Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Touko 2014 11:35

*
Oletko sinä Systeri kokeillut luomuleipää?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Touko 2014 11:48

*
No haluaisin sanoa että maan päällä minulla on diagnosoitu astma mutta
Taivaan edessä minähän olen terve. Kerran minun puolesta rukoiltiin
ja paranin astmasta ja se oli ihme juttu. Mutta vuoden kuluttua astma uusiutui.
Rukoilin entistä enemmän hartaammaksi että paranisin lopullisesti astmasta mutta
minun eteen ilmestyi ei-uskova nainen joka kertoi miten on parantunut astmasta kun
on itse vaihtanut viljattomaan ja maidottomaan ruokavalioon.
Uskon että sen Jumala lähetti minun eteen. Jumalan silmissä minähän olen jo
terve mutta Jumala ei voi parantaa minua noin vaan koska käytän vääränlaista
ruokaa. Sen jälkeen aloin tutkia ruokatuotteita. En usko että kyse olisi terveydestä
vaan ruokamaailmasta joka on vääristynyt. En enää juokse lääkäriin hakeakseni
apua astmaan kun tiedän että kyse ei ole terveydestä vaan vääristyneestä
ruokamaailmasta. Minun silmät aukesi jo kun eteeni ilmestyi se ei-uskova nainen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Touko 2014 11:51

*
Välttelen nykyään lisäaineellisia ruokia kuten ruisleipää jossa on lisäainetta.
Koitan syödä luomuruokaa ja nyt minulla astma voi paljon paremmin ja
taivaan mukaan olen kyllä terve mutta alhaalla olen sairas vääristyneen
ruokamaailman takia....
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 13. Touko 2014 11:53

Systeri, ei kait kukaan sanonut että et sun pitäisi alkaa syödä viljoja, jokainenhan syö siten kun kokee että on omalle kohdalle terveellistä... mun kirjoitus ainakin oli siitä lähtökohdista, että käsittääkseni Heikkilä on sitä mieltä, että kaikki viljat pitäisi olla pannassa, myös ruis. Mutta tämä siksi juuri, että ei Heikkilän tuomat asiat ole yhtäkuin se oikea miten ihmisen tulee elää vaikka se sinulle sopiikin ja on apua tuonut... usein olen uskovien taholta kuullut aivan mahotonta Antti Heikkilä hehkutusta... ja ihtellä sori vaan ottaa hieman "korviin" jo. :D ja ehkä vähän ärsyttääpi ;)
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 13. Touko 2014 11:56

Tuosta on nykyään ollut jo puhetta mediassakin, kuinka ihmisen luonnollinen tasapaino on kaikenmaailman lisäaineilla ja sokereilla yms tuhottu... vasta tuli dokumentti että ruokajätit parantelee makua jollain sokerimuunnoksella, joka on tehty maissitärkkelyksestä... ehkä meidän pitäisi vältellä pitkälle prosessoituja ruokia ensisijaisesti? Aika vaikeaa se kyllä on tässä nykymaailmassa, ainakin itsestä tuntuu välillä...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Touko 2014 12:01

lonelyrider kirjoitti:Systeri, ei kait kukaan sanonut että et sun pitäisi alkaa syödä viljoja, jokainenhan syö siten kun kokee että on omalle kohdalle terveellistä... mun kirjoitus ainakin oli siitä lähtökohdista, että käsittääkseni Heikkilä on sitä mieltä, että kaikki viljat pitäisi olla pannassa, myös ruis. Mutta tämä siksi juuri, että ei Heikkilän tuomat asiat ole yhtäkuin se oikea miten ihmisen tulee elää vaikka se sinulle sopiikin ja on apua tuonut... usein olen uskovien taholta kuullut aivan mahotonta Antti Heikkilä hehkutusta... ja ihtellä sori vaan ottaa hieman "korviin" jo. :D ja ehkä vähän ärsyttääpi ;)

Antti Heikkilä auttaa sairaita mutta ohjaa myös terveellisyyteen..jos haluan suositella jollekkin sairaudesta kärsivälle hänen ammatillista apuaan niin mun on pakko kirjoittaa hänen nimensä tuohon ;D ei mua ärsytä yhtään se että joku haluaa laittaa elämänsä likoon kanssaihmisten puolesta.Kiitos Jeesus Antista...mä eläisin nyt ilman paksusuolta elinikäisen avanteen kanssa syöpälääkkeitä syöden jos ei Jumala olisi johdattanu mua näihin ruoka-valio asioihin :)
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Touko 2014 12:03

lonelyrider kirjoitti:Tuosta on nykyään ollut jo puhetta mediassakin, kuinka ihmisen luonnollinen tasapaino on kaikenmaailman lisäaineilla ja sokereilla yms tuhottu... vasta tuli dokumentti että ruokajätit parantelee makua jollain sokerimuunnoksella, joka on tehty maissitärkkelyksestä... ehkä meidän pitäisi vältellä pitkälle prosessoituja ruokia ensisijaisesti? Aika vaikeaa se kyllä on tässä nykymaailmassa, ainakin itsestä tuntuu välillä...

Ottakaamme mallia miten amishit elävät ja syövät terveellisesti koska he noudattavat huolellisesti VT:n ruokasääntöä ja sitä Jumalan kieltoa, jolla Jumala sanoi 'Älä saastuta maaperää... (kemiallisella myrkyllä)'. ;)

Image
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Touko 2014 12:04

Niin onneks mun ei oo tarvinnu luopua kaurasta...vedin just uunista kaura-omena-mansikka-mustikka paistoksen jossa on voita ja vähän ruoko-sokeria :D nam....sen ja kasvis-lohi hässäkän antamalla energialla mennään tänään innolla iltavuoroon :D
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 13. Touko 2014 12:34

Varmaan pitäisi tuota luomua suosia, että vaikuttaahan kasvismyrkyt yms. meidän elimistöömme... aika vähäistä perusmarketissa on valikoima luomusta... ostin luomuparsakaalin(epsanjanlaistahan se tähän aikaan vuodesta on)... kirvoja täynnä... jäi kyl syömättä ja meni oikeastaan ruoka piloille kokonaan... kun aloin vasta pannulla huomata että aivan simona kirvoja oli, vaikka mukamas pesinkin huolellisesti, mistähän lie juuresta oli pilkkoessa esiin putkahtaneet... ja jotekin ei tehnyt mieli saada lisäproteiinia :D että ongelmansa taitaa sitten olla silläkin ettei myrkytetä... tällainen huomio jokin päivä sitten tehtynä havaintona...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 13. Touko 2014 13:01

systeri kirjoitti:Niin onneks mun ei oo tarvinnu luopua kaurasta...vedin just uunista kaura-omena-mansikka-mustikka paistoksen jossa on voita ja vähän ruoko-sokeria :D nam....sen ja kasvis-lohi hässäkän antamalla energialla mennään tänään innolla iltavuoroon :D

Pahasti tehty! !

Nyt tekee hulluna mieli juurikin kanelintuoksuista omena-mansikka-mustikka-paistosta ja mulla ei oo muuta herkkua töissä kun askiin liimautuneita sisuja...osassa karvoja...

:?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu