Raha ..miten sydämmesi tulkitsee rahan ?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Raha ..miten sydämmesi tulkitsee rahan ?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 22. Helmi 2020 21:04

Tällainen kysymys tuli mieleen ,että kuinka sydämmesi käsittelee rahan ja sen paljouden ja oletko himokas rahalle vai oletko mielummin köyhä ja nautit siitä köyhyydestä tai onko usko muuttanut ajattelutapaa koskien rahaa uskon taivalluksen matkalla .

En tässä herätä keskustelua rahan haalimisen opista ja Jumalan suurista siunauksista ja miljoonista vaan ,kuinka sydämmesi paljastaa sinulle asian raha ja vaellus.
MrKerimäki

Re: Raha ..miten sydämmesi tulkitsee rahan ?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 22. Helmi 2020 21:08

Itsellä välillä on kuin pikkulapsella ailahtelua raha asian suhteen ,mutta se lopullinen vaaka kallistuu siihen ,että onneksi ei ole monimiljonääri .Se tuntuu ainakin omalla kohdalla sellaiselta jopa taakalta ,mutta jos niin kävisi niin moni köyhä saisi rahaa :)
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja Mariini » 22. Helmi 2020 22:12

En tiedä, onko matkan varrella rahaan suhtautuminen kovin paljon muuttunut.
On tullut nähtyä vähän parempia päiviä, enemmän huonoja.
Yksinkertaisesti: raha= välttämätön paha.

Olishan se kiva saada joskus sellaista, mistä on haaveillut ja tarpeeseenkin joskus.
Mutta ehkä mielummin köyhempi kuin rikas. Kunhan pärjää.

Sananlaskuista löytyi tämmöinen

Sananl. 30:
7 Kahta minä sinulta pyydän, älä niitä minulta koskaan kiellä, kuolemaani saakka:
8 Vilppi ja valhepuhe pidä minusta kaukana. Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna; anna minulle ravinnoksi määräosani leipää,
9 etten kylläisenä tulisi kieltäjäksi ja sanoisi: "Kuka on Herra?" ja etten köyhtyneenä varastaisi ja rikkoisi Jumalani nimeä vastaan.

On kyllä menny tämä yhteiskunta semmoiseksi, ettei perässä pysy, on mobiilimaksuja ja lähimaksuja yms. Minä maksan yhä käteisellä, en osaa tuommoisia.
Kaivelen kolikoita pussista. :)
Mariini

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 22. Helmi 2020 22:44

Minulla on sellainen tunne ,että tätä raha asiaa kannattaa seurata ja omaa toimintaa asiaan koskien .Saa nähdä millainen myllerrys tulee vielä ja kuinka pienellä uskovien on tultava toimeen siellä sun täällä .Pedonmerkki ja sen ottamatta jättäminen voi tuoda todella suuret vaikeudet ja jopa kuolemankin joillekkin ja jos ihminen on nyt lihavana aikana turvannut vain rahaan ja rakentanut sen varaan niin voi olla kova isku ja väärän pohdinnan paikka kun sitten rahasta riisutaan .
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja Mariini » 22. Helmi 2020 22:54

Joo, oon minäkin miettiny noita asioita, minkälaista se on, kun pedonmerkki tulee. On oltava valmis
luopumaan kaikesta, jos paha paikka tulee. Kuinka vaikeaksi lieneekään menee tämä homma. :?
Mariini

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 23. Helmi 2020 19:37

Kyllä kyllä ja kun olemme varmaan huomanneet tätä virallista kyttäämistä pankkien taholta ,mistä sait rahat tyyliin .Eräs työkaveri otti aika hepulit kun joutui kovaan syyniin pankissa muutamasta synttäri satasesta.En voi julkaista ,mitä hän sanoi ,mutta ymmärrätte varmaan millaisena hulluutena hän piti tätä maailmaa ja ihme kyttäystä ja tottahan hän puhui .Isoveli valvoo ja kohta kun käteinen maksuvaluutta joutuu entistä ahtaammalle ja kaikki rahaliikenne valvotaan ja sitten siihen pakkomerkki niin ?
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja laulajamies » 23. Helmi 2020 19:46

MrKerimäki kirjoitti:Tällainen kysymys tuli mieleen ,että kuinka sydämmesi käsittelee rahan ja sen paljouden ja oletko himokas rahalle vai oletko mielummin köyhä ja nautit siitä köyhyydestä tai onko usko muuttanut ajattelutapaa koskien rahaa uskon taivalluksen matkalla .

En tässä herätä keskustelua rahan haalimisen opista ja Jumalan suurista siunauksista ja miljoonista vaan ,kuinka sydämmesi paljastaa sinulle asian raha ja vaellus.

Raamatussahan mainitaan, että Jeesukselle toivat itämaan tietäjät kultaa, mirhaa, öljyä, hänen ollessa vauva. Näistä saadut rahat, olivatkohan Jeesuksen ja opetuslasten käytössä myöhemmin. Jeesus itse sanoi rahan olevan kaiken pahan alku ja juuri.

Kyllä kun katsoo näitä osakesijoittajia, jotka hätäilee sijoitustensa kanssa... Kun ei oikein normaali maailmanmeno riitä, vaan pitää olla pörssejä tukeva meininki.
laulajamies

Paluu Yleinen keskustelu