Presidentinvaalit 2018

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Tammi 2018 21:56

*
Just se juttu, Tanu, siis samaa harmaata massaa... Muistatko, missä Raamatun kohdassa se juttu on? Voisitko laittaa kohta tänne?
Tanu, joko katsoit MTV-kanavaa tänään klo 20.00? Keskityin kalenterituunaukseen, niin unohdin katsoa MTV:ta. :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 23. Tammi 2018 11:18

vaisuliini kirjoitti:*
Just se juttu, Tanu, siis samaa harmaata massaa... Muistatko, missä Raamatun kohdassa se juttu on? Voisitko laittaa kohta tänne?
Tanu, joko katsoit MTV-kanavaa tänään klo 20.00? Keskityin kalenterituunaukseen, niin unohdin katsoa MTV:ta. :oops:

Vaisuliini, en tiedä mitä Raamatun kohtaa tarkoitat. Alla muutama kohta asiaa koskien.

24. Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
25. eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
26. Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
27. että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä; (Apt 17)

9. 'Me olemme koettaneet parantaa Baabelia, mutta ei hän ole parantunut. Jättäkää hänet ja menkäämme pois, kukin omaan maahansa; sillä hänen tuomionsa ulottuu taivaaseen asti, kohoaa pilviin saakka. (Jer.51)

1. Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi.
2. Kun he lähtivät liikkeelle itään päin, löysivät he lakeuden Sinearin maassa ja asettuivat sinne.
3. Ja he sanoivat toisillensa: "Tulkaa, tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi". Ja tiiltä he käyttivät kivenä, ja maapihkaa he käyttivät laastina.
4. Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan".
5. Niin Herra astui alas katsomaan kaupunkia ja tornia, jonka ihmislapset olivat rakentaneet.
6. Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.
7. Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."
8. Ja niin Herra hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.
9. Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan. (1. Moos.11)

Mitä tuolta MTV:n kanavalta tuli eilen klo 20? En katsonut. Yritän mahdollisimman vähän katsoa televisiota. Viime aikoina tosin ihan liikaa olen telkkua tuijottanut.
Pitäisi varmaan taas ottaa johdot irti ja kääntää koko loota seinään päin.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Tammi 2018 12:47

*
Ok, kiitos Tanu, Raamatun kohdista! :) Sinun tv:n juttua lukiessani minulle tuli mieleen yhden uskonveljen juttu ja minua nauratti veli, joka kertoi ahdistuneensa tuijoittaessaan tv:ta ja hänen elämä tuntui tuhlaavan enemmän ahdistukseen ja hän liikaa ajatteli siitä, mitä tv toi ajateltavaksi, siten otti töpselin seinästä irti ja vei pois. :shock: Heh... :D

Tunnen häntä, ja hän on autistinen mies. Mukavantuntuinen, hiljainen ja erittäin kiltti miesuskova. Hän ei enää vaipunut ahdistaviin ajatuksiin, joita tv toi - autismin takia. Autismin kannalta on hyvä elää ilman tv:ta.

:thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Tammi 2018 23:06

*
Rukous Suomen ja tulevien vaalien puolesta.

.Jaan teille tämän viime viikolla nähdyn uninäyn jossa heräsin valveille ja itkien rukoilemaan ja
huokaillen huutamaan Jumalan puoleen että Herra ethän sinä rankaise Suomen kansaa homopresidentillä.

Yöllä minut vaan herätettiin tällaiseen näkyyn jossa tilanne oli tulossa ja uskovina meidän tulisi rukoilla vaalien puolesta.

-nimettömänä Jumalan lapsi-

Rukoilkaamme yhdessä tämän asian puolesta! Kiitokset!
vaisuliini

ViestiKirjoittaja kari » 25. Tammi 2018 02:55

vaisuliini kirjoitti:Jaan teille tämän viime viikolla nähdyn uninäyn jossa heräsin valveille ja itkien rukoilemaan ja
huokaillen huutamaan Jumalan puoleen että Herra ethän sinä rankaise Suomen kansaa homopresidentillä.

Yöllä minut vaan herätettiin tällaiseen näkyyn jossa tilanne oli tulossa ja uskovina meidän tulisi rukoilla vaalien puolesta.

-nimettömänä Jumalan lapsi-

Rukoilkaamme yhdessä tämän asian puolesta! Kiitokset!

Kansamme kohtalot eivät ole tulevan presidenttimme varassa. Tosin "ihminen päättää", mutta "Jumala säätää". Meidän ei siis mielestäni pidä niinkään rukoilla vaalien vaan kansan puolesta, joka valitsee maalle edustajansa; eduskunnan, jolla on korkein lainsäädäntövalta ja presidentin, jolla on enemmänkin vain "muodollista arvovaltaa". Toisin olivat asiat silloin, kun presidentit olivat Kekkosia :think2:

Mitä seuraavaan presidenttiimme tulee niin eiköhän se ole jo ratkennut, vaikka tiedotusvälineet pyrkivät esittämään asian toisin. Kolmen vuorokauden kuluttua te kaikki tiedätte sen, minkä minä tiedän jo nyt, ettei toista äänestyskierrosta presidentinvaaleissa tarvita. Seuraavat kuusi vuotta presidenttimme on Sauli Niinistö. Onko sen jälkeen meillä presidentin instituutiota tai edes Suomen valtiota, se on iso kysymys ja sen tähden varmasti kannattaa rukoilla hartaasti. Kaikki uhat eivät kohdistu maahamme vain idästä.
kari

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Tammi 2018 11:14

*
Huomenta Kari! ;gladly:

Kari kirjoitti:Tosin "ihminen päättää", mutta "Jumala säätää".
Voisitko tarkentaa, mitä tarkoitat?

Jotkut uskovat aikovat jättää äänestämättä, kun he sanovat, että siksi Jumala päättää.
Mitä oikeastaan tällä jutulla tarkoitetaan, kun Jumala päättää, jos jätetään äänestämättä?

Minusta se on tyhmästi sanottu, koska me Jumalan lapset vaellamme ja elämme Jumalan tahdon mukaan,
se vaikuttaa myös äänestämiseen, ja siihen, kuka olisi Herran tahdon mukainen presidentti.

;gladly:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Tammi 2018 12:06

*
Te kaikki varmaan tiedätte jo, että jos jätetään äänestämättä, se antaa vääriin käsiin, jotka äänestävät väärää presidenttiä esimerkiksi homopresidenttiä. Eli homopresidentti saa enemmän äänet. Ei kannata jättää äänestämättä.

No minä kirjoitin rukousaiheen rukoiltavaksi, siinä on Herran tahdonmukaisen äänestämisen juttu, niin tunsin selvästi Herran laskeutuvan päälleni ja minä ymmärsin Hänen olevansa murheellinen siitä, että uskovat jakautuivat ja riitelivät keskenään. Toiset etsivät ensisijaisesti Herran tahtoaan äänestämällä - tutkittuaan ne kannatukset Sanan valossa. Ja taas toisille riittää, kun ehdokas sanoo olevansa kristitty, joka ei tee Sanan mukaan ja hänen kannatukset, joita itse edustaa, ovat Sanan vastenkohtaista.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 25. Tammi 2018 13:48

vaisuliini kirjoitti:*
Te kaikki varmaan tiedätte jo, että jos jätetään äänestämättä, se antaa vääriin käsiin, jotka äänestävät väärää presidenttiä esimerkiksi homopresidenttiä. Eli homopresidentti saa enemmän äänet. Ei kannata jättää äänestämättä.

No minä kirjoitin rukousaiheen rukoiltavaksi, siinä on Herran tahdonmukaisen äänestämisen juttu, niin tunsin selvästi Herran laskeutuvan päälleni ja minä ymmärsin Hänen olevansa murheellinen siitä, että uskovat jakautuivat ja riitelivät keskenään. Toiset etsivät ensisijaisesti Herran tahtoaan äänestämällä - tutkittuaan ne kannatukset Sanan valossa. Ja taas toisille riittää, kun ehdokas sanoo olevansa kristitty, joka ei tee Sanan mukaan ja hänen kannatukset, joita itse edustaa, ovat Sanan vastenkohtaista.

Te kaikki varmaan tiedätte, että kuulun niihin, jotka eivät äänestä. Koska Sinä Vaisuliini ilmeisesti kirjoitat äänestämisen puolesta ja otat tueksesi Jumalan Sanan -mikäli olen oikein ymmärtänyt- niin millaiset raamatunpaikat mielestäsi kehottavat meitä uskovaisia äänestämään näissä presidentinvaaleissa? Jään odottamaan sananpaikkoja joissa kehotetaan osallistumaan tämän maailman asioihin muulla tavalla kuin hyvää tekemällä kaikille ihmisille ja siunaamalla heitä ja esivaltaa -joka on ollut, on nyt ja on tulevaisuudessa Jumalan asettamaa.

Jälkikirjoitus: Tekstini tarkoitus ei ole vaikuttaa kenenkään päätökseen äänestää tai olla äänestämättä. Tee se tai jätä tekemättä hyvällä omallatunnolla, epäröimättä (kuten ruokasikin syöt Room. 13:22). Teetpä sitten kummin päin tahansa, niin olen aika varma siitä, että mielikuvamme kaikista ehdokkaista ovat syntyneet tiedotusvälineiden kautta. Nämä mielikuvat voivat ihmisen mielessä muodostua kuin "Jumalan ääneksi tai tahdoksi". Jos joku tuntee jonkun ehdokkaan aivan henkilökohtaisesti niin ymmärrän sellaisen äänestävän tuttua henkilöä. Tosiasiaksi jää, että me tunnemme ihmiset vain pinnallisesti ja usein tiedotusvälineiden tai esimerkiksi ystäviemme luoman kuvan mukaan.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Tammi 2018 15:27

*
Rauhaa, Jukka! Miten voit?

Ymmärränkö oikein, että sinä jätät äänestämättä? Miksi? ;gladly: Voisitko kertoa?

.....................................................

Room. 13:1 Jokaisen tulee olla alamainen sille esivallalle, jonka alainen hän on. Eihän ole esivalta, joka ei olisi Jumalalta. Ne esivallat, jotka ovat olemassa, ovat Jumalan asettamia.

2 Joka siis asettuu esivaltaa vastaan, nousee Jumalan säädöstä vastaan, mutta ne, jotka nousevat vastaan, tuottavat itselleen tuomion.

3 Eivät viranomaiset ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä on hyvää, ja sinä saat siitä kiitoksen.

4 Se on Jumalan palvelija sinun hyväksesi. Mutta jos sinä teet pahaa, niin pelkää, sillä esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka tekee pahaa.

5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen vaan myös omantunnon tähden. RK

............................................................

1Tim. 2:1 Kehotan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,

2 kuninkaiden ja kaikkien vallanpitäjien puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikin tavoin hurskaasti ja kunniallisesti.

3 Se on hyvää ja mieluista Jumalalle, meidän pelastajallemme,

4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. RK

Niin, minä ensin mietin, mitä Raamattu tarkoittaa esivalloilla ja mitkä ne esivallat oikeastaan on. Siten sinä, Jukka, aiemmin sanoit, että presidentti kuuluu esivaltaan. Niin, siten minä tajusin, että esivalloilla Raamattu tarkoittaa presidenttiä ja vaaleja. Ymmärsin, että Jumala on asettanut kuninkaan ja myös presidentin hallitsemaan yhdellä ehdolla, että maassa rauha säilyy kansan vuoksi, niin me saisimme elää, siis viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikin tavoin hurskaasti ja kunniallisesti ja tällä tavalla kansa pääsisi tuntemaan totuuden ja tulisi uskoon ja pelastuisi.

Miksi Jumala tahtoo rauhaa kansan keskelle? Siksi että rauhan merkeissä ihmiset pääsisivät tuntemaan totuuden ja pelastuisivat. Siinä Herra tahtoo ilmaista tahtoaan ihmisiä kohti. Vaaleissa minä näen Jumalan ilmaisemaa. tahtoaan ihmisiä kohti, että he kaikki oppisivat tuntemaan totuuden ja pelastuisivat. Se on se päätavoite, miksi minä ajan vaaleissa.

;gladly:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 25. Tammi 2018 17:30

vaisuliini kirjoitti:Rauhaa, Jukka! Miten voit?

Voin huonosti.

vaisuliini kirjoitti:Ymmärränkö oikein, että sinä jätät äänestämättä? Miksi? ;gladly: Voisitko kertoa?

Ymmärsit oikein; en äänestä. Itse asiassa tiedustelin palstalle kirjoittavilta raamatunpaikkoja, jotka puoltaisivat äänestämistä maallisissa vaaleissa. Nuo kohdat jotka edellä lainasit eivät taida puoltaa osallistumista vaaleihin. Minähän juuri noihin raamatunpaikkoihin vetoamalla jätän äänestämättä, mutta taas samaan hengenvetoon sanon lukijoille, että menkää äänestämään jos koette siihen kehotusta. Älkää toimiko vastoin omaatuntoanne.
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu