Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Mallu » 24. Marras 2013 17:07

systeri kirjoitti:
pehmytpusu777 kirjoitti:Paitsi mä olen Kävelemä TOMPPELI :lol: :lol: :lol:

Ei sen väliä onko "temppeli vai tomppeli"...sehän on vaan se rakennus jossa Jeesus asuu :) "pp777" tää aihe lähti elämään mun ajatusmaailmassa:)
Viime päivinä mua on puhutellu tosi paljon jotkut raamatun kohdat esim. Kulumattomista kukkaroista,mitä on sen hankkiminen...taivaalliset ehtymättömät varat niin "fyysiset" kuin hengelliset ."Kanavana" olemisesta,jonka kautta Jumala pystyy vuodattamaan voimansa ja Rakkautensa lähimmille ihmisille :) Kylvämisestä, leikkaamisesta.
Oon kokenu viime päivinä valtavaa Jumalan läsnäoloa ja toimintaa joka on aivan ihmeellistä ja valtava kiitosaihe!
Lihallisuudestani joka oli aikeissa nostaa päätään,mutta saikin taivaallisen rauhoittavan piikin ja joutui toimintakyvyttömäksi :oops: :o
Eräänä aamuna kun ajattelin näitä kipeitä aiheita joiden kanssa ollaan "askarreltu" niin mieleen nousi Raamatun paikka ...

Gal 6

7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
8 Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.
9 Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
10 Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.
11 Katsokaa, kuinka suurilla kirjaimilla minä omakätisesti teille kirjoitan!

Tää on hyvä kirjoitus.Itte oon saanuttässä viime päivinä tunnustaa Jumalalle omia vääriä toimintatapoja ajatusmalleja ja sellaista väärää kylvöä, jota on minulle kylvetty,jota taaas olen siirtänyt omalle lapselle jne. :oops: Mutta saanut olla kiitollinenkin siitä, että Jumala on tutkinut minua ja tuonut näitä asioita esille monien ihmeellisten mutkien kautta ja aivan kuin olisi jotain palapeliä koottu, johon vain Jumala tietää aikataulun ja jokaisen palan oikein sovittamisen.Kipeääkin on ollut huomata ittessä vääriä istutuksia.Kuitenkin on levollinen olo siitä, että Herra ei jätä työtään kesken ja kun muistamme,että "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa,niin kaikki muukin teille annetaan."
Voi kunpa tämä hedelmä näkyisi niin ittessä ja lapsissakin, ettei tarttis kantaa näitä omia ahdistuksiaan enää.Mutta Jumalalla on omat aikataulunsa. Kiitos Herralle!
Mallu

ViestiKirjoittaja Janne » 24. Marras 2013 19:03

Onko noin? Mielestäni hebrealaiskirje väittää juuri samoin - eli jokainen uskova on pappi.

Tiedät kyllä mitä tarkoitin :D
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Marras 2013 22:01

Tulimummot taitaa olla peräisin täältä Turun helluntaisrk:sta :) Ja voiko Turusta tulla mitään hyvää..? :lol:
Eikun oikeesti... Olen kuullut näistä rouvista ihan hyvää kerrottavan. Ja yhden heistä tunnenkin parin välikäden kautta. Hän ainakin on kuulemani mukaan kova rukoilemaan ja pysyy totuudessa välittämättä ihmisten mielipiteistä. En ole kyllä varmaan koskaan sattunut kokoukseen, jossa nämä tulimummot olisivat olleet puhumassa tms. Kylläkin muistan kokouksissa rouvia ehkä yksittäin nähneeni ja kuulleeni...
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Marras 2013 23:54

Masa kirjoitti:En halua moittia ketään tällä foorumilla, mutta joskus koen hyvin surua siitä miten alaspäin tämä foorumi on mennyt. Alaspäin tarkoitan sisältöä.
Oudoksun "älä koske,älä maista jne" asennetta - en tiedä mutta kovin surullista on.

Voisitko hieman tarkentaa mitä tarkoitat? Eikö kirjoituksestani johtunut että koet surua nyt?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Joulu 2013 15:40

*
Anteeksi jos pahoitin Masan mieltä kirjoituksellani. Anteeksi kovasti. :hugehug:

..............................

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset ... aan_uskova Kiitos Herralle!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Joulu 2013 00:36

*
https://www.repentfinland.fi/sisalto/va ... as-tulossa

Valtava Taivaan ovi aukeaa – Messias on tulossa!

HERRA puhui minulle toissayönä ja Hän näytti minulle valtavan avonaisen Taivaan oven, jonka HERRA on itse avannut. HERRA antoi minun tietää, että Hän joka palveli meitä niin hyvin täällä maan päällä, Hän joka kuoli syntiemme tähden täällä maan päällä, Hän, joka lunasti seurakunnan ja otti kantaakseen meidän taakkamme, Hän joka vapahti ihmiskunnan kuoleman kirouksesta ja sai työnsä päätökseen täällä maan päällä meni ovesta sisälle Taivaaseen.

HERRA Israelin JUMALA, Kaiken luomakunnan ISÄ, antoi minun tietää, että Hän joka lunasti ihmiskunnan ristin kuolemallaan on juuri hyvin pienen ajan kuluttua, hyvin pian palaamassa tuosta ovesta takaisin!

Tuossa unessa panikoin ja pelkäsin ja heräsin siitä säikähtäen. HERRA antoi minun tietää, että hyvin pian MESSIAS palaa tuosta ovesta! Tämä keskustelu HERRAN kanssa on vielä osittain piilossa, koska en saa vielä jakaa koko näkyä vaan vain osan siitä. HERRA sanoo, että aika on ohi. MESSIAS on tulossa pyhälle, vanhurskaalle seurakunnalle eli täydellistetyllle seurakunnalle, jonka häävaate on täydellinen ilman tahraa ja ryppyä.

HERRA siunatkoon teitä. Te joiden hengelliset korvat ovat auki kuulkoot tämän ja valmistautukoot HERRAN kirkkaaseen tulemukseen! Aika on ohi. Shalom.

(Tiivistelmä profetiasta Dr Owuor 4.12.2013)

Katso alkuperäinen profetia:

https://www.youtube.com/watch?v=1Wu6TkiY3a8&hd=1

- Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! - (Ilm. 16:15).
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 09. Joulu 2013 13:14

No en nyt osaa sanoa kenestäkään palstalaisesta, koska yleensähän se menee niin, että moniin asioihin on myös itse syyllinen... mutta tarkoittaako masa uskovaisten mielipiteillä sitä.... älä maista älä koske... ettäkö "en löydä mitään hyvää tai ketään hyvää uskovaa... paitti minä ite" -asennetta ;)

Henk.kohtaisesti olen kyllästynyt, järjestöihin, tunnuskuntiin... ihmisten luomiin ryhmittymiin... onko huonompi uskova, kun on onnellinen uskoen Jumalaan vai pitääkö siihen tarvita jokin samanmielinen yhteisö. Itse asiassa mietin, että eroaisin seurakunnasta ja vaan uskoisin, yksinkertaisesti uskoisin... ei uskoon tarvita mitään muuta... vai kuka luo rakenteet...tarvitset maijan uskon ja heikin uskon, ja koko seurakunnan uskon...

Välillä tulee mieleen että seurakunnat ajaa ihmisen epätoivoon... tarvitset sitä ja tätä, ennenkuin kelpaat ja olet hyvä uskova... kuitenkin... mistä johtuu, että olen ollut henkisesti kymmenen kertaa terveempi ja vakaampi, hallitumpi, onnellisempi... ilman yhtäkään seurakuntaa ja toisten uskovien luomaa järjestelmää? En elä jatkuvassa kurjuussuhteessa Jumalaan, vaan ymmärrän että Jumalalle taitaa olla ihan ok se, että vaan uskoo... minun ei tarvitse hypätä benjihyppyjä kellotorneista, tehdä piruetteja, johon lonkkani eivät väänny... mitään niistä Jumala ei odota... minun ei tarvitse kilpailla parempieni keskellä vaan olen ihan hyvä tällaisenaan.

En osaa sanoa tulimummoista... en osaa sanoa heidän huulipunistaan tai miksi kirjat maksavat... ehkä huulipuna ei ole niinkään paha synti ja tulimummot voivat olla tajunneet jotain siitäkin... tai että kirjan painaminen maksaa, eikä tulimummoilla ole varaa kustantaa itse kirjojaan... joko sitten ilman kirjota tai maksun kanssa :) ehkei kyse ole ahneudesta... kuka sanoo, että ilmainen tarkoittaa sitä, etteikö niiden kautta voitaisi silti toimia väärin... minulla oli ennen eräs uskova ystävä... hän jakoi kirjojaan ilmaiseksi... mutta se ilmaiskirja olikin ehkä enemmän lahjus, jonka tarkoitus oli sanoa "olen hyvä uskova, jaan ilmaiseksi kirjojanikin..." kuitenkin tämä ystävä vaati ystäviltään liian paljon muuten, hän pystyi toiminnallaan, ilmaiskirjoista huolimatta, horjuttamaan ihmismielen terveyttä... hän halusi alaisia... ilmainen ei ole aina ilmaista, vaan sen taustalla voi piileä pyrkimyksiä hallita ja hajoittaa... oppia ikä kaikki!
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 09. Joulu 2013 13:22

Vielä... ihmiset ehkä liikaakin katsovat ulkoisiin tekijöihin ja arvioivat niiden kautta kuka mahtaa olla kelpaava ja kuka ei... ei kukaan ole kelpaava, millään tavoin ihminen ei voi elää niin että kelpaisi Jumalalle... aina on jokin joka estää... mutta kuitenkin loppupeleissä ainoa mikä ratkaisee... on rakkaus... sydän. Ihmisen tulisi pyrkiä rakastamaan, kaikki muu on ulkokultaisuutta... Ainoa mikä merkitsee Jumalalle asenteessamme, on se rakastammeko vai vihaammeko... mihin käytämme tämän pienen elämämme täällä maanpäällä ja mikä tekee meidät todella onnelliseksi...

Rämpiminen siinä omassa suossa tulisi lopettaa ja katse pois itsestä ja vain opetella rakastamaan, eikö se ollut se avain asioihin :)
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Janne » 09. Joulu 2013 13:58

tai että kirjan painaminen maksaa, eikä tulimummoilla ole varaa kustantaa itse kirjojaan... joko sitten ilman kirjota tai maksun kanssa :) ehkei kyse ole ahneudesta... kuka sanoo, että ilmainen tarkoittaa sitä, etteikö niiden kautta voitaisi silti toimia väärin... minulla oli ennen eräs uskova ystävä... hän jakoi kirjojaan ilmaiseksi... mutta se ilmaiskirja olikin ehkä enemmän lahjus, jonka tarkoitus oli sanoa "olen hyvä uskova, jaan ilmaiseksi kirjojanikin..." kuitenkin tämä ystävä vaati ystäviltään liian paljon muuten, hän pystyi toiminnallaan, ilmaiskirjoista huolimatta, horjuttamaan ihmismielen terveyttä... hän halusi alaisia... ilmainen ei ole aina ilmaista, vaan sen taustalla voi piileä pyrkimyksiä hallita ja hajoittaa... oppia ikä kaikki!

Vastaan omasta puolestani kun kirjoituksessasi viitattiin selkeästi myös omaan kommenttiini.

Kysymys ei ole siitä että onko jollain varaa julkaista kirjoja vai ei, eikä myöskään siitä että onko joku hyvä uskova kun jakaa kirjoja ilmaiseksi. Se ei tee kenestäkään hyvää uskovaa jos jakaa kirjoja ilmaiseksi eikä sekään että jakaa niitä maksusta. Ilmaisen kautta voidaan toimia yhtä väärin kuin maksetunkin Sanan kautta, mutta kyse ei ollut siitä.

Pointtini oli se, että Jumalan Sanan tulisi olla ilmaista jokaiselle! Oli sitten kyseessä Raamatun Sana, profetiat, opetukset ym ym... Jumala on antanut ja antaa Sanansa lahjaksi, ei kauppatavaraksi!
Vai onko se oikein että sanotaan "anna 30 kymppiä niin saat kuulla mitä Herra puhui" tai "viskaa kymppi niin saat kuulla profetian jonka Herra antoi"
Tietysti tämä on hyvää kaupan tekoa, Herra antaa ilmaiseksi ja itse muuttaa sen rahaksi.

Elämänkerrat ja muut sen tyyliset kirjat ovat sitten asia erikseen, mutta Jumalan sana ei saa olla kauppatavaraa. "Lahjaksi olette saaneet lahjaksi antakaa"

2. Korinttolaiskirje 2 :17
Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.

Lonelyrider toit kuitenkin tärkeän asian esiin. Se ei todellakaan ole mikään tae jonkun teoksen oikeaoppisuudesta jos sitä jaetaan ilmaiseksi. Taustalla voi olla myös mainitsemaasi ihmisten kalastelua tai vaikkapa oman itsensä "hyvyyden" korostamista. Sen takia on tärkeää koetella kaikki oli se sitten maksullista tai ei, tai olipa julistaja tunnettu tai ei.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja tanu » 12. Joulu 2013 19:07

Talvisodan muistomerkki-kilpailun voitti, yllätys yllätys, Valontuoja-patsas!
https://www.iltalehti.fi/uutiset/201312 ... 8_uu.shtml

Valontuoja=lucifer
(montakohan vapaamuuraria oli valitsemassa jumalansa nimistä voittajaa...?)
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu