vaisuliini kirjoitti:*
Niin luin jo Johanneksen evankeliumin. Luen edelleen sitä. Se on konkreettinen kehoitus suoraan Jumalalta minulle piparkeksillä joka tuntui todelliselta suussaniOlisin kavala niin en olisi noussut ylös vaan makoillessani olisin syönyt sen niin olisin saanut syödä taivaallisen mannan. Voi harmi!
jukka1954 kirjoitti:vaisuliini kirjoitti:*
Niin luin jo Johanneksen evankeliumin. Luen edelleen sitä. Se on konkreettinen kehoitus suoraan Jumalalta minulle piparkeksillä joka tuntui todelliselta suussaniOlisin kavala niin en olisi noussut ylös vaan makoillessani olisin syönyt sen niin olisin saanut syödä taivaallisen mannan. Voi harmi!
Olet ilmeisesti ollut uskossa Jeesukseen useita vuosia, koska huomasin, että ensimmäiset kirjoituksesi tälle palstalle kirjoitit yli 5 vuotta sitten. Oletkohan palstan ahkerin kirjoittaja, en tiedä? Varmasti aika paljon olet Raamattua ehtinyt lukea? Kun tulin uskoon niin minua kehoitettiin aloittamaan lukeminen Johanneksen evankeliumista ja varmaan aloitinkin. Myöhemmin olen tutkinut sitä tarkemminkin kuin uskonelämäni ensimmäisien vuosien aikana. Se näyttäisi kertovan noin kymmenestä (10) Jeesuksen elämän päivästä ja se sisältää mm kertomukset seitsemästä (7) Jeesuksen Messiaanisesta ihmetyöstä ja seitsemän (7) "Minä Olen" puhetta. Evankeliumi luotaa pidemmalle taaksepäin ajattomuuteen kuin 1.Mooseksen kirjan 1.luvun 1.jae "Alussa loi Jumala taivaan ja maan" ja evankeliumissa kerrotaan selvästi sen tarkoitus: "Nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä"(Joh. 20:31).
vaisuliini kirjoitti:*
Jäin miettimään minkä takia Saulus Tarsolainen sai nimen Paavali? Kuka teistä osaa vastata? Johtuiko että hän sai nimen ympärileikkauksessa vai nimi tuli apostoliudesta?
jukka1954 kirjoitti:vaisuliini kirjoitti:*
Jäin miettimään minkä takia Saulus Tarsolainen sai nimen Paavali? Kuka teistä osaa vastata? Johtuiko että hän sai nimen ympärileikkauksessa vai nimi tuli apostoliudesta?
Käsitykseni mukaan Saul (raamatussamme Saulus) "ei saanut" nimeä Paulos (raamatussamme Paavali) vaan se oli hänen roomalainen nimensä. Paavali oli syntyjään Rooman kansalainen (Ap.t 22:28). Nimi merkitsee pientä tai vähäistä. Ympärileikkauksessa hän oli saanut juutalaisen nimen Saul (Saulus), mutta uskoon tulemisensa jälkeen alkoi käyttää roomalaista nimeään, ei kuitenkaan heti. "Nimen vaihdos" mainitaan ensimmäisen kerran Ap.t 13:9 eli sen jälkeen, kun Barnabas oli hakenut hänet Tarsosta Antiokiaan (Ap.t 11:25). Paavalin pelastumisesta oli kulunut silloin yli 10 vuotta.
Hebrealainen nimi Saul merkitsee "pyydetty" tai "rukoiltu". Mielenkiintoisen nimen isä antoi pojalleen ja se kuvaa jotain syvällistä isän tunnoista sylissään pitävää pienokaistaan kohtaan.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa