Uutisia maailmalta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Joulu 2014 19:03

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=teP1pE6S7tQ[/youtube]

PSALMIT 50:

11. Minä tunnen kaikki vuorten linnut, ja kaikki, mikä kedolla liikkuu, on minun edessäni.

12. Jos minä isoaisin, en minä sitä sinulle sanoisi; sillä minun on maanpiiri ja kaikki, mitä siinä on.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Joulu 2014 10:51

Tässä on kaksi surullista tapausta. Jumala heitä auttakoon ja armahtakoon, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, amen.

Antti Pitkäsaloa olen nähnyt katukuvassa aina silloin tällöin, hänen kasvonsa ovat hyvin tutut, olen luultavasti hänelle kertonut myös Jeesuksesta.

Kimmo Repo alias "retku" on tuttuni hyvinkin pitkältä ajalta mutta en kuitenkaan juurikaan aikoinaan pyörinyt samoissa piireissä hänen kanssaan mutta tunnen hänet kuitenkin aika hyvin, käytinhän itsekin aikoinaan alkoholia hyvinkin paljon ja tuli silloin tavattua kaikenlaisia ihmisiä. Kimmolle olen myös kadulla sittemmin kun hän oli jo halvaantunut kertonut Jeesuksesta.

Isä Jumala, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, auta ja armahda näitä heikkoja ja surullisen kohtalon omaavia ihmisiä. Tapahtukoon sinun tahtosi heidän elämissään. Sinun on kaikki valta, voima ja kunnia, aina ja iankaikkisesti, amen.

"Alkoholisti toivoo pehmeitä paketteja"

https://www.pohjalainen.fi/erikoissivut ... -1.1743600

"Antti Pitkäsalo tykkää hymyillä ihmisille ja toivottaa heille hyvää joulua. Ihmisiltä menee kuulemma pasmat sekaisin. Yleensä tuntemattomia alkaa pakostakin hymyilyttää.

– Meiltä juopoilta ei yleensä odoteta sellaista. Hauska nähdä, miten ihmisten ilmeet muuttuvat iloisiksi, kun alkoholisti käyttäytyykin eri tavalla.

Pitkäsalo ja Kimmo Repo asuvat Aalto-kodissa. Kaupungin päihdehuolto ylläpitää asuntolaa niille, jotka tarvitsevat tuettua asumista.

Pitkäsalo on viettänyt talvia asunnottomana. Ennen Aalto-kotia hän asui teltassa tai autossa.

– Ei me oikein vaadita joululta mitään. Joulu on lapsia varten. Lämpimimmät joulumuistot liittyvät jollain tapaa omaan isyyteen. En saa tavata enää lapsiani, mutta minulla on heille joululahjat valmiina.

Pitkäsalo ei suostu kertomaan, mitä on lapsilleen ostanut.

– Pehmeitä paketteja, sen voin kertoa. Niitä ei osannut silloin lapsena arvostaa, mutta nyt ne olisivat kaikista rakkaimpia.

Kalastajankadulla asuu seitsemän vuokralaista, joista jokainen maksaa asumisestaan vuokraa päihdehuollolle. Aulan pöydällä on joulukranssi, kynttilöitä ja vaaleanpunainen, villalangasta kudottu pehmoleluporsas.

Seinällä on lappu, jossa asukkaita kehotetaan olemaan aulassa selvin päin.

Päihdekodin henkilökunnasta ei kuitenkaan puhuta pahaa sanaa, päinvastoin. Työntekijät ovat asukkaille enkeleitä.

– Miehet nyt ovat aina tällaisia ensiseinästä revittyjä rumiluksia. Naiset ovat ihania ja kauniita vielä vanhanakin. Me tykkäämme niitä niin kehua, että vieläkin te olette niin nättejä, Pitkäsalo huikkaa työntekijälle, joka lähtee huoneesta kikattaen.

Repo ja Pitkäsalo asuvat toistensa naapurissa. Ongelmia ei ole tullut. Pitkäsalo kutsuu kymmenen vuotta nuorempaa Repoa pikkuveljeksi. Kaikilla Aalto-kodissa on melko samanlainen tarina; vuosien varrelle mahtuu viinaa, huumeita ja vankilatuomioita. Maanantaina asukkaille järjestetään oma jouluateria.

Pitkäsalo muistelee, miten jouluruokaa syötiin joskus lasten kanssa.

– Näytin, miten otetaan paistettu ruisleivän pala ja kastetaan se sianrasvaan. Ruuanlaitto oli siihen aikaan vähän niin kuin intohimo, hän kertoo.

Repo istuu ja kuuntelee kärsivällisesti Pitkäsalon polveilevaa tarinaa teurastajasta, jonka porsas livahti karkuun.

Repo on kärsinyt aivoverenvuodosta. Toinen puoli hänen kehosta on halvautunut. Esittäytyessään hän nostaa vasemmalla kädellä oikeaa rannetta kätelläkseen.

– Juopporosvo ja rikollinen, Repo toteaa itsestään pala kurkussa.

Hänen äitinsä on töissä Aalto-kodissa.

– Kaikista eniten sitä toivoo, että olisi tehnyt asiat toisin. Olen istunut 14 vuotta linnassa omaisuusrikoksista.

Entiselle rikolliselle rakkain joulumuisto oli pakkasesta eteiseen astunut joulupukki maalla. Koko Suku oli koolla. Lahjaksi tuli lego-paketti.

–Invalidisuus ei ole mukavaa, mutta sen voi yrittää ottaa huumorilla, kun ei itkeminenkään auta."

Image
Kuvateksti: "Antti Pitkäsalo, 57, ei kertomansa mukaan saa nähdä lapsiaan. Tästä huolimatta hänellä on heille joululahjat varattuna. Oikealla etualalla Kimmo Repo"
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Joulu 2014 11:28

Voi miten koskettava juttu.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Tammi 2015 13:04

"Itar-Tass: Venäjä aloitti joukkojen siirron Alakurttiin Suomen rajan lähellä"

https://yle.fi/uutiset/itar-tass_venaja ... la/7735539

"Venäjä elvyttää paraikaa sotilastoimintaa arktisilla alueilla.

Suomen rajan lähellä sijaitsevaan Venäjän Alakurtin sotilastukikohtaan saapui tiistaina ensimmäinen motorisoidun jalkaväkiprikaatin joukkoja kuljettava juna, kertoo uutistoimisto Itar-Tass.

Alakurtti sijaitsee Lapin Sallan korkeudella noin 60 kilometrin etäisyydellä rajasta.

Venäjällä ilmestyvät lehdet ennakoivat joukkojen siirtoa joulukuussa ja arvioivat motorisoidun jalkaväkiprikaatin tyypilliseksi vahvuudeksi 7 000 sotilasta. Aiemmin julkisuudessa liikkuneiden tietojen mukaan tukikohtaan tulisi jalkaväkiprikaatin lisäksi elektronisen sodankäynnin asiantuntijoita, mutta sellaisista ei Itar-Tassin uutisessa mainita.

Venäjä sulki Alakurtin tukikohdan vuonna 2009, mutta ränsistymään päässeen paikan uutta kukoistusta on valmisteltu jo pitkään. Presidentti Vladimir Putinin uusi sotilaallinen linjaus korostaa maan intressien suojelemista arktisella alueella. Alakurtin tukikohta ei siis ole ainoa pohjoisella alueella, missä Venäjä nyt elvyttää sotilastoimintaa.

Itar-Tassin mukaan arktisille alueille kuljetetaan kalustoa ja avataan lentokenttiä. Suunnitteilla olisi lähikuukausina toistakymmentä lentokenttää.

Alakurtissa sotilaiden saapuminen tietää suurta muutosta elämänmenoon. Kunnan asukasmäärä on vain joitakin tuhansia, joten sotilaat muodostavat vastaisuudessa huomattavan osan väkiluvusta."

Image

..................................................

"Tältä Alakurtti näytti 1939-1945 - historialliset SA-kuvat"

https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/art ... at/4692404

"Venäjän Alakurtin sotilastukikohta Sallan itäpuolella lähellä Suomen rajaa on tuttu monelle suomalaiselle veteraanille.

Venäjä toi eilen ensimmäiset joukkonsa uudelleen avattuun Alakurtin sotilastukikohtaan. Alakurtissa oli 2000-luvulle asti sotilastukikohta, jossa oli muun muassa helikopterirykmentti. Siellä ei ole ollut sotilasjoukkoja vuoden 2009 jälkeen. Nyt sotilaita olisi tulossa 3 000.

Alakurtti on osa Sallaa, jonka Suomi joutui luovuttamaan Neuvostoliitolle viime sotien jälkeen. Maanpuolustuskorkeakouluun kuuluvan Tuotanto-osaston ylläpitämän SA-kuvagallerian kuvista näkee, millaista Alakurtissa oli silloin."

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Tammi 2015 11:58

Vielä toistaiseksi on ruokaa mitä myydä ja kuljettaa:

"S-ryhmä laskee tänään ruuan hintoja"

https://www.pohjalainen.fi/uutiset/koti ... -1.1757940

"Useiden elintarvikkeiden hinnat laskevat tänään S-ryhmän Prismoissa ja S-marketeissa. Alennuksilla S-ryhmä seuraa Ruokakeskoa, joka teki marraskuussa vastaavan päätöksen.

Alennettuun hintaan myydään muutamia satoja päivittäistavarakaupan tuotteita. Joukossa on muun muassa maito- ja juustotuotteita sekä leipää ja jauhelihaa.

Alennukset vaihtelevat muutamasta prosentista jopa muutamaan kymmeneen prosenttiin.

Kuluttajatutkimuskeskuksen tutkimusjohtajan Mika Pantzarin mukaan ruoka-ale kertoo sekä kuluttajien hintatietoisuuden korostumisesta vaikeina aikoina. Pantzarin mukaan ihmisten hintatietoisuus on lisääntynyt huomattavasti, kun palkat eivät nouse ja verotus kiristyy. Myös kilpailutilanteella on osuutensa asiaan.

- Tilanne on sellainen, että kun joku tekee jonkun liikkeen johonkin suuntaan, niin muiden pitää seurata perässä.

Pantzarin mukaan Lidl-ketjulla on päivittäistavarakaupan kilpailussa ollut iso, toistaiseksi selvästi verkkokauppaa isompi merkitys. Verkkokaupan kuviot voivat kuitenkin muuttua vielä olennaisesti.

- Itse veikkaan, että iso rakennemuutos on edessä sitten, kun Amazon laittaa tukkuvaraston Keski-Pasilaan ja alkaa kuljettaa sähköisen kaupan logiikalla pääkaupunkiseudulla ilmaiseksi ruokaa kanta-asiakkaille."

Image

Kuvateksti: "Moni tuote on tänään S-marketeissa ja Prismoissa halvempi kuin eilen."

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 20. Tammi 2015 13:29

https://yle.fi/uutiset/itar-tass_venaja ... la/7735539

Itar-Tass: Venäjä aloitti joukkojen siirron Alakurttiin Suomen rajan lähellä

Suomen rajan lähellä sijaitsevaan Venäjän Alakurtin sotilastukikohtaan saapui tiistaina ensimmäinen motorisoidun jalkaväkiprikaatin joukkoja kuljettava juna, kertoo uutistoimisto Itar-Tass.

Alakurtti sijaitsee Lapin Sallan korkeudella noin 60 kilometrin etäisyydellä rajasta.

Venäjällä ilmestyvät lehdet ennakoivat joukkojen siirtoa joulukuussa ja arvioivat motorisoidun jalkaväkiprikaatin tyypilliseksi vahvuudeksi 7 000 sotilasta. Aiemmin julkisuudessa liikkuneiden tietojen mukaan tukikohtaan tulisi jalkaväkiprikaatin lisäksi elektronisen sodankäynnin asiantuntijoita, mutta sellaisista ei Itar-Tassin uutisessa mainita.

Venäjä sulki Alakurtin tukikohdan vuonna 2009, mutta ränsistymään päässeen paikan uutta kukoistusta on valmisteltu jo pitkään. Presidentti Vladimir Putinin uusi sotilaallinen linjaus korostaa maan intressien suojelemista arktisella alueella. Alakurtin tukikohta ei siis ole ainoa pohjoisella alueella, missä Venäjä nyt elvyttää sotilastoimintaa.

Itar-Tassin mukaan arktisille alueille kuljetetaan kalustoa ja avataan lentokenttiä. Suunnitteilla olisi lähikuukausina toistakymmentä lentokenttää.

Alakurtissa sotilaiden saapuminen tietää suurta muutosta elämänmenoon. Kunnan asukasmäärä on vain joitakin tuhansia, joten sotilaat muodostavat vastaisuudessa huomattavan osan väkiluvusta.

Voi voi ei kuulosta hyvältä nuo lentokentät, ja muutenkaan ei ole hyväasia, että rajan tuntumassa elvytetään Venäjän sotilastukikohtia.

No Herralla on tilanne hanskassa, mitäpä näistä murehtimaan.

Itse meinaan taas keväällä jatkaa luonnossa vaeltelua ja harjoitella leiriytymistä ja muita erätaitoja, se on mukava ja antoisa harrastus kun saa olla Luojan luomakuntaan tutustumassa ja sitä ihmettelemässä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja paa » 20. Tammi 2015 13:34

Mikko Murpatti kirjoitti:Presidentti Vladimir Putinin uusi sotilaallinen linjaus korostaa maan intressien suojelemista arktisella alueella

Jep, kaikki länsimaathan paahtavat tukka putkella valloittamaan Venäjän arktisia alueita :roll:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 20. Tammi 2015 13:49

paa kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:Presidentti Vladimir Putinin uusi sotilaallinen linjaus korostaa maan intressien suojelemista arktisella alueella

Jep, kaikki länsimaathan paahtavat tukka putkella valloittamaan Venäjän arktisia alueita :roll:

Niin eipä niitä ole Venäjän lisäksi muut paljoa hätyytelleet.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja paa » 20. Tammi 2015 20:41

Taitaa oikea syy olla Suomen valtaamiseen varustautuminen :roll:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja JHK » 20. Tammi 2015 21:19

aitaa oikea syy olla Suomen valtaamiseen varustautuminen :roll:

Nyt tulee kieliposkessa kysymys ;) , miten ajattelit varustautua? Keräätkö varmuusvaraston ruokaa vuodeksi tai pariksi, hankitko luodinkestävät ikkunalasit, muutatkon lähemmäs Ruotsin rajaa, jotta pääsee nopeammin naapuriin karkuun, vai hommaatko rynnäkkökiväärin sängyn alle? :angel: Ja tämä oli sitten vitsi :)
JHK

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu