Tarkoittaako Dan 9:27 Antikristusta vai Kristusta?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tarkoittaako Dan 9:27 Antikristusta vai Kristusta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Helmi 2020 07:56

*
Dogmatikos, huomenta ja rauhaa. Aiemmin kirjoitin että itseään tulisi koetella Sanalla. Niin sanon uudelleen, että itseään tulisi aina koetella Sanalla ja samoin uskoa, pohjautuuko se Raamattuun. Koska se on tärkeintä. Jos ei koettele itseään ja uskoa, ne omat tulkinnat, joihin uskoo ja pitää ne raamatullisina opetuksina, estää näkemästä, mitä Jumala tahtoo opettaa Raamatun kautta ja myös toista vastapuolta esim. opettajaa oikeassa valossa.

Väärien tulkintojen perusteella saattaa toista vastapuolta huonoon valoon mitä sellainen vastapuoli ei yleensä ole ja elää vastapuolen vääränlaisen kuvan perusteella. Siksi olisi tärkeintä koetella itseään ja uskoa, pohjautuuko se Raamattuun. Niin tällä tavalla näkisi selkeästi mitä Raamattu opettaa. Tai muuten olisi mahdotonta keskustella selittäen jos toinen ei koettele itseään ja elää omien tulkintojen mukaan ja elää siinä vääränlaisen kuvan perusteella opettajaa vastaan.

Jumalan Sana on uskon ja rakkauden ensisijainen keskipiste Raamatussa niin silloin Raamattu Pyhässä Hengessä avautuu ja Pyhä Henkii vie kaikkeen totuuteen, joko enemmin tai myöhemmin vaelletaan samaa tietä.

Olisi hyvä pysähtyä ja alistua Herran väkevän käden alle ja Hänen tahdon alle ja rukoilla ja tutkia sydäntä. Keskinäinen rauha keskuudessamme säilyköön.

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 20. Helmi 2020 08:12

vaisuliini kirjoitti:Dogmatikos, huomenta ja rauhaa. Aiemmin kirjoitin että itseään tulisi koetella Sanalla. Niin sanon uudelleen, että itseään tulisi aina koetella Sanalla ja samoin uskoa, pohjautuuko se Raamattuun. Koska se on tärkeintä. Jos ei koettele itseään ja uskoa, ne omat tulkinnat, joihin uskoo ja pitää ne raamatullisina opetuksina, estää näkemästä, mitä Jumala tahtoo opettaa Raamatun kautta ja myös toista vastapuolta esim. opettajaa oikeassa valossa.

Väärien tulkintojen perusteella saattaa toista vastapuolta huonoon valoon mitä sellainen vastapuoli ei yleensä ole ja elää vastapuolen vääränlaisen kuvan perusteella. Siksi olisi tärkeintä koetella itseään ja uskoa, pohjautuuko se Raamattuun. Niin tällä tavalla näkisi selkeästi mitä Raamattu opettaa. Tai muuten olisi mahdotonta keskustella selittäen jos toinen ei koettele itseään ja elää omien tulkintojen mukaan ja elää siinä vääränlaisen kuvan perusteella opettajaa vastaan.

Jumalan Sana on uskon ja rakkauden ensisijainen keskipiste Raamatussa niin silloin Raamattu Pyhässä Hengessä avautuu ja Pyhä Henkii vie kaikkeen totuuteen, joko enemmin tai myöhemmin vaelletaan samaa tietä.

Olisi hyvä pysähtyä ja alistua Herran väkevän käden alle ja Hänen tahdon alle ja rukoilla ja tutkia sydäntä. Keskinäinen rauha keskuudessamme säilyköön.

Pidän sinun antamiasi ohjeita tekopyhänä ja vääränä kiertonuhteluna, mitä et olet perustellut asianmukaisesti faktoihin perustuen vaan kirjoitat vain omien tuntemustesi perusteella. Meidän tulee keskustella uskonopin sisällöstä, ettemme tule eksytetyksi julkisuudessa esiintyvien ja myös sosiaaliseen mediaan kirjoittavien opettajien taholta.

"Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa." (Ap. t 17:11)

"Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää." (1 Tess 5:21)

Olen perustellut kantani siteeraamalla ahkerasti ja täsmällisesti Raamattua. Olen kyllä valmis vaihtamaan omaa mielipidettäni, jos joku kykenee osoittamaan virheen kommenteissani Raamatulla perustelemalla. Olen ollut uskossa lukuisia vuosia, joten matkan varrelle on tullut tilanteita, että olen joutunut tekemään parannusta. Tätä keskustelua on nyt katsottu vajaan 900 kertaa ja kommenttejakin on useita kymmeniä. Mutta tässä asiassa koskien jaetta Dan 9:27 on nyt niin, etten ole lukenut yhtään sellaista kommenttia, jossa olisi osoitettu Raamatulla asian olevan toisin. Sen takia tänne tulin keskustelemaan asiasta, että halusin myös nähdä, löytyykö tästä yhteisöstä jotain sellaista uutta näkökulmaa tähän asiaan, mitä en ole ottanut huomioon. Eipä ole tullut vastaan.

Sosiaalisen median uskonnollisilla foorumeilla ihmiset tekevät väitteitään musta tuntuu -periaatteella ja omassa lihassa, vaikka niin kovasti väittävät olevansa hurskaita ja rukoilevia. Kristinusko ja myös koettelu tulee perustua Raamattuun eikä lihalliseen mielipiteeseen tai musta tuntuu -periaatteeseen. Kaikki sellainen hurskastelu, joka ei perustu kirjoitettuun Jumalan sanaa, on tekopyhyyttä. Osittain tämän takia Jumala on antanut käskynsä siitä, kuka saa puhua seurakunnalle ja kenen tulee olla vaiti ja kuunnella toisten opetusta, ettei tunteisiin perustuva lihallisuus pääse seurakuntaan sisälle. Sekin on Jumalan käsky, jota todelliset uskovat noudattavat, mutta tekopyhät eivät.
Viimeksi muokannut dogmatikos päivämäärä 20. Helmi 2020 09:42, muokattu yhteensä 2 kertaa
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Helmi 2020 08:26

*
En halua osallistua riidanalaiseen keskusteluun. Se on sinun käsite jonka mukaan elät ja siinä on vääränlainen kuva mitä en ole sellainen. Älä ole raskasmielinen äläkä katso henkilöön näön mukaan. Minä itse pidän huolen että uskon tulee perustua yksin Raamattuun ja Jumalan Sana on ensisijainen keskipiste Raamatussa.

Keskustelu sujuisi parhaimmillaan jos sydämen asenne on sellainen avoin ja tutkivin mielin. Muista tämän foorumin sääntöjä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 20. Helmi 2020 08:33

vaisuliini kirjoitti:En halua osallistua riidanalaiseen keskusteluun. Se on sinun käsite jonka mukaan elät ja siinä on vääränlainen kuva mitä en ole sellainen. Älä ole raskasmielinen äläkä katso henkilöön näön mukaan. Minä itse pidän huolen että uskon tulee perustua yksin Raamattuun ja Jumalan Sana on ensisijainen keskipiste Raamatussa. Keskustelu sujuisi parhaimmillaan jos sydämen asenne on sellainen avoin ja tutkivin mielin.

En yhdy sinun mielipiteeseesi, että keskustelu olisi ollut riidanalaista. Minun mielestä sinä liioittelet nyt ja yrität vaikuttaa minuun sellaisilla keinoilla, jotka eivät liity itse asiaan ja Raamatun ilmoitukseen.

Minun mielestä meidän tuleekin pitäytyä itse asiassa ja erityisesti Raamatun tulkinnassa. Meidän ei pidä mennä henkilökohtaisuuksiin. Toivon sinun ottavan tämän asian huomioon.
Viimeksi muokannut dogmatikos päivämäärä 20. Helmi 2020 08:37, muokattu yhteensä 1 kerran
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Helmi 2020 08:35

*
Dogmatikos, juuri sen minä yritin sanoa sinulle samoin. Sinä seisot sinun omiesi tulkintojen takana ja laitat tänne nämä linkit joihin uskot. Siksi minä kehotan että tulisi keskittyä yksin Raamattuun ehdolla että sydämellä olisi oikeanlainen asenne ja myös opettajaa kohtaan.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 20. Helmi 2020 08:41

vaisuliini kirjoitti:*
Dogmatikos, juuri sen minä yritin sanoa sinulle samoin. Sinä seisot sinun omiesi tulkintojen takana ja laitat tänne nämä linkit joihin uskot. Siksi minä kehotan että tulisi keskittyä yksin Raamattuun ehdolla että sydämellä olisi oikeanlainen asenne ja myös opettajaa kohtaan.

Annat sellaisen kuvan, ettei kommenttini perustu Raamattuun, mutta et perustele sitä muulla kuin omilla mielipiteilläsi. Kuten sanoin, niin olen perustellut tarkasti kantani Raamattua siteeraamalla. Kehotuksesi keskittymisestä Raamattuun on sen takia tekopyhä ja perusteeton kiertonuhtelu. Olen sitä mieltä, että sinun tulisi itse pysyä nyt ainoastaan ja vain Raamatun tulkinnassa eikä mennä henkilökohtaisuuksiin.

Jumala on antanut käskynsä siitä, kuka saa puhua seurakunnalle ja kenen tulee olla vaiti ja kuunnella toisten opetusta, ettei tunteisiin perustuva lihallisuus pääse seurakuntaan sisälle. Sekin on Jumalan käsky, jota todelliset uskovat noudattavat, mutta tekopyhät eivät.
Viimeksi muokannut dogmatikos päivämäärä 20. Helmi 2020 09:41, muokattu yhteensä 1 kerran
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Helmi 2020 08:46

'
Dogmatikos, jos pitää itseä oikeaoppisena, se estää näkemästä oikealla tavalla Raamattua. Kesustelu olisi mahdotonta jos pitää itseään oikeaoppisena. Ei tarvitse nojautua toisen omiin tulkintoihin vaan tulisi keskittyä yksin Raamattuun avoin ja tutkivin mielin niin tällä tavalla keskustelu parhaimmillaan sujuisi.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 20. Helmi 2020 08:50

vaisuliini kirjoitti:'
Dogmatikos, jos pitää itseä oikeaoppisena, se estää näkemästä oikealla tavalla Raamattua. Kesustelu olisi mahdotonta jos pitää itseään oikeaoppisena. Ei tarvitse nojautua toisen omiin tulkintoihin vaan tulisi keskittyä yksin Raamattuun avoin ja tutkivin mielin niin tällä tavalla keskustelu parhaimmillaan sujuisi.

Minä olen perustellut kaikki kantani Raamatun jakeilla, joita olen siteerannut ahkerasti. Sen voi jokainen tätä foorumia lukeva käydä tarkistamassa perehtymällä aiempiin kommentteihini. Toivon, ettemme mene enää henkilökohtaisuuksiin vaan pysymme itse asiassa.
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Helmi 2020 08:57

*
Haluaisin sanoa vielä yhden asian jos sopii. Myöhemmin tai jossain vaiheessa Jumala avaa sydämen silmät näkemään selkeästi Raamatun opetuksen ja siten huomaa olevansa väärässä, siten on valmis hylkäämään sen epäraamatullisen käsityksen pois, eikä pidä siitä kiinni enää.

Fil. 3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

Terveen nöyryyden kautta tulee suostua alistumaan Pyhän Hengen alaisuuteen, niin Hän avaa ymmärrystä kaikkeen totuuteen ja kaikkeen Raamatun opetukseen. Nyt lopetetaan. Siunausta sinun päivääsi! Keskinäinen rauha keskuudessamme.

:hearts: :bible:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 20. Helmi 2020 09:40

vaisuliini kirjoitti:Haluaisin sanoa vielä yhden asian jos sopii. Myöhemmin tai jossain vaiheessa Jumala avaa sydämen silmät näkemään selkeästi Raamatun opetuksen ja siten huomaa olevansa väärässä, siten on valmis hylkäämään sen epäraamatullisen käsityksen pois, eikä pidä siitä kiinni enää.

Fil. 3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

Terveen nöyryyden kautta tulee suostua alistumaan Pyhän Hengen alaisuuteen, niin Hän avaa ymmärrystä kaikkeen totuuteen ja kaikkeen Raamatun opetukseen. Nyt lopetetaan. Siunausta sinun päivääsi! Keskinäinen rauha keskuudessamme.

Kuten sanoin, niin olen valmis muuttamaan mielipidettäni koskien jaetta Dan 9:27, jos joku osoittaa Raamatusta mielipiteeni olevan Raamatun opetuksen vastainen. Sellaista kommenttia ei ole tässä keskustelussa tullut vastaan. Olen kyllä kiinnostunut, jos jollakin olisi jotain uutta antaa, mutta kun ei ole ollut.

Pyhä Henki ei kehota rikkomaan Raamatun opetusta vastaan, mutta väärät profeetat antavat sanomia, jotka ovat Raamatun opetuksen vastaisia. Sen takia meidän tulee koetalla kaikki kirjoitetulla Jumalan sanalla.

Jumala on antanut käskynsä siitä, kuka saa puhua seurakunnalle ja kenen tulee olla vaiti ja kuunnella toisten opetusta, ettei tunteisiin perustuva lihallisuus pääse seurakuntaan sisälle. Se on Jumalan käsky, jota todelliset uskovat noudattavat, mutta tekopyhät eivät. Terveeseen nöyryyteen kuuluu Jumalan käskyjen noudattaminen, jotka on kirjoitettu Raamattuun.

"Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä." (1 Kor 14:37,38)
dogmatikos

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu