Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja Minä vain » 14. Marras 2012 19:38

Toni.

Raamattu ilmoittaa että joka kieltää että Jeesus on Kristus on valehtelija joka puhuu antikristuksen hengessä.

Aivan, kristus, eikö se tarkoita voideltua?

Room.10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

On kaksi, Toinen Jumala yli kaiken, josta kaikki on saanut alkunsa ja toinen, Joka on hänen sanansa (lihaan tullut), joka on meille herraksi annettu, jolle on annettu valta yli kaiken lihan.

Joh.1:I. Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.

Sinulla on sana tai ajatus sisälläsi, se on osa sinua, kirjoita se tänne niin se on kirjoitettu tänne, osa sinua, sinun aivoituksiasi, osa sinua.
Mutta se ei ole vain sinun sisälläsi enää, se on myös täällä. Ja se joka on täällä, ei ole osa sinua kun se on täällä, mutta se todistaa sinusta täällä.
Sillä se sana on tehnyt juuri niin, kuin sinä sen ajattelit ja sinä sen kirjoitit.
Sen perusteella opimme tuntemaan sinua.

Tämän vuoksi Jeesus ja Isä ovat yhtä.
Hän on Jumalasta tullut, Jumalan poika.
Ja niin kuin hevosesta syntyy hevonen, ihmisestä ihminen, on Jumalasta syntynyt Jumalan poika.
Ja kuin Mooseksen kirja kertoo, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmislasten kanssa syntyi jättiläisiä ja muita sankareita.
Mutta nämä olivat syntyneet lihan mukaan, geenien mukaan, niinkuin ihmislapsetkin, eli liha periytyy suvun mukaan, mutta tahto ei, ellei sitä opeta lapselle.
Jeesus on syntynyt korkeimmasta, Hengestä, ja hän tuli ihmiseksi, lihaan.
Hengestä syntynyt, lihaan tullut. Ja henki on se tahto, koska se on Sana.
Ja hänelle korkein on antanut vallan, saman vallan joka hänellä on, koska hänen sanassa on hänen voimaa, siksi me katsomme hänen kirkkauttaan, joka on kuin ainokaisen pojan, eli kuin ainosyntyisen joka perii kaiken.
Mutta Jumala on ikuinen, siksi kaikki mikä on Isän on myös Pojan.
He ovat yhtä.

Matt. 16:16 - 17
17 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

Pitääpä vielä lisätä, että Jumalan Sana on Elävä ja voimallinen.
Jumala on erilainen kuin ihminen, hänen sanansa on elrilainen kuin ihmisen sana.
Jumala on Elämän lähde, Jumala on totuus, Kaikkivaltias.
Nämä ovat kaikki vain kuvailuja hänestä, niin kuin on nimi Jahve tai Jehova.
Jos edes kaltaiseksi luotu ei pysty häntä täysin ymmärtämään, niin kuinka korkealla ovatkaan hänen aivoituksensa?
Tuo kaikkivaltias on hyvä kuvaus, eipä ihme että demonitkin vapisevat, kun tietävät ettei tarvita kuin sana ja silloin tapahtuu.
Minä vain

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Marras 2012 21:19

Minä vain kirjoitti:Toni.

Raamattu ilmoittaa että joka kieltää että Jeesus on Kristus on valehtelija joka puhuu antikristuksen hengessä.

Aivan, kristus, eikö se tarkoita voideltua?

Room.10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

On kaksi, Toinen Jumala yli kaiken, josta kaikki on saanut alkunsa ja toinen, Joka on hänen sanansa (lihaan tullut), joka on meille herraksi annettu, jolle on annettu valta yli kaiken lihan.

Joh.1:I. Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.

Sinulla on sana tai ajatus sisälläsi, se on osa sinua, kirjoita se tänne niin se on kirjoitettu tänne, osa sinua, sinun aivoituksiasi, osa sinua.
Mutta se ei ole vain sinun sisälläsi enää, se on myös täällä. Ja se joka on täällä, ei ole osa sinua kun se on täällä, mutta se todistaa sinusta täällä.
Sillä se sana on tehnyt juuri niin, kuin sinä sen ajattelit ja sinä sen kirjoitit.
Sen perusteella opimme tuntemaan sinua.

Tämän vuoksi Jeesus ja Isä ovat yhtä.
Hän on Jumalasta tullut, Jumalan poika.
Ja niin kuin hevosesta syntyy hevonen, ihmisestä ihminen, on Jumalasta syntynyt Jumalan poika.
Ja kuin Mooseksen kirja kertoo, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmislasten kanssa syntyi jättiläisiä ja muita sankareita.
Mutta nämä olivat syntyneet lihan mukaan, geenien mukaan, niinkuin ihmislapsetkin, eli liha periytyy suvun mukaan, mutta tahto ei, ellei sitä opeta lapselle.
Jeesus on syntynyt korkeimmasta, Hengestä, ja hän tuli ihmiseksi, lihaan.
Hengestä syntynyt, lihaan tullut. Ja henki on se tahto, koska se on Sana.
Ja hänelle korkein on antanut vallan, saman vallan joka hänellä on, koska hänen sanassa on hänen voimaa, siksi me katsomme hänen kirkkauttaan, joka on kuin ainokaisen pojan, eli kuin ainosyntyisen joka perii kaiken.
Mutta Jumala on ikuinen, siksi kaikki mikä on Isän on myös Pojan.
He ovat yhtä.

Matt. 16:16 - 17
17 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

Pitääpä vielä lisätä, että Jumalan Sana on Elävä ja voimallinen.
Jumala on erilainen kuin ihminen, hänen sanansa on elrilainen kuin ihmisen sana.
Jumala on Elämän lähde, Jumala on totuus, Kaikkivaltias.
Nämä ovat kaikki vain kuvailuja hänestä, niin kuin on nimi Jahve tai Jehova.
Jos edes kaltaiseksi luotu ei pysty häntä täysin ymmärtämään, niin kuinka korkealla ovatkaan hänen aivoituksensa?
Tuo kaikkivaltias on hyvä kuvaus, eipä ihme että demonitkin vapisevat, kun tietävät ettei tarvita kuin sana ja silloin tapahtuu.

Room.9:5. Joiden myös isät ovat*, joista Kristus lihan puolesta syntynyt on, joka on Jumala ylitse kaikkein ylistetty ijankaikkisesti, amen!

Kristus tarkoittaa myöskin lihaan (ihmiseksi) tullutta Jumalaa niin kuin Room.9:5 todistaa. Siksi vain uskomalla Jeesus Herraksi (Jhwh) pelastutaan (Room10:9). Sillä ne jotka eivät usko että Jeesus on Herra Jhwh eivät usko silloin että Jeesus on Kristus (lihaan tullut Jumala) sillä ei ole muuta Jumalaa kuin Herra (Jhwh) ja he ovat silloin valehtelijoita ja pelastuksen ulkopuolella.

Pelastussanoma on näin yksinkertainen ja kaikki selittelyt ja sanan vääntämiset ja tulkinnat ovat turhia jos ihminen ei voi tunnustaa Jeesusta Herraksi (Jhwh) ja Jumalaksi (Elohim) taivaasta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Minä vain » 15. Marras 2012 23:40

Toni.

Miksi Jeesus sanoi näin?

Mark. 13:32

Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.
Minä vain

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Marras 2012 00:29

Minä vain kirjoitti:Toni.

Miksi Jeesus sanoi näin?

Mark. 13:32

Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.

Siksi koska Isä yksin tietää hetken jolloin Hän lähettää Poikansa takaisin maailmaan. Isä on Poikaa suurempi mutta se ei vie Pojalta Jumaluutta sillä Raamatun ilmoittama yksi (echad) Jumala (Elohim) ja Herra (Jhwh) on Isä ja Poika.

Raamatun pelastussanoma on yksinkertainen ja tähän kuka Jeesus on kysymykseen kompastuu aina ne jotka eivät usko Jeesukseen Raamatun mukaan ja tottele Jumalan sanaa.

1.Pie.2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
2:7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
2:8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi." Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.

Joh.20:26. Ja kahdeksan päivän perästä olivat opetuslapset taas sisällä, ja Toomas heidän kanssansa. Niin Jesus tuli, kuin ovet suljetut olivat, ja seisoi heidän keskellänsä, ja sanoi: rauha olkoon teille!
27. Sitte sanoi hän Toomaalle: pistä sormes tänne, ja katso minun käsiäni, ja ojenna tänne kätes, ja pistä minun kylkeeni, ja älä ole epäuskoinen, vaan uskovainen.
28. Toomas vastasi ja sanoi hänelle: minun Herrani ja minun Jumalani!
29. Jesus sanoi hänelle: ettäs näit minun, Toomas, niin sinä uskoit: autuaat ovat ne, jotka ei näe, ja kuitenkin uskovat.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Minä vain » 16. Marras 2012 15:04

Jokainen joka pitää Jeesuksen käskyt pysyy Jumalassa. Jos pysymme siinä minkä olemme alusta asti kuulleet eli Kristuksen opissa/käskyissä niin pysymme Isässä ja Pojassa eli Jumalassa sillä Jumala on Isä ja Poika.

Pelastussanoma on näin yksinkertainen ja kaikki selittelyt ja sanan vääntämiset ja tulkinnat ovat turhia jos ihminen ei voi tunnustaa Jeesusta Herraksi (Jhwh) ja Jumalaksi (Elohim) taivaasta.

Siksi koska Isä yksin tietää hetken jolloin Hän lähettää Poikansa takaisin maailmaan. Isä on Poikaa suurempi mutta se ei vie Pojalta Jumaluutta sillä Raamatun ilmoittama yksi (echad) Jumala (Elohim) ja Herra (Jhwh) on Isä ja Poika.

Menee hieman vaikeaksi.

Mutta nyt selvitetään syvemmin asiaa.
Mitä tarkoittaa Jumala.
Herra.
Isä.
Poika.

Minun käsitykseni on, että Isä on Jumala, Elämän lähde, kaikkivaltias. vertaan asemaa nyt faaraoon, valtaistuimella istuva.
Poika on Jumalan poika, Jeesus, joka on ihminen sekä Jumala. Vertaan Joosefin virkaan, 40 Hoida sinä minun taloani, ja sinun käskyäsi totelkoon kaikki minun kansani; ainoastaan valtaistuimen puolesta minä olen sinua korkeampi."
Herraksi sanon Jeesusta.
Koska hänen kauttaan Jumala on puhunut ja hänet meille antanut kuninkaaksi ja Herraksi, Jumalallisella vallalla.

Mutta he ovat erillisiä, mutta "mieleltään" yhtä.
Heillä on samat tavoitteet, ja tähän liittyy se, että Poika on Jumalan Sana.
Eli Jeesus on Herra, joka on korkealle korotettu, jumalallisella vallalla oleva kuningas.
Ihminen sekä Jumala. Jumalasta lähtöisin, ihmisruumiiseen tullut.
1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
Mutta Isä on yksin totinen Pyhä Jumala, Hän on voima, Hän on totuus, Hän on Elävä, Hän on taivaissa ja maassa, kaikkialle hänen "silmänsä" näkevät, Hän tietää kaiken, kaikki hiuksemmekin on luettu. Hän on Kaikkivaltias ja Hän ON.
Mutta näitä samoja ominaisuuksia on Pojassakin, Isä elämän lähde on tehnyt Pojastakin elämän lähteen.
Hän on se tosi Jumalan kuva ja kaltainen.

Eli, Jeesus ei ole yksin totinen Jumala, hän ei ole Isä.
Hän on poika, mutta Isä Jumala antoi hänet meille Herraksi, meitä paimentamaan, meitä ohjaamaan, meitä kotiin kutsumaan, auttamaan, pelastamaan.
Jumala pelastaa meidät Poikansa kautta.
Minä vain

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Marras 2012 17:43

Minä vain kirjoitti:
Jokainen joka pitää Jeesuksen käskyt pysyy Jumalassa. Jos pysymme siinä minkä olemme alusta asti kuulleet eli Kristuksen opissa/käskyissä niin pysymme Isässä ja Pojassa eli Jumalassa sillä Jumala on Isä ja Poika.

Menee hieman vaikeaksi.

Mutta nyt selvitetään syvemmin asiaa.
Mitä tarkoittaa Jumala.
Herra.
Isä.
Poika.

Minun käsitykseni on, että Isä on Jumala, Elämän lähde, kaikkivaltias. vertaan asemaa nyt faaraoon, valtaistuimella istuva.
Poika on Jumalan poika, Jeesus, joka on ihminen sekä Jumala. Vertaan Joosefin virkaan, 40 Hoida sinä minun taloani, ja sinun käskyäsi totelkoon kaikki minun kansani; ainoastaan valtaistuimen puolesta minä olen sinua korkeampi."
Herraksi sanon Jeesusta.
Koska hänen kauttaan Jumala on puhunut ja hänet meille antanut kuninkaaksi ja Herraksi, Jumalallisella vallalla.

Mutta he ovat erillisiä, mutta "mieleltään" yhtä.
Heillä on samat tavoitteet, ja tähän liittyy se, että Poika on Jumalan Sana.
Eli Jeesus on Herra, joka on korkealle korotettu, jumalallisella vallalla oleva kuningas.
Ihminen sekä Jumala. Jumalasta lähtöisin, ihmisruumiiseen tullut.
1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
Mutta Isä on yksin totinen Pyhä Jumala, Hän on voima, Hän on totuus, Hän on Elävä, Hän on taivaissa ja maassa, kaikkialle hänen "silmänsä" näkevät, Hän tietää kaiken, kaikki hiuksemmekin on luettu. Hän on Kaikkivaltias ja Hän ON.
Mutta näitä samoja ominaisuuksia on Pojassakin, Isä elämän lähde on tehnyt Pojastakin elämän lähteen.
Hän on se tosi Jumalan kuva ja kaltainen.

Eli, Jeesus ei ole yksin totinen Jumala, hän ei ole Isä.
Hän on poika, mutta Isä Jumala antoi hänet meille Herraksi, meitä paimentamaan, meitä ohjaamaan, meitä kotiin kutsumaan, auttamaan, pelastamaan.

Kirjoitan kännykällä joten en lainaa Raamattua. Sinun viestistä saa kuvan että Jeesus on tehty Herraksi ja Jumalaksi. Että vain Isä olisi oikea Jumala joka sitten teki Jeesuksestakin Jumalan. valitettavasti suomalaiset käännökset antaa jossain kohdissa tuollaisen kuvan mutta se ei ole Raamatun opetus. Jos Isä olisi ainoa totinen Jumala ja Jersus olisi vain tehty Jumalaksi Hänen kaltaisekseensä niin Jeesus olisi silloin epäjumala.

Raamattu ilmoittaa että Herra Jhwh on Jumala eikä ole olemassa muuta Jumalaa. Jotta Jeesus voi olla Jumala ja Herra on se mahdollista vain siten että Jeesus on Herra Jhwh eli aina iankaikkisesti ollut Jumala sillä muuta jumaluutta ei oikeasti ole olemassakaan.

Jos Jeesusta ei pidä Herra Jhwh:na aina olleena totisena Jumalana mutta silti sanoo Jeesuksen olevan Jumala ja Herra niin sellainen ihminen on rakentanut toisen Jumaluuden ja Herruuden ainoan Jumalan ja Herran, Herra Jhwh:n rinnalle. Sellainen on moni jumalaisuutta jonka Herra Jhwh kieltää lakinsa ensimmäisessä käskyssä.

Raamattu opettaa että Isä ja Poika ovat yksi Jumala Herra Jhwh joka on ollut iankaikkisesti. Poika ei ole Isä ja Isä on Poikaa suurempi mutta he ovat yksi Herra jhwh sillä Herra on Isä ja Poika. Jeesus on siis Herra vain siten että Hän on Herra Jhwh aina olemassa ollut iankaikkinen Jumala jonka kautta kaikki luotu on saanut alkunsa.

Isä ja Poika ovat siis yksi Herra eikä muuta oikeaa Herruutta ole olemassakaan. Isä ei ole Poika ja Isä on Poikaa suurempi mutta he ovat yksi Jumala. Samoin miehestä ja vaimosta tulee avioliitossa yksi liha. Mies ei ole vaimo ja mies on vaimoa suurempi mutta he ovat yksi liha.

Jos ei tunnusta Jeesusta Herra Jhwh:ksi joka on ainoa totinen Jumala mutta kutsuu Jeesusts Herraksi on silloin rakentanut toisen herruuden Herra Jhwh;n rinnalle ja sellaiseksi Jeesuksen tunnustaminen ei pelasta. On syytä muistaa se että eksytys ja valhe tulee todella lähelle totuutta. Se voi kutsua Jeesusta Herraksi ja Jumalaksi mutta vain siinä mielessä että se ei tunnusta Jeesusta Herra Jhwh:ksi ainoaksi Jumalaksi sillä valhe tekee Jeesuksen Jumaluudestakin valheen eli valhe ei tunnusta Jeesuksen olevan ainoa Jumala Herra Jhwh vaan rakentaa Jhwh:n rinnalle toisen jumaluuden johon sitten Jeesuksen asettaa. Sellainen ei ole Jeesukseen uskomista niinkuin Raamattu sanoo.
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2012 19:37

Minä vain kirjoitti:Eli, Jeesus ei ole yksin totinen Jumala, hän ei ole Isä.

Tuo tummennettu ja alleviivoittu kirjoituksesi on vastenkohtaista Raamatun Totuuden kanssa.

1Joh. 5:20
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Minä vain » 16. Marras 2012 21:03

Johanneksen evamkeliumi
Johannes 17

1 Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Minä vain

ViestiKirjoittaja tanu » 16. Marras 2012 22:18

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 18. Loka 2017 20:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja tanu » 16. Marras 2012 22:42

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 18. Loka 2017 20:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu