Immanuel

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Immanuel

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Loka 2017 07:29

Jeesus on syntynyt ihmiseksi Mariasta ja kutsuikin itseään ihmisen pojaksi. Tietenkin Hänen olemuksensa on ollut olemassa aina. Hänhän on Jumalan Sana, joka tuli lihaksi eli ihmiseksi. Jumala on Henki eikä Hänellä ole lihaa. Jos Jeesuksella maan päällä ollessaan oli liharuumis, niin Hänen oli pakko syntyä ihmiseksi ihmisestä eli saada biologisesti alkunsa Mariasta. Hänellä olisi ensimmäisen Adamin tavoin ollut mahdollisuus langeta tottelemattomuuteen, mutta Hän pysyi puhtaana.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 20. Loka 2017 08:06

Aamu-Usva kirjoitti:Jeesus on syntynyt ihmiseksi Mariasta ja kutsuikin itseään ihmisen pojaksi. Tietenkin Hänen olemuksensa on ollut olemassa aina. Hänhän on Jumalan Sana, joka tuli lihaksi eli ihmiseksi. Jumala on Henki eikä Hänellä ole lihaa. Jos Jeesuksella maan päällä ollessaan oli liharuumis, niin Hänen oli pakko syntyä ihmiseksi ihmisestä eli saada biologisesti alkunsa Mariasta. Hänellä olisi ensimmäisen Adamin tavoin ollut mahdollisuus langeta tottelemattomuuteen, mutta Hän pysyi puhtaana.

Sisar puhuu totuuden ja toimen sanoja :D

Nähtäväksi jää kuinka pitkälle nimimerkki kurja voi väärässä opetuksessaan mennä ennen kuin se tällä(kin) palstalla ymmärretään vakavaksi harhaopiksi. Hänhän on näitä ajatuksiaan levittänyt jo kymmenisen vuotta sitten esimerkiksi Suomi24-foorumilla. Ymmärrän kyllä, että ihminen voi opissa erehtyä vaikka on uskossaan palava, mutta toivon ylläpidon vetävän johonkin rajan. Nimimerkki kurja selvästi opettaa, että Maria ei ole Jeesuksen äiti ja tästä seuraa, ettei Jeesus ole samaa ihmissukua kanssamme eikä ole voinut tulla sukulunastajaksemme. Vain Aadamin jälkeläinen saattoi kantaa Aadamin suvun synnin rangaistuksen ja ihminen Jeesus Kristus teki sen ristillä. Kukaan ulkopuolinen ei sitä voinut tehdä ja juuri siksi Jeesus tuli kaltaiseksemme tosi ihmiseksi, viimeiseksi Aadamiksi.

"Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki" (1.Kor. 15:45)

"Sen tähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit" (Hebr. 2:17)

"Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika" (2.Joh.1:9)
Jukka

ViestiKirjoittaja kurja » 20. Loka 2017 09:46

rpe kirjoitti:Minulla ei edelleenkään ole mitään syytä luopua apostolisesta opista, että Neitsyt Maria on jumalansynnyttäjä ja jumalanäiti ja Herran äiti.

Olen noiden väittämien kanssa ihan samaa mieltä !

Mutta siitä olen sitten kai eri mieltä, että nähdäkseni kuten Raamattu sanoo: Jumalalla ei ole alkua eikä loppua, eikä äitiä eikä isää.

Ja siitä syystä Jumala ei voi saada alkuaan ihmisestä ja ihmisen sukusolusta.

Se tarkoittaisi sitä, että Jumalalla eli Jeesuksella olisi alku, eli munasolu ei ole ollut aina, kuten Jumala On !

Lisäksi Jeesus eli Jumala ei olisi "Minä Olen" eli Jumala, sillä tuo sanonta siis sisältää sen, että Jumala On ja Hän on aina Ollut ja tulee aina Olemaan, eli Jumalalla ei ole alkua eikä loppua !

Maria on Jeesuksen äiti siksi, että suostui kantamaan Jumalan Pojan kohdussaan:

26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
!!!
35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
38 Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.
!!!
kurja

ViestiKirjoittaja PetriFB » 20. Loka 2017 10:42

kurja:

Laitan tähän suoran lainauksen aikaisemmasta kirjoituksestani:

Petri: "Kirjoitan sen vieläkin, että jos joku kieltää Jeesuksen lihaksi tulemisen, niin kuin Raamattu opettaa, niin sellainen ihminen on antikristuksen hengestä. Kyse ei ole ihan pienestä opillisesta erehdyksestä, vaan siitä että Jeesuksen lihaksi tulemisen kieltäminen on antikristuksen hengestä, eli toisin sanoen, jos ei tunnusta Jeesuksen lihaksi tulemista, niin kuin Raamattu siitä opettaa, niin silloin antikristuksen hengestä ja se onkin vakava asia. Koska olemme asiasta eri mieltä, niin jompikumpi meistä ymmärtää asian väärin ja on silloin myös antikristuksen hengestä, jos kumoaa sen mitä Raamattu opettaa asiasta. Tätä kannattaa tutkia tarkasti ja vakavasti."

Jos luet kokonaan mitä kirjoitin, niin huomaat, että kirjoitin koska olemme asiasta eri mieltä jompikumpi meistä ymmärtää asian väärin ja on silloin myös antikristuksen hengestä, jos kumoaa sen mitä Raamattu opettaa asiasta.

Huomaatko kuinka käytin sanaa jompikumpi, en sanaa kurja. Toisin sanoin sanottuna meistä jompikumpi on antikristuksen hengestä tässä asiassa. Tämä on vakava asia ja on syytä tutkia ja selvittää.

1 Joh 4:
2 Sillä te tuntekaat Jumalan Henki, että jokainen henki, joka tunnustaa Jesuksen Kristuksen lihaan tulleen, se on Jumalasta,
3 Ja jokainen henki, joka ei tunnusta Jesusta Kristusta lihaan tulleeksi, ei se ole Jumalasta: ja se on antikristuksen henki, josta te kuulitte, että hän on tuleva, ja on jo parhaallansa maailmassa. (Biblia)

Koska Raamattu sanoo sellaisen ihmisen olevan antikristuksesta, joka kieltää tai kumoaa Jeesuksen lihaan tulemisen (ihmiseksi tulemisen) niin kuin Raamattu siitä opettaa, niin on kyse todella vakavasta asiasta. Itse asiassa tämän asian takia osallistuin tähän keskusteluun, koska on kyse vakavasta asiasta, jos on osallinen antikristuksen hengestä. Koska olemme asiasta eri mieltä ja näyttää siltä, että me molemmat näemme toisen ymmärtävän asian vastoin Raamatun opetusta ja vääristävän Jeesuksen lihaksi tulemisen, niin se tarkoittaa sitä, että joko minä tai sinä on erehtynyt ja on antikristuksen hengestä. Meidän tulisi olla Pyhässä Hengessä, ei antikristuksen hengessä ja tätä minä ainakin haluan tässä kaikessa sävyisyyden hengessä selvittää ja tutkia Jumalan sanan totuuden kautta, että miten asia on.

En ole havaintoni kanssa yksin, sillä esimerkiksi myös Jukka on tehnyt tällaisen havainnon (suora lainaus jukan tekstiä tästä ketjusta): Nimimerkki kurja selvästi opettaa, että Maria ei ole Jeesuksen äiti ja tästä seuraa, ettei Jeesus ole samaa ihmissukua kanssamme eikä ole voinut tulla sukulunastajaksemme. Vain Aadamin jälkeläinen saattoi kantaa Aadamin suvun synnin rangaistuksen ja ihminen Jeesus Kristus teki sen ristillä. Kukaan ulkopuolinen ei sitä voinut tehdä ja juuri siksi Jeesus tuli kaltaiseksemme tosi ihmiseksi, viimeiseksi Aadamiksi.

Jukka toi minusta esille tiivistetysti todella tärkeän asian, joka myös johtaa siihen samaan näkemykseen minkä minä ymmärrän olevan iso ongelma sen kanssa mitä olet täällä kirjoittanut. Nyt siis kaikessa rauhassa ja sävyisyydessä selvittämään ja tutkimaan tätä asiaa. Jos minä ja me muut olemme erehtyneet tässä asiassa, niin olemme antikristuksen hengestä ja sinulla on siis mahdollisuus auttaa meitä. Mutta jos asia on toisinpäin, niin me voisimme auttaa sinua. Tehkäämme kaikki kuitenkin rauhassa toisiamme kunnioittaen ja kaikessa sävyisyydessä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja rpe » 20. Loka 2017 10:52

Ihme ja kumma, mutta komppaan
osaltani Petriä tässä jutussa näiltä osin, ja uskon edelleen, kuten Khalkedonissa 451 päätettiin, että Jeesus on ihminen ja Jumala sekoittamatta, muuttamatta, jakamatta ja eroittamatta eli 100%+100%= 100%. Tästä johdettuna Marian ”rooli” on kuten esitin.
rpe

ViestiKirjoittaja kurja » 20. Loka 2017 11:16

PetriFB kirjoitti:kurja:

Laitan tähän suoran lainauksen aikaisemmasta kirjoituksestani:

Petri: "Kirjoitan sen vieläkin, että jos joku kieltää Jeesuksen lihaksi tulemisen, niin kuin Raamattu opettaa, niin sellainen ihminen on antikristuksen hengestä. Kyse ei ole ihan pienestä opillisesta erehdyksestä, vaan siitä että Jeesuksen lihaksi tulemisen kieltäminen on antikristuksen hengestä, eli toisin sanoen, jos ei tunnusta Jeesuksen lihaksi tulemista, niin kuin Raamattu siitä opettaa, niin silloin antikristuksen hengestä ja se onkin vakava asia. Koska olemme asiasta eri mieltä, niin jompikumpi meistä ymmärtää asian väärin ja on silloin myös antikristuksen hengestä, jos kumoaa sen mitä Raamattu opettaa asiasta. Tätä kannattaa tutkia tarkasti ja vakavasti."

Jos luet kokonaan mitä kirjoitin, niin huomaat, että kirjoitin koska olemme asiasta eri mieltä jompikumpi meistä ymmärtää asian väärin ja on silloin myös antikristuksen hengestä, jos kumoaa sen mitä Raamattu opettaa asiasta.

Huomaatko kuinka käytin sanaa jompikumpi, en sanaa kurja. Toisin sanoin sanottuna meistä jompikumpi on antikristuksen hengestä tässä asiassa. Tämä on vakava asia ja on syytä tutkia ja selvittää.

1 Joh 4:
2 Sillä te tuntekaat Jumalan Henki, että jokainen henki, joka tunnustaa Jesuksen Kristuksen lihaan tulleen, se on Jumalasta,
3 Ja jokainen henki, joka ei tunnusta Jesusta Kristusta lihaan tulleeksi, ei se ole Jumalasta: ja se on antikristuksen henki, josta te kuulitte, että hän on tuleva, ja on jo parhaallansa maailmassa. (Biblia)

Koska Raamattu sanoo sellaisen ihmisen olevan antikristuksesta, joka kieltää tai kumoaa Jeesuksen lihaan tulemisen (ihmiseksi tulemisen) niin kuin Raamattu siitä opettaa, niin on kyse todella vakavasta asiasta. Itse asiassa tämän asian takia osallistuin tähän keskusteluun, koska on kyse vakavasta asiasta, jos on osallinen antikristuksen hengestä. Koska olemme asiasta eri mieltä ja näyttää siltä, että me molemmat näemme toisen ymmärtävän asian vastoin Raamatun opetusta ja vääristävän Jeesuksen lihaksi tulemisen, niin se tarkoittaa sitä, että joko minä tai sinä on erehtynyt ja on antikristuksen hengestä. Meidän tulisi olla Pyhässä Hengessä, ei antikristuksen hengessä ja tätä minä ainakin haluan tässä kaikessa sävyisyyden hengessä selvittää ja tutkia Jumalan sanan totuuden kautta, että miten asia on.

En ole havaintoni kanssa yksin, sillä esimerkiksi myös Jukka on tehnyt tällaisen havainnon (suora lainaus jukan tekstiä tästä ketjusta): Nimimerkki kurja selvästi opettaa, että Maria ei ole Jeesuksen äiti ja tästä seuraa, ettei Jeesus ole samaa ihmissukua kanssamme eikä ole voinut tulla sukulunastajaksemme. Vain Aadamin jälkeläinen saattoi kantaa Aadamin suvun synnin rangaistuksen ja ihminen Jeesus Kristus teki sen ristillä. Kukaan ulkopuolinen ei sitä voinut tehdä ja juuri siksi Jeesus tuli kaltaiseksemme tosi ihmiseksi, viimeiseksi Aadamiksi.

Jukka toi minusta esille tiivistetysti todella tärkeän asian, joka myös johtaa siihen samaan näkemykseen minkä minä ymmärrän olevan iso ongelma sen kanssa mitä olet täällä kirjoittanut. Nyt siis kaikessa rauhassa ja sävyisyydessä selvittämään ja tutkimaan tätä asiaa. Jos minä ja me muut olemme erehtyneet tässä asiassa, niin olemme antikristuksen hengestä ja sinulla on siis mahdollisuus auttaa meitä. Mutta jos asia on toisinpäin, niin me voisimme auttaa sinua. Tehkäämme kaikki kuitenkin rauhassa toisiamme kunnioittaen ja kaikessa sävyisyydessä.

Jukka siis omaa Totuuden ?

En sano tätä kiusallani vaan herättääkseni sinua miettimään sitä, että mitä kirjoitat !

Ovatko toisaalta 1,2 miljardia katolilaista oikeassa ja Totuudessa kaikkine oppeineen ?

Siis ei jonkun opin tunnustajien määrä ratkaise yhtään mitään, joten miksi keräät turhaan samoin sinun kanssasi uskovia vierelesi, eivät he tätä ratkaise.

Hyvä on se, että ymmärrät sen kuitenkin, että toinen meistä voi kirjoittaa/opettaa valhetta, itse en tässä tapauksessa alkaisi menemään noin pitkälle, että toinen on antikristuksen hengessä, vaan Raamattu sanoo hyvin, että monessa kohtaa erehdymme.

Eli laitan eri näkemyksemme tässä kohtaa tuohon kategoriaan.

Tuollainen nopea toisen syyttäminen antikristuksen hengessä toimimisesta ei edistä rakentumista vaan estää sen, ja sen kautta luot pelkoja ja pelottelet muitakin lukijoita sillä, että minä olisin antikristuksen hengessä ja siten paha ja väärä eksyttäjä.

Ymmärrätkö itse mitä teet ja aiheutat omalla toiminnallasi ?

Siis siinä toiminnassasi, on juuri tässä mainittu henki:

1. Kor. 4:6 Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.

Sinä siis toiminnallasi keräät ja aiheutat puolueita ja pakotat muut joko puolellesi tai sinua vastaan !

Lisäksi sinä siis jo sanoit, että minä olen antikristuksen hengessä, et sanonut silloin, että "jompikumpi" !

Joten se jolla olisi sama näkemys kuin minulla, on myös antikristuksen hengessä !

Tajuatko siis itse sen, mitä teet ja miten toimit ?
kurja

ViestiKirjoittaja kurja » 20. Loka 2017 11:24

Niin ja Petri, älä ala vaan väittämään, että jompi kumpi !

Jos sinä kerrot oman näkemyksesi ja pidät sitä siten Totuutena !

Niin se et varmasti ole sinä, joka voi olla antikristuksen hengessä !

Joten älä ala turhaan kiertelemään tässä asiassa.

Mutta käsitäthän sen, että aiheutat toimillasi ja kirjoituksellasi erittäin voimakasta vastakkain asettelua, joka estää rakentavan keskustelun ja asioiden käsittelyn.

Tämä jäi pois:

Jaak. 3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

Ja siinä oli näköjään tähän kohtaan sopiva asia perässä:

4 Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!

9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.

Siis sinä jo sanoillasi kirosit minut, ja ne jotka ovat kanssani samaa mieltä, joten he pelkäävät nyt ja ovat hiljaa, tajuatko tämän ?
kurja

ViestiKirjoittaja kurja » 20. Loka 2017 11:51

Alleviivaan vielä sitä, että vaikka Petri olet kanssani eri mieltä tässä asiassa, niin minä en pidä sinua antikristuksen hengessä toimivana !

Pystyn kyllä senkin sanomaan, jos mielestäni niin on, mutta se vaatisi sitä mielestäni tässä kohtaa, että toinen ei tunnusta Jeesusta Jumalaksi, joka tuli lihaan.

Siis jos Jeesuksen Jumaluus kielletään, niin se on antikristuksen hengessä toimimista, sillä Jumalaan ja siten Jeesukseen uskova eli Hengellinen ei nähdäkseni voi noin väittää.

Eli ne lahkot jotka opettavat Jeesuksen olevan vain ihminen ja profeetta, ja siten kieltävät Jeesuksen Jumaluuden, ovat antikristuksen hengessä toimivia ja antikristuksia.

Olen muualla kirjoittaessani törmännyt juuri siihen, että Jeesuksen Jumaluutta vastaan hyökätään tässä lopun ajassa yhä kovemmin ja kiivaammin, ja syy siihen on selvä, luopumus pitää tapahtua eli kun Jeesuksen Jumaluudesta luovutaan, luovutaan silloin Elävästä Jumalasta, eli ihminen luopuu Kristuksesta siinä kohtaa !

Ja lopun ajassaa siis antikristus eli siis "kadotuksen lapsi" asettuu lopun ajassa rakennettavaan 3:teen temppeliin, ja väittää olevansa Jumala, eli esittää siis Kristusta, vaikka on siis siten antikristus !

Miten muuten moni ottaisi vastaan antkristuksen, jos ei etukäteen olisi saatu luopumusta aikaan sen Jeesuksen Jumaluuden kieltämisen kautta ja avulla.

Kun tämän olen ymmärtänyt, niin pieni vinouma voi johtaa monien eksymiseen tuolle tielle, eli jos ja kun siis Jeesus ei olekkaan enää Jumala, joka tuli lihaksi/lihaan, vaan Pyhän Hengen avulla syntymään saatettu ihminen vain, niin vinouma on valmis.

Jeesus ei enää olekkaan Jumala joka tuli lihaksi, vaan ihmisen synnyttämä ihminen, jossa syntymisessä Pyhä Henki van vähän auttoi.

Nämä ovat siis hienon hienoja nyansseja ja asioita, eli nähdäkseni siis taitavaa väärennöstä, siis ihan kuten taitavasti väärennetty raha, jota tavallinen ihminen ei omin keinoin millään erota väärästä, mutta asiantuntija näkee kun tutkii pienimmätkin nyanssit.

Meitä uskovia pyritään eksyttämään siis pikku hiljaa ja hienovaraisesti, mutta kun tielle on lähdetty alkaa jo tälläisen pienen nyanssin kautta olemaan mahdollista syöttää seuraava valhe, joka on hieman vakavampi jo.

Eli seuraava vaihe on se, että Jeesus onkin vain ihminen ja Pyhä Henki auttoi vain Mariaa tulemaan raskaaksi.

Siinä on jo selvästi silloin Jeesuksen Jumaluus kumottu ja mitätöity.
kurja

ViestiKirjoittaja Juha » 20. Loka 2017 12:24

Ketju on nyt lukittu hetkeksi ja harhaoppia "Maria ei ole Jeesuksen biologinen äiti" ei saa levittää tai puolustella.

-Ylläpito
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Juha » 20. Loka 2017 18:13

Ketju auki taas mutta harhaoppia ei saa levittää tai puolustella.

-Ylläpito
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu