Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 08. Elo 2014 23:43

Olipa kivoja kuvia ja hieno koira. :)
Isoäiti

ViestiKirjoittaja Juha » 09. Elo 2014 00:09

PetriFB kirjoitti:Kävimme tänään taas uimassa Rafun kanssa. Valokuvia sekä Rafun raportti paikan päältä:

https://www.kotipetripaavola.com/rafukoira4.html

https://www.kotipetripaavola.com/rafukoira5.html

Hyvää yötä Jeesus myötä kaikille.

Kumpi on kovempi vesipeto? :D
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 09. Elo 2014 09:40

Katselin noita muitakin Rafu -kuvia, ja siellähän näkyi ihana Kallekin taustalla :hugehug:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Elo 2014 11:46

Kiitos Petrille uusista hienoista kesäisistä kuvista!!

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 09. Elo 2014 21:45

Näyttää olevan hiljaista. Kaikkia kai vielä kesäillat kuljettaa. Saapa nähdä kuinka ensi viikon sateet sitten vaikuttaa. :)
Isoäiti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Elo 2014 10:15

*
No eilen illalla katsoin yhtä tv-leffaa "kasvoton mies". Siinä yksityiskohdassa oli runojen harjoitus niin opettaja sanoi; 'armo höystää lakia'. Niin se pani miettimään. :shock: :roll: Koska Raamatun mukaan 'armo' on ensimmäisessä tärkeysjärjestyksessä ja seuraavassa on 'totuus' (laki). Minä ajattelin miettien että armo on niinku pehmeä tyyny ettei totuus kohluuta ja käy koville niin ihminen ei kestä kuulla totuutta. Siis armo pehmentää totuutta niin ihminen pystyy kuulemaan sitä ettei ihminen mene rikki. Koska Raamatun mukaan Jumalan Sana on niinkuin kastepisara joka ei riko ihmistä vaan se nostaa, hoivaa, lohduttaa, virkistää, eheyttää ja vahvistaa. Mitä te tuumitte? :roll:

5Moos. 32:1 "Kuunnelkaa, te taivaat, kun minä puhun, ja kuulkoon maa minun suuni sanat!
2 Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Elo 2014 10:17

*
Hassu se lausunta "armo höystää lakia". Mutta siinä voi olla perää... Mitä te tuumitte?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 13. Elo 2014 10:30

Olin Vaisuliini aloittamassa tänä aamuna ketjua ARMOSTA, mutta sitten pyyhiin sen pois. :D

Näkisin myöskin niin, ettei ihminen voi vastaanottaa totuutta / lakia ainakaan oikealla tavalla, ellei Jumala armo ole ensiksi saanut valaa rakkautta ihmisen sydämeen.

Jumalallinen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme saaneet vastaan ottaa armon, täyttämään Kristuksen lain ja Jumalallinen rakkaus tule vain ja ainoastaan Hänen armonsa ja anteeksiantamuksensa kautta.
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Elo 2014 12:01

*
Aijaa :) Voisitko tuoda sen jutun tänne...? Jos haluat. :angel: Minä rukoilin ja pyysin Jumalaa että minä voisin syventyä Jumalan armon käsitykseen koska armon käsitettä on vaarallista laiminlyödä luullen että siinä ei ole mitään ihmeellisintä... Armo ei ole mikään tavallinen juttu. Se on aika voimallinen ja laaja käsite. Raamatun mukaan armo on voimallinen meidän päälle. Niin se jäi usein mietityttämään että itseasiassa armo on todella voimallinen käsite. Armo kasvattaa meitä. Jos uskovat suhtautuu siihen halpamaisesti tai aliarvostavasti, se on vakava ja huolestuttava asia. Uskovien täytyisi ymmärtää armon käsitettä syvästi ja enemmän... Niin minäkin myös haluaisin lisää syventyä kans. :thumbup:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 13. Elo 2014 12:34

Ei minulla oikeastaan mitään sen kummepaa juttua ollut, vaan meinasin vain
laittaa alulle ketjun, jossa keskusteltaisiin armosta.

Ja mielessäni oli tämä sama Raam.kohta, mistä Sinäkin tuossa mainitset:

Tiit.
11. Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
12. ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot,
eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,

Meitä on monenlaista armon "käyttäjää", joillakin se toimii verhona pahan tekemiselle ja
omantunnon äänen vaimentamiselle, jotkut taas eivät kykene ymmärtämään ja vastaaottamaan
armoa ollenkaan omalle kohdalleen ja jotkut toiset taas näkevät armon kyllä omalla kohdallaan
valtavan suurena ja ihmeellisenä, mutta kun lähimäisen tekemiset vaativat ruotimista, kas
kummaa, armo onkin jostain syystä, kuin täysin poispyyhitty käsite ja sitten on niitäkin, joille
armo on avain yltäkylläiseen elämään.
Siivetön

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu