan voima mukana, se tekee sen miksi se on lähetetty.
Jos me puhumme Jumalan tahdon mukaan, Jumalan totuuksia, on niissä totuuksissa Jumalan voima mukana.
Siksi ketkä julistavat totuutta, evankeliumia, heitä seuraa ihmeet ja merkit.
Eli hän vahvistaa silloin "meidän" sanamme, hän seisoo niiden takana, kun ne ovat hänen tahtonsa mukaisia, koska silloin ne ovat hänen.
Totuutta hän halajaa.
Minä vain

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Marras 2012 14:20

Kun Jumala sanoo ensimmäisessä mooseksen kirjassa... "Tehkäämme ihminen kuvaksemme...", oliko Jeesus silloin mielestäsi mukana luomassa ihmistä.

Ok, voisin ymmärtää ajatuksen kulun... mutta jos Jeesus on samaa Henkeä Isän kanssa, eikö silloin myös Jeesus tee samoja tekoja Isän kanssa?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Marras 2012 15:07

lonelyrider kirjoitti:Kun Jumala sanoo ensimmäisessä mooseksen kirjassa... "Tehkäämme ihminen kuvaksemme...",

Minä vain; lue huolellisesti ja tarkasti. Isä ei ollut yksin luomassa vaan Pojan Jeesuksen kanssa. Kun siinä lukee: tehkäämme... eli Isä ja Jeesus yhdessä luomassa
Jeesus ei ole saanut alkua Marian kohdusta vaan Jeesus on ollut ennen maailmanperustamista.

Joh. 17:24
Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.

Eli Jeesus Luojana on luonut Isän kanssa ;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja toni t » 24. Marras 2012 15:16

lonelyrider kirjoitti:Sinänsä minäkään en ymmärrä, että pitäisi jokin tietty lause toistaa perässä, sisältö ratkaisee enemmän, asiahan pitää ymmärtääkin, että voi vastata. Uskoisin, että aikoinaankaan opetuslasten ei tarvinnut uskovia testailla tällä tietyllä kysymyksellä ja sitten päättää että onko tämä Jumalan palvelija vai ei.

1.Joh.4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

Room.10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu