Petri en yhäkään näe missään sanottavan sitä, että Maria olisi Jeesuksen biologinen äiti.
Äiti hän toki on, siis ihmisen poika, koska Matia synnytti Jeesuksen, mutta missään en näe selvää ilmoitusta siitä, että Pyhä Henki olisi hedelmöittänyt Marian sukusolun.
Tässä ei sanota siten, että Jeesus syntyi Pyhästä Hengestä ja ihmisestä, vaan siinä sanotaan selvsästi, että Jeesus syntyi Pyhästä Hengestä.
se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä
Tässä pitäisi lukea siis "on siinnyt ihmisestä ja Pyhästä Hengestä", jos niin olisi kuten väität.
Sitten kysymys Petri, johon toivon vastausta sinulta !
Kirjoitit siis :
" Raamattu sanoo Jumalan Hengen hedelmöittäneen Jeesuksen, ((joka tarkoittaa sitä että Jeesuksen biologisen hedelmöittämisen takana ei ollut miehen siemen, koska Hän on siinnyt Pyhästä Hengestä, mutta syntyi biologisesti Mariasta)). Jeesuksen syntyminen Pyhästä Hengestä on Jeesuksen kohdalla osoitus siitä, että Jeesuksella ei ole osuutta Aatamin kautta tulevan synnin osallisuuteen (Jeesus oli ja on synnitön). Osallisuus Aatamin syntiin tulee sen kautta, että syntyy biologisesti miehestä ja naisesta. Jeesus ei ollut Aatamin jälkeläinen biologisen isän kautta, vaan biologisen äidin kautta "
(( Sinä itse lisäät tämän)), sitä ei Raamatussa lue !
Siis Maria ei olekkaan Aadamin jälkeläinen ?
Oletko tosissasi ?
Vai hyppääkö turmeltunut liha/synti naisen yli ja periytyy vain mieheltä ?
Mitä ihmettä oikein selität Petri ?
Sitten Petri, Raamattu sanoo:
1. Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Tässä viittaa Johannes omiin sanoihinsa:
Johannes 1
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Tässä ei sanota todellakaan kuten väität, että Sana tuli lihaksi Pyhän Hengen ja ihmisen yhdistelmänä, vaan tässä sanotaan, että Sana eli Jumala tuli lihaksi !
Miksi sinä lisäät itse tuohon tuon oman selityksesi, miksi et pysy siinä mitä Raamattu oikeasti sanoo?
Miten selität tämän Totuuden ?
1. Kor. 15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
Miksi tässä Jeesusta sanotaan viimeiseksi Aadamiksi ?
Ei hän ole viimeinen ihminen, eihän ?
On siis vain kaksi Aadamia, jotka eivät polveudu toisesta ihmisestä, eli Aadam "kuvana" ja Jeesus !
Vai, miten sinä nämä asiat selität ?
Sitten vastine kysyjälle, Raamattu ei kerro sitä, että miten Saara sai lapsensa, mutta se siis sanoo asian mahdottomaksi ihmisen näkökulmasta, ja samoin siis oli esikuvan eli Saaran kohdalla, kuten Marian kohdalla.
Mutta esikuva ei ole yksi yhteen koskaan !
Otan esimerkin, että ei tarvitse kysellä asiaa:
14 Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
15 Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.
Tämä "kuva" kertoo sen uuden liiton totuuden, että Jeesus oli ja on uuden liiton ylipappi ja Hän antoi uuden liiton Sanat uuden liiton kansalle, mutta Hän siis sai ne Isältä Jumalalta Sanan mukaan, eikä Hän sanonut niitä itsestään:
Joh. 12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
Joh. 17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
Eli ihan sama järjestys, eli Mooses toimi Aaronille "jumalana", mutta eihän toki Aaron mikään Jumala ole, siis esikuva puhuu ja kertoo ja opettaa, mutta ei yksi yhteen !
Näin ollen kuvan Saarasta ja "lupauksen lapsesta" ei tule olla yksi yhteen.
Mutta minä en siis lähde arpomaan ja arvailemaan, Jumala tietää asiat paremmin miten se Saaran tapaus meni käytännössä.
Mutta siihen luotan kyllä siis, että Saaran suvunjatkamiskyky oli mennyt, jo kauan ennen tuota raskautta.