Erota totuus valheesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 15. Kesä 2014 15:16

Mutta kun sanot itse näin "Se on Jeesuksen omaa oppia että miehellä tulisi olla lyhyet ja naisilla pitkät hiukset mutta eivät ne ole pelastuskysymys. "

Jos hiukset kasvavat niin miehillä kuin naisillakin(tietenkään kaikilla ei välttämättä kasva ja se on eri asia) ja ne pitää pitää lyhyenä, leikattava kait ne silloin on vai... miten ne muuten lyhennetään kelpaaviksi? Itse sanot, että se on Jeesuksen oppia, kerro miksi Jeesus eritoten vaatii hiuksia lyhyiksi?

En minä sitä alunperin esittänyt tuota hiusoppia tänne tuotavaksi.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Kesä 2014 15:38

lonelyrider kirjoitti:Mutta kun sanot itse näin "Se on Jeesuksen omaa oppia että miehellä tulisi olla lyhyet ja naisilla pitkät hiukset mutta eivät ne ole pelastuskysymys. "

Jos hiukset kasvavat niin miehillä kuin naisillakin(tietenkään kaikilla ei välttämättä kasva ja se on eri asia) ja ne pitää pitää lyhyenä, leikattava kait ne silloin on vai... miten ne muuten lyhennetään kelpaaviksi? Itse sanot, että se on Jeesuksen oppia, kerro miksi Jeesus eritoten vaatii hiuksia lyhyiksi?

En minä sitä alunperin esittänyt tuota hiusoppia tänne tuotavaksi.

lonelyrider kirjoittaa: Siis missä kohtaa evankeliumeista, Jeesus sanoo, että ensin on leikattava hiukset, ennenkuin saa tulla Hänen tykönsä? Outoa oppia

Minä kirjoitin ettei hiusten pituus ole pelastuskysymys eli tietysti Jeesuksen tykö pääsee ja voi tulla sama minkälaisilla hiuksilla jotenka minä en ole tämän oudon opin jota toit alkuperä. En minä tiedä miksi Jumala on säätänyt niin että miehillä tulisi ola lyhyet ja naisilla pitkät se on Jumalan asia mutta sen tiedän että Hän on sen säätänyt. Nyt on vain kyse siitä haluaako ihminen olla uskossaan kuuliainen tälle Jumalan säädökselle. Minä en tätä kuuliaisuutta ole keneltäkään vaatimassa kerroin vain sen minkä Raamatun opetuksen perusteella uskon.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Kesä 2014 15:56

Mutta eikö Raamatun mukaan oo kuitenkin pahempi se että on riitaisuuksia keskenämme kuin että jollakin on pitkät hiukset :)
systeri

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Kesä 2014 16:16

systeri kirjoitti:Mutta eikö Raamatun mukaan oo kuitenkin pahempi se että on riitaisuuksia keskenämme kuin että jollakin on pitkät hiukset :)

Joo, mutta näetkö sinä riitaisuutta täällä? Miksi ihmiset ovat aina niin hanakoita näkemään riitaa siellä missä esimerkiksi kaksi ihmistä on eri mieltä jostain Raamatun kohdasta? Eihän rakkaat sisaret eri mieltä oleminen ole riitelemistä ja riitaisuutta. Jos eri näkemys on heti riitaisuutta niin tällöin meidät olisi pakoitettuja olemaan kaikesta samaa mieltä emmekä voisi edes keskustella mistään ettemme tekisi syntiä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Kesä 2014 19:35

toni t kirjoitti:
systeri kirjoitti:Mutta eikö Raamatun mukaan oo kuitenkin pahempi se että on riitaisuuksia keskenämme kuin että jollakin on pitkät hiukset :)

Joo, mutta näetkö sinä riitaisuutta täällä? Miksi ihmiset ovat aina niin hanakoita näkemään riitaa siellä missä esimerkiksi kaksi ihmistä on eri mieltä jostain Raamatun kohdasta? Eihän rakkaat sisaret eri mieltä oleminen ole riitelemistä ja riitaisuutta. Jos eri näkemys on heti riitaisuutta niin tällöin meidät olisi pakoitettuja olemaan kaikesta samaa mieltä emmekä voisi edes keskustella mistään ettemme tekisi syntiä.

Tämä oli spontaani heitto siitä mitä koin tässä keskustelussa.Mutta ehkä se tuli myös vähän näiden edellisten kommenttien seurauksena,Keskustelkaa pois :)
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Kesä 2014 20:49

Niin ja se tuli myös siitä seurauksesta kun luin tään luvun ja ajattelin että jos tää olis oikea Herran ateria-tilanne niin tämmönen väittely ei tulisi kuuloonkaan vai mitä?

1 kor 11

13 Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?
14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;
15 ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.
16 Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.
17 Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi.
18 Sillä ensiksikin olen kuullut, että kun kokoonnutte seurakunnankokoukseen, teillä on riitaisuuksia keskenänne, ja osittain sen uskonkin.
19 Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen.
20 Kun te näin kokoonnutte yhteen, niin ei se ole Herran aterian nauttimista,
21 sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 09:02

toni, voisitko tuoda minulle sen kohdan, joka sopii Jeesuksen opetusten kanssa yhteen, jossa puhutaan hiuksista ja jonka koet olevan Jeesuksen antamaa oppia.

Ymmärrän, että täällä on tuotu Paavalin kirjoituksista asioita hiuksiin liittyen, mutta koen, että Paavali on voinut olla erehtyväinen ihan kuin kuka tahansa, joten kun tutkin asioita, pyrin katsomaan sitä, miten ne soveltuvat siihen, minkä Sanan Jeesus toi tullessaan ja ovatko ne ristiriidassa vai pitävätkö ne yhtä Jeesuksen sanojen kanssa.

Henkilökohtaisesti, Jeesus edustaa minulle totuutta ja jos jokin ei mene yksiin, en voi sitä suoralta käsin suodattaa elämääni.

Jos jossain kohden olen erehtynyt, tottakai, minulla on sillon velvollisuus se korjata.... kuitenkaan, asioita ei mielestäni voi jättää sellaiselle asteelle... "ettei tiedä miksi jokin on niin, se vaan on niin" ja ihminen jonkin vuoksi edes uskalla lähteä koettelemaan ja kyseenalaistamaan asioita. Jos ihminen ei kyseenalaista mitään, hän vain ottaa kaiken mitä joku sattuu tarjoilemaan kultalautasella eteensä.

Usko on sitä, että pystyy sisimmässään myös todentamaan ja uskomaan sen todeksi, " jos vain ottaa tietämättä, koska ei ymmärrä", se ei tule uskosta oikeastaan, koska asiaa ei pysty silloin sisäistämään.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Kesä 2014 09:29

Jasmiini kirjoitti:No, empä oikein tiedä tuosta hiusten leikkuusta. Eikö sekin riipu siitä, kuinka lyhyiksi tai pitkiksi miesten hiukset leikataan. Toisilla miehillä on sellaset hiukset, että ne ei ole ihan siilin lyhyet? Tässäkin asiassa tulee lopulta vastaan se, että mikä on oikea pituus? Aletaanko mittaamaan mittanauhalla senttimetrejä? Kuinka pitkät pitää olla tai kuinka lyhyet pitää olla? Hohhoijaa.. multa tais mennä vitsi hieman ohi. :-P

Noista romanien vaatteista ja säännöistä. Aika monet säännöistä kyllä muistuttaa hieman VT:n sääntöjä. Niillä on paljon puhtaus sääntöjä ja jos oikein muistan, niin nuo naisten helma jutut taitaa kuulua niihin. Helmat on muka likaiset, eikä niillä saa viistää esim. miesten kenkien yli. En tiedä, onko se nyt ihan uskonto, mutta kulttuurillisia juttuja ainakin tai jotain siltä väliltä.
Niillä on satoja sääntöjä, jotka on tosi tiukkoja ja ainakin osin ne menee Raamatun ohi kulttuurin varjolla. On siellä sellasia hyviäkin asioita, niinkuin vanhempien kunnioitus. Mutta kaikenmaailman vessassa käymis säännöt ja muut menee tavalliselta talliaiselta yli hilseen. Naisten kuuluu käyttää hameita, mutta käsittääkseni noita muhkeita mustia samettihameita ei pidetä kuin suomessa ja ruotsissa. Muiden maiden romaninaiset taitaa pitää tavallisemman näköisiä hameita. Mutta eipä se elämä taida olla helppoa sellaisen hameen kanssa ja niiden lukuisten sääntöjen.

Niinhän se taitaa vähän joskus olla.. Tikuista väännetyt lait tulee tärkeimmiksi ja rakkauden laki unohtuu. Rakkauden lain varjollakaan ei kuitenkaan saisi tehdä syntiä. Mutta kuka osaa vetää viisaasti rajan, missä kohden joku asia yltää synnin mittaan. Intoa riittää, taitoa monesti ei.
Ja kun asioita olis hyvä pystyä kysymään ja käsittelemään. Niistä vaan pukkaa tulemaan pitkät väännöt, lihan lisäksi ristille naulitaan henkikin, kaikki tämä lihan voimalla ja se näännyttää. Siltä ainakin joskus vaikuttaa.

:D Ok joo. Espanja se voi olla se maa, missä romaninaiset voi käyttää iloisemman värisiä ja pitkiä hameita mutta pusero on sellainen, että olkapäät näkyy. Kerran katsoin sen ohjelman tv:stä. Minua joskus ahdisti kun katsoin miten on taakkaa raskaannäköisen hameen kanssa mutta he naiset ovat meitä kärsivällisempi ja nöyrämpi. Oli yksi hellempi ja kuumempi kesäpäivä niin oli ahdistavaa katsoa miten tukahduttava kuumuus koetteli yhtä naista ja hänen piti istua varjoisessa paikassa. Miksi vaatetus ei voi lopettaa jos ei halua käyttää? Vaatetus vie naisilta vapauden eikä he voi liikkua vapaasti esim. metsäily, hiihto ja pyöräily jne... Naisia minun tulee sääliksi enkä ymmärrä vaatetusta joka on pakollista... Jos olisin romani niin en vissiin valitsisi sen, mikä orjuuttaa enkä antaisi sen kiusaavan minua tällä tavalla sori... Romaninaisilla on selkävaivoja ja selkäkipuja eikä istuminen tuntunut auttaa mutta he eivät väittäneet selkävaivoista paljon yhtään. No lopettelen tällä kertaa romanien juttua. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Kesä 2014 09:44

Oliko hiustenpituuteen liittyvä asia perinnäissääntö?? Ja oliko niin että Paavali ei tehnyt nasiirilupausta mutta leikkautti hiuksensa siksi ettei tahtonut olla pahennukseksi ja aiheuttaa meteliä?

Mitä Jeesus tarkoittaa tällä

Matt 10

16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.

Petrillä on näköjään tähän hius-asiaan kirjoitus,en muista oonko lukenu ennemmin

https://www.kotipetripaavola.com/paaval ... austa.html
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Kesä 2014 09:51

Olen huomaavinani sellaista ilmapiiriä täällä foorumilla(kin), että on alettu kyseenalaistamaan Raamatun sana eli onko se Jumalan sanaa kaikilta osin vai eikö ole (?).

Mutta onneksi on vielä niitäkin (myös tällä foorumilla) jotka luottavat ja uskovat siihen, että Raamattu eli Jumalan sana on 100 prosenttisesti totuus eivätkä kapinoi Jumalaa vastaan tässä asiassa.

Jos ei ymmärrä jotain mitä Raamattu meille kertoo niin se tarkoittaa mielestäni vain sitä, että emme pysty sillä hetkellä ymmärtämään Sanaa oikein mutta Jumalan sanan vika se ei voi olla koskaan. Käännösvirheet on tietysti asia erikseen mutta kyllähän nekin on aina pystytty selvittämään, oletteko huomanneet? Kiitos siitä(kin) Jumalalle.

Jumalan siunausta meille kaikille tähän Armon päivään!

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu