Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Elo 2019 16:08

*

Jukka, pyydän anteeksi, että saatoin tällä kirjoituksella sinua väärinymmärrykseen.

Anteeksi myös siitä, että olen lyhytmuistinen, enkä muistanut, että pitää aina kirjoittaa selkeästi.

Oma mokani, etten muistanut. Anteeksi!

Nyt yritän muistaa, että pitää kirjoittaa selkeästi, niin sitä ymmärretään oikein.

En tue sitä opetusta, jonka mukaan yksin Kristuksen sovitustyö ei riitä.

Kyllä Hänen sovitustyö riittää täydellisesti.

Tarkoitan, että se sama malli, mitä Paavali on tehnyt, eli hän on puuttunut siihen, kun galatalaiset ovat äkisti kääntyneet pois Kristuksen yhteydestä toisenlaiseen evankeliumiin, joka on ihmisviisauden varassa, osoittaa, että se sama malli tarvitaan myös tänäkin päivänä nykyajan uskovien keskellä.

Eli sinä aikana Paavali piti huolen, että uskon tulee perustua yksin Jumalan voimaan. Se sama malli pitäisi toimia meidän nykyaikana, jolloin ihmisviisaus on yleistynyt ja kasvaa kokoajan lopunajan luopumusta kohtaan.

Siksi Paavali kirjoitti uskon perustumisesta ja hän kirjoitti, että Kristuksen risti mitätöidään pois ihmisviisauden perusteella, eli ihmisviisauden varassa risti on voimaton.

1.Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

Siis Kristuksen sovitustyö ja sen jälkeen pidetään huolen (jatkuvasti), että uskon tulee perustua Jumalan voimaan. Ne molemmat, siis sovitustyö ja se sama malli kuuluu samaan pakettiin.

Evankeliumi ihmisviisauden varassa on voimaton ja siitä sanotaan "korvausteologiaksi". Se saattaa luopumaan uskosta Jeesukseen, koska usko perustuu ihmisviisauteen ja tällä tavalla haalitaan omaan korvasyyhyyn - omaksi kadotukseksi.

Kysy, jos et ymmärrä, mitä tarkoitan. Yritän selittää ja toivon osaavani selittää.

Olen nyt tällä hetkellä kotimatkalla ja vasta illalla kotiudun.

Siunausta sinun arkielämääsi ja voimia sinulle, Jukka!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Elo 2019 09:58

*
Jukka, toivottavasti osaan selittää tällä kertaa, kun eilen kotimatkalla minua puhutti kaksi asiaa, siis ihmisviisaus ja Jumalan antama viisaus. Niin haluaisin nyt kirjoittaa se juttu, mikä jäi puhuttamaan minua.

Ne molemmat eivät ole yksi sama asia, vaan ne molemmat ovat täysin vastenkohtaista toisille, sillä ihmisviisaus tekee Jumalan Sanat (Jumalan asetukset) tyhjäksi, mutta Jumalan antama viisaus avaa ymmärrystä Jumalan asetuksiin.

Niin kun tulee joku uusi saarna, tai julistus, tai opetus, niin sen tunnustaa, että se tulee; joko ihmisviisauden kautta tai Jumalan antaman viisauden kautta, niin tiedetään, että se on; joko itseltä ihmiseltä tai Jumalalta. Tunnustamalla tunnistetaan sen, joko se on ihmisviisaus tai Jumalan antama viisaus. Sillä Raamatun mukaan ihmisviisaus tekee aina Jumalan Sanat (Jumalan asetukset) tyhjäksi, mutta Jumalan antama viisaus avaa ymmärrystä Jumalan asetuksiin.

Matt. 15:6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.

Ps. 119:34 Anna minulle ymmärrys ottaakseni sinun laistasi vaarin ja noudattaakseni sitä kaikesta sydämestäni.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2019 10:34

*
PP kirjoitti:Minä allekirjoitin, sinäkin voisit. Emme voi muuttaa yhteiskuntaa, emmekä lopunajan laittomuuden etenemistä, mutta voimme sanoa mielipiteemme ja meidän tulisi ylläpitää Jumalan vanhurskautta sekä tuoda esiin kantamme ja ennen kaikkea tuoda esille pelastuksen evankeliunmia Herrasta Jeesuksesta.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5101

Minäkin allekirjoitin sen pankkitunnustuksen kautta. Tulee se aika, jolloin me tunnustamme uskoamme Jeesukseen pysyen vahvana maailman loppuun asti Jumalan voimin, - ei ihmisvoimin.

Voisitko jakaa tämän kansalaisaloitteen eteenpäin, kiitos!
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Syys 2019 10:59

*
Mitä tänne kuuluu? Muuten haluaisin kertoa, että ostin kortin voidakseni pyörittää 1,2 kg:n hulavannetta liikuntakeskuksessa ja siellä on koko seinä peili, jonka avulla on helppo harjoittaa hulavanteen kanssa. :dance:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Syys 2019 12:58

*
Huom! hätärukous tuossa rukousosiossa. :prayer4:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Syys 2019 14:10

*
Adressi Päivi Räsäsen puolesta. https://www.adressit.com/tuen_ilmaus_paivi_rasaselle?s=63372884

Voisitko viedä tämän linkin eteenpäin hänen puolesta, kiitos!
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juhani » 19. Syys 2019 21:46

:bible: Seuratessani näitä lopun aikojen uutisia ja profetioita, niin olen tuntenut Herran puhuvan minulle monta kertaa nämä sanat: ”valmistautukaa, tehkää valmisteluja”. Mieleeni tuli Nooa ja arkin rakentaminen. Tiedän silti sen, että Herra pitää meistä huolta ja olemme turvassa. Olen rukoillut ja tutkinut sanaa, mutta ole ymmärtänyt vielä mitä minun/meidän pitäisi tehdä? Onko Herra puhunut myös teille tästä asiasta? Miten te olette valmistautuneet?
Juhani

ViestiKirjoittaja Juhani » 07. Loka 2019 01:22

Mulle tuli vain jotenkin mieleeni eräs asia. Olisi kiva kuulla tästä asiasta mielipiteitä. Uskovia on yksin ja hajallaan sekä toiset ovat jopa ilman seurakuntayhteyttä, niin onko olemassa jotakin sellaista uskovien ryhmää, jotka keskustelee yhdessä esimerkiksi Whatsapissa, Skypessä tai Messengerissä?
Jos on, niin olisin yhteystiedosta hyvin kiitollinen. Vastaus vaikka yksityisviestinä.

Jumalan siunausta Teille kaikille!
Juhani

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Loka 2019 17:45

Juhani kirjoitti:Mulle tuli vain jotenkin mieleeni eräs asia. Olisi kiva kuulla tästä asiasta mielipiteitä. Uskovia on yksin ja hajallaan sekä toiset ovat jopa ilman seurakuntayhteyttä, niin onko olemassa jotakin sellaista uskovien ryhmää, jotka keskustelee yhdessä esimerkiksi Whatsapissa, Skypessä tai Messengerissä?
Jos on, niin olisin yhteystiedosta hyvin kiitollinen. Vastaus vaikka yksityisviestinä.

Jumalan siunausta Teille kaikille!

Hyvä idea, Juhani! Tsemppiä! :thumb:

Jos messengerissä, siis tekstitetyllä keskustelulla käy, otappa hihastani kiinni yksityisviestillä, niin tulen kans juttelemaan. ;)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Tammi 2020 14:33

Hyvää uutta vuotta 2020 ja Jumalan siunausta kaikille foorumilaisille perheineen.

Jaakobin kirje 5:

1 Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa.

2 Teidän rikkautenne on mädännyt, ja teidän vaatteenne ovat koin syömät;

3 teidän kultanne ja hopeanne on ruostunut, ja niiden ruoste on oleva todistuksena teitä vastaan ja syövä teidän lihanne niinkuin tuli. Te olette koonneet aarteita viimeisinä päivinä.

4 Katso, työmiesten palkka, jonka te vainioittenne niittäjiltä olette pidättäneet, huutaa, ja leikkuumiesten valitukset ovat tulleet Herran Sebaotin korviin.

5 Te olette herkutelleet maan päällä ja hekumoineet, te olette sydäntänne syötelleet teurastuspäivänä.

6 Vanhurskaan te olette tuominneet ja tappaneet; hän ei vastusta teitä.

7 Niin olkaa kärsivällisiä, veljet, Herran tulemukseen asti. Katso, peltomies odottaa maan kallista hedelmää, kärsivällisesti sitä vartoen, kunnes saa syksyisen sateen ja keväisen.

8 Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu