Erota totuus valheesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Kesä 2014 12:55

lonelyrider kirjoitti:
Lähdetään siis tutkimaan jälleen uudestaan tätä asiaa ja minulle ei riitä yksistään se, että Paavali sanoo, sellainen perustelu on hatara, se pitää osoittaa yksi yhteen sopivaksi Jeesuksen antaman opetuksen kanssa. Kiitos :)

Eikä tarvitse. Niille jotka uskoo Raamatun sanaan ja uskovat, että Paavali opettaa Herra Jeesusen ilmoittamaa oppia pitävät tätä täysin perusteltuna.

Ei ole olemassa mitään Paavalin oppia ja Jeesuksen oppia vaan ne molemmat ovat sitä ihan samaa oppia, alkuperä on sama Jumala. Raamatusta selviää Jumalan tahto , joka on kerrottu eri palvelioiden ylöskirjoittamana.

Moosekselle Jumala ilmoitti mitä tulee tehdä, Daavidille Jumala ilmoitti mitä tulee tehdä, Salomolle Jumala ilmoitti mitä tulee tehdä, profeetoille Jumala ilmoitti mitä tulee tehdä, Matteukselle, Johannekselle ja myös Paavalille Jumala ilmoitti ja kertoi mitä tulee tehdä, samaa Raamatun oppia ja Jumalan tahtoa ja ilmoitusta kaikki vanhasta testamentista uuteen.

Millä tavalla on eriasia se , että Jumala saneli ilmestyksessä Moosekselle laintaulut ja asetukset , kuin se että Jumala ilmestyksessä saneli Paavalille ? Molemmissa tapauksissa on kyseessä henkilökohtainen ilmestyksen kautta annettu tieto.

Jesaja 43

1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.
5 Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
6 Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,
7 avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta.
8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
9 Katso, entiset ovat toteen käyneet, ja uusia minä ilmoitan; ennenkuin ne puhkeavat taimelle, annan minä teidän ne kuulla.

Näin sanoo Herra: uusia minä ilmoitan ja on ilmoittanutkin.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Kesä 2014 13:05

Mikko Murpatti kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:
pekka kirjoitti:
Lähdetään siis tutkimaan jälleen uudestaan tätä asiaa ja minulle ei riitä yksistään se, että Paavali sanoo, sellainen perustelu on hatara, se pitää osoittaa yksi yhteen sopivaksi Jeesuksen antaman opetuksen kanssa. Kiitos :)

Eikä tarvitse. Niille jotka uskoo Raamatun sanaan ja uskovat, että Paavali opettaa Herra Jeesusen ilmoittamaa oppia pitävät tätä täysin perusteltuna.

Ei ole olemassa mitään Paavalin oppia ja Jeesuksen oppia vaan ne molemmat ovat sitä ihan samaa oppia, alkuperä on sama Jumala. Raamatusta selviää Jumalan tahto , joka on kerrottu eri palvelioiden ylöskirjoittamana.

Moosekselle Jumala ilmoitti mitä tulee tehdä, Daavidille Jumala ilmoitti mitä tulee tehdä, Salomolle Jumala ilmoitti mitä tulee tehdä, profeetoille Jumala ilmoitti mitä tulee tehdä, Matteukselle, Johannekselle ja myös Paavalille Jumala ilmoitti ja kertoi mitä tulee tehdä, samaa Raamatun oppia ja Jumalan tahtoa ja ilmoitusta kaikki vanhasta testamentista uuteen.

Millä tavalla on eriasia se , että Jumala saneli ilmestyksessä Moosekselle laintaulut ja asetukset , kuin se että Jumala ilmestyksessä saneli Paavalille ? Molemmissa tapauksissa on kyseessä henkilökohtainen ilmestyksen kautta annettu tieto.

Jesaja 43

1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.
5 Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
6 Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,
7 avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta.
8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
9 Katso, entiset ovat toteen käyneet, ja uusia minä ilmoitan; ennenkuin ne puhkeavat taimelle, annan minä teidän ne kuulla.

Näin sanoo Herra: uusia minä ilmoitan ja on ilmoittanutkin.

Tuossa lainauksessasi lukee minun sanoneen: "Lähdetään siis tutkimaan jälleen uudestaan tätä asiaa ja minulle ei riitä yksistään se, että Paavali sanoo, sellainen perustelu on hatara, se pitää osoittaa yksi yhteen sopivaksi Jeesuksen antaman opetuksen kanssa. Kiitos"

Sattuiko sinulle Mikko pieni virhe koska minä en ole noin kirjoittanut ?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Kesä 2014 13:20

Korjattu :) .

Jottei mene väärän todistuksen puolelle ;)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 13:34

Henkilökohtaisesti olen lähtenyt seuraamaan Jeesusta, en ole lähtenyt seuraamaan Paavalia totuuden tiellä. Paavali ei siis ole koettelun ulkopuolella.

Huomautuksena, että raamattu on kirja, joka on kanonisoitu kirkolliskokouksessa 300- luvun jälkipuoliskolla, siihen on koottu kirjoituksia ja kirjeitä, aika laajasti.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja PetriFB » 16. Kesä 2014 13:47

lonelyrider kirjoitti:Henkilökohtaisesti olen lähtenyt seuraamaan Jeesusta, en ole lähtenyt seuraamaan Paavalia totuuden tiellä. Paavali ei siis ole koettelun ulkopuolella.

Huomautuksena, että raamattu on kirja, joka on kanonisoitu kirkolliskokouksessa 300- luvun jälkipuoliskolla, siihen on koottu kirjoituksia ja kirjeitä, aika laajasti.

En minäkään seuraa Paavalia siten, että hän olisi minulle uskon kohde, niin kuin Herrani ja Pelastajani Herra Jeesus on. Uskon kuitenkin Jumalan (Jeesus) antaneen Paavalin kautta meille Jumalan sanan ilmoitusta ja opetusta, niin kuin Hän antoi esim. VT:n aikana Jeremian, Jesajan sekä Mooseksen kautta.

Rooman katolinen kirkko kanonisoi UT:n tekstit (kokosi ne yhdeksi kirjaksi, UT:n Jumalan sanan ilmoitus). Meidän täytyy kuitenkin muistaa se tosiasia, että kaikki UT:n tekstit olivat jo käytössä alkuseurakunnassa aina sen mukaan kun ne valmistuivat. Täten katolinen kirkko vain kokosi sen joka oli jo olemassa alkuseurakunnan uskovilla.

Koska Herra Jeesus itse henkilökohtaisesti opetti Paavalia, niin se tarkoittaa sitä että hänen tekstinsä Raamatussa on Jumalan sanaa. Siksi meidän ei sitä tulisi koetella sillä asenteella, että mikä osa hänen tekstiään on Jumalasta ja mikä ei ole, koska hänen kirjoituksensa UT:ssa ovat osa UT:n ilmoitusta, jonka Jumala itse on antanut ja vaikuttanut opetukseksi meille Hänen omilleen, jota Hän niin suuresti rakastaa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 14:16

Petri miksi ohjaat ihmisiä näin: "Siksi meidän ei sitä tulisi koetella sillä asenteella, että mikä osa hänen tekstiään on Jumalasta ja mikä ei ole, koska hänen kirjoituksensa UT:ssa ovat osa UT:n ilmoitusta, jonka Jumala itse on antanut ja vaikuttanut opetukseksi meille Hänen omilleen, jota Hän niin suuresti rakastaa."

Kerrohan, miksi Paavali on asetettu kaiken koettelun ulkopuolelle? ja miksi koottu teos nimeltä raamattu on asetettu koettelun ulkopuolelle?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja PetriFB » 16. Kesä 2014 14:56

lonelyrider kirjoitti:Petri miksi ohjaat ihmisiä näin: "Siksi meidän ei sitä tulisi koetella sillä asenteella, että mikä osa hänen tekstiään on Jumalasta ja mikä ei ole, koska hänen kirjoituksensa UT:ssa ovat osa UT:n ilmoitusta, jonka Jumala itse on antanut ja vaikuttanut opetukseksi meille Hänen omilleen, jota Hän niin suuresti rakastaa."

Kerrohan, miksi Paavali on asetettu kaiken koettelun ulkopuolelle? ja miksi koottu teos nimeltä raamattu on asetettu koettelun ulkopuolelle?

Kun kerran Raamattu ja myös Paavalin tekstit ovat Jumalan sanaa, niin emmekö usko sitä vai pitääkö meidän koetella, että onko Paavalin tekstit Jumalan sanaa tai ovatko osa sitä ja osa ei. Kun mainitsit ettei Paavali ole koettlun ulkopuolella, niin voitko kertoa miksi koettelet häntä siksikö ettet usko kaiken olevan Jumalan sanaa mitä hän kirjoittaa?

Miksi epäilisin sitä että Paavali ei olisi saanut Jumalalta valtuutusta kirjoittaa Pyhän Hengen ohjauksella opetusta Uuteen Testamenttiin?

Gal 1:
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

Alkutekstin mukaan ilmoittanut sana on ilmestys. Herra Jeesus itse henkilökohtaisesti opetti Paavalia.

2 Piet 3:
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

Pietari todisti, että Paavalin kirjoituksilla oli Jumalan sanan auktoriteetti.

Esimerkiksi edellä mainitut Raamatun kohdat puhuvat minulle sen, ettei minun tarvitse koetella Paavalin tekstejä, jotka ovat UT:ssa.

Haluan sanoa sinulle ettei minulla ole sinua mitään vastaan, enkä halua sinulle mitään pahaa. Koin vain että minun tuli kirjoittaa nämä asiat, koska Paavalin kirjeillä on Jumalan sanan auktoriteetti, siksi ne ovat osa Jumalan antamaa UT:n ilmoitusta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 16:04

PetriFB kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Petri miksi ohjaat ihmisiä näin: "Siksi meidän ei sitä tulisi koetella sillä asenteella, että mikä osa hänen tekstiään on Jumalasta ja mikä ei ole, koska hänen kirjoituksensa UT:ssa ovat osa UT:n ilmoitusta, jonka Jumala itse on antanut ja vaikuttanut opetukseksi meille Hänen omilleen, jota Hän niin suuresti rakastaa."

Kun kerran Raamattu ja myös Paavalin tekstit ovat Jumalan sanaa, niin emmekö usko sitä vai pitääkö meidän koetella, että onko Paavalin tekstit Jumalan sanaa tai ovatko osa sitä ja osa ei. Kun mainitsit ettei Paavali ole koettlun ulkopuolella, niin voitko kertoa miksi koettelet häntä siksikö ettet usko kaiken olevan Jumalan sanaa mitä hän kirjoittaa?

Miksi epäilisin sitä että Paavali ei olisi saanut Jumalalta valtuutusta kirjoittaa Pyhän Hengen ohjauksella opetusta Uuteen Testamenttiin?

Gal 1:
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

Alkutekstin mukaan ilmoittanut sana on ilmestys. Herra Jeesus itse henkilökohtaisesti opetti Paavalia.

2 Piet 3:
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

Pietari todisti, että Paavalin kirjoituksilla oli Jumalan sanan auktoriteetti.

Esimerkiksi edellä mainitut Raamatun kohdat puhuvat minulle sen, ettei minun tarvitse koetella Paavalin tekstejä, jotka ovat UT:ssa.

Haluan sanoa sinulle ettei minulla ole sinua mitään vastaan, enkä halua sinulle mitään pahaa. Koin vain että minun tuli kirjoittaa nämä asiat, koska Paavalin kirjeillä on Jumalan sanan auktoriteetti, siksi ne ovat osa Jumalan antamaa UT:n ilmoitusta.

En minäkään sinulle mitään pahaa halua Petri, uskon sinun tietävän sen kyllä.

Kun kysyit, että miksi asetan Paavalinkin jopa koettelun alle, niin uskon sen olevan mahdollista, että Paavalillakin on voinut olla inhimillinen puoli.

Jeesus sanoo, että Hän on se leipä, joka on tullut taivaasta ja joka Hänen antamaansa vettä juo, se ei janoa koskaan. USKON HÄNEEN.

Meidänhän tulisi kuunnella Hyvän Paimenen ääntä ja Hän sanoo, että Hänen lampaansa tuntevat Hänen äänensä ja seuraavat Häntä. Uskon tässäkin Häneen. Ja kun uskoo yksin Häneen, huomaakin, että Hän on täyttänyt Sanansa, kokonaisuudessaan, ei tarvitse mitään muuta.

Toivottavasti tämä selvensi miksi käyn keskustelua palstalla aiheesta.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Juha » 16. Kesä 2014 17:21

Lonelyrider, onko sinulla osoittaa joitakin Uuden testamentin kohtia (Paavalin kirjeet), jotka mielestäsi eivät ole Jumalan sanaa?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Kesä 2014 17:48

Jossain kohdassa Paavali mainitsee erikseen, ettei ole sitä asiaa Herralta saanut, mutta sanoi kuitenkin. Muilta osin ajattelen hänen saaneen kirjoittamansa asiat Herralta.
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu