Minä vain kirjoitti:Verratkaa näitä asioita jollain tavalla.
Ehkä se selventää asiat.
Itse vertasin Isää ja Poikaa faaraoon ja Joosefiin.
Joku vertaa veteen, veden kolme olomuotoa, vesi jää höyry. Isä, Poika, Pyhä Henki
Eli onko Jumala kolmessa olomuodossa?
Minua pisti hieman silmään tuo kun sanoit että vertaisit Isää faaraoon... siis vertaisit epäjumalaan... ja eihän faarao ollut Joosefin oikea isä edes, noin biologisesti, en jotenkin tuosta sinun ajatuksen kulusta nyt saa kiinni...
Sinänsä ymmärrän osittain tätä keskustelua... nimittäin eilen mietin sitä, että nykyään katsotaan niin väärällä tavalla uskoa... ikäänkuin se pitäisi meille antaa jotain, ollaan vieraannuttu Jumalan läsnäolosta ja siitä mitä evankeliumi oikeastaan meille on... ei se ole sitä, että pänttäämme raamatusta jakeita tai kappaleita... sen pitäisi olla EVANKELIUMIN julistusta... sitähän opetuslapset tekivät, sitä tekivät ne alkuseurakunnan kristityt joista raamattu kertoo. Jeesus elää! Opetuslapset todistivat muuten kirjoitusten kautta, Jeesus elää, Jeesus on se vapahtaja, josta kerrotaan.
Usko ei ole sitä varten, että me hyötyisimme siitä jotain, tottakai Jeesus antaa myös virvoittavaa vettä, mutta lähtökohta... tämän päivän uskovat, minä itsekin myönnän, ovat vieroittuneet siitä tehtävästä joka on alunperin meille annettu... sinänsä tärkeää ei ole tehdä käännynnäisiä vaan niin että Jumalan Pyhä Henki saisi vaikuttaa kauttamme ja saisimme olla valona ja suolana... '
... mutta kirjoitukset täytyy tuntea, muutoinhan me emme osaa välttämättä perustella edes asioita ja tämä aikakausi on sillä tavalla erillainen.... että kristinuskossa näkyvämmin on esillä, jotenkin vääränlaiset opetukset ja mallit ja uskomukset... kristinusko ei ole alkuperäisessä muodossaan tiiviisti valloillaan, vaan sen on vallannut monenkirjavat opetukset, siksi on tärkeää tuntea mitä sanassa opetetaan, eikä lähteä sen mukaan, miltä tuntuu... nimittäin myös piru yrittää mitä voimallisimmin eksyttää ne jotka ovat kerran saaneet maistaa elämää.